Strona 2 z 6

: piątek 17 sie 2012, 00:30
autor: Mały Nemo
Dzisiaj pierwej dzień Gen Cona w Indianapolis! Wiemy, iż Relic się tam pojawił, co więcej wygląda na to, iż jest to albo finalna pudełkowa wersja gry lub też niemal finalna. Na Talisman Island można przyjrzeć się zdjęciu z partii. Tylko czekać, kiedy gra znajdzie się w sklepach!

: piątek 17 sie 2012, 12:57
autor: Mały Nemo
FFG opublikowało swój filmik z pierwszego dnia Gen Cona:

<object width="560" height="315"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Od 2:40 Anton Torres opowiada (tym razem nie zacinając się jak stara płyta) o Relic. Można też przyjrzeć się samej grze w trochę lepszej jakości niźli ostatnim razem.

: sobota 18 sie 2012, 03:24
autor: Mały Nemo
Użytkownik Brett David Spain z BGG miał okazję zagrać w demo Relic podczas Gen Cona. Oto, co napisał:
The board is made to resemble Talisman. There is a lower, middle, and upper region. You enter each region at generally the same location as you do in Talisman.

The characters are 40k classes and each has their own special ability. Each character is also given an objective for the game which, in my case, if completed, reduces your corruption. Corruption is acquired through adventures -- usually by losing them! The interesting thing about corruption is that the higher your corruption goes, the more advantageous the effect. However, if you ever have six corruption cards, you are dead. Also, you do not implement the effect of a corruption card if the rating of the card is greater than the number of corruption cards you have.

For example, I draw one corruption card and look at its rating. It is a 4. I place it face down, not up, signifying that I cannot use its effect. On my next draw, I acquire a corruption card of rating 2. This time, I place it face up and perform the effect. Lower ratings are generally bad effects (penalties to rolls, decreased health, etc.) while high ratings are often beneficial (bonuses to rolls, special abilities, etc.) This mechanic, I assume, is meant to help a character live long enough the remove the danger of acquiring six corruption cards. However, it is a choice: keep corruption for greater powers or risk dying.

The areas of the map refer to 40K locations and the artwork is definitely similar to the Deathwing and Space Hulk artwork.

Your character has four attributes administered by four colored dials which expose numbers underneath. The two I remember are willpower and strength. When you fight an enemy, the enemy's card dictates how the combat will be performed -- one of the four traits. You can also level up your character for bonuses by trading in 5 skill points of defeated enemies.

When you fight, you roll a D6, add your trait value, and compare it to the enemy card along with a die roll from the player to your left. All rolls of six "explode," meaning that they stack. For example:

I fight an enemy using strength. My strength is 3 and the enemy is at 12. I roll a die and the enemy rolls a die. I roll a six and the player to my left rolls a three. So now, the "score" is 9 for my character and 15 for the enemy. However, since I rolled a six, I get to roll again. I roll another six. Now I have 15. I get to roll again and roll a two. I now have 17. So I defeat the enemy, 17 to 15. The exploding six is also used for the enemy rolls!

There are power cards you can acquire to generate a defined die roll -- the cards have a printed number 1 - 6. You can use these instead of rolling a die. You can also acquire equipment cards to use in combat. Some of these weapons require charges to use. Tokens are provided to show how many charges a weapon has available. If you do not have any charges on a weapon, it cannot be used until recharged. There are cards which allow you to increase/decrease charges.

: poniedziałek 20 sie 2012, 15:26
autor: Mały Nemo
Widzę, mało kogo interesują nowości, jakie Relic oferuje :P.

Anyway, na BGG uploadowane zostały 2 zdjęcia w wysokiej rozdzielczości z Gen Con. Można na nich zobaczyć wiele ciekawych rzeczy:

http://cf.geekdo-images.com/images/pic1396838.jpg
http://cf.geekdo-images.com/images/pic1396509.jpg

: poniedziałek 20 sie 2012, 15:54
autor: SeSim
Nemomon pisze:FFG opublikowało swój filmik z pierwszego dnia Gen Cona:
Filmu nie ma już :(

Ale foty prezentują się zacnie.

: poniedziałek 20 sie 2012, 15:58
autor: Mały Nemo
SeSim pisze:
Nemomon pisze:FFG opublikowało swój filmik z pierwszego dnia Gen Cona:
Filmu nie ma już :(

Ale foty prezentują się zacnie.
Proszę: :)

: poniedziałek 20 sie 2012, 16:50
autor: Mikou@j
Jakimś wielkim fanem W40k nie jestem, jedynie co to grałem w Down of War na kompie.
Gra prezentuje się jednak bardzo ciekawie. Zastanawiam się tylko, jaka będzie cena wyjściowa... Może kiedyś nabędę egzemplarz do kolekcji :D

: poniedziałek 20 sie 2012, 17:42
autor: Bludgeon
Podoba mi się że plansza jest sporo mniejsza. Z talizmanem czasem ciężko się zmieścić a część obszarów jak pustynie i kraina zewnętrzna obok nich są niepotrzebnie ogromne.

: poniedziałek 20 sie 2012, 17:43
autor: Bludgeon
Mikou@j pisze:Jakimś wielkim fanem W40k nie jestem, jedynie co to grałem w Down of War na kompie.
Gra prezentuje się jednak bardzo ciekawie. Zastanawiam się tylko, jaka będzie cena wyjściowa... Może kiedyś nabędę egzemplarz do kolekcji :D
Pewnie koło 150 zł.

: poniedziałek 20 sie 2012, 18:33
autor: Mały Nemo
The guy running the demo said he and others at FFG have the board (sans text) as their desktop wallpapers on their computers at work.
:mrgreen:

: poniedziałek 20 sie 2012, 20:45
autor: stave
Wiesz, interesuje Nemo tylko jak patrze na babola jakiego FFG zapodało to hm.... taka drobnostka na insygniach sługusów roślinki ale przeżyjemy - chyba ze już to wyłapali lub ktoś im na forum zapodał to może poprawią. Ogólnie jest szansa ze sie skusze na ten produkt. na razie ze stoickim spokojem obserwuje sytuacje.

: wtorek 21 sie 2012, 13:16
autor: Mały Nemo

: wtorek 21 sie 2012, 17:12
autor: Mały Nemo
W międzyczasie dorzuciłem parę nowych zdjęć.

: wtorek 21 sie 2012, 22:12
autor: Mały Nemo
Na forum FFG użytkownik keltheos wspomniał bardzo ciekawe słowa, warto o nich wspomnieć:
I love the missions system for gaining a Relic. Not sure if this is an FFG Talisman mechanic as well, but gets players heading to specific regions of the map or interacting with one another.
Wynika z tego, iż wykonując Misje będziemy otrzymywać karty Reliktów. Przykładowy Relikt i jego efekt można zobaczyć na TI: http://www.talismanisland.com/tour_relic.htm :).

: czwartek 23 sie 2012, 12:42
autor: Mały Nemo
Kolejna ciekawostka z BGG. Jeden z tamtejszych użytkowników, Paul Chamberland, wspomniał, iż Psykera "character's special level up ability" jest:
Minor tweaks are still being done to the game. The demo (who might have been the designer) asked me what I thought about my psycher's level up ability of discarding a power card and drawing a new one. Since my special ability was to refill my power cards to 2 and I was constantly using them, it was a weak leveling ability.
Obrazek

: piątek 24 sie 2012, 15:26
autor: Mały Nemo
Wysłałem całkiem niedawno PW do Paula Chamberlanda z BoardGameGeek czy wie, do czego służyły te trzy rodzaje tokenów. Otrzymałem taką odpowiedź:
I had a mission that required me to visit two locations and do an encounter there. The skull tokens were used to mark the required locations. I don't remember the eagle and lightning tokens being used.

Żetony z piorunem prawie na pewno są charge znacznikami. A orzełki, które kładzie się na Poszukiwaczy?

: sobota 25 sie 2012, 12:59
autor: Kaktus+
oby tylko polska wersja ukazała się możliwie prędko, a będzie gratka!

: niedziela 26 sie 2012, 10:38
autor: HunteR
Nie wiem czy dobrze interpretuję wpis na forum Galakty, ale w poście z listą premier na ten rok figuruje Relic z komentarzem "duże prawdopodobieństwo…" :) To oznacza że jest duże prawdopodobieństwo na wydanie w tym roku (równo z premierą światową albo chociaż okolicach) czy też duże prawdopodobieństwo na wydanie w ogóle, kiedyś tam? :P

btw. w grze ma być osiem typów kart. Część z nich to na pewno będą czary, przedmioty, relikty itd. ale czy karty 'przygód' losowane na obszarach będą jedne czy może więcej rodzajów (dajmy na to, z tego stosu ciągniemy na obszarach takich, z tamtego stosu na siakich itd.)?

: niedziela 26 sie 2012, 14:45
autor: Mały Nemo
HunteR pisze:duże prawdopodobieństwo na wydanie w ogóle, kiedyś tam?
To to :).

Relic na Gen Conie był w tzw. fazie prototypu, więc (pomijając sekcję upcoming na FFG) my sami nie wiemy, czy wyjdzie on w tym roku ;).
HunteR pisze:btw. w grze ma być osiem typów kart. Część z nich to na pewno będą czary, przedmioty, relikty itd. ale czy karty 'przygód' losowane na obszarach będą jedne czy może więcej rodzajów (dajmy na to, z tego stosu ciągniemy na obszarach takich, z tamtego stosu na siakich itd.)?
Może jednak specjalnie dla Ciebie się w końcu skuszę popełnić spis nowych rzeczy w Relic, cobyś nie musiał digować tegoż tematu :P. Anyway, karty Czarów, to talia Power cards, a karty Ekwipunku to talia Wargear cards. Relikty się otrzymuje po wykonywaniu misji. Trza by było na planszę sppjrzeć, czy da się na innych obszarach losować różne karty. Na szybko mogę powiedzieć, iż obszar "Space Hulk" pozwala losować karty z różnych talii. Z kolei na Webway Portal rzucamy kością i wynik rzutu decyduje, z której talii losować będziemy kartę.

EDIT: A na Tebian II Asteroid Belt oraz analogicznym z końcówką "Cluster", które działają jak (T)MiMowa Pustynia - albo masz Relikt, albo tracisz 1 Życie - można losować kartę z dowolnego, wybranego przez nas stosu.

: niedziela 26 sie 2012, 14:54
autor: HunteR
Może jednak specjalnie dla Ciebie się w końcu skuszę popełnić spis nowych rzeczy w Relic, cobyś nie musiał digować tegoż tematu :P .
No wiesz, tak specjalnie dla mnie? Nie wiem co powiedzieć Obrazek Obrazek

Co do nazw talii, użyłem po prostu zamienników z Talismana :wink:
Na szybko mogę powiedzieć, iż obszar "Space Hulk" pozwala losować karty z różnych talii. Z kolei na Webway Portal rzucamy kością i wynik rzutu decyduje, z której talii losować będziemy kartę.
Właśnie o coś takiego mi chodziło :) W Talismanie, nie licząc pewnych zdarzeń czy zdolności naginających podstawowe reguły, mamy jeden stos kart na planszę: na głównej ciągniemy przygody, w górach góry itd. mimo iż czasem prosiłoby się o większy wybór, choćby po to żeby nie dochodziło do tak absurdalnych rzeczy jak np. bagna czy śnieżyca na pustyni :P

: niedziela 26 sie 2012, 15:00
autor: Mały Nemo
HunteR pisze: Właśnie o coś takiego mi chodziło :) W Talismanie, nie licząc pewnych zdarzeń czy zdolności naginających podstawowe reguły, mamy jeden stos kart na planszę: na głównej ciągniemy przygody, w górach góry itd. mimo iż czasem prosiłoby się o większy wybór, choćby po to żeby nie dochodziło do tak absurdalnych rzeczy jak np. bagna czy śnieżyca na pustyni :P
Cóż... zawsze możesz zrobić kartę Czasu (albo kilka naraz), które zmiemiały by deck, z którego losowane są kart. Przykładowo na wejściu jest Przygoda, po wylosowaniu zdarzenia przenosi się na Góry, a po kolejnym Zdarzeniu na Podziemia. Można się by pokusić, iż w Podziemiach dajmy na to również Nieznajomi zmieniają kartę Czasu (bo tam zdarzeń bardzo mało jest).
HunteR pisze:No wiesz, tak specjalnie dla mnie? Nie wiem co powiedzieć
Już wcześniej mialem taki pomysł, bo generalnie każdy na GK ma wyjątkowo głęboko w dupie moje wszelkie updaty związane z Relic. ;)

: niedziela 26 sie 2012, 15:03
autor: HunteR
Już wcześniej mialem taki pomysł, bo generalnie każdy na GK ma wyjątkowo głęboko w dupie moje wszelkie updaty związane z Relic.
Bez przesady :-" Ja się ślinię nad wszystkimi fotkami, ale przecież nie będę za każdym razem pisał posta o treści 'łał, ale zajebiste' :P

: niedziela 26 sie 2012, 15:14
autor: Mały Nemo
Kilka postów wyżej i chyba niecały tydzień temu chciałem podyskutować o żetonach w Relic. Nawet zadałem pytanie... ;]

: czwartek 30 sie 2012, 17:40
autor: Mały Nemo
Jon New wynalazł takiego oto linka:

http://bloodofkittens.com/40kblogs/2012 ... esta-aqui/

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: czwartek 30 sie 2012, 17:53
autor: Mały Nemo
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... terid=4458

Można przeczytać ciekawe słowa:
After playing it for a good 45 minutes, I have to say its going to be a great game. If you love Talisman, you'll love this. Its very similar and yet they have tweaked alot of things and streamlined the game. One such thing is when you land on another player and duel them, you can only take influence (money) or a life. You can;t mug them for their items, therefor the game doesn't devolve into a "Get Jim's runesword!".

Also, the missions add a whole new level to it. Having your own personal goals to achieve so you can get relics is pretty cool. And relics....they are like talismans that actually do something and there's like 30 different ones.
Wiemy więc, czym są wszystkie znaczniki.

Te trójkąty z orłem - Influence, złoto
Te kółka z piorunem - charge tokens
Te czaszki - character tokens.

Ponadto wiemy, iż w Relicu atakując Poszukiwacza możemy mu zabrać albo złoto, albo życie. Nie możemy zabrać mu żadnych z jego kart.