Strona 2 z 2

: środa 13 maja 2009, 15:01
autor: Mały Nemo
Ja tylko dodam, iż moim celem nie było Ciebie, Korczyk, urazić w żaden sposób. Niemniej, jeżeli chcesz kontynuować tę dyskusję, to zapraszam do Karczmy - wtedy odpowiem na wszystkie Twoje pytania. Ten temat nie jest od tego.

: środa 13 maja 2009, 15:54
autor: Rogo
stave, bardziej od ankiet lubimy paradoksy w instrukcjach kart MiMa :D
Fakt, u Kobolda nie ma słów "przenieść się" - jest "teleportować się" :)
jednakże w Czarze Teleportacja jest "przenieść się" :D
Czym innym jest więc teleportacja jak nie przeniesieniem się? :D
Słownik Języka Polskiego PWN pisze:przenieść się — przenosić się
1. «zmienić miejsce chwilowego lub stałego pobytu»
2. «zmienić miejsce, czas, warunki, w których się pracuje, uczy itp.»
3. «ulec rozprzestrzenieniu się»
4. «zostać umieszczonym w innym miejscu, w innym czasie, w innych warunkach niż poprzednio»
5. «zostać przerysowanym, przepisanym z jednego egzemplarza na inny»
Kurcze no wszędzie jest wzmianka o zmianie miejsca :D

PS. Mi to rybka jaką interpretację wy wolicie - ja szukam paradoksów :D

: piątek 15 maja 2009, 12:37
autor: Korczyk
Słuchajcie, jak sobie chcecie. Może się ktoś z Was zdziwi w tym momencie, jeśli powiem to z ręką na sercu, że ja też tak gram jak Wy, uważając jednak wyraz „dowolny” za bardziej tu pierwszorzędny od wyrażenia „przenieść się” pomimo pewnego paradoksu, i co do tego nie miałem większych, a jedynie mniejsze wątpliwości odnośnie owego tu paradoksu... Zostało to chyba jednak odebrane jako zgoła odmienne od Waszego zdanie, nie z mojej jednakże już winy. :neutral:

Reasumując - z taką możliwością ponownego badania tego samego obszaru osobiście się zgadzam; natomiast rzeczą, która zawsze rodzi u mnie mniejsze lub większe oburzenie, jest czyjeś, kogokolwiek rozumowanie: w/g mnie = w/g instrukcji, a w/g innej już interpretacji = zasady w/g logiki, tudzież narzucanie go dyskusji. I nie boli mnie absolutnie to, że prawdopodobnie tak właśnie mówi instrukcja, jak to Wy ją interpretujecie, samemu z tym się zgadzając jak najbardziej, tylko irytuje trochę, gdy ktoś to stwierdza jako pewnik i chce zamykać temat, czy w obawie przed podważeniem przez kogoś jego stwierdzenia, tego nie wiem...

Cóż, nie wykluczone, że widocznie inaczej pojmujemy dział „Kwestia Zasad”. Nie chcąc jednak jako szary użytkownik rozporządzać prawami, którymi się on rządzi, przeniosę się ze swymi sugestiami do działu „Pomysły, sugestie i pytania”, tutaj nie mając już nic więcej do dodania, w tym temacie...

: piątek 15 maja 2009, 13:20
autor: stave
Korczyk pisze:tylko irytuje trochę, gdy ktoś to stwierdza jako pewnik i chce zamykać temat, czy w obawie przed podważeniem przez kogoś jego stwierdzenia, tego nie wiem...
Bo jest to pewnik a tu rozpatrujemy co mówią zasady w tym sama instrukcja, a tu jest wszystko jasno napisane. Można dywagować jak to powinno brzmieć ale od tego jest odpowiedni dział o czym pewnie wiesz czyli zasady w/g logiki lub dział MiM 1,5 jeśli zachodzi taka potrzeba. czemu tak pisze bo nowi użytkownicy powinni wiedzieć jak interpretować zasady tak jak one są a nie tak jak czasem powinny byc chyba że nasza społeczność w dziale MiM 1,5 to zmieni - ale to tak na marginesie.

: piątek 15 maja 2009, 13:44
autor: Mały Nemo
Pewnie wyjdę na bufona, zarozumialca &c, ale jak są ludzie biegli w Piśmie, tak są i ludzie biegli w zasadach MiMa. Niektórzy poświęcili im jakiś minimalny ułamek życia na interpretowaniu ich. Nie mówię, iż inni się nie znają, gdyż wiedza jak --CENZURA-- - każdy ją ma, ale można malować figurki oraz można "malować figurki".

: piątek 15 maja 2009, 16:52
autor: Hellhound
No ale przecież na karcie napisano "teleportować się", a nie "przenieść", więc temat można jednak uznać za zamknięty bo nie ma już nad czym debatować.

: piątek 15 maja 2009, 18:28
autor: SeSim
<groza >Dobra, będzie tego. Kolejna wycieczka poza temat i posty polecą do kosza</groza> :P

EDIT:
Ups nie zauważyłem posta Hellhound, to moje tyczyło się 3 jeszcze wcześniejszych :D

: sobota 08 sie 2009, 02:24
autor: yabollo
Dzisiaj (a właściwie już wczoraj ;)) kolega grał Koboldem i zastanawialiśmy się czy w momencie gdy wyrzucił 6 oczek w Mieście mógł się teleportować do dowolnego obszaru na planszy Miasta. Uznaliśmy, że nie ze względu na to, że w Podziemiach nie może korzystać z tej zdolności a zarówno Miasto i Podziemia są traktowane jak jedna Kraina.

Ale z drugiej strony Amazonka w Mieście może rzucać dwoma kostkami, aby się dowiedzieć ile obszarów może przebyć...

Co Wy o tym myślicie?
Wybaczcie jeśli ten temat był już poruszany - szukałem, ale nie znalazłem. Postów jednak jest na tyle dużo, że mogłem przeoczyć odpowiedź na tą konkretną sytuację...

: sobota 08 sie 2009, 07:19
autor: Rogo
Gdzieś tam w instrukcji Miasta jest bodajże napisane, że jest ono częścią Zewnętrznej Krainy, a co za tym idzie - z Miasta można wyteleportować się na zewnątrz i na odwrót ;)