Fallout na zasadach Magii i Miecza
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Vault:
1 skarbiec
2 skok
3 krypta
4 grobowiec
5 przeskakiwać (przez coś)
6 odbyt
7 sklepienie gwiaździste krzyżowo-żebrowe
Schron:
1 shelter
2 bolthole
btw w polskiej wersji Fallouta były Krypty i ja bym się tego trzymał
[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 5:27 pm ]
PS tłumaczone przez Infobota (a z czego ten korzysta to nie wiem )
1 skarbiec
2 skok
3 krypta
4 grobowiec
5 przeskakiwać (przez coś)
6 odbyt
7 sklepienie gwiaździste krzyżowo-żebrowe
Schron:
1 shelter
2 bolthole
btw w polskiej wersji Fallouta były Krypty i ja bym się tego trzymał
[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 5:27 pm ]
PS tłumaczone przez Infobota (a z czego ten korzysta to nie wiem )
Ja nawet nie mam Talismana.
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 757
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Bo Valut w angielskim języku nie kojarzy się automatycznie z grobowcami, a tak naprawdę z czymś, jakimś pomieszczeniem, szczelnie zamkniętym. Owszem, używają tego określenia jako grobowiec, ale mają też inne bardziej trupie, czyli Tomb.
W języku polskim nie mamy natomiast czegoś w rodzaju Valut, czyli jednosłownego opisu na "pomieszczenie szczelnie zamknięte i odizolowane", a nazwa Krypta, nie jest trafiona bo zawsze będzie się kojarzyć z trupami.
W języku polskim nie mamy natomiast czegoś w rodzaju Valut, czyli jednosłownego opisu na "pomieszczenie szczelnie zamknięte i odizolowane", a nazwa Krypta, nie jest trafiona bo zawsze będzie się kojarzyć z trupami.
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
No właśnie, w polskiej wersji były Krypty a że to polska gra (MiMout znaczy się ) byłbym za używaniem kanonu nazewnictwa z polskiej wersji Fallouta(ów). Oczywiście zrobisz jak uważasz za słuszne, po prostu wyrażam swoją opinię i jak widzę nie jestem w niej osamotniony
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Dwie wersje to lekkie przegięcie, ale ankieta to dobry pomysł. W końcu gra jak sądzę ma być dla wszystkich więc niech większość zdecyduje (o ile oczywiście MackaN nie ma nic przeciwko odrobinie demokracji ).
Nawiązując jeszcze do tej dyskusji, dla mnie osobiście nazwa 'Krypta' zawsze brzmiała dość klimatycznie. Poza tym czy taka nazwa naprawdę nie pasuje do bunkra w którym ludzie zostają defakto pogrzebani żywcem? :badgrin:
Nawiązując jeszcze do tej dyskusji, dla mnie osobiście nazwa 'Krypta' zawsze brzmiała dość klimatycznie. Poza tym czy taka nazwa naprawdę nie pasuje do bunkra w którym ludzie zostają defakto pogrzebani żywcem? :badgrin:
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Powinno być "walka się kończy". Po walce tura jeszcze może trwać. PS. Punkt 24.15 to to samo.the MackaN pisze:24:10 Jeżeli jest remis, żadna ze stron nie ponosi strat i na tym tura się kończy.
O co chodzi? :-k Chcę korzystać z magazynków, które MAM a niektóre leżą w slotach, nie slotach czy Bóg wie gdzie jeszcze. Może wytłumacz to dokładniej bo się pogubiłem..the MackaN pisze:24:12 Podczas walki NIE MOŻNA używać amunicji ze SLOTÓW (chyba że gdzieś jest napisane inaczej).
Przecież to w instrukcji jest zapisane. Wystarczy.the MackaN pisze:Natomiast rozwiązane w ten sposób amunicji powoduje to, że broń nie daje dużej przewagi, bo po pierwsze, tylko w jednej rundzie rzuca się 2 raz kostką
Pomysł fajny i jestem jak najbardziej za, tylko sporo miejsca na karcie zajmie wypisanie wszystkich odporności.28:2 Każdej istocie która posiada Ochronę na dany rodzaj obrażeń, rzut ochronny się powiedzie, jeżeli wyrzuci kostką K20 mniej niż ta dana Ochrona wynosi.
[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 9:06 pm ]
A ja się zawsze zastanawiałem dlaczego tłumacze Fallouta nazwali vaulty Kryptami a nie schronami.HunteR pisze:Nawiązując jeszcze do tej dyskusji, dla mnie osobiście nazwa 'Krypta' zawsze brzmiała dość klimatycznie
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Chodzi o to co MackaN pisał w punkcie dotyczącym amunicji - tyle ile masz Umiejętności Bojowych tyle amunicji się nie wlicza do wagi i tylko z nich możesz korzystać w walce - moją opinię masz kilka postów wyżejIsztwan pisze:O co chodzi? :-k Chcę korzystać z magazynków, które MAM a niektóre leżą w slotach, nie slotach czy Bóg wie gdzie jeszcze. Może wytłumacz to dokładniej bo się pogubiłem..the MackaN pisze:24:12 Podczas walki NIE MOŻNA używać amunicji ze SLOTÓW (chyba że gdzieś jest napisane inaczej).
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 757
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Isztwan, bo użyli słownika, a nie zastanawiali się nad wydźwiękiem tego słowa i sposobami użycia w języku. Tłumaczenia tekstów to nie jest taka łatwa sprawa, że hop siup, bierzemy słownik i mamy wszystko gdzieś. Liczy się przekazanie klimatu. Ale nie ważne.
Wyjaśniam o co chodziło z amunicją. W instrukcji jest na pisane że amunicje możesz trzymać tam gdzie garście kapsli,ale możesz jej tam trzymać tylko tyle na ile pozwala ci U.B. Resztę nadwyżkową trzymasz w plecaku na slotach. I to z tej nie możesz korzystać podczas walki. Oczywiście po każdej walce możesz uzupełniać amunicję "gotową do użycia" przekładając ją ze slotów do tego miejsca gdzie trzymasz garście, ale podczas walki już nie możesz tego zrobić.
Natomiast z tą ochroną, to wcale nie zajmuje dużo miejsca na karcie, jeśli się będzie używać skrótów, o których napisze się jeszcze w instrukcji - ostatecznej jej wersji.
Jestem za:
OWr, OPa, OEn, OEk czyli Ochrona przed obrażeniami wręcz, przed obrażeniami od broni palnej, obrażeniami od energii oraz obrażeniami od eksplozji.
PS: Wydałem dzisiaj pierwsze 9zł na tę grę To jest kupiłem już sobie do niej kostki. Dwie K6 jedną K10 (nie wiem jeszcze do czego ) i jedną K20. Ponadto dostałem w sklepie za darmo małe pudełko po bombkach (choinkowych - nie atomowych), wyjąłem z niego przegródki i będę miał gdzie trzymać całą grę, kiedy już powstanie Chciałem kupić jeszcze przy okazji nowego Talismana, ale skończył im się... Ale niedługo będą znów mieli. Podali mi za to cenę. 149zł, czyli chyba tak jak wszędzie.
A tutaj jeszcze wam dodam mały jpg opisujący kolorystykę pierwszego zewnętrznego kręgu startowego... nie wiem czy nie zrobię go bardzie wyblakłego i stonowanego.
PS: POJAWIŁ SIĘ PROBLEM!!! CZY KTOŚ WIE GDZIE SĄ USTAWIENIA PHOTOSHOPA DOTYCZĄCE DYSKU MAGAZYNUJĄCEGO? ZAMIAST UŻYWAĆ PLIKU STRONICOWANIA NA D GDZIE JEST DUŻO MIEJSCA, TO ON SOBIE MOŚCI MIEJSCE NA C GDZIE MAM ZALEDWIE 700MB WOLNEGO, I W TYM MOMENCIE POJAWIA SIĘ PROBLEM, BO ZROBIŁEM JUŻ PRAWIE CAŁĄ 1 KRAINE I DALEJ NIE RUSZA, BO BRAKUJE MU MIEJSCA... A PARZCIEŻ NA D LEŻY SOBIE ODŁOGIEM PARE GB... ](*,)
Wyjaśniam o co chodziło z amunicją. W instrukcji jest na pisane że amunicje możesz trzymać tam gdzie garście kapsli,ale możesz jej tam trzymać tylko tyle na ile pozwala ci U.B. Resztę nadwyżkową trzymasz w plecaku na slotach. I to z tej nie możesz korzystać podczas walki. Oczywiście po każdej walce możesz uzupełniać amunicję "gotową do użycia" przekładając ją ze slotów do tego miejsca gdzie trzymasz garście, ale podczas walki już nie możesz tego zrobić.
Natomiast z tą ochroną, to wcale nie zajmuje dużo miejsca na karcie, jeśli się będzie używać skrótów, o których napisze się jeszcze w instrukcji - ostatecznej jej wersji.
Jestem za:
OWr, OPa, OEn, OEk czyli Ochrona przed obrażeniami wręcz, przed obrażeniami od broni palnej, obrażeniami od energii oraz obrażeniami od eksplozji.
PS: Wydałem dzisiaj pierwsze 9zł na tę grę To jest kupiłem już sobie do niej kostki. Dwie K6 jedną K10 (nie wiem jeszcze do czego ) i jedną K20. Ponadto dostałem w sklepie za darmo małe pudełko po bombkach (choinkowych - nie atomowych), wyjąłem z niego przegródki i będę miał gdzie trzymać całą grę, kiedy już powstanie Chciałem kupić jeszcze przy okazji nowego Talismana, ale skończył im się... Ale niedługo będą znów mieli. Podali mi za to cenę. 149zł, czyli chyba tak jak wszędzie.
A tutaj jeszcze wam dodam mały jpg opisujący kolorystykę pierwszego zewnętrznego kręgu startowego... nie wiem czy nie zrobię go bardzie wyblakłego i stonowanego.
PS: POJAWIŁ SIĘ PROBLEM!!! CZY KTOŚ WIE GDZIE SĄ USTAWIENIA PHOTOSHOPA DOTYCZĄCE DYSKU MAGAZYNUJĄCEGO? ZAMIAST UŻYWAĆ PLIKU STRONICOWANIA NA D GDZIE JEST DUŻO MIEJSCA, TO ON SOBIE MOŚCI MIEJSCE NA C GDZIE MAM ZALEDWIE 700MB WOLNEGO, I W TYM MOMENCIE POJAWIA SIĘ PROBLEM, BO ZROBIŁEM JUŻ PRAWIE CAŁĄ 1 KRAINE I DALEJ NIE RUSZA, BO BRAKUJE MU MIEJSCA... A PARZCIEŻ NA D LEŻY SOBIE ODŁOGIEM PARE GB... ](*,)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
A to będzie brzydko na kartach wyglądać takie nafaszerowane skrótami...the MackaN pisze:Natomiast z tą ochroną, to wcale nie zajmuje dużo miejsca na karcie, jeśli się będzie używać skrótów, o których napisze się jeszcze w instrukcji - ostatecznej jej wersji.
Jestem za:
OWr, OPa, OEn, OEk czyli Ochrona przed obrażeniami wręcz, przed obrażeniami od broni palnej, obrażeniami od energii oraz obrażeniami od eksplozji.
Na karcie jest chyba dosyć miejsca, żeby wpisać pełne nazwy i jeszcze opis działania Klasy Pancerza:
http://img9.imageshack.us/img9/364/przy ... ancerz.jpg
a przecież nie muszą być takie duże grafiki we wszystkich kartach
Ja nawet nie mam Talismana.
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 757
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Nad kartami nie zastanawiałem się, dokładnie jeszcze. NA PEWNO MUSZĄ MIEĆ TEN SZABLON, ale o sposobie zapisywania ważnych treści jeszcze się pomyśli
A tak w ogóle to hurrra! Poradziłem sobie z tym głupim magazynującym problemem w Photoshopie, znalazłem opcje zmiany magazynującego dysku i jeszcze tak na wszelki wypadek zwolniłem 10GB na dysku D... teraz robienie planszy idzie sprawniej... Jeszcze nie mam w całości całego 1 kręgu, a już mi zjada 1GB dysku plik magazynujący Photoshopa To pewnie przez ogromną ilość warstw, żeby potem przy korektach łatwo każdy element było wyedytować Wogóle, cieszy mnie, że zacząłem tworzyć planszę od zewnątrz, bo im bliżej środka tym mniejsze kręgi więc z każdym kręgiem mniej roboty
---EDIT---
Jest 3:52. Dzisiaj powinienem skończyć pierwszy krąg, jeżeli chcecie mogę gdzieś zamieścić roboczą planszę z naniesionymi tylko i wyłącznie Dalekimi Pustkowiami...
---KOLEJNY EDIT----
7:19 Krąg 1 ukończony w połowie (dwa boki planszy w wersji beta gotowe), ach ta magia Pepsi z rumem. Tak czy inaczej idę spać na 6 godzin i jeżeli nic mi nie wypadnie, to jak tylko wstanę zabiorę się za drugą połowę... kolejne 18 pól... W następnym kręgu będzie już tych pól mniej i w następnym jeszcze mniej i porem już będzie z górki
Dobranoc
A tak w ogóle to hurrra! Poradziłem sobie z tym głupim magazynującym problemem w Photoshopie, znalazłem opcje zmiany magazynującego dysku i jeszcze tak na wszelki wypadek zwolniłem 10GB na dysku D... teraz robienie planszy idzie sprawniej... Jeszcze nie mam w całości całego 1 kręgu, a już mi zjada 1GB dysku plik magazynujący Photoshopa To pewnie przez ogromną ilość warstw, żeby potem przy korektach łatwo każdy element było wyedytować Wogóle, cieszy mnie, że zacząłem tworzyć planszę od zewnątrz, bo im bliżej środka tym mniejsze kręgi więc z każdym kręgiem mniej roboty
---EDIT---
Jest 3:52. Dzisiaj powinienem skończyć pierwszy krąg, jeżeli chcecie mogę gdzieś zamieścić roboczą planszę z naniesionymi tylko i wyłącznie Dalekimi Pustkowiami...
---KOLEJNY EDIT----
7:19 Krąg 1 ukończony w połowie (dwa boki planszy w wersji beta gotowe), ach ta magia Pepsi z rumem. Tak czy inaczej idę spać na 6 godzin i jeżeli nic mi nie wypadnie, to jak tylko wstanę zabiorę się za drugą połowę... kolejne 18 pól... W następnym kręgu będzie już tych pól mniej i w następnym jeszcze mniej i porem już będzie z górki
Dobranoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
No wygląda fajnie, ale te postacie z FO1 tak średnio tam wyglądają (zwłaszcza takie komputerowe)
Druga sprawa: nie miało być po 9 pól / bok?
Po trzecie: mógłbyś zrobić te pola gdzie są opisy obszarów - co drugi ciemniejszy jak w starym poczciwym MiM - ale takie poprawki to na koniec
Nie zapomnij jak będziesz robił niebo, że musi mieć radioaktywne barwy
Jakiego rozmiaru ma być ta plansza? 6x A4??
Druga sprawa: nie miało być po 9 pól / bok?
Po trzecie: mógłbyś zrobić te pola gdzie są opisy obszarów - co drugi ciemniejszy jak w starym poczciwym MiM - ale takie poprawki to na koniec
Nie zapomnij jak będziesz robił niebo, że musi mieć radioaktywne barwy
Jakiego rozmiaru ma być ta plansza? 6x A4??
Hah, jestem z siebie dumnythe MackaN pisze:NA PEWNO MUSZĄ MIEĆ TEN SZABLON
Ja nawet nie mam Talismana.
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 757
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Plansza powinna mieć rozmiary takie same jak Podstawka MiM z dodatkiem Zapomnianej Krainy, ale to jeszcze zobaczę jak będę dzielił plansze do wydruku. (Ale raczej 4xA4 plus zewnętrzny krąg odzienie... chyba)
Ponadto, jako że wszyscy na starcie muszę mieć mnie więcej te same szanse, a będzie przecież 9 rodzai postaci (charakter+rasa) to aby zachować ilość pól specjalnych odpowiednio do ilości pól, gdzie zwyczajną kartę się ciągnie, to zdecydowałem zrobić 10x12 w pierwszym kręgu.
Pozostałe Kręgi bez zmian, myślę, będą naniesione.
I tak, na koniec będzie co drugi ciemniejszy. Ale nie będę dopracowywał i ujednolicał wyglądu krainy, jak mam dopiero jej połowę To co zaprezentowałem to jest jeszcze niedopracowana pod względem kolorystycznym i filtrowym wersja, ale pozwala już mniej więcej się zorientować w jakim klimacie będzie plansza.
Z daleka może nie widać dobrze (jak umieszczę w oryginalnej formie już na końcu jeszcze z ujednolicającym filtrem dodatkowym, to się przekonacie) ale wszystko co jest na mapie, jest z Fallouta (1,2 lub 3) albo ze świata realnego przejechane filtrem tak żeby pasowało. Skończę dzisiaj tę krainę, to wrzucę ją w 1:1 gdzieś na rapida
Ponadto, jako że wszyscy na starcie muszę mieć mnie więcej te same szanse, a będzie przecież 9 rodzai postaci (charakter+rasa) to aby zachować ilość pól specjalnych odpowiednio do ilości pól, gdzie zwyczajną kartę się ciągnie, to zdecydowałem zrobić 10x12 w pierwszym kręgu.
Pozostałe Kręgi bez zmian, myślę, będą naniesione.
I tak, na koniec będzie co drugi ciemniejszy. Ale nie będę dopracowywał i ujednolicał wyglądu krainy, jak mam dopiero jej połowę To co zaprezentowałem to jest jeszcze niedopracowana pod względem kolorystycznym i filtrowym wersja, ale pozwala już mniej więcej się zorientować w jakim klimacie będzie plansza.
Z daleka może nie widać dobrze (jak umieszczę w oryginalnej formie już na końcu jeszcze z ujednolicającym filtrem dodatkowym, to się przekonacie) ale wszystko co jest na mapie, jest z Fallouta (1,2 lub 3) albo ze świata realnego przejechane filtrem tak żeby pasowało. Skończę dzisiaj tę krainę, to wrzucę ją w 1:1 gdzieś na rapida
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 757
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Co oni w takim razie trzymają w tym hangarze?
Ale wracając do głównego tematu:
Jest 17:19 i do dokończenia pierwszej wersji Pustkowi zostało mi 8 pól...
---EDIT----
Skończyłem pierwszy Krąg, jutro zabieram się za drugi od rana.
Niestety nie udało mi się zacząć go już dzisiaj, bo wypadła mi gra w oryginalną Magię i Miecz ze znajomymi.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 757
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Tak wyglądały Kręgi w MiMie a ja chce się trzymać oszczędnej Grafiki MiMa. Zresztą 1 Krąg jak sama nazwa wskazuje to DALEKIE PUSTKOWIA, więc i tak uważam że jest na nim za dużo O to wersja bez nieba, mocno skompresowana do JPG. Takie preAlfa najłatwiejszego i startowego Kręgu. KLIK
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Na każdym obszarze jakiś człeczyna - szczerze to mi to się niebardzo podoba...
Ale trzeba przyznać, że piasek, skały, piasek, piasek, piasek, beczki z odpadami, piasek piasek piasek (...) piasek to rzeczywiście nienajciekawsze rozwiązanie xD
Zobaczymy efekt końcowy co tam MackaN sklei
Ja żetony kapsli i amunicji zrobiłem - wydrukuję kilka na próbę i wtedy wstawię jeśli dobrze w rzeczywistości wyjdą Zrobiłem je większe niż te w oryginalnym MiM (1,5x1,5 cm - oryginalne były 1x1 cm ) - ale oczywiście można łatwo zrobić nowe
Żetony UB, UP, WT - zastanawiam się czy zwykłe numerki (pewnie tak, z tym, że Falloutową czcionkę użyję), czy jakiś bajer (tylko jaki?)
[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 3:01 pm ]
Co do planszy: Wzgórza Wydmy - tak samo płaskie jak reszta - dasz radę coś z tym zrobić?
Opisy obszarów - może nazwy obszaró tą czcionką Gothic-coś tam? (tą co jest w nazwie karty w moim szablonie) powinno lepiej wyglądać, aczkolwiek mogę się mylić
Ale trzeba przyznać, że piasek, skały, piasek, piasek, piasek, beczki z odpadami, piasek piasek piasek (...) piasek to rzeczywiście nienajciekawsze rozwiązanie xD
Zobaczymy efekt końcowy co tam MackaN sklei
Ja żetony kapsli i amunicji zrobiłem - wydrukuję kilka na próbę i wtedy wstawię jeśli dobrze w rzeczywistości wyjdą Zrobiłem je większe niż te w oryginalnym MiM (1,5x1,5 cm - oryginalne były 1x1 cm ) - ale oczywiście można łatwo zrobić nowe
Żetony UB, UP, WT - zastanawiam się czy zwykłe numerki (pewnie tak, z tym, że Falloutową czcionkę użyję), czy jakiś bajer (tylko jaki?)
[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 3:01 pm ]
Co do planszy: Wzgórza Wydmy - tak samo płaskie jak reszta - dasz radę coś z tym zrobić?
Opisy obszarów - może nazwy obszaró tą czcionką Gothic-coś tam? (tą co jest w nazwie karty w moim szablonie) powinno lepiej wyglądać, aczkolwiek mogę się mylić
Ja nawet nie mam Talismana.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Teraz jak widzę planszę w dużym rozmiarze to mam kolejne zastrzeżenie.
Macie trochę racji - pustkowie to pustkowie i z jednej strony powinno być nudne. Ale z 2 to plansza do gry a nie zdjecie, niech będzie ciekawa. Druga sprawa to właśnie te zdjęcia - sorry ale jakość planszy jest kiepska. Na pustkowia powklejane są kiepskiej rozdzielczości screeny i postacie z F1 czy 2. Wyglądają one "komputerowo", niewyraźnie i nie pasują do reszty planszy. Strumień i te jeziorka obok - zwykłe maźnięcie pędzlem. Radioaktywne beczki mają za ciemny zielony kolor - powinien być taki "żarówiasty". Należy jeszcze pamiętać, że po wydruku ten zielony będzie na kartce jeszcze ciemniejszy.
Macie trochę racji - pustkowie to pustkowie i z jednej strony powinno być nudne. Ale z 2 to plansza do gry a nie zdjecie, niech będzie ciekawa. Druga sprawa to właśnie te zdjęcia - sorry ale jakość planszy jest kiepska. Na pustkowia powklejane są kiepskiej rozdzielczości screeny i postacie z F1 czy 2. Wyglądają one "komputerowo", niewyraźnie i nie pasują do reszty planszy. Strumień i te jeziorka obok - zwykłe maźnięcie pędzlem. Radioaktywne beczki mają za ciemny zielony kolor - powinien być taki "żarówiasty". Należy jeszcze pamiętać, że po wydruku ten zielony będzie na kartce jeszcze ciemniejszy.
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 757
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Piasek skały piasek piasek skały skały piasek piasek piasek piasek? A jak inaczej oddać tę pustkę pustkowi?
W każdym razie dla mnie najważniejsze było teraz, żeby była jakakolwiek plansza, i żeby była jak najbardziej zbliżona do oryginalnego MiMa. Jak wspomniałem ileś tam postów wcześniej, talentu nie mam do plansz, ale jak naniosę już wszystkie krainy, to zacznę je ulepszać. Chociaż, nie spodziewajcie się w moim wykonaniu żadnych fajerwerków, wodotrysków i innych, bo wzoruję się na pierwszej edycji MiMa . Tak czy inaczej, planszę będzie można zmienić, najpierw miałem w planach zrobić tylko projekt, ale wychodzi na to, że zaczął on się zamieniać w coś co wygląda na tyle znośnie, że w początkowych testach gry, będzie się on nadawał jako normalna plansza.
Czcionki mogę zmienić. Ale na razie w detale się nie będę bawił puki całej planszy nie opracuję dokładnie pod względem pól. Drugi Krąg już będzie bardziej złożony, bowiem obrazował będzie pobliże ruin metropolii, pod jakimiś górami. Więc sporo zniszczonych budynków, stacji, samochodów itp. Ale dalej będę się starał zachować maksymalne uproszczenia, by ociągnąć efekt zbliżony do MiMa oraz maksymalnie skrócić czas wydania planszy.
Powiedzmy sobie szczerze, bez planszy jakiejkolwiek nie ruszymy dalej w fazie projektowej. A harmonogram rozpisałem taki:
1. Wstępna Instrukcja, Koncepcje -> jest
2. Plansza, zbalansowana i stworzona zgodnie z koncepcją -> w robocie
3. Podstawowe przedmioty, przykłady opisowe
4. Balansowanie siły wrogów, założenia dotyczące trudności kart
5. Przedmioty dokładny opis
6. Stworzenie kart -> Jest już szablon
7. Poprawki Instrukcji
9. Testy
10. Założenie tematu UKOŃCZONE PROJEKTY
11. Wydawanie pachy
12. Ewentualne dodatki
PS: Wydrukowałem niektóre fragmenty i lecz nie ze skompresowanego JPGA gdzie rzeczywiście są miejscami zgrzyty rozdzielczościowe bardzo widoczne, ale z BMP i prezentuje się nie najgorzej (zgryzty wynikają zapewne z niemożności dobrego skompresowania koloru przy zairnistych obrazkach (takiego filtru używam)). ZASTRZEŻENIA MAM TYLKO DO ZBIORNIKÓW WODNYCH, ONE ZAWSZE WYGLĄDAJĄ PASKUDNIE, ALE NIE MAM DO NICH TALENTU. Inna sprawa, że projekt tej Planszy to mój pierwszy w życiu kolarz w Photoshopie.
EDIT
Część rzeczy pewnie będę w stanie jeszcze potem poprawić, ale części zapewne nie. Chce za wszelką cenę zrobić do wtorku planszę (nawet jeśli nie wygląda profesjonalnie) bo jeśli chce się skończyć tak wielki projekt, to nie należy się skupiać na doskonaleniu go graficznym tylko merytorycznie. Aczkolwiek z doświadczenia wiem, że nawet plansza tzw projektowa (czyli szkic koncepcyjny) winna wyglądać już na tyle dobrze, żeby w razie, jeśli nie znalazło by się tutaj kilku naprawdę dobrych plastyków, którzy podjęli by się przerobienia mojego projektu na coś olśniewającego, można ją było sobie wydrukować bez bolesnego zgrzytu zębami. Ze swojej strony powiem, że nie zdawałem sobie sprawy na co się podnoszę, mając w głowie jakąś wizję spójnej planszy z pasującymi do siebie fragmentami kolarzu. Teraz wiem, że tworzenie planszy to nie jest taka prosta rzecz, jak tworzenie czarno białych kart. Tak czy inaczej skoro już zacząłem to skończę. W trakcie rozwoju projektu, tworzenia kart itp, z radością powitam w tym wątku inną wersję mapy stworzoną od podstaw, byle z zachowaniem tych samych pól specjalnych... albo przynajmniej taką do której można je odpowiednio dopasować (nawet zmieniając nazwy) byle zachować stałe MiMowe elementy i balans.
---EDIT 2---
Zabrałem się za krąg drugi. Idzie dużo szybciej niż pierwszy, a oto próbka (Nie wiem, ale wydaje mi się, że wygląda lepiej niż próbka pierwszego kręgu... ):
--EDIT 3 ---
Ostre tempo prac, ale wątpię czy do końca poniedziałku się wyrobię ze wszytkimi kregami...Tutaj jest drugi, też skompresowany maksymalnie jak się dało.
A tutaj oba również silnie skompresowane - stąd mogą pojawić się artefakty...
W każdym razie dla mnie najważniejsze było teraz, żeby była jakakolwiek plansza, i żeby była jak najbardziej zbliżona do oryginalnego MiMa. Jak wspomniałem ileś tam postów wcześniej, talentu nie mam do plansz, ale jak naniosę już wszystkie krainy, to zacznę je ulepszać. Chociaż, nie spodziewajcie się w moim wykonaniu żadnych fajerwerków, wodotrysków i innych, bo wzoruję się na pierwszej edycji MiMa . Tak czy inaczej, planszę będzie można zmienić, najpierw miałem w planach zrobić tylko projekt, ale wychodzi na to, że zaczął on się zamieniać w coś co wygląda na tyle znośnie, że w początkowych testach gry, będzie się on nadawał jako normalna plansza.
Czcionki mogę zmienić. Ale na razie w detale się nie będę bawił puki całej planszy nie opracuję dokładnie pod względem pól. Drugi Krąg już będzie bardziej złożony, bowiem obrazował będzie pobliże ruin metropolii, pod jakimiś górami. Więc sporo zniszczonych budynków, stacji, samochodów itp. Ale dalej będę się starał zachować maksymalne uproszczenia, by ociągnąć efekt zbliżony do MiMa oraz maksymalnie skrócić czas wydania planszy.
Powiedzmy sobie szczerze, bez planszy jakiejkolwiek nie ruszymy dalej w fazie projektowej. A harmonogram rozpisałem taki:
1. Wstępna Instrukcja, Koncepcje -> jest
2. Plansza, zbalansowana i stworzona zgodnie z koncepcją -> w robocie
3. Podstawowe przedmioty, przykłady opisowe
4. Balansowanie siły wrogów, założenia dotyczące trudności kart
5. Przedmioty dokładny opis
6. Stworzenie kart -> Jest już szablon
7. Poprawki Instrukcji
9. Testy
10. Założenie tematu UKOŃCZONE PROJEKTY
11. Wydawanie pachy
12. Ewentualne dodatki
PS: Wydrukowałem niektóre fragmenty i lecz nie ze skompresowanego JPGA gdzie rzeczywiście są miejscami zgrzyty rozdzielczościowe bardzo widoczne, ale z BMP i prezentuje się nie najgorzej (zgryzty wynikają zapewne z niemożności dobrego skompresowania koloru przy zairnistych obrazkach (takiego filtru używam)). ZASTRZEŻENIA MAM TYLKO DO ZBIORNIKÓW WODNYCH, ONE ZAWSZE WYGLĄDAJĄ PASKUDNIE, ALE NIE MAM DO NICH TALENTU. Inna sprawa, że projekt tej Planszy to mój pierwszy w życiu kolarz w Photoshopie.
EDIT
Część rzeczy pewnie będę w stanie jeszcze potem poprawić, ale części zapewne nie. Chce za wszelką cenę zrobić do wtorku planszę (nawet jeśli nie wygląda profesjonalnie) bo jeśli chce się skończyć tak wielki projekt, to nie należy się skupiać na doskonaleniu go graficznym tylko merytorycznie. Aczkolwiek z doświadczenia wiem, że nawet plansza tzw projektowa (czyli szkic koncepcyjny) winna wyglądać już na tyle dobrze, żeby w razie, jeśli nie znalazło by się tutaj kilku naprawdę dobrych plastyków, którzy podjęli by się przerobienia mojego projektu na coś olśniewającego, można ją było sobie wydrukować bez bolesnego zgrzytu zębami. Ze swojej strony powiem, że nie zdawałem sobie sprawy na co się podnoszę, mając w głowie jakąś wizję spójnej planszy z pasującymi do siebie fragmentami kolarzu. Teraz wiem, że tworzenie planszy to nie jest taka prosta rzecz, jak tworzenie czarno białych kart. Tak czy inaczej skoro już zacząłem to skończę. W trakcie rozwoju projektu, tworzenia kart itp, z radością powitam w tym wątku inną wersję mapy stworzoną od podstaw, byle z zachowaniem tych samych pól specjalnych... albo przynajmniej taką do której można je odpowiednio dopasować (nawet zmieniając nazwy) byle zachować stałe MiMowe elementy i balans.
---EDIT 2---
Zabrałem się za krąg drugi. Idzie dużo szybciej niż pierwszy, a oto próbka (Nie wiem, ale wydaje mi się, że wygląda lepiej niż próbka pierwszego kręgu... ):
--EDIT 3 ---
Ostre tempo prac, ale wątpię czy do końca poniedziałku się wyrobię ze wszytkimi kregami...Tutaj jest drugi, też skompresowany maksymalnie jak się dało.
A tutaj oba również silnie skompresowane - stąd mogą pojawić się artefakty...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Duch17
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Poszukiwacze - Posty: 223
- Rejestracja: wtorek 30 gru 2008, 11:15
- Lokalizacja: Toruń
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Chyba spodziewałem się bardziej 'bajkowej' grafiki na planszy (takiej rodem z MiMa) i dlatego ta próbka jakoś mi nie podeszła :-k No ale zaczekam z opinią na jakiś większy kawałek w lepszej jakości
Tak pomyślałem teraz. Co sądzicie o tym żeby dorzucić questy, np. na zasadzie tych z Karczemnych Opowieści? Wszystkie Fallouty mogą być źródłem masy zadań pobocznych od ochrony karawany po znalezienie hydroprocesora. Każda wioska, miasto czy podróżnicy napotkani po drodze mogliby mieć własny stos kilku (kilkunastu) misji które można by sobie wylosować i za wykonanie których byłyby jakieś profity. A to nowy skill, a to podwyższenie statów, a to jakiś unikatowy przedmiot, a to parę kapsli itd (im trudniejsze zadanie tym lepsza byłaby nagroda). Questy są dość ważnym elementem gier RPG i choć owa planszówka nie ma być w założeniu grą RPG to jednak z RPGa się wywodzi i myślę że takie dodatkowe misje byłyby dobrym i pasującym do planszowego Fallouta urozmaiceniem. Nie mówię oczywiście że już od razu trzeba się za to brać, ale kiedy gra zostanie ukończona to można by pomyśleć nad takim właśnie bezplanszowym mini dodatkiem
PS. Jeśli już gdzieś tutaj padła taka myśl a'propo questów to sorki, niestety brak czasu pozwala mi na dogłębne czytanie wszystkich postów #-o
Tak pomyślałem teraz. Co sądzicie o tym żeby dorzucić questy, np. na zasadzie tych z Karczemnych Opowieści? Wszystkie Fallouty mogą być źródłem masy zadań pobocznych od ochrony karawany po znalezienie hydroprocesora. Każda wioska, miasto czy podróżnicy napotkani po drodze mogliby mieć własny stos kilku (kilkunastu) misji które można by sobie wylosować i za wykonanie których byłyby jakieś profity. A to nowy skill, a to podwyższenie statów, a to jakiś unikatowy przedmiot, a to parę kapsli itd (im trudniejsze zadanie tym lepsza byłaby nagroda). Questy są dość ważnym elementem gier RPG i choć owa planszówka nie ma być w założeniu grą RPG to jednak z RPGa się wywodzi i myślę że takie dodatkowe misje byłyby dobrym i pasującym do planszowego Fallouta urozmaiceniem. Nie mówię oczywiście że już od razu trzeba się za to brać, ale kiedy gra zostanie ukończona to można by pomyśleć nad takim właśnie bezplanszowym mini dodatkiem
PS. Jeśli już gdzieś tutaj padła taka myśl a'propo questów to sorki, niestety brak czasu pozwala mi na dogłębne czytanie wszystkich postów #-o
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
Drugi krąg juz jest znacznie lepszy, tylko ten wrak pociągu mi sie wcale nie podoba - tego pociągu prawie nie widać. No i ten krąg jest zbyt zielony w porównaniu do 1.
Questy w MM się dobrze sprawdzają i pasują klimatem do Fallouta.
Kombinowałem trochę ze zdolnościami, z których 1 można dla poszukiwacza na początku wybrać:
- Sztuki walki - +1 UB bez broni i z bronią białą
- Strzelec - +1 UB strzelając z broni palnej i energ. -1 UB z bronią białą i bez broni.
- Złota rączka - +2 UP do napraw, rozbrajania pułapek itp.
- Odporność na trucizny - powiedzmy, że jak rzucimy 1,2 kostką k6 nie zatrujemy się
- Odporność na promieniowanie - j.w. (Mutanty, ghule i cyborgi były by odporne całkowicie)
- Defensywa - -1 UB ale podniesione wszystkie odporności na obrażenia
- Tragarz - możesz nieść o 1 więcej przedm.
- Leczenie - zamiast wyk. ruchu, jak rzucisz 1 leczysz pkt wyt.
- Rasizm - tylko dla ludzi, bonus +1 UB w walce z ghulami i mutantami
- Strzał krytyczne - jesli, używając broni palnej, 2 kostkami k6 rzucisz 12 wygrywasz walkę (bez 2 rundy)
Questy w MM się dobrze sprawdzają i pasują klimatem do Fallouta.
Kombinowałem trochę ze zdolnościami, z których 1 można dla poszukiwacza na początku wybrać:
- Sztuki walki - +1 UB bez broni i z bronią białą
- Strzelec - +1 UB strzelając z broni palnej i energ. -1 UB z bronią białą i bez broni.
- Złota rączka - +2 UP do napraw, rozbrajania pułapek itp.
- Odporność na trucizny - powiedzmy, że jak rzucimy 1,2 kostką k6 nie zatrujemy się
- Odporność na promieniowanie - j.w. (Mutanty, ghule i cyborgi były by odporne całkowicie)
- Defensywa - -1 UB ale podniesione wszystkie odporności na obrażenia
- Tragarz - możesz nieść o 1 więcej przedm.
- Leczenie - zamiast wyk. ruchu, jak rzucisz 1 leczysz pkt wyt.
- Rasizm - tylko dla ludzi, bonus +1 UB w walce z ghulami i mutantami
- Strzał krytyczne - jesli, używając broni palnej, 2 kostkami k6 rzucisz 12 wygrywasz walkę (bez 2 rundy)
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 757
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Nakładanie kolorowych filtrów to akurat nie problem. Promieniowanie się poprawi, ale na końcu. Ważne, żeby skończyć planszę do wtorku, ewentualnie środy. Jako, że z z każdym kręgiem szkolę się w PhotoShopie, podejrzewam, że pierwszy i 2 ulegnie jeszcze zmianom. Narazie chce mieć cokolwiek,żeby móc już na spokojnie na tym działać. Przy limicie czasowym (który sam sobie ustaliłem) naprawdę ciężko się działa.
Questy, myślałem o tym na zasadzie nawet zwyczajnych kart. W sensie Przyjaciele przyłączają się do nas, żebyśmy go odprowadzili na jakieś pole i dostali jakąś nagrodę, albo nieznajomy zlecam nam uda się tam i tam w celu zrobienia tego i tego.
Ponadto urozmaiciło by nieźle w grę wprowadzenie questetów w stylu karczemnych historii, ale dla różnych frakcji i nacji. Były by wtedy przynajmniej 3 pule questów otrzymywane od:
Bractwa Stali
Złomiarzy
Mutantów
Isztwan, podobają mi się te zdolności dodatkowe.
Questy, myślałem o tym na zasadzie nawet zwyczajnych kart. W sensie Przyjaciele przyłączają się do nas, żebyśmy go odprowadzili na jakieś pole i dostali jakąś nagrodę, albo nieznajomy zlecam nam uda się tam i tam w celu zrobienia tego i tego.
Ponadto urozmaiciło by nieźle w grę wprowadzenie questetów w stylu karczemnych historii, ale dla różnych frakcji i nacji. Były by wtedy przynajmniej 3 pule questów otrzymywane od:
Bractwa Stali
Złomiarzy
Mutantów
Isztwan, podobają mi się te zdolności dodatkowe.
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Skille jak najbardziej sensowne. Myślę że można by tego więcej dorobić żeby gracze mogli w trakcie gry też zdobywać nowe, albo za wykonane zadania albo kupować (czyt: wyszkolić się za kasę w odpowiednim przybytku).
Co do pul zadań, dokładnie tak właśnie myślałem. Do tego dodać jeszcze stosiki zadań dla wiosek/osad i dla miast. Niechby w każdym było po 10 to już będzie co robić. A zadania od nieznajomych to faktycznie mogłyby być na ich kartach tak jak pisałeś, a to odprowadź mnie do miejsca X, a to przynieś mi przedmiot Y a ja tutaj poczekam, a to znowu daj się napić (odrzuć manierkę z wodą) itd. itp. To samo w miastach/wsiach czy w Bractwie itd, ochrona przed gangiem (tracisz turę i walczysz z przeciwnikami o sile takiej a takiej), oczyszczanie pustkowi (zabij tylu a tylu wrogów) czy patrol (udaj się do obszaru X i wróć). Zadania nie muszą (a nawet nie powinny) być skomplikowane, wystarczy moim zdaniem jak będą w miarę zróżnicowane.
Co do pul zadań, dokładnie tak właśnie myślałem. Do tego dodać jeszcze stosiki zadań dla wiosek/osad i dla miast. Niechby w każdym było po 10 to już będzie co robić. A zadania od nieznajomych to faktycznie mogłyby być na ich kartach tak jak pisałeś, a to odprowadź mnie do miejsca X, a to przynieś mi przedmiot Y a ja tutaj poczekam, a to znowu daj się napić (odrzuć manierkę z wodą) itd. itp. To samo w miastach/wsiach czy w Bractwie itd, ochrona przed gangiem (tracisz turę i walczysz z przeciwnikami o sile takiej a takiej), oczyszczanie pustkowi (zabij tylu a tylu wrogów) czy patrol (udaj się do obszaru X i wróć). Zadania nie muszą (a nawet nie powinny) być skomplikowane, wystarczy moim zdaniem jak będą w miarę zróżnicowane.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]