Strona 6 z 58
: wtorek 24 gru 2013, 11:37
autor: Xan
Byłby z tego dobry, acz piekielnie trudny do zdobycia achievement:
Co dwie Ropuchy, to nie jedna - będąc Ropuchą pokonaj w walce inną Ropuchę (może już taki jest).
Ten screen podsunął mi pomysł do rozegrania nietypowej partii w magię. Wszyscy zaczynają żabami i są nimi do końca gry. Należałoby też na wstępie Charaktery wszystkich Ropuch ustawić na: neutralny i zakazać ich zmiany.

Przy najbliższym spotkaniu podsunę tę ideę moim kolegom.
PS Nemo z okazji 10k postów stawia wszystkim* kolejkę w Zgierzu! Kto jest za?
*żartowałem, tylko mi. :>
: wtorek 24 gru 2013, 11:42
autor: Rogo
Xan pisze:Ten screen podsunął mi pomysł do rozegrania nietypowej partii w magię. Wszyscy zaczynają żabami i są nimi do końca gry.
To musiałby być deathmatch, bo żabki nie mogą mieć przedmiotów, w tym Talizmanów

: wtorek 24 gru 2013, 11:53
autor: Xan
Rogo pisze:Xan pisze:Ten screen podsunął mi pomysł do rozegrania nietypowej partii w magię. Wszyscy zaczynają żabami i są nimi do końca gry.
To musiałby być deathmatch, bo żabki nie mogą mieć przedmiotów, w tym Talizmanów

O taki właśnie deathmatch mi chodzi, Rogo.

: wtorek 24 gru 2013, 14:40
autor: Mały Nemo
10k postów jeszcze nie mam, ale dzięki za intencje

.
Ropucha vs Ropucha, nie wiem czy czasem nie byłoby to zbyt męczące grać, jako że Ropuchy dramatycznie mało szans miałyby na zwiększenie atrybutów. De facto chodziły by wokoło Miasta. Nie mogą się też leczyć, bo nie mają za co.
Nota bene ten screen był jeszcze bardziej szczęśliwszy, bowiem Elliott również przemienił się w ropuchę (mielibyśmy byli więc trzy), ale przerzucił losem i wyszedł inny wynik.
: poniedziałek 30 gru 2013, 14:21
autor: Storhelius
Ja co prawda zakupiłem DEdition ale niestety jestem nieszczęśliwym posiadaczem windows XP...gra nawet nie wystartuje...steam trochę wprowadził ludzi w błąd zamieszczając notkę o braku działania już po fakcie

: poniedziałek 30 gru 2013, 14:23
autor: Mały Nemo
Storhelius pisze:Ja co prawda zakupiłem DEdition ale niestety jestem nieszczęśliwym posiadaczem windows XP...gra nawet nie wystartuje...steam trochę wprowadził ludzi w błąd zamieszczając notkę o braku działania już po fakcie

Ano, też słyszałem o tych problemach. Jednakowoż całkiem niedawno (chyba nawet w zeszłym tygodniu) Bins wspominał, iż pracują nad Windowsem XP, więc relatywnie niedługo powinien on był i tam działać

.
: wtorek 31 gru 2013, 13:38
autor: gronek31
mam pytanie bo słyszałem o tym że można coś twórcom gry napisać odnośnie gry zanim ją w full wersji wydadzą. może i się czepiam ale mnie to troche denerwuje podczas grania, że gdy przeciwnik rzuci czar to na zdjęciu naszej postaci zaczyna lecieć na niebiesko ten czas reakcji ale on leci za szybko nie zdąże nawet pomyśleć czy przeczytać co to za zaklęcie a czas mija a mam np zaklęcie rozproszenia magi i go tym sposobem nie użyje wgl nie pamiętam żeby grając nawet na realu to żeby znajomy mnie poganiał z tym czy chce rzucić takowe zaklęcie czy nie nawet w zasadach nic o tym nie ma to nie jest przecież gra na czas. drugi problem to że w jednym miejscu leżała tarcza i zbroja tam na jednych z pól gdzie trzeba losować 1 kartę jak tam stanąłem czy też komputer stanął to nie mógł nic zabrać tak jakby się zacieły przedmioty w tym miejscu
: wtorek 31 gru 2013, 15:17
autor: Xan
gronek31 pisze:mam pytanie bo słyszałem o tym że można coś twórcą gry napisać odnośnie gry zanim ją w full wersji wydadzą. może i się czepiam ale mnie to troche denerwuje podczas grania, że gdy przeciwnik rzuci czar to na zdjęciu naszej postaci zaczyna lecieć na niebiesko ten czas reakcji ale on leci za szybko nie zdąże nawet pomyśleć czy przeczytać co to za zaklęcie a czas mija a mam np zaklęcie rozproszenia magi i go tym sposobem nie użyje wgl nie pamiętam żeby grając nawet na realu to żeby znajomy mnie poganiał z tym czy chce rzucić takowe zaklęcie czy nie nawet w zasadach nic o tym nie ma to nie jest przecież gra na czas. drugi problem to że w jednym miejscu leżała tarcza i zbroja tam na jednych z pól gdzie trzeba losować 1 kartę jak tam stanąłem czy też komputer stanął to nie mógł nic zabrać tak jakby się zacieły przedmioty w tym miejscu
Należy pamiętać, iż gra jest jeszcze w fazie Early Access i jest ciągle dopracowywana. W finalnej wersji gry kwestia z czasem reakcji na rzucone Zaklęcie zostanie pewnie usprawniona.
Problem z podnoszeniem kart może wynikać z niedopracowanego jeszcze kodu gry. Podobne sytuacje zostały już zgłaszane twórcom wiele razy.
Jeżeli chcesz pomóc w rozwijaniu gry, możesz zajrzeć na forum gry na Steam’ie. Nie obejdzie się oczywiście bez znajomości języka angielskiego.

: wtorek 31 gru 2013, 15:43
autor: Mały Nemo
Trzeba pamiętać jeszcze o 1 rzeczy - póki co (przynajmniej) gra jest dla osób, które znają oryginalną grę i wiedzą, co dana karta robi jedynie po jej obrazku (chociaż będą jaja jak wyjdzie Wilkokłak, chyb a że grafiki pozmieniają...). Widać to chociażby po panelu ekwipunku. Powód jest bardzo prosty i praktyczny - gra ciągnęła by się w nieskończoność (i de facto byłaby bardzo nudna i męcząca), gdyby każdy gracz lub przynajmniej część graczy musiała czytać każdą kartę z osobna. Co turę.
Możliwe, iż Nomadzi coś poprawią w tym aspekcie, aczkolwiek wątpię by było to potrzebne. Potrzebne jednak jest ogranie. Proponuję pograć solo dajmy na to Wróżką, ażeby poznać wsio Zaklęcia i karty.
: wtorek 31 gru 2013, 17:20
autor: gronek31
Nemomon pisze:Trzeba pamiętać jeszcze o 1 rzeczy - póki co (przynajmniej) gra jest dla osób, które znają oryginalną grę i wiedzą, co dana karta robi jedynie po jej obrazku (chociaż będą jaja jak wyjdzie Wilkokłak, chyb a że grafiki pozmieniają...).
no właśnie grafiki na niektórych kartach się zmieniły zauważyłem to np na zaklęciu mesmeryzmu albo karta wróg dzik(choć tu to akurat nie przeszkadza), zaś na innych są obrazki zmienione tylko w tym że wyglądają jakby tak troche mniej ładniej niż oryginalne, ale oczywiście w beta wersji to może narazi takie są a w full będą takie jak w oryginale
: wtorek 31 gru 2013, 18:20
autor: gronek31
mam jeszcze takie jedno ciekawe pytanie ponieważ zawsze tak grałem a tu się teraz okazuje w wersji cyfrowej że nie. Jestem druidem i mogę zmieniać swój charakter raz na turę tylko jak rozumieć pojecie tura jednego gracza czy wszystkich 3 na przykład graczy jeśli się w tyle czy więcej gra. no bo była moja tura stałem się dobry po poszedłem do kaplicy i koniec mojej tury(chyba tury) inny gracz rzucił kością stanął na polu i wylosował kartę i zdarzenie złowroga burza czyli wszyscy inni poza złym charakterem tracą ture i chciałbym sobie zmienić charakter bo to nie moja tura przecież tylko już inna, a nie mogłem, na realu zawsze tak grałem że zmieniałem charakter aby sie przystosować do sytuacji
: wtorek 31 gru 2013, 18:24
autor: Mały Nemo
gronek31 pisze:Nemomon pisze:Trzeba pamiętać jeszcze o 1 rzeczy - póki co (przynajmniej) gra jest dla osób, które znają oryginalną grę i wiedzą, co dana karta robi jedynie po jej obrazku (chociaż będą jaja jak wyjdzie Wilkokłak, chyb a że grafiki pozmieniają...).
no właśnie grafiki na niektórych kartach się zmieniły zauważyłem to np na zaklęciu mesmeryzmu albo karta wróg dzik(choć tu to akurat nie przeszkadza), zaś na innych są obrazki zmienione tylko w tym że wyglądają jakby tak troche mniej ładniej niż oryginalne, ale oczywiście w beta wersji to może narazi takie są a w full będą takie jak w oryginale
Nomadzi postanowili zmienić kilka grafik, w zamian dając swoje. To dobry znak, bowiem daje nadzieję, iż będą mogli bardziej ingerować w grę. Jednakże te zmienione grafiki zostaną i w produkcie finalnym. Nie ma powodu zmieniać grafik w becie, ażeby w finalnym produkcie je usunąć. Zwłaszcza, iż ktoś te grafiki musiał narysować.
Co do Wilkokłaka, bardziej miałem na myśli, iż oryginalny Wilkokłak recykluje grafiki z poprzednich dodatków, więc będą się mogły karty i ich grafiki mylić graczom, chyba że wszystkie podwójne grafiki zostaną zmienione.
: wtorek 31 gru 2013, 18:27
autor: Mały Nemo
gronek31 pisze:mam jeszcze takie jedno ciekawe pytanie ponieważ zawsze tak grałem a tu się teraz okazuje w wersji cyfrowej że nie. Jestem druidem i mogę zmieniać swój charakter raz na turę tylko jak rozumieć pojecie tura jednego gracza czy wszystkich 3 na przykład graczy jeśli się w tyle czy więcej gra. no bo była moja tura stałem się dobry po poszedłem do kaplicy i koniec mojej tury(chyba tury) inny gracz rzucił kością stanął na polu i wylosował kartę i zdarzenie złowroga burza czyli wszyscy inni poza złym charakterem tracą ture i chciałbym sobie zmienić charakter bo to nie moja tura przecież tylko już inna, a nie mogłem, na realu zawsze tak grałem że zmieniałem charakter aby sie przystosować do sytuacji
Grałeś poprawnie. Już zgłosiłem ten bug Carlowi, może niedługo zostanie naprawiony. Generalnie chodzi o to, iżby podczas tur innych graczy zbyt wiele opcji - które de facto nie są potrzebne - nie były pokazywane. Np. nie ma powodu, ażeby w czyjejś turze zmieniać charakter. Więc takiej opcji nie ma w grze, bo by tylko przeszkadzała. Oczywiście tutaj ten przypadek został przeoczony, ale generalnie DE stara się usuwać możliwości dokonania czynności w czyjejś turze. Ażeby nie spowalniać gry oraz ażeby nie prowokować sytuacji do kolejnych niepotrzebnych bugów.
: piątek 10 sty 2014, 23:39
autor: Mały Nemo
Wieści!!!
Reaper w systemie Early Access został dodany! Cena: 5 euro
Jest też możliwość zakupu wersji Gold (DE + Prologue + od razu wsio dodatki, które wyjdą). Cena: 60 euro
Ponadto można kupić season pass, czyli od razu wsio dodatki, które wyjdą. Cena: 48 euro.
Season pass można kupić tutaj:
Pozostałe opcje można kupić na stronie DE:
Ponadto, pojawią się takie karty Poszukiwaczy:
Ninja
Pirate
12 Mephisto characters
Barbarian
Martial Artist
Samurai
Saracen
Witch Doctor
And many more!
: sobota 11 sty 2014, 15:44
autor: Erestor
60 Euro za zdigitalizowaną planszówkę to trochę przegięli. Ale już się przyzwyczaiłem, że Steam nie ma cen dopasowanych do polskich realiów. Trzeba raczej czekać na jakieś promocje.
: sobota 11 sty 2014, 15:49
autor: Mały Nemo
60 Euro za podstawkę i wszystkie dodatki. Czyli około 240 zł - cena powiedzmy podstawki i jednego dużego dodatku (oczywiście cena sklepowa, a nie po różnego rodzaju okazjach, rabatach i allegro huntach).
: sobota 11 sty 2014, 19:54
autor: Valdi
60 Euro za parę pixeli... ja wole wydać na wydrukowane pixele.
: sobota 11 sty 2014, 21:30
autor: Erestor
Nemomon pisze:60 Euro za podstawkę i wszystkie dodatki. Czyli około 240 zł - cena powiedzmy podstawki i jednego dużego dodatku (oczywiście cena sklepowa, a nie po różnego rodzaju okazjach, rabatach i allegro huntach).
No tak, ale tu masz koszty wyprodukowania, które składają się na cenę, a w przypadku gry to tylko zera i jedynki. Koszty programowania można porównać do kosztów przygotowania grafik i opracowania i przetestowania samego pomysłu, więc cena jest niewspółmierna. To tak jakby projekt domu kosztował tyle samo co dom.
: sobota 11 sty 2014, 21:38
autor: Mały Nemo
Erestor pisze:Nemomon pisze:60 Euro za podstawkę i wszystkie dodatki. Czyli około 240 zł - cena powiedzmy podstawki i jednego dużego dodatku (oczywiście cena sklepowa, a nie po różnego rodzaju okazjach, rabatach i allegro huntach).
No tak, ale tu masz koszty wyprodukowania, które składają się na cenę, a w przypadku gry to tylko zera i jedynki. Koszty programowania można porównać do kosztów przygotowania grafik i opracowania i przetestowania samego pomysłu, więc cena jest niewspółmierna. To tak jakby projekt domu kosztował tyle samo co dom.
No tak, ale trzeba te zera i jedynki też napisać. Ktoś mógłby powiedzieć, iż praca architekta jest przeceniana - toż to raptem parę rysunków jest. Niemal każdy, kto miał czwórkę z techniki w podstawówce mógłby być architektem. Czemu więc tysiące zł się płaci za tych kilka rysunków?
Tutaj tak samo, niby to wersja cyfrowa jest, ale trzeba ją zaprogramować, potem żmudnie sprawdzać. Całkowicie inaczej niźli w przypadku gry drukowanej. W przypadku gry drukowanej płacisz za materiał. W przypadku gry zerojedynkowej płacisz za pracę intelektualną. Nie oznacza to jednak, iż jest ona mniejsza lub mniej zasłużona jako gra wydrukowana.
: niedziela 12 sty 2014, 11:24
autor: Erestor
Nemomon pisze:W przypadku gry drukowanej płacisz za materiał. W przypadku gry zerojedynkowej płacisz za pracę intelektualną
Tutaj całkowicie się nie zgadzam. A pomysł, grafiki, testy mechaniki, przygotowania szablonów do druku, transport z Chin na cały świat? Rozumiem ceny gier, które ktoś faktycznie stworzył, ale TMiM DE to raptem przeniesienie wszystkiego na wersję komputerową. Grafiki już są, zasady i mechanika też, trzeba to tylko przenieść na ekran. Rozumiem że wymaga to nakładu pracy, ale porównując to z nakładam pracy na inne gry komputerowe, które są tworzone od podstaw i o wiele bardziej skomplikowane, to cena jest niewspółmierna. Ale rozumiem, że są fani, którzy zapłacą i stąd ta cena. Poczekam rok lub dwa i pewnie kupię w jakieś promocji -75% na Steam.
: niedziela 12 sty 2014, 13:59
autor: abubu
Erestor pisze:Tutaj całkowicie się nie zgadzam. A pomysł, grafiki, testy mechaniki, przygotowania szablonów do druku, transport z Chin na cały świat? Rozumiem ceny gier, które ktoś faktycznie stworzył, ale TMiM DE to raptem przeniesienie wszystkiego na wersję komputerową. Grafiki już są, zasady i mechanika też, trzeba to tylko przenieść na ekran. Rozumiem że wymaga to nakładu pracy, ale porównując to z nakładam pracy na inne gry komputerowe, które są tworzone od podstaw i o wiele bardziej skomplikowane, to cena jest niewspółmierna. Ale rozumiem, że są fani, którzy zapłacą i stąd ta cena. Poczekam rok lub dwa i pewnie kupię w jakieś promocji -75% na Steam.
Grę papierową można przygotować (razem z prototypem) za pomocą kartek papieru i ołówka więc koszty początkowe są niewielkie. Później to przetestowanie + poprawki ... no i dalej to tylko koszty druku i dystrybucji. Na końcu to liczenie diengów-diengów.
Jeżeli chodzi o przeniesienie gry do wersji cyfrowej, to owszem, kwota była by "nieodpowiednia" w przypadku mechaniki takiej jak na ZunTzu. Jak już Chaos pokazał, jest to możliwe do wykonania przez jedną osobę (pewnie kupę czasu i wysiłku kosztowało to, ale w większości praca polegała zapewne na "przenoszeniu grafik").
Mowa tutaj jednak nie tylko o "przenoszeniu grafik", a napisaniu silnika, który oprogramowuje KAŻDĄ kartę osobno i pilnuje jej prawidłowego interpretowania, tak aby nie dopuszczać do zachowań niezgodnych z zasadami.
Na koniec, przypominam iż cena 60€ to cena za pakiet (gra + przyszłe dodatki).
: poniedziałek 13 sty 2014, 14:57
autor: Mały Nemo
Przy okazji Carl przedstawił czemu kupno Season pass się opłaca:
Small box expansions x 5 (so far) - £3.99x5 = £19.95
Big box expansions x 4 (so far) - £4.99x4 = £19.96
New characters x 21 - £1.49x21 = £31.29
Total = £71.20
: środa 15 sty 2014, 15:12
autor: Storhelius
Wreszcie gra działa pod XP

...muszę przyznać, że gra się fajnie, choć pewnym problemem może być szybkość zdarzeń w trakcie tur AI postaci. Czasem nie zdąży się zrozumieć co się dzieje nie mówiąc o reakcji. Przydałaby się po prostu...pauza...a nie ma czegoś takiego nie?
: środa 15 sty 2014, 15:25
autor: Mały Nemo
Storhelius pisze:Wreszcie gra działa pod XP

...muszę przyznać, że gra się fajnie, choć pewnym problemem może być szybkość zdarzeń w trakcie tur AI postaci. Czasem nie zdąży się zrozumieć co się dzieje nie mówiąc o reakcji. Przydałaby się po prostu...pauza...a nie ma czegoś takiego nie?
Nie ma (przynajmniej póki co) pauzy, aczkolwiek jest log zdarzeń. Na górze ta strzałka to on. Nie jest on jeszcze idealny, np. prawie każdy rzut za cokolwiek interpretuje jako rzut za ruch, ale jest to w miarę dobry system.
Dodatkowo, w opcjach masz możliwość ustawić szybkość tur AI. 1 oznacza super wolno, 10 oznacza super szybko.
: poniedziałek 20 sty 2014, 15:31
autor: RUNner
Posiadam Talisman Proloque na iOS. Czy wiadomo kiedy wersja DE trafi na tę platformę?