Strona 6 z 7

: czwartek 13 sie 2009, 11:13
autor: Rogo
I później ich szukaj...

: czwartek 13 sie 2009, 13:26
autor: Hellhound
Kaktus+ pisze:najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie na własny użytek jakiejś tabeli losowania poszukiwaczy
Od dawien dawna wisi taka mojego autorstwa na stronie Valdiego. Zarówno do MiM jak i MM.

: czwartek 13 sie 2009, 16:09
autor: Kaktus+
Zgadza się. Jednak każdy gracz ma własny komplet poszukiwaczy i z nimi gra. Ja po prostu wolałem stworzyć swój własny i takowy powstał, zawiera poszukiwaczy z oficjalnych dodatków, prac Gieferga, Stave'a, Lensa i kilku ciekawych znalezionych na forum i wśród innych dodatków.

: czwartek 13 sie 2009, 23:40
autor: kayoy
Od ponad miesiąca gramy w ten sposób, że jedziemy z poszukiwaczami wg alfabetu.. Tak dla jaj.. Losowanie tylko kto pierwszy i przypada i poszukiwacze przypadają kolejno.. Jesteśmy przy literze S ale już mam dość tej głupiej metody..

: piątek 14 sie 2009, 14:00
autor: yabollo
Tasujemy karty i rzucamy kostką k6 określając Poszukiwacza "z góry" :)

: piątek 14 sie 2009, 17:45
autor: T-Bone
Jak ja gram to tasuje wszystkich poszukiwaczy oprycz profesji te 70 poszukiwaczy i mówiny która karta czy z góry lub czy z dołu np. 13 z góry lub 7 z dołu i tak ciągne 3 poszukiwaczy a później wybieram jedną z nich.

: środa 02 wrz 2009, 20:43
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Zawsze gdy gram losujemy POSZUKIWACZY. Jeśli komuś nie pasuje, to może jeszcze raz i kolejny. Trzeciego POSZUKIWACZA już musi zatrzymać.
Ja tam zawsze biorę pierwszego jakiego wylosuję, choćby był największą ciotą. Wtedy jest ciekawiej.

: środa 02 wrz 2009, 20:51
autor: kayoy
Nie ma czegoś takiego jak Poszukiwacz-ciota.. Są tylko tacy przy których bardziej trzeba naciągnąć gumę od majtek.. Czyli się wysilić żeby do czegoś dojść.. I masz rację że bierzesz pierwszego wylosowanego bo ja robię tak samo.. Kiedyś losowaliśmy tak że losowało się dla każdego gracza po 3 Poszukiwaczy i gracz po jego prawej stronie wybierał którym ten po lewej będzie grał..

: środa 02 wrz 2009, 20:55
autor: yabollo
kayoy pisze:Nie ma czegoś takiego jak Poszukiwacz-ciota..
Co powiesz na Morloka, Trolla czy Druida ? ;)

Na tle pozostałych Poszukiwaczy wypadają dość słabo...

: środa 02 wrz 2009, 20:59
autor: Rogo
Troll z 6 Siły szybko się dalej dopakuje i wtedy inni wyglądają dość słabo ;)

: środa 02 wrz 2009, 21:01
autor: stave
TA.....hm... ale można go na Moc pieprznąć i wcale taki super hiper to on nie jest,zresztą może mieć pecha.... jest mnóstwo różnych kombinacji... jedni są lepsi drudzy gorsi.......

: środa 02 wrz 2009, 21:02
autor: kayoy
Uwielbiam grać druidem.. I lubię tę różnorodność u Poszukiwaczy.. Ale zboczyliśmy już z tematu..

: środa 02 wrz 2009, 21:35
autor: rinaldo
Przez losowanie. MiM jak dla mnie jest przede wszystkim grą przygodową, której największa siła nie kryje się w bardzo zaawansowanej taktyce rozgrywki, planowaniu i przewidywaniu, ale właśnie w przygodzie - w tym, że gra jest w dużej mierze losowa, nieprzewidywalna i za każdym razem inna. Wybieranie poszukiwaczy psułoby dla mnie ten klimat.

(a wtrącając dwa słowa do off-topu Druidycznego, Druida akurat nie nazwałbym ciotą. Możliwość korzystania zarówno z Kapliczki, jak i Cmentarza, oraz z Gildii Anarchistów (nie mówiąc o kartach przygód) jednak nie jest taką złą umiejętnością. Nie mówię, że to nie-wiadomo-co, ale jednak się przydaje.

: środa 02 wrz 2009, 21:52
autor: yabollo
rinaldo pisze:Druida akurat nie nazwałbym ciotą. Możliwość korzystania zarówno z Kapliczki, jak i Cmentarza, oraz z Gildii Anarchistów (nie mówiąc o kartach przygód) jednak nie jest taką złą umiejętnością. Nie mówię, że to nie-wiadomo-co, ale jednak się przydaje.
No dobra przekonaliście mnie. Wymieniłem z rozpędu trzech Poszukiwaczy, którzy przyszli mi do głowy. Zamiast Druid mogłem napisać Zulus ;)
A ciekawe czy Druid mógłby zmienić charakter na swoją korzyść w momencie gdy zostaje wyciągnięta karta Sądu Kapturowego, Anioła, Diabła, Mefistofelesa czy Pokuty ? Jeśli tak, to byłby z niego nawet niezły 'paker'. Przy Sądzie Kapturowym zamiast on wszystko stracić mógłby stracić inny gracz \:D/

: środa 02 wrz 2009, 22:03
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
yabollo pisze:
rinaldo pisze: A ciekawe czy Druid mógłby zmienić charakter na swoją korzyść w momencie gdy zostaje wyciągnięta karta Sądu Kapturowego, Anioła, Diabła, Mefistofelesa czy Pokuty ? Jeśli tak, to byłby z niego nawet niezły 'paker'. Przy Sądzie Kapturowym zamiast on wszystko stracić mógłby stracić inny gracz \:D/
Wszystko jest jasno opisane:

"Możesz dowolnie zmieniać swój charakter, jednak w każdej chwili musi on być ściśle określony. Np. jeśli masz Magiczny Miecz, a chcesz pomodlić się w Kaplicy, musisz odrzucić Miecz, pozostawiając go podczas swej następnej tury na tym Obszarze, na którym zmieniłeś charakter."

Zmieniasz kiedy chcesz, tylko "albo albo".
Jest z niego niezły "paker" tylko akurat ja o zdolnościach tego typu zapominam gdy są najbardziej potzrebne. :mrgreen:

: środa 02 wrz 2009, 22:14
autor: T-Bone
Jak ja gram to zawsze tasuje wszystkich poszukiwaczy oprócz profesji te 70 poszukiwaczy i mówimy która karta czy z góry lub czy z dołu np. 13 z góry lub 7 z dołu i tak ciągnę 3 poszukiwaczy a później wybieram jedną z nich.

np. Kanibal , Mnich i Wampir takie wylosowałem i później biorę jedną z nich np. Mnich .

To najlepszy mój sposób jaki losowania poszukiwacze.

Jeszcze jeden post z tyloma błędami z Twojej strony i poleci kolejne ostrzeżenie.
Valdi

: piątek 04 wrz 2009, 12:16
autor: SeSim
yabollo pisze:Morloka
Gra tą postacią to duże wyzwanie :) Ale ja zawsze ją lubiłem. Nic to, że przeważnie się kończy "w piachu", ale jaka jest radocha gdy jakoś Ci się udaje grać :D

: piątek 04 wrz 2009, 13:57
autor: yabollo
SeSim pisze:
yabollo pisze:Morloka
Gra tą postacią to duże wyzwanie :) Ale ja zawsze ją lubiłem. Nic to, że przeważnie się kończy "w piachu", ale jaka jest radocha gdy jakoś Ci się udaje grać :D
Jeśli szybko po wyjściu z Podziemi na główną Planszę uda się nam trafić na Skały, aby wejść do Jaskini to jeszcze gra może być ciekawa. Ale nie zawsze się zdąży uciec do Jaskini przed stratą wszystkich punktów Wytrzymałości... Dlatego właśnie powinno być bezpośrednie przejście z Podziemi do Jaskini bez potrzeby ujrzenia "światła dziennego" ;)

: piątek 04 wrz 2009, 15:16
autor: Kaktus+
yabollo pisze:Dlatego właśnie powinno być bezpośrednie przejście z Podziemi do Jaskini bez potrzeby ujrzenia "światła dziennego
Takie połączenie jest ponoć w dodatku Leviathana Pieczara Kanibali i projekcie Stave'a, gdzie jest cały podziemny dodatek, łączący ze sobą Jaskinię, Podziemia i Kanały. Swoją drogą polecam Ci zapoznanie się z nim...Pomimo, że stanowi integralną część projektu i jego bezpośrednie zaadaptowanie do MiMa może być problematyczne, to jednak po uzyskaniu zgody autora na wykorzystanie planszy, można sporo podziałać.

: poniedziałek 17 maja 2010, 00:04
autor: kayoy
Po latach głupiego kombinowania utarł się jeden jedyny sposób wyboru postaci..
Normalne losowanie któryś z dołu lub któryś z góry i jeśli poszukiwacz nie pasuje, można go wymienić na następnego losując w ten sam sposób.. Drugiego już trzeba zaakceptować..
A granie słabą postacią jest o wiele ciekawsze i robienie czegoś takiego jak grać aby zginąć i wylosować nowego to głupota..

My zawsze gramy w prosty sposób.. Jeśli grają 4 osoby to nie można losować nowego poszukiwacza po śmierci pierwszego, jeśli ktoś ginie to odpada.. Jeśli grają 3 osoby, mozna losować następnego poszukiwacza, ale tylko jednego, i jeśli ten drugi też ginie - gracz odpada.. Jeśli grają 2 osoby, można losować nowych poszukiwaczy do woli..

: poniedziałek 17 maja 2010, 22:51
autor: nillu
A my losujemy dwie postacie standardową metodą czyli któraś karta z dołu lub z góry (może być z talii podzielonej na kupki żeby za dużo nie liczyć hehe). Jeśli obie wylosowane postacie się nie podobają - jest możliwość ich wymiany i wylosowanie następnej, ale już tylko jednej postaci. Rozwiązanie jest ciekawe no i dodaje ten dreszczyk emocji i włącza hazard. Czasem z dolosowania trafi się ktoś naprawdę ciekawy. A z drugiej strony wiele razy zdarzało się, że pewien gracz z nutką hazardzisty mimo wylosowania całkiem fajnych Poszukiwaczy decydował się na dolosowanie tej jednej w nadziei na natrafienie na swojego ulubionego Poszukiwacza. A wtedy często zdarzała się kiszka, choć owszem kilka razy trafiamy tak na swojego zawodnika! :-"

: sobota 30 mar 2013, 18:57
autor: Bludgeon
U mnie każdy wybiera kim chce grać.
Moi ulubieni poszukiwacze to minotaur, chivalric knight (tylko w więcej osób), doomsayer, grave robber, alchemist i bounty hunter.
Ulubieni mojej dziewczyny to assassin, warrior, dark cultist, amazon i alchemist.

: sobota 30 mar 2013, 20:02
autor: Rocy7
U mnie rozwiązaliśmy to tak że każdy losował 3 postacie z których wybierał jedną.

Opracowałem jednak lepszy system i w następnej rozgrywce go wypróbuje:
( mam dużo poszukiwaczy nie tylko z dodatków oficjalnych ale i autorskich ( ponad 100)
1) wywaliłem słabych Poszukiwaczy ( rzadko wykorzystywane mało przydatne zdolności)
2) podzieliłem resztę na 3 grupy Siła Moc oraz rózne
3) Każdemu pozwolę wybrać losowo 2 z siły 2 z mocy oraz jednego z 3 grupy.

: poniedziałek 01 kwie 2013, 23:07
autor: Łosiu
A my zupełnie losowo, biorąc oryginał z całym dobrodziejstwem inwentarza ;)

: wtorek 02 kwie 2013, 17:02
autor: Szmuggler
Ja od zawsze gram, że wybierasz losowo poszukiwacza ale masz możliwość raz ponownie wybrać jeżeli się na to zdecydujesz. Musisz zaakceptować drugi wybór.

Czy sprawia to, że jest w grze balans i nikt nie ma najmniejszej przewagi? Oczywiście, że nie ale dla mnie nigdy nie chodziło o balans. Losujesz postać i teraz twoja sprawa jak zrobić z niej coś ciekawego.

Mam za sobą praktycznie dziesiątki gier gdy wylosowałem słabego poszukiwacza i niestety zginąłem a po śmierci udało mi się wylosować poszukiwacza o wiele lepszego i wygrać jeszcze grę.

Wbrew pozorom zginąć nie jest tak trudno gdy gra się z dodatkami a czasami szybka śmierć to jedyna taktyka na wygranie gry ;)

U mnie zawsze takie losowanie sprawiało, że każda gra była emocjonująca i nie było tego problemu, że każdy gra jakimś "wykokszonym" poszukiwaczem bo miał wybór z 5 czy 10...

*
Zresztą jeżeli inni gracze uznali, że akurat ktoś gra zbyt potężną postacią to szybko się go eliminowało ;)