Strona 8 z 13

: piątek 08 paź 2010, 23:57
autor: guciomir
Z pewnością Druid wiele zyska, ale czy będzie to "wiele" czy "bardzo wiele" to się dopiero okaże.

Dzień ostateczny wydaje się ciekawy, ale moja grupa najlepiej się bawi kiedy gra nie kończy się wraz z wejściem na teren korony władzy. Tak czy inaczej zakończenie jest ciekawe.

Karty są rewelacyjne, wpleciono kilka niezłych pomysłów, które z pewnością zrobią rozgrywkę ciekawszą. Ehh pięknie będzie zmienić komuś charakter na zły, kiedy z jednym punktem życia idzie się leczyć do kapliczki...

EDIT:
1. poznaliśmy zdecydowaną większość nieznajomych... pewnie będzie jeszcze ktoś od sprzedaży koni i koniec. Fajnie gdyby zmieścił się jakiś nieznajomy od "natury"
2. judgement day będzie się opłacało "ustawić" tego kto wlazł na koronę na modyfikator -1. Karta będzie z pewnością ciekawa kiedy wielu graczy będzie uczestniczyć w rozgrywce, a mniej atrakcyjna kiedy będzie ich niewielu np 2 czy 3.
3. które z tych kart to przedruki? i jak wyglądały w poprzedniej wersji?

: sobota 09 paź 2010, 12:12
autor: Roland
guciomir pisze:Dzień ostateczny wydaje się ciekawy, ale moja grupa najlepiej się bawi kiedy gra nie kończy się wraz z wejściem na teren korony władzy.
Ja juz wole natychmiastowe zakonczenie rozgrywki wraz z wejściem na Korone niz standardowe zakonczenie czyli nudne jak flaki z olejem rzucanie Zaklecia Rozkazu. Dobrze, ze mamy te zakonczenia alternatywne bo standardowe zakonczenie to był jeden ze słabych punktów tej gry.

Poza tym co juz moglismy zobaczyc licze jeszcze na kilka ciekawych kart Zdarzeń w talii przygód z Sacred Pool. I bardzo wazne, zeby karty Nagród za zadania Czarownika były dobre bo to świetny pomysł z tymi kartami.

: sobota 09 paź 2010, 12:43
autor: guciomir
a my z kolei uwielbiamy zaklęcie rozkazu, ale to chyba kwestia gustu :)

: sobota 09 paź 2010, 13:41
autor: Astropata
Rozkaz jest tragiczny. Można 3h grać i 3h zgnić na KW ;]

: sobota 09 paź 2010, 14:55
autor: Roland
Z Zakleciem rozkazu jest taki problem, ze dla gracza który zdobedzie Korone i zaczyna je rzucac zabawa sie odrazu konczy. Pozostali gracze jakos tam walcza o przezycie, uzdrawiaja sie, zdobywaja punkty zycia, rosna sobie w najlepsze w siłe dopóki zaklecie rozkazu jest nieskuteczne (a czesto tak jest) i tak to czasem trwa bardzo długo. A gracz na Koronie rzuca co ture ta kościa i ziewa z nudów...

: sobota 09 paź 2010, 15:08
autor: guciomir
nie wiem jak u was, ale u nas gra kończy się szybko jak tylko ktoś wejdzie na koronę władzy. Może wynika to z tego, że w miarę sprawnie szturmujemy wewnętrzną krainę i postacie które są w środkowej/wewnętrznej nie mają łatwego życia (bo skoro tam są to znaczy że mają mniej niż 8-9 siły/mocy więc nadal wiele kart sprawia dla nich zagrożenie). Zresztą niedawno zabiłem mędrcem trolla używając rozkazu. Troll miał józefinę, kilka razy się zregenerował a mimo to nie doszedł do mnie. Pomimo tego że dużo nie robiłem (jedynie rozkaz rzucałem), to i tak miałem mnóstwo frajdy a Troll panicznie poruszał się po planszy próbując znaleźć talizman i unikając wszystkich duchów.

: sobota 09 paź 2010, 15:18
autor: Mały Nemo
Roland pisze:Z Zakleciem rozkazu jest taki problem, ze dla gracza który zdobedzie Korone i zaczyna je rzucac zabawa sie odrazu konczy. Pozostali gracze jakos tam walcza o przezycie, uzdrawiaja sie, zdobywaja punkty zycia, rosna sobie w najlepsze w siłe dopóki zaklecie rozkazu jest nieskuteczne (a czesto tak jest) i tak to czasem trwa bardzo długo. A gracz na Koronie rzuca co ture ta kościa i ziewa z nudów...
Agree. Dlatego ja z Astropatą na jednej ręce jesteśmy w stanie policzyć, ile razy nasza gra kończyła się na KW. A nie gramy też od wczoraj..

: sobota 09 paź 2010, 15:38
autor: Draugnimir
Hmm... to mi podsunęło pewien pomysł. A gdyby tak zrobić dodatek z czymś w rodzaju kart Korony Władzy - Poszukiwacz przebywający na tym obszarze co turę ciągnąłby jedną po próbie rzucenia Zaklęcia Rozkazu. Zawierałyby wyzwania porównywalne (choć nieco mniej zabójcze) do tych z Przedpól Piekieł. Co o tym myślicie?

: sobota 09 paź 2010, 15:48
autor: Mały Nemo
Wtedy tym bardziej nikt nie pchałby się na KW mając w świadomości, że wejdzie i zginie. Prędzej można by dla niego zrobić grywalniejszą wersję Puszki Pandory - oprócz rzucania Rozkazu pobiera k3 kart Zaklęć oraz k3 Przygód i może dowolnie zmusić dowolnego z graczy do badania tych kart (w tym siebie), wtedy są jednorazowego użytku (chyba, że można je zatrzymać), a następnie odrzucane, lub odrzucić bez wykorzystania.

: sobota 09 paź 2010, 17:56
autor: HunteR
Coś podobnego zrobił Gieferg do starego MiMa, można by się pokusić o remake na potrzeby Talismana o ile autor wyrazi zgodę oczywiście :wink:

: sobota 09 paź 2010, 18:26
autor: Draugnimir
Ano, można by, choć ja podsunąłem tylko pomysł, sam zajmować się tym nie zamierzam. Całą uwagę poświęcam obecnie Umiejętnościom, później zaś jeśli już za cokolwiek się zabiorę, to najpewniej będą to omawiane kilka miesięcy temu Zaświaty. Choć panujące od kilku tygodni wobec wszelkich niemal prac milczenie ździebko do jakiejkolwiek twórczości zniechęca :-P

: niedziela 10 paź 2010, 17:51
autor: guciomir
Czy 2 nowe konstrukty atakują wszystkich graczy kiedy się ich wyciągnie z talii przygód? Np dobry poszukiwacz wyciąga kartę Ivory Sentinel, czy musi z nim walczyć? pytam bo zdolność sugeruje że sentinel jedynie "zatrzyma" złego lub neutralnego gracza, a nie ma tam wzmianki o tym że dobrzy są ignorowani (czyli według mnie mogą walczyc z sentinelem kiedy wyciągają go z talii oraz kiedy zatrzymują się na jego polu, kończąc ruch w normalny sposób)

: niedziela 10 paź 2010, 18:14
autor: Mały Nemo
guciomir pisze:Czy 2 nowe konstrukty atakują wszystkich graczy kiedy się ich wyciągnie z talii przygód?
Tak. Dobrzy, o ile ich wyciągną, muszą z nimi walczyć.

: środa 13 paź 2010, 21:10
autor: Mały Nemo
Dzisiaj spam wieść, Sacred Pool zmienił swój status z On the Boat to Shipping Now. Czyli za około 2 tygodnie może być dostępny w sklepach.

: środa 13 paź 2010, 21:19
autor: Roland
Czy nasze Góry tym samym statkiem płyną?

: środa 13 paź 2010, 21:29
autor: Mały Nemo
Nie, całkowicie innym xD

Teraz Sacred Pool jest rozwożony po magazynach w USA oraz Kanadzie.

: środa 13 paź 2010, 22:37
autor: Mały Nemo
Wraz ze zmianą statusu FFG zrobiło kolejny news dając nam do przejrzenia Instrukcję.

News jest tutaj.

: środa 13 paź 2010, 23:20
autor: Mały Nemo
Możemy również tam znaleść efekty paru kart:

Pastoral Tune
Quest Reward
Discard immediately and take any card in the Stables deck for free.

===

A Familiar Prize
Quest Reward
Discard immediately and take any card in the Purchase deck for free.

===

Dream Prize
Quest Reward
Discard immediately and draw Adventure Cards until a Magic Object is revealed. You may take the Magic Object, then discard the other cards. If you choose not to take the Magic Object or you cannot, you receive no reward.

===

Vindication
Spell
Cast on any character at the start of his turn. He must roll 1 die to pray:
1) You are killed
2) Lose 2 Lives
3) Lose all of your fate
4) Ignored
5) Heal up to your life value
6) Replenish fate up to your fate value.

===

Life tap
Spell
Cast on another character at the start of his turn. The character must lose 1 life, and your character gains 1 life.

===

Reverence
Spell
Cast on any character who is about to pray. The character may choose which result to use instead of rolling.

===

Pit Fiend
Enemy - Monster
Strength: 4

===

Angel of Mercy
Event
You may heal life up to your life value. the Angel of Mercy then ascends to the discard pile.

===

Portent
Event
All characters, no matter what Region they are in, may accept a Warlock Quest. The Portent then vanishes to the discard pile.

: czwartek 14 paź 2010, 08:39
autor: guciomir
Potężne te karty, aż ślinka cieknie...

3 obserwacje:
- czwarta postać to dread knight, obstawiam, że zaczyna grę w środkowej krainie
- symbol dodatku nazywa się "Lady of The Pool" i obstawiam, że tak nazywać się będzie jedno z alternatywnych zakończeń.
- nie ma nic na temat dark i light fate, więc dodatek raczej nie wprowadza dużych modyfikacji w tym zakresie (bo jeśli będą to pojawią się tylko na kilku kartach, a nie jako nowa mechanika)

: czwartek 14 paź 2010, 10:15
autor: Mały Nemo
guciomir pisze:- czwarta postać to dread knight, obstawiam, że zaczyna grę w środkowej krainie
Zaczyna na Cmentarzu, Siła 2, Moc 3, Życie 4, Los 1.

1. You begin the game with a warhorse.from Stables deck. If you lose the Warhorse, you may take one from the Stables deck for free if you visit the Graveyard.

2. Whenever you kill an Enemy you may gain 1 Spell, if your Craft allows.
guciomir pisze:- symbol dodatku nazywa się "Lady of The Pool" i obstawiam, że tak nazywać się będzie jedno z alternatywnych zakończeń.
Też nie. Te Zakończenia, to:

- Judgement Day
- Sacred Pool
- Demon Lord (Moc 12, Życie 4)

: czwartek 14 paź 2010, 12:05
autor: guciomir
Skąd ty masz te informacje? :) dzięki za podzielenie się nimi :)

pytanie: czy jeśli ma się 2 rumaki bojowe to ich efekt się kumuluje? i analogicznie co z koniami ?

wiesz coś może na temat kleryka?

: czwartek 14 paź 2010, 12:45
autor: Mały Nemo
A to Kleryk nie był ujawniany? Wydawało mi się, że jedynie Dread Knight był nieznany... Kleryk jest bardzo równą postacią: ma 3 zdolności, Siłę 3, moc 3 4, Życie 3 oraz Los 3. Start: Kapliczka, Charakter: Dobry
1. Za każdym razem, gdy się modli, może odzyskać 1 punkt Losu.
2. Może automatycznie niszczyć Duchy bez potrzeby rozstrzygania walki psychicznej. gdy to zrobi, to nie zatrzymuje go jako trofeum, ale może odzyskać 1 punkt Losu.
3. Może odrzucić 1 punkt Losu, aby zapobiec stracie 1 punktu Życia lub śmierci jednego ze swoich Przyjaciół. Może użyć tej zdolności tylko raz na turę.
guciomir pisze:pytanie: czy jeśli ma się 2 rumaki bojowe to ich efekt się kumuluje? i analogicznie co z koniami ?
Tak, jeżeli masz 2 Rumaki, to sumujesz swoją Moc do Siły za każdego z Rumaków.

Co do konia, to jest to bardziej skomplikowane. Teoretycznie pozwoliłbym graczowi rzucać 2 kośćmi za każdego konia i wybrać tę sumę, o którą chce się poruszyć.

: czwartek 14 paź 2010, 15:46
autor: Rogo
Nemomon pisze:Tak, jeżeli masz 2 Rumaki, to sumujesz swoją Moc do Siły za każdego z Rumaków.
No tak... Co nie jest zabronione to jest dozwolone :P Bez sensu to jest :P

: czwartek 14 paź 2010, 15:53
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:
Nemomon pisze:Tak, jeżeli masz 2 Rumaki, to sumujesz swoją Moc do Siły za każdego z Rumaków.
No tak... Co nie jest zabronione to jest dozwolone :P Bez sensu to jest :P
Dla mnie nie. Zasady gry, to zasady gry. Według Instrukcji podczas walki możesz użyć dowolnej ilości Przyjaciół oraz 1 Broni. Zgodnie z FAQiem efekty, które brzmią identycznie, ale mają inne źródło, się stackują. Czyli jeżeli masz dwa Rumaki, to każdy z nich jest źródłem swego efektu i możesz go wykorzystać kształtując swoją skuteczność w walce.

Ludzie, co was znowu ostatnio naszło na realizm w TMiMie? :evil:

: czwartek 14 paź 2010, 19:25
autor: guciomir
dzięki za kleryka.

Jak sądzicie, jak wypada jego (jej) porównanie z kapłanem z podstawki?

Jak sądzicie, jak dread knight wypada w porównaniu z Mnichem z podstawki?

o ile dobrze pamiętam to w jakiejś niedawnej grze pc jak bohater na rumaku spotykał przeciwników to musiał zejść z konia i razem ze swym wiernym zwierzem, wspólnie atakowali siły nieprzyjaciela ;)

tak czy inaczej, dodatek zapowiada się smakowicie. szkoda jedynie że punkty losu (dark vs light) wciąż nie mają większych zastosowań. A może Nemo masz na ten temat jakieś przecieki? (oprócz judgement day oczywiście)