Strona 2 z 9
: środa 24 cze 2009, 13:10
autor: Nemezis85
Wiadomo czemu się tak dzieje.
Część osób nie będzie się mogło doczekać dodatków i kupi najpierw wersje angielską a potem dodatkowo polską. Przez co FFG więcej zarobi.
Nawet niech to będzie ok 10% osób grających w Talizmana. To i tak 10% zysku więcej dla firmy.
Galakta mogła by w sumie jednak napisać, kiedy spodziewają się dodatku. Na początku była mowa o Czerwcu, teraz o Lipcu. Ale Lipiec już tuż tuż więc może już znają datę wydania.
: środa 24 cze 2009, 14:43
autor: stave
Nemezis85 pisze:Galakta mogła by w sumie jednak napisać, kiedy spodziewają się dodatku. Na początku była mowa o Czerwcu, teraz o Lipcu. Ale Lipiec już tuż tuż więc może już znają datę wydania.
Wiesz jakby znali to by podali - pewnie sami mają z tym problem. Swoją droga juz abstrahując od Talizmana i dodatków, ja osobiście gdybym był tym zainteresowany to wolałbym poczekać, aby w końcu otrzymać produkt bez błędów. Nie wiem czy miałeś przyjemność grac w Polską Wersję ARKHAM -- to co Galakta zrobiła to porażka na całej linii - tyle byków to ja w żadnej grze nie widziałem, sorki ale osoba odpowiedzialna za to powinna wylecieć z hukiem, a wszystkim co mają paragony lub fakturki powinni otrzymać Rabat na nowy dodatek bądź należało by wymienić Karty z błędami wraz z Planszą.
Wiem że nie mam co liczyc na to, ale porządna firma nie popełnia takich błędów - dlatego w/g mnie lepiej jest poczekać. Nie wiem czy były jakieś błędy w Talizmanie, ale Arkham leży - nawet nie masz pojęcia jak błędy mnie irytują w szczególności jak płace za dany produkt. Czytasz sobie a tu się okazuje że "DO" zostało zjedzone i inne genialne smaczki.
Dlatego ja osobiście wolę dac na wstrzymanie niech zrobią raz a dobrze.
: środa 24 cze 2009, 15:01
autor: Mały Nemo
Zasadniczo mogę powiedzieć, iż większość błędów została poprawiona, te które zostały zauważone przez fanów jak i te, które nie zostały zauważone. Oczywiście my wszyscy jesteśmy tylko ludźmi i nie wszystko jesteśmy w stanie wyłapać, nawet przy pomocy komputerów, które to mają tendencję do uznawania za poprawne wyrazy nawet te, które są rozdzielone lub mają coś w sobie, aczkolwiek zapewniam, iż wszystkie błędy zarówno składniowo-gramatyczne jak i ogólnie tłumaczeniowe zostały poprawione. Nie było znowu tego sporo, ale jak w każdym produkcie czy texcie pisanym może się zdarzyć jakaś literówka czy coś temu podobnego.
: środa 24 cze 2009, 15:14
autor: stave
Wiesz Nemomon jak nie jest tego dużo to ja się nie czepiam - bo każdemu brak przecinka i kropki może się zdarzyć, ale po tym co zobaczyłem w Arkham możesz mi wierzyć mój stosunek do Galakty uległ bardzo pogorszeniu, czemu??? bo można tego uniknąć. Najwidoczniej osoby, które są odpowiedzialne za to nie są do końca przygotowane do składania tekstów albo ich to przerasta, bądź może mają małe pensje....
Reasumując inne firmy jakoś dają rade wydawać produkty z minimalna lub 0 ilością błędów.
A Galakta z tego tytułu jakoś nie odnotowała większej straty. Jesli robisz dla kogos 5 tysięcy wizytówek i popełnisz błąd a klient to zauważy musisz robic od nowa ponosząc koszty - w tym wypadku jakoś tego nie widze.
Z mojej strony to zboczenie zawodowe. Jednym słowem nie znoszę partactwa i tyle.
: środa 24 cze 2009, 16:09
autor: Mały Nemo
Ja jestem nerdem Talismana, innych gier nie dotykam (prawie nie dotykam

). Trudno jest mi więc omawiać kwestię AH. Aczkolwiek zgodzę się z Tobą, iż zboczenia zawodowe robią swoje jak również, iż klient płaci - klient wymaga. Sam w innym temacie omawiałem jak to jest ze sprzedawcami, iż co innego powie o nich osoba, która od czasu do czasu idzie do sklepu coś kupić, a co innego osoba, która z nimi wciąż pracuje, robi interesy, sprzedaje i kupuje. W Twoim przypadku jest podobnie, zajmujesz się poligrafią &c, więc masz oko wyczulone na takie rzeczy jak kropka, przecinek, korekta... Rozumiesz również jak bardzo jeden błąd może kosztować (przykład z wizytówkami). Generalnie więc się z Tobą zgodzę, iż wydawnictwo powinno przykładać większą uwagę do tego, co robi. Aczkolwiek drugim dnem jest także liczba textów, które trzeba przetłumaczyć, skorektorować &c. Z tego, co widziałem Faraona do AH, to było tam tyle textu, iż niejedna osoba by się za głowę złapała i przy okazji ją ukręciła coby nie być zmuszonym do tłumaczenia, a potem do korekty tych textów. Do tego dochodzą terminy, które również w mniejszym lub większym stopniu są zależne od wydawnictwa, więc w pośpiechu zdarza się się popełniać błędy. Dodatkowym problemem jest to, iż gramatyka naszego języka jest taka, iż trza być dyplomowanym polonistą coby mieć jako tako szansę na to, iż się nie popełni błędu. Sami doskonale znamy z autopsji np. wolną amerykankę dotyczącą przecinka. Chyba sam sobie zdajesz sprawę, iż ja mógłbym w Twoim powyższym poście zapodać kilka przecinków w paru wtrąceniach jak i Ty z całą pewnością byś znalazł kilka błędów w moim poście. Gramatyka nasza jest taka, iż trudno jest w niej się na tyle dobrze połapać. Do tego dochodzi kwestia korekty, która tłumaczy jak jej pasuje. Też pewnie rozumiesz, iż co korektor, to inna wersja "zdarzenia", gdyż np. o ile dla jednego przed 'i' nic nie stawiamy, ponieważ to jest spójnik, to dla innego trza, bo jest wtrąceniem. Poza tem jedna korekta przechodzi następną korektę (Quality Check chciało by się powiedzieć..

).
Reasumując, nie widziałem AH, wiec nie wiem, czy jest pełny błędów, czy nie. Nie mam powodu wam nie wierzyć, jako gracze AH wy wiecie lepiej, jednakże biorąc pod uwagę samego Talismana tylko myślę, iż aż tak źle nie było. A przede wszystkim nie będzie.
: środa 24 cze 2009, 17:28
autor: stave
Cóż po części masz racje tylko ja zawsze wychodzę z założenia, że lepiej jest poczekać i cieszyć się produktem pełnowartościowym niz produktem który w pewnym sytuacjach swoimi błedami aż wali po oczach. najgorzej w sumie zawsze było z grami na PC, tam to dopiero panie jazda.....
Jedno jest pewne, ja wiem osobiście ze potrafię robić błedy i się z tym nie kryje i na bank nie podjąłbym się korekty tekstów mimo mojego wyczulenia, bo są ludzie w tym zakresie wykwalifikowani. Ja sam klientom przed zatwierdzeniem daje projekt do sprawdzenia jak i także moja pszczółka mi to też sprawdza - zawsze dodatkowa osoba i pewność zwiększona. Błędy zdarzają się każdemu tylko pytanie jest takie: w jakiej skali one się mieszczą.
Sam zresztą wiem po Projekcie ile było znalezionych w nim błędów i ile pewnie jest, ale dzięki osobom z forum to eliminujemy bo jak dla mnie samego to jest za dużo, chociaż w tym co robię zawsze staram sie dążyć do perfekcji coś ala Samuraje i ich zasady itd...... chociaż teraz mogę napisać Japończycy.
Kończąc - ja nie pobieram opłat za Projekt MiM jedynie za swoją prace w zakresie firmy. Panowie z Galakty powinni zatem byc odpowiedzialni za swoje błędy i w jakiś sposób je rekompensować. Bądź co bądź biorą za to pieniądze i wcale nie są małe - pomijam koszty druku itd.
: środa 24 cze 2009, 17:34
autor: Artownik
Przesadzacie nieco z tym Reaperem.
Żeby to rzeczywiście było na co czekać, a tu raptem 100 kart, aż CZTEREJ nowi Poszukiwacze i sam żniwiarz, którego można spokojnie w warunkach domowych zrobić.
Nie wspominając o tym, że gra pewnie z 70zł będzie kosztować, co biorąc pod uwagę zawartość będzie lekkim zdzierstwem.
: środa 24 cze 2009, 21:18
autor: Kaktus+
raptem 100 kart

niewiele więcej masz w oginalnej podstawce, więc do jednak zajebiście dużo

4 poszukiwacze to też dużo, patrząc statystycznie na zawartość podstawki.
Poza tym, co by nie mówić, są to orginalne dodatki, nie autorskie. I większość graczy zakupi je na pewno ( w tym i ja). Z wydruk autorskich wezmę się, jak Talizman urośnie trochę, narazie tak jak napisałem wyżej, nadaje się tylko na partyjkę, MiM to prawdziwa batalia na wiele godzin.
: czwartek 25 cze 2009, 08:22
autor: Nemezis85
Akurat 100 kart to bardzo dużo
W podstawce było ich dość mało, czasami trzeba było je tasować i jeszcze raz rozkładać podczas partii. 4 dodatkowych poszukiwaczy też by się przydało

: czwartek 25 cze 2009, 17:12
autor: Ajwer
ale marudzicie. 'żniwiarza można zrobić w domowych warunkach' takim tokiem myślenia to równie dobrze można zrobić całą Magię i Miecz w domowych warunkach... czekam z niecierpliwością na ten dodatek. Poza tym 70zł to nie jest majątek.
: czwartek 25 cze 2009, 17:50
autor: Artownik
Oczywiście, że karty się przydają, zdaję sobie sprawę z faktu, że w podstawce jest mało i w tym problem.
Kart w podstawce jest mało, żeby mogli właśnie taki dodatek jak Reaper zrobić i gracze marudzić nie będą, bo to zwiększa ilość kart dwukrotnie! (a jest ich raptem setka).
Gdyby to były Podziemia to czekałbym z niecierpliwością, bo to nowa plansza, zupełnie zmieniająca przebieg rozgrywki.
Reaper to tylko parę kart i poszukiwacze (aż czterej), natomiast Żniwiarz sprowadza się do figurki, w oczekiwaniu można znaleźć bez problemu zastępstwo.
Ogólnie chodzi mi o to, że ten dodatek to żadna rewelacja, co szybko wyjdzie podczas gry.
70zł to nie majątek, ale w porównaniu do cen innych gier, to lekka przesada.
: czwartek 25 cze 2009, 21:49
autor: Kufir
1 lipca lecę na dwutygodniowy urlop do Turcji, mam nadzieję że nie przegapię przedsprzedaży :neutral:
: piątek 26 cze 2009, 09:00
autor: 8janek8
stave pisze:[...]Kończąc - ja nie pobieram opłat za Projekt MiM jedynie za swoją prace w zakresie firmy. Panowie z Galakty powinni zatem byc odpowiedzialni za swoje błędy i w jakiś sposób je rekompensować. Bądź co bądź biorą za to pieniądze i wcale nie są małe - pomijam koszty druku itd.
Napisz to wszystko na forum Galakty, bo tutaj na pewno nic do nich nie dotrze:/
: czwartek 02 lip 2009, 23:26
autor: szutek
Na forum Galakty pojawiła się informacja od wydawcy, że premiera Żniwiarza na chwilę obecną przewidywana jest na sierpień.
: piątek 03 lip 2009, 00:12
autor: Artownik
Podoba mi się słowo "przewidywana" :biggrin:
: piątek 03 lip 2009, 12:18
autor: Rogo
czyli spodziewajmy się jej na wrzesień lub październik xD
: piątek 03 lip 2009, 14:09
autor: Katiusha
Rogo pisze:czyli spodziewajmy się jej na wrzesień lub październik xD
Jak nie na Boże Narodzenie, ale za półtora roku.

Wydawca jest bezszczelny (nie Galakta), tak zwodzić graczy w Polsce, a Angole mają już dwa dodatki do TMiMa

: sobota 04 lip 2009, 12:28
autor: Snake
No nie, zaraz mnie poskręca!!! Który to już raz jest przekładana polska premiera? Trzeci???
Eeeeeeech

: niedziela 05 lip 2009, 15:35
autor: Mały Nemo
No dobra:
D.W. pisze:Sierpień –Magia i Miecz/Żniwiarz
D.W. pisze:Na razie nie mamy innej informacji na temat Podziemi niż taka, że będzie pod koniec tego roku. Zakładałbym, że pojawi się w listopadzie lub na początku grudnia.
D.W. pisze:Niedługo napisze co dalej. Ale proszę nie dopytujcie się o to już jutro.

: poniedziałek 06 lip 2009, 00:01
autor: Draugnimir
Ech, można się było tego spodziewać...
"Gods have forsaken us."

: piątek 31 lip 2009, 13:31
autor: Kufir
Musze powiedzieć iż zaczynam się już strasznie niecierpliwić. Co z tym Żniwiarzem? Ktoś coś wie ?
: piątek 31 lip 2009, 13:41
autor: Mały Nemo
Już płynie do nas. Od około 3 tygodni, więc już niedługo dopłynie. Chyba, że somalijscy piraci porwali ładunek..
: piątek 31 lip 2009, 14:36
autor: Kufir
Rozładunek, dystrybucja, uruchomienie sprzedaży itp. Dwa tygodnie czekania jak nic...
Dzięki!

: piątek 31 lip 2009, 15:32
autor: Ajwer
juuuż niedłuuugo, jeszcze troszkęęę:) wreszcie urozmaici się troszkę rozgrywka...ciekaw jestem co następne po Podziemiach
: sobota 01 sie 2009, 16:39
autor: Kufir
Mam nadzieję że kolejny dodatek karciany:
- Nowe Przygody
- Nowe Zaklęcia
- Nowe Podziemia
- Nowe Postacie