Fallout na zasadach Magii i Miecza

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Vault:
1 skarbiec
2 skok
3 krypta
4 grobowiec
5 przeskakiwać (przez coś)
6 odbyt
7 sklepienie gwiaździste krzyżowo-żebrowe

Schron:
1 shelter
2 bolthole

btw w polskiej wersji Fallouta były Krypty i ja bym się tego trzymał :)

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 5:27 pm ]
PS tłumaczone przez Infobota (a z czego ten korzysta to nie wiem :D)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Bo Valut w angielskim języku nie kojarzy się automatycznie z grobowcami, a tak naprawdę z czymś, jakimś pomieszczeniem, szczelnie zamkniętym. Owszem, używają tego określenia jako grobowiec, ale mają też inne bardziej trupie, czyli Tomb.

W języku polskim nie mamy natomiast czegoś w rodzaju Valut, czyli jednosłownego opisu na "pomieszczenie szczelnie zamknięte i odizolowane", a nazwa Krypta, nie jest trafiona bo zawsze będzie się kojarzyć z trupami.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

No właśnie, w polskiej wersji były Krypty a że to polska gra (MiMout znaczy się :P ) byłbym za używaniem kanonu nazewnictwa z polskiej wersji Fallouta(ów). Oczywiście zrobisz jak uważasz za słuszne, po prostu wyrażam swoją opinię i jak widzę nie jestem w niej osamotniony :)


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

A może a 100 lat też Krypta nie będzie się kojarzyła z grobowcami - a to wtedy będzie wojna :D
Można zrobić ankietę lub 2 wersje wszystkiego gdzie pojawia się słowo Krypta/Schron i niech każdy drukuje co mu się widzi :D


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Dwie wersje to lekkie przegięcie, ale ankieta to dobry pomysł. W końcu gra jak sądzę ma być dla wszystkich więc niech większość zdecyduje (o ile oczywiście MackaN nie ma nic przeciwko odrobinie demokracji :wink: ).

Nawiązując jeszcze do tej dyskusji, dla mnie osobiście nazwa 'Krypta' zawsze brzmiała dość klimatycznie. Poza tym czy taka nazwa naprawdę nie pasuje do bunkra w którym ludzie zostają defakto pogrzebani żywcem? :badgrin:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

the MackaN pisze:24:10 Jeżeli jest remis, żadna ze stron nie ponosi strat i na tym tura się kończy.
Powinno być "walka się kończy". Po walce tura jeszcze może trwać. PS. Punkt 24.15 to to samo.
the MackaN pisze:24:12 Podczas walki NIE MOŻNA używać amunicji ze SLOTÓW (chyba że gdzieś jest napisane inaczej).
O co chodzi? :-k Chcę korzystać z magazynków, które MAM a niektóre leżą w slotach, nie slotach czy Bóg wie gdzie jeszcze. Może wytłumacz to dokładniej bo się pogubiłem..
the MackaN pisze:Natomiast rozwiązane w ten sposób amunicji powoduje to, że broń nie daje dużej przewagi, bo po pierwsze, tylko w jednej rundzie rzuca się 2 raz kostką
Przecież to w instrukcji jest zapisane. Wystarczy.
28:2 Każdej istocie która posiada Ochronę na dany rodzaj obrażeń, rzut ochronny się powiedzie, jeżeli wyrzuci kostką K20 mniej niż ta dana Ochrona wynosi.
Pomysł fajny i jestem jak najbardziej za, tylko sporo miejsca na karcie zajmie wypisanie wszystkich odporności.

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 9:06 pm ]
HunteR pisze:Nawiązując jeszcze do tej dyskusji, dla mnie osobiście nazwa 'Krypta' zawsze brzmiała dość klimatycznie
A ja się zawsze zastanawiałem dlaczego tłumacze Fallouta nazwali vaulty Kryptami a nie schronami.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Isztwan pisze:
the MackaN pisze:24:12 Podczas walki NIE MOŻNA używać amunicji ze SLOTÓW (chyba że gdzieś jest napisane inaczej).
O co chodzi? :-k Chcę korzystać z magazynków, które MAM a niektóre leżą w slotach, nie slotach czy Bóg wie gdzie jeszcze. Może wytłumacz to dokładniej bo się pogubiłem..
Chodzi o to co MackaN pisał w punkcie dotyczącym amunicji - tyle ile masz Umiejętności Bojowych tyle amunicji się nie wlicza do wagi i tylko z nich możesz korzystać w walce - moją opinię masz kilka postów wyżej :P


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Isztwan, bo użyli słownika, a nie zastanawiali się nad wydźwiękiem tego słowa i sposobami użycia w języku. Tłumaczenia tekstów to nie jest taka łatwa sprawa, że hop siup, bierzemy słownik i mamy wszystko gdzieś. Liczy się przekazanie klimatu. Ale nie ważne.

Wyjaśniam o co chodziło z amunicją. W instrukcji jest na pisane że amunicje możesz trzymać tam gdzie garście kapsli,ale możesz jej tam trzymać tylko tyle na ile pozwala ci U.B. Resztę nadwyżkową trzymasz w plecaku na slotach. I to z tej nie możesz korzystać podczas walki. Oczywiście po każdej walce możesz uzupełniać amunicję "gotową do użycia" przekładając ją ze slotów do tego miejsca gdzie trzymasz garście, ale podczas walki już nie możesz tego zrobić.

Natomiast z tą ochroną, to wcale nie zajmuje dużo miejsca na karcie, jeśli się będzie używać skrótów, o których napisze się jeszcze w instrukcji - ostatecznej jej wersji.
Jestem za:
OWr, OPa, OEn, OEk czyli Ochrona przed obrażeniami wręcz, przed obrażeniami od broni palnej, obrażeniami od energii oraz obrażeniami od eksplozji.

PS: Wydałem dzisiaj pierwsze 9zł na tę grę :) To jest kupiłem już sobie do niej kostki. Dwie K6 jedną K10 (nie wiem jeszcze do czego :D) i jedną K20. Ponadto dostałem w sklepie za darmo małe pudełko po bombkach (choinkowych - nie atomowych), wyjąłem z niego przegródki i będę miał gdzie trzymać całą grę, kiedy już powstanie :) Chciałem kupić jeszcze przy okazji nowego Talismana, ale skończył im się... Ale niedługo będą znów mieli. Podali mi za to cenę. 149zł, czyli chyba tak jak wszędzie.

A tutaj jeszcze wam dodam mały jpg opisujący kolorystykę pierwszego zewnętrznego kręgu startowego... nie wiem czy nie zrobię go bardzie wyblakłego i stonowanego.

PS: POJAWIŁ SIĘ PROBLEM!!! CZY KTOŚ WIE GDZIE SĄ USTAWIENIA PHOTOSHOPA DOTYCZĄCE DYSKU MAGAZYNUJĄCEGO? ZAMIAST UŻYWAĆ PLIKU STRONICOWANIA NA D GDZIE JEST DUŻO MIEJSCA, TO ON SOBIE MOŚCI MIEJSCE NA C GDZIE MAM ZALEDWIE 700MB WOLNEGO, I W TYM MOMENCIE POJAWIA SIĘ PROBLEM, BO ZROBIŁEM JUŻ PRAWIE CAŁĄ 1 KRAINE I DALEJ NIE RUSZA, BO BRAKUJE MU MIEJSCA... A PARZCIEŻ NA D LEŻY SOBIE ODŁOGIEM PARE GB... ](*,)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

the MackaN pisze:Natomiast z tą ochroną, to wcale nie zajmuje dużo miejsca na karcie, jeśli się będzie używać skrótów, o których napisze się jeszcze w instrukcji - ostatecznej jej wersji.
Jestem za:
OWr, OPa, OEn, OEk czyli Ochrona przed obrażeniami wręcz, przed obrażeniami od broni palnej, obrażeniami od energii oraz obrażeniami od eksplozji.
A to będzie brzydko na kartach wyglądać takie nafaszerowane skrótami...
Na karcie jest chyba dosyć miejsca, żeby wpisać pełne nazwy i jeszcze opis działania Klasy Pancerza:
http://img9.imageshack.us/img9/364/przy ... ancerz.jpg
a przecież nie muszą być takie duże grafiki we wszystkich kartach :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Nad kartami nie zastanawiałem się, dokładnie jeszcze. NA PEWNO MUSZĄ MIEĆ TEN SZABLON, ale o sposobie zapisywania ważnych treści jeszcze się pomyśli :D

A tak w ogóle to hurrra! Poradziłem sobie z tym głupim magazynującym problemem w Photoshopie, znalazłem opcje zmiany magazynującego dysku i jeszcze tak na wszelki wypadek zwolniłem 10GB na dysku D... teraz robienie planszy idzie sprawniej... Jeszcze nie mam w całości całego 1 kręgu, a już mi zjada 1GB dysku plik magazynujący Photoshopa :) To pewnie przez ogromną ilość warstw, żeby potem przy korektach łatwo każdy element było wyedytować :) Wogóle, cieszy mnie, że zacząłem tworzyć planszę od zewnątrz, bo im bliżej środka tym mniejsze kręgi :) więc z każdym kręgiem mniej roboty :D


---EDIT---
Jest 3:52. Dzisiaj powinienem skończyć pierwszy krąg, jeżeli chcecie mogę gdzieś zamieścić roboczą planszę z naniesionymi tylko i wyłącznie Dalekimi Pustkowiami... :D

---KOLEJNY EDIT----
7:19 Krąg 1 ukończony w połowie (dwa boki planszy w wersji beta gotowe), ach ta magia Pepsi z rumem. :) Tak czy inaczej idę spać na 6 godzin i jeżeli nic mi nie wypadnie, to jak tylko wstanę zabiorę się za drugą połowę... kolejne 18 pól... W następnym kręgu będzie już tych pól mniej i w następnym jeszcze mniej i porem już będzie z górki :)
Dobranoc :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No wygląda fajnie, ale te postacie z FO1 tak średnio tam wyglądają (zwłaszcza takie komputerowe) :P
Druga sprawa: nie miało być po 9 pól / bok?
Po trzecie: mógłbyś zrobić te pola gdzie są opisy obszarów - co drugi ciemniejszy jak w starym poczciwym MiM - ale takie poprawki to na koniec :)
Nie zapomnij jak będziesz robił niebo, że musi mieć radioaktywne barwy :D
Jakiego rozmiaru ma być ta plansza? 6x A4??
the MackaN pisze:NA PEWNO MUSZĄ MIEĆ TEN SZABLON
Hah, jestem z siebie dumny :D


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Plansza powinna mieć rozmiary takie same jak Podstawka MiM z dodatkiem Zapomnianej Krainy, ale to jeszcze zobaczę jak będę dzielił plansze do wydruku. (Ale raczej 4xA4 plus zewnętrzny krąg odzienie... chyba)

Ponadto, jako że wszyscy na starcie muszę mieć mnie więcej te same szanse, a będzie przecież 9 rodzai postaci (charakter+rasa) to aby zachować ilość pól specjalnych odpowiednio do ilości pól, gdzie zwyczajną kartę się ciągnie, to zdecydowałem zrobić 10x12 w pierwszym kręgu.

Pozostałe Kręgi bez zmian, myślę, będą naniesione.

I tak, na koniec będzie co drugi ciemniejszy. Ale nie będę dopracowywał i ujednolicał wyglądu krainy, jak mam dopiero jej połowę :) To co zaprezentowałem to jest jeszcze niedopracowana pod względem kolorystycznym i filtrowym wersja, ale pozwala już mniej więcej się zorientować w jakim klimacie będzie plansza.

Z daleka może nie widać dobrze (jak umieszczę w oryginalnej formie już na końcu jeszcze z ujednolicającym filtrem dodatkowym, to się przekonacie) ale wszystko co jest na mapie, jest z Fallouta (1,2 lub 3) albo ze świata realnego przejechane filtrem tak żeby pasowało. Skończę dzisiaj tę krainę, to wrzucę ją w 1:1 gdzieś na rapida :)


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Nie jest to związane bezpośrednio z tematem, ale na pewno z Falloutem.
Obrazek
Jak Wam się podoba?
Z lewej Vault 0 z intro Fallout Tactics, z prawej wejście do hangaru w bazie lotniczej w Gdyni zrobione przeze mnie.


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

:D :D :D :D :D :D :D
Co oni w takim razie trzymają w tym hangarze?


Ale wracając do głównego tematu:
Jest 17:19 i do dokończenia pierwszej wersji Pustkowi zostało mi 8 pól...


---EDIT----
Skończyłem pierwszy Krąg, jutro zabieram się za drugi od rana.
Niestety nie udało mi się zacząć go już dzisiaj, bo wypadła mi gra w oryginalną Magię i Miecz ze znajomymi.


Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

MackaN, chyba nie zamierzasz robić całek planszy takiej nudnej co? Cała kraina to piach na dole, niebo na górze. Trochę trzeba to zmienić. Zrobiłem jeden przykładowy "pasek", nie jest jeszcze skończony ale będziesz mógł go wykorzystać gdy naniosę poprawki:

Obrazek


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Tak wyglądały Kręgi w MiMie a ja chce się trzymać oszczędnej Grafiki MiMa. Zresztą 1 Krąg jak sama nazwa wskazuje to DALEKIE PUSTKOWIA, więc i tak uważam że jest na nim za dużo :) O to wersja bez nieba, mocno skompresowana do JPG. Takie preAlfa najłatwiejszego i startowego Kręgu. KLIK


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Na każdym obszarze jakiś człeczyna - szczerze to mi to się niebardzo podoba... :P
Ale trzeba przyznać, że piasek, skały, piasek, piasek, piasek, beczki z odpadami, piasek piasek piasek (...) piasek to rzeczywiście nienajciekawsze rozwiązanie xD
Zobaczymy efekt końcowy co tam MackaN sklei :)

Ja żetony kapsli i amunicji zrobiłem - wydrukuję kilka na próbę i wtedy wstawię jeśli dobrze w rzeczywistości wyjdą :P Zrobiłem je większe niż te w oryginalnym MiM (1,5x1,5 cm - oryginalne były 1x1 cm :P) - ale oczywiście można łatwo zrobić nowe :P
Żetony UB, UP, WT - zastanawiam się czy zwykłe numerki (pewnie tak, z tym, że Falloutową czcionkę użyję), czy jakiś bajer (tylko jaki?)

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 3:01 pm ]
Co do planszy: Wzgórza Wydmy - tak samo płaskie jak reszta - dasz radę coś z tym zrobić?
Opisy obszarów - może nazwy obszaró tą czcionką Gothic-coś tam? (tą co jest w nazwie karty w moim szablonie) powinno lepiej wyglądać, aczkolwiek mogę się mylić :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Teraz jak widzę planszę w dużym rozmiarze to mam kolejne zastrzeżenie.
Macie trochę racji - pustkowie to pustkowie i z jednej strony powinno być nudne. Ale z 2 to plansza do gry a nie zdjecie, niech będzie ciekawa. Druga sprawa to właśnie te zdjęcia - sorry ale jakość planszy jest kiepska. Na pustkowia powklejane są kiepskiej rozdzielczości screeny i postacie z F1 czy 2. Wyglądają one "komputerowo", niewyraźnie i nie pasują do reszty planszy. Strumień i te jeziorka obok - zwykłe maźnięcie pędzlem. Radioaktywne beczki mają za ciemny zielony kolor - powinien być taki "żarówiasty". Należy jeszcze pamiętać, że po wydruku ten zielony będzie na kartce jeszcze ciemniejszy.


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Piasek skały piasek piasek skały skały piasek piasek piasek piasek? A jak inaczej oddać tę pustkę pustkowi?
W każdym razie dla mnie najważniejsze było teraz, żeby była jakakolwiek plansza, i żeby była jak najbardziej zbliżona do oryginalnego MiMa. Jak wspomniałem ileś tam postów wcześniej, talentu nie mam do plansz, ale jak naniosę już wszystkie krainy, to zacznę je ulepszać. Chociaż, nie spodziewajcie się w moim wykonaniu żadnych fajerwerków, wodotrysków i innych, bo wzoruję się na pierwszej edycji MiMa :). Tak czy inaczej, planszę będzie można zmienić, najpierw miałem w planach zrobić tylko projekt, ale wychodzi na to, że zaczął on się zamieniać w coś co wygląda na tyle znośnie, że w początkowych testach gry, będzie się on nadawał jako normalna plansza.

Czcionki mogę zmienić. Ale na razie w detale się nie będę bawił puki całej planszy nie opracuję dokładnie pod względem pól. Drugi Krąg już będzie bardziej złożony, bowiem obrazował będzie pobliże ruin metropolii, pod jakimiś górami. Więc sporo zniszczonych budynków, stacji, samochodów itp. Ale dalej będę się starał zachować maksymalne uproszczenia, by ociągnąć efekt zbliżony do MiMa oraz maksymalnie skrócić czas wydania planszy.
Powiedzmy sobie szczerze, bez planszy jakiejkolwiek nie ruszymy dalej w fazie projektowej. A harmonogram rozpisałem taki:
1. Wstępna Instrukcja, Koncepcje -> jest
2. Plansza, zbalansowana i stworzona zgodnie z koncepcją -> w robocie
3. Podstawowe przedmioty, przykłady opisowe
4. Balansowanie siły wrogów, założenia dotyczące trudności kart
5. Przedmioty dokładny opis
6. Stworzenie kart -> Jest już szablon
7. Poprawki Instrukcji
9. Testy
10. Założenie tematu UKOŃCZONE PROJEKTY
11. Wydawanie pachy
12. Ewentualne dodatki

PS: Wydrukowałem niektóre fragmenty i lecz nie ze skompresowanego JPGA gdzie rzeczywiście są miejscami zgrzyty rozdzielczościowe bardzo widoczne, ale z BMP i prezentuje się nie najgorzej (zgryzty wynikają zapewne z niemożności dobrego skompresowania koloru przy zairnistych obrazkach (takiego filtru używam)). ZASTRZEŻENIA MAM TYLKO DO ZBIORNIKÓW WODNYCH, ONE ZAWSZE WYGLĄDAJĄ PASKUDNIE, ALE NIE MAM DO NICH TALENTU. Inna sprawa, że projekt tej Planszy to mój pierwszy w życiu kolarz w Photoshopie.

EDIT
Część rzeczy pewnie będę w stanie jeszcze potem poprawić, ale części zapewne nie. Chce za wszelką cenę zrobić do wtorku planszę (nawet jeśli nie wygląda profesjonalnie) bo jeśli chce się skończyć tak wielki projekt, to nie należy się skupiać na doskonaleniu go graficznym tylko merytorycznie. Aczkolwiek z doświadczenia wiem, że nawet plansza tzw projektowa (czyli szkic koncepcyjny) winna wyglądać już na tyle dobrze, żeby w razie, jeśli nie znalazło by się tutaj kilku naprawdę dobrych plastyków, którzy podjęli by się przerobienia mojego projektu na coś olśniewającego, można ją było sobie wydrukować bez bolesnego zgrzytu zębami. Ze swojej strony powiem, że nie zdawałem sobie sprawy na co się podnoszę, mając w głowie jakąś wizję spójnej planszy z pasującymi do siebie fragmentami kolarzu. Teraz wiem, że tworzenie planszy to nie jest taka prosta rzecz, jak tworzenie czarno białych kart. Tak czy inaczej skoro już zacząłem to skończę. W trakcie rozwoju projektu, tworzenia kart itp, z radością powitam w tym wątku inną wersję mapy stworzoną od podstaw, byle z zachowaniem tych samych pól specjalnych... albo przynajmniej taką do której można je odpowiednio dopasować (nawet zmieniając nazwy) byle zachować stałe MiMowe elementy i balans.

---EDIT 2---
Zabrałem się za krąg drugi. Idzie dużo szybciej niż pierwszy, a oto próbka (Nie wiem, ale wydaje mi się, że wygląda lepiej niż próbka pierwszego kręgu... :) ):
--EDIT 3 ---
Ostre tempo prac, ale wątpię czy do końca poniedziałku się wyrobię ze wszytkimi kregami...Tutaj jest drugi, też skompresowany maksymalnie jak się dało.

A tutaj oba również silnie skompresowane - stąd mogą pojawić się artefakty...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
Duch17
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 223
Rejestracja: wtorek 30 gru 2008, 11:15
Lokalizacja: Toruń
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Duch17 »

Nie grałem nigdy w fallouta ale ten kawałek planszy wygląda naprawdę interesująco. Gratuluje naprawdę fajnie wyszło...


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Chyba spodziewałem się bardziej 'bajkowej' grafiki na planszy (takiej rodem z MiMa) i dlatego ta próbka jakoś mi nie podeszła :-k No ale zaczekam z opinią na jakiś większy kawałek w lepszej jakości :wink:

Tak pomyślałem teraz. Co sądzicie o tym żeby dorzucić questy, np. na zasadzie tych z Karczemnych Opowieści? Wszystkie Fallouty mogą być źródłem masy zadań pobocznych od ochrony karawany po znalezienie hydroprocesora. Każda wioska, miasto czy podróżnicy napotkani po drodze mogliby mieć własny stos kilku (kilkunastu) misji które można by sobie wylosować i za wykonanie których byłyby jakieś profity. A to nowy skill, a to podwyższenie statów, a to jakiś unikatowy przedmiot, a to parę kapsli itd (im trudniejsze zadanie tym lepsza byłaby nagroda). Questy są dość ważnym elementem gier RPG i choć owa planszówka nie ma być w założeniu grą RPG to jednak z RPGa się wywodzi i myślę że takie dodatkowe misje byłyby dobrym i pasującym do planszowego Fallouta urozmaiceniem. Nie mówię oczywiście że już od razu trzeba się za to brać, ale kiedy gra zostanie ukończona to można by pomyśleć nad takim właśnie bezplanszowym mini dodatkiem :)

PS. Jeśli już gdzieś tutaj padła taka myśl a'propo questów to sorki, niestety brak czasu pozwala mi na dogłębne czytanie wszystkich postów #-o


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Drugi krąg juz jest znacznie lepszy, tylko ten wrak pociągu mi sie wcale nie podoba - tego pociągu prawie nie widać. No i ten krąg jest zbyt zielony w porównaniu do 1.

Questy w MM się dobrze sprawdzają i pasują klimatem do Fallouta.

Kombinowałem trochę ze zdolnościami, z których 1 można dla poszukiwacza na początku wybrać:
- Sztuki walki - +1 UB bez broni i z bronią białą
- Strzelec - +1 UB strzelając z broni palnej i energ. -1 UB z bronią białą i bez broni.
- Złota rączka - +2 UP do napraw, rozbrajania pułapek itp.
- Odporność na trucizny - powiedzmy, że jak rzucimy 1,2 kostką k6 nie zatrujemy się
- Odporność na promieniowanie - j.w. (Mutanty, ghule i cyborgi były by odporne całkowicie)
- Defensywa - -1 UB ale podniesione wszystkie odporności na obrażenia
- Tragarz - możesz nieść o 1 więcej przedm.
- Leczenie - zamiast wyk. ruchu, jak rzucisz 1 leczysz pkt wyt.
- Rasizm - tylko dla ludzi, bonus +1 UB w walce z ghulami i mutantami
- Strzał krytyczne - jesli, używając broni palnej, 2 kostkami k6 rzucisz 12 wygrywasz walkę (bez 2 rundy)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6238
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Troszkę duża różnica stylu / kolorystyki w tych dwóch kręgach :P
I na nowo bym rozpisał promieniowanie na konkretnych obszarach, le to można na później zostawić :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 757
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Nakładanie kolorowych filtrów to akurat nie problem. Promieniowanie się poprawi, ale na końcu. Ważne, żeby skończyć planszę do wtorku, ewentualnie środy. Jako, że z z każdym kręgiem szkolę się w PhotoShopie, podejrzewam, że pierwszy i 2 ulegnie jeszcze zmianom. Narazie chce mieć cokolwiek,żeby móc już na spokojnie na tym działać. Przy limicie czasowym (który sam sobie ustaliłem) naprawdę ciężko się działa.

Questy, myślałem o tym na zasadzie nawet zwyczajnych kart. W sensie Przyjaciele przyłączają się do nas, żebyśmy go odprowadzili na jakieś pole i dostali jakąś nagrodę, albo nieznajomy zlecam nam uda się tam i tam w celu zrobienia tego i tego.

Ponadto urozmaiciło by nieźle w grę wprowadzenie questetów w stylu karczemnych historii, ale dla różnych frakcji i nacji. Były by wtedy przynajmniej 3 pule questów otrzymywane od:
Bractwa Stali
Złomiarzy
Mutantów


Isztwan, podobają mi się te zdolności dodatkowe.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Skille jak najbardziej sensowne. Myślę że można by tego więcej dorobić żeby gracze mogli w trakcie gry też zdobywać nowe, albo za wykonane zadania albo kupować (czyt: wyszkolić się za kasę w odpowiednim przybytku).

Co do pul zadań, dokładnie tak właśnie myślałem. Do tego dodać jeszcze stosiki zadań dla wiosek/osad i dla miast. Niechby w każdym było po 10 to już będzie co robić. A zadania od nieznajomych to faktycznie mogłyby być na ich kartach tak jak pisałeś, a to odprowadź mnie do miejsca X, a to przynieś mi przedmiot Y a ja tutaj poczekam, a to znowu daj się napić (odrzuć manierkę z wodą) itd. itp. To samo w miastach/wsiach czy w Bractwie itd, ochrona przed gangiem (tracisz turę i walczysz z przeciwnikami o sile takiej a takiej), oczyszczanie pustkowi (zabij tylu a tylu wrogów) czy patrol (udaj się do obszaru X i wróć). Zadania nie muszą (a nawet nie powinny) być skomplikowane, wystarczy moim zdaniem jak będą w miarę zróżnicowane.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
ODPOWIEDZ