Strona 7 z 9
: wtorek 24 kwie 2012, 21:31
autor: sardo
Szkoda że FFG zmieniło kolorystykę Vimpire Hunter, bardziej podoba mi się taka różowa, ciemniejsza ma mniejszy urok.
: piątek 27 kwie 2012, 01:05
autor: Mały Nemo
Talisman The Blood Moon Instrukcja. Dostępna w hi res i low res. News:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3239
: piątek 27 kwie 2012, 18:10
autor: Mały Nemo
Elliott Eastoe zaprezentował treść paru kart, które są dostępne w instrukcji:
Doomsayer
Strength: 3, Craft: 4, Fate: 3, Life: 4
Whenever any character draws an Enemy, you may replenish 1 fate.
Whenever any character draws an Event, you may gain 1 Spell, if your Craft allows.
Whenever you draw an Adventure Card that is not an Enemy or an Event, you may draw 1 additional card. You may only do this once per turn.
Start: City, Alignment: Neutral
===
Horrible Black Void
You and all of your possessions are pulled into the Horrible Black Void; you lose the game!
After a character encounters the Horrible Black Void, remove it from the game. Then draw another alternative Ending Card and place it facedown on the Crown of Command for the next character to encounter.
===
Living Doll (Adventure Card)
Magic Object
You must take the Doll and ditch all of your other Objects. You may have no other Objects until you visit the Alchemist in the City and discard this Object to gain a gold.
===
Drain Life (Spell Card)
Cast on an Enemy you are about to encounter. Discard the Enemy and heal an amount of life equal to the Enemy's Strength or Craft.
===
Haunting Poltergeist (Spell Card)
Cast on any character at the start of his turn. The character must take this card as a Follower and only moves 1 space per turn. The character must discard this card if he crosses the River, either by bridge, raft, or ferry.
===
Lightbearers (Alternative Ending Card - Revealed)
- All players start the game with characters of good alignment. Characters are always good; if an effect changes a character's alignment, he loses 1 life instead.
- At the start of the game, each character must take 2 fate from the stockpile and place them on this card. Whenever night falls, discard 1 fate from this card. If the last fate is discarded, the game ends and all players lose. If a character enters the Crown of Command before the last fate is discarded, all players win the game!
- Characters cannot attack each other. Instead, characters may freely exchange gold, Objects, and Followers when they encounter each other.
- If 2 or more characters are on the same space, they may add their Strength value or Craft value together during battle and psychic combat.
: sobota 28 kwie 2012, 11:49
autor: sardo
No no alternatywne zakończenie bardzo ciekawie się zapowiada

Ciężko wyobrazić mi sobie współprace z niektórymi ze współgraczy bo każdy będzie chciał być tym który dotrze na KW, no ale zobaczymy jak to się sprawdzi w praniu.
Jako że lubię mieć Poltergeista to zaklęcie
Haunting Poltergeist będzie bardzo oczekiwane przeze mnie

: sobota 28 kwie 2012, 13:57
autor: Bludgeon
Mi się strasznie podoba Doomsayer. Brakowało mi poszukiwacza którego zdolności pozwalają dociągać duże ilości kart przygód. To chyba będzie mój ulubiony p. w całym talizmanie.
: sobota 28 kwie 2012, 15:06
autor: Niedźwiedź
Rzuciłem okiem na instrukcje i na karty opisane przez Nemo powyżej. Jestem naprawdę kontent widząc takie zmiany, wprowadzi to po raz kolejny tak upragnione przez nas urozmaicenie do rozgrywki.
Najbardziej odstaje ukryte zakończenie pt. "Giniesz, koniec i kropka". Teraz nawet największy "kozak", któremu uda się umknąć "Kostusze" przez Wrota, ma prawo czuć się niepewnie, mrehehehehe...
Ten Doomsayer, na którego Bludgeon zwrócił uwagę, też wzbudza u mnie entuzjazm.
Czy tuż przed premierą, znana jest publice pełna zawartość pudełka (czytaj wraz z opisami kart przygody)?
: sobota 28 kwie 2012, 15:14
autor: Mały Nemo
Czy tuż przed premierą, znana jest publice pełna zawartość pudełka (czytaj wraz z opisami kart przygody)?
Nigdy ona nie jest znana. Acz zwyczajowo dzień po (lub tego samego dnia zależy od mojego humoru) premierze polskiej wersji zapodaję pełny spis kart tutaj:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3482
Podobnie robi Jon lub Elliott, w zależności, który szybszy.
Niedźwiedź pisze:Najbardziej odstaje ukryte zakończenie pt. "Giniesz, koniec i kropka".
To jest reprint tegoż zakończenia z Drugiej Edycji. Później zmieniono go, że jednak nie giniesz, tylko przenosisz się do WKO.
===
Powiedzcie mi proszę, co uważacie o "Dobrym" Endingu?
: sobota 28 kwie 2012, 15:29
autor: Niedźwiedź
Szczerze Panie, wraz z nabywaniem kolejnych dodatków, lepiej grać tym złym.
Oczywiście korzyści nie są, aż tak miażdżące, jednakowoż różnica jest widoczna.
Ten "Głud łendyng" to jest poniekąd taki bacik na kurczowe trzymanie się przyzwyczajeń. To nie jest coś czego nie dałoby się przeforsować po dyskusji, ale odnoszę wrażenie (grając ze swoją "wiarą"), że co poniektórzy wszystko co jest zbyt dużym odstępstwem od oryginalnych treści zawartych na kartach (poszukiwaczy, zakończeń, przygód czy czarów) traktują jak jakieś wykroczenia drogowe/przestępstwa. Tak to na karcie stoi jak byk, bierz dobrego i koniec. Staram się prostować takie ksenofobie, ale wierzcie mi że czasem trudno o to. zazwyczaj słyszę, "No tak, znowu wymyślisz jakąś głupią regułę i przegram"...
: sobota 28 kwie 2012, 19:13
autor: Draugnimir
Pomysł w sumie nawet ciekawy, szkoda tylko, że z częstotliwością, z jaką dochodzi do spotkań między Poszukiwaczami w Talismanie, szanse na to, że tę kooperację między graczami dało się będzie w jakikolwiek mniej lub bardziej znaczący sposób zauważyć, są niewielkie.
No i zastanawia mnie, jak odnosić treść takiego Zakończenia (że wszyscy są Dobrzy) do zasad o niezmienialności Złego Charakteru, chociażby na karcie Mrocznej Kultystki.
: niedziela 29 kwie 2012, 09:28
autor: guciomir
Karty są bardzo ciekawe. O horrible black void gracze na całym świecie prosili już od wielu miesięcy (a może lat?).
"Dobre" zakończenie bardzo mi się podoba. Wreszcie coś co kompletnie odmieni rozgrywkę i co nie jest podobne do wariacji na temat zadań czarownika. Ciekawe czy to jest ostateczna wersja tej karty. Wydaje mi się, że dość szybko można przegrać grę w obecnej wersji.
Haunting poltergeist to prawdziwy killer. Wystarczy rzucić go gdy przeciwnik znajduje się w środku podziemi i straci przynajmniej kilkanaście tur zanim się z nich wydobędzie. A w tym czasie rzucający zaklęcie może 2 razy zdobyć KW.
: poniedziałek 30 kwie 2012, 23:04
autor: Mały Nemo
Dzisiaj szybki news:
Inferno Wraith od
Felici Cano tutaj:
http://feliciacano.deviantart.com/art/I ... -299280956
: wtorek 01 maja 2012, 12:37
autor: Mały Nemo
I kolejny news,
Ralph Horsley zamieścił notkę na swoim blogu o okładce Blood Moon:
http://ralphhorsley.blogspot.com/2012/0 ... -moon.html
: czwartek 03 maja 2012, 11:42
autor: Mały Nemo
Jak
Rienk donosi,
Christopher Burdett uploadował grafikę
Vampiric Thirst, z którą możemy się zapoznać w instrukcji gry. Dostępna jest ona tutaj:
http://christopherburdett.blogspot.com/ ... -peak.html
Warto zwrócić uwagę, iż ta grafika pierwotnie miała się znaleźć w dodatku Talisman: Dragon, jednak została przesunięta do Talisman: Blood Moon

.
===
Z innych newsów,
Ralph Horsley uploadował okładkę do Blood Moon także na Deviant Art, tutaj:
http://ralphhorsley.deviantart.com/art/ ... -299661160
: piątek 18 maja 2012, 14:17
autor: Mały Nemo
Dodatek jest już w sklepach.
: piątek 18 maja 2012, 15:48
autor: guciomir
Na forum FFG pojawila sie lista kart (bez opisu zdolnosci). Zapowiada sie ciekawie.
btw jak zobaczylem Red Riding Hood (czerwony kapturek), to przypomnialo mi sie jak polscy tlumacze skrzywdzili film o tej samej nazwie, tlumaczac go na "dziewczyne w czerwonym kapturze" czy jakos tak

: sobota 19 maja 2012, 12:37
autor: Mały Nemo
Powoli zaczynają się pytania dotyczące kart z Blood Moon. Pierwsze zadał: rdskinfn7 jednocześnie zapodając texty kart:
"Prayer Book" (Object)
"After rolling the die when praying, you may add up to 3 to the score."
===
"Cairn Caretaker" (Stranger)
"The Caretaker will remain here for the rest of the game. You may discard any of your trophies to gain 1 Strength or Craft for each."
: sobota 19 maja 2012, 12:52
autor: sardo
Wow, no to ciekawie się zapowiada. Wygląda na to że te karty będą bardzo potężne. Już widzę jak ludzie będą kisić trofea z niskimi wartościami czekając na
Cairn Caretaker, albo próbując trafić na tą kartę na planszy

: sobota 19 maja 2012, 13:00
autor: Draugnimir
Jak dla mnie te karty są przegięte, i to mocno (zwłaszcza ta druga). Ja bym takie dobrodziejstwa uczynił jednorazowego użytku...
: sobota 19 maja 2012, 13:06
autor: Mały Nemo
Czemu Przegięte? Kleryk z Knigą w końcu może zaznać minimum życia

.
Caretaker jest Nieznajomym, każdy może używać. Przyspiesza on rozgrywkę koncertowo.
: sobota 19 maja 2012, 13:34
autor: Draugnimir
No właśnie tego "koncertowego" przyspieszenia rozgrywki się obawiam. Gdyby to była jednorazowa karta (znaczy, skorzystać może ten, kto pierwszy na nią trafi, a potem trzeba ją odrzucić), byłoby oczywiście jeszcze gorzej, jednak możliwość kręcenia się bez końca między, powiedzmy, Podziemiami (coby zbierać trofea) a tym Nieznajomym mocno zaburza rozgrywkę według mnie. Gdybym kupił ten dodatek, przedyskutowałbym z moimi graczami, czyby się tej karty nie pozbyć z talii (a byłby to u mnie chyba pierwszy taki przypadek) - albo czyby przynajmniej nie uczynić jej kartą jednorazowego użytku (znaczy, w taki sposób, że każdy Poszukiwacz może odwiedzić tego Nieznajomego tylko raz - zbalansowałoby go to trochę, a przy tym dodału mu swoistego taktycznego smaczku ["Już iść do Caretakera z tymi 4 trofeami czy może się jednak jeszcze wstrzymać i poekspić? A jeśli ktoś go do tego czasu zdąży zdjąć z planszy?"]).
: sobota 19 maja 2012, 13:42
autor: Mały Nemo
A czemu by nie zmienić, że można odrzucić tylko 1 trofeum naraz? Zresztą co uważasz o tej karcie ze Smoków:
Martial Artist
4
Stranger
The Martial Artist will
remain here for the rest of
the game. You may discard
any number of your dragon
scales. Gain 1 Strength
or Craft for each dragon
scale you discard.
?
: sobota 19 maja 2012, 14:47
autor: Bludgeon
Nemomon pisze:
Caretaker jest Nieznajomym, każdy może używać. Przyspiesza on rozgrywkę koncertowo.
Tak samo martial artist, a nie zauważyłem żeby psuł gry. (oprócz tego jednego razu

)
: sobota 19 maja 2012, 15:19
autor: Draugnimir
Martial Artist przedtem nie widziałem (a Smoków nie posiadam). Zdaje się, że smocze łuski zdobywa się z mniej więcej podobną częstotliwością jak trofea, więc taką kartę też uznałbym za przegiętą. I przychylałbym się do tego, by wobec obu zastosować zasadę, że można wymienić tylko 1 łuskę/trofeum przy każdej wizycie.
Choć skoro Bludgeon twierdzi, że Martial Artist gry zasadniczo nie psuje... Cóż, żeby wprowadzać jakiekolwiek ograniczenia i inne alternatywne zasady, pewnie i tak musiałbym najpierw zobaczyć daną kartę wyciągniętą podczas rozgrywki

: wtorek 22 maja 2012, 11:59
autor: Battonsson
Na BGG ktoś wrzucił nowe alternatywne zakończenie, które będzie w nowym dodatku.
Pamiętam "Czarną dziurę" z MiMa. To była karta, która powodowała, że każdy gracz zastanowił się dwa razy zanim udał się po Koronę Władzy! Fajnie, że teraz ta karta będzie też w TMiM

.
: piątek 25 maja 2012, 11:18
autor: Mały Nemo