Strona 5 z 16
: czwartek 25 mar 2010, 13:31
autor: yt1300
hej hej! pojawił się nowy sneak peak The Highland i postać Wampirzycy
![winking face ;]](./images/smilies/emojione/1f609.svg)
link:
http://fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1211
i sama postać
właściwie druga czarownica, może trochę gorsza i na dodatek zaczyna bez czarów. czyli, meh
edit: właściwie na drugi rzut oka przynajmniej grafika postaci jest .. przyjemna
: czwartek 25 mar 2010, 13:40
autor: Rogo
Pewnie pojawią się prośby o przetłumaczenie, to od razu napiszę na czym ta pani polega:
Wampirzyca
Atakując innego Poszukiwacza możesz wybrać Walkę Psychiczną.Nie masz takiego wyboru, gdy ty jesteś atakowana.
Gdy odwiedzasz Cmentarz, możesz całkowicie się wyleczyć.
Spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać 1 Przyjaciela
W czasie swojej tury możesz wyssać siły życiowe ze swoich Przyjaciół. Odrzuć wybranych Przyjaciół i weź za każdego 1 żeton Życia.
Start: Cmentarz, Charakter: Zły (bo jakżeby inaczej

)
Moja ocena: mało mocy na start, więc możliwe, że z pierwszej zdolności nawet nie skorzysta (aczkolwiek zawsze lepiej jest mieć wybór niż go nie mieć

), Leczenie się będzie przydatne tylko na początku rozgrywki, bo później pewnie zbędnymi Przyjaciółmi nawinie sobie masę żetonów życia. A odbieranie Przyjaciół ta fajna zdolność - ciekawe jak by wyglądał pojedynek: Wampirzyca vs Czarownica

: czwartek 25 mar 2010, 13:44
autor: Mały Nemo
No, co do Czarownicy, to tak średnio.. Niby też atakuje psychicznie i też kradnie Przyjaciół, ale z teoretycznego punktu widzenia, Wampirzyca nie może wtedy zaatakować tego Poszukiwacza, gdy używa tej zdolności. Czarownica miała wspomniane, że może kraść bez względu, czy ignoruje, atakuje, czy skubie drugiego Poszukiwacza.
Zdolność ze Cmentarzem jest ciekawa nawet, Wampirzyca niby się tam "doradza", a więc zyskuje i Los i Życie gratis. Ostatnia zdolność ma lekko źle (ale to standard w TMIM) określony timing. Znów będzie trudno określić, czy może zabić swego Przyjaciela, gdy właśnie traci ostatni punkt Życia, czy nie.
A graficznie, to mi się z kolei ona tak bardzo średnio podoba.
: czwartek 25 mar 2010, 13:52
autor: Erestor
A mnie się ona podoba. Postać z cyklu normalnych, nie przepakowana i nie za słaba - moim zdaniem to bardzo dobrze. No i grafika 100 razy lepsza od nieszczęsnego Alchemika
: czwartek 25 mar 2010, 13:59
autor: 7Tristan
Nemomon pisze:No, co do Czarownicy, to tak średnio.. Niby też atakuje psychicznie i też kradnie Przyjaciół, ale z teoretycznego punktu widzenia, Wampirzyca nie może wtedy zaatakować tego Poszukiwacza, gdy używa tej zdolności. Czarownica miała wspomniane, że może kraść bez względu, czy ignoruje, atakuje, czy skubie drugiego Poszukiwacza.
Zdolność ze Cmentarzem jest ciekawa nawet, Wampirzyca niby się tam "doradza", a więc zyskuje i Los i Życie gratis. Ostatnia zdolność ma lekko źle (ale to standard w TMIM) określony timing. Znów będzie trudno określić, czy może zabić swego Przyjaciela, gdy właśnie traci ostatni punkt Życia, czy nie.
A graficznie, to mi się z kolei ona tak bardzo średnio podoba.
Skoro jest during turn ,a nie na przykład at the start turn etc. to może jak najbardziej w chwili straty życia wysłać siły witalne z przyjaciela - jeżeli olewamy realizm ,a patrzymy na zasady. W końcu nigdzie nie jest napisane ,że podczas swojej tury oznacza jakąś fazę - czyli de facto w każdym momencie tury, czy przed czy po ruchu, czy w walce, czy po walce, czy też w jej trakcie.
: czwartek 25 mar 2010, 14:02
autor: Mały Nemo
Ano widzisz, Zaklęcie Uzdrowienia, czy też Święta Józefina nie chronią przed stratą ostatniego punktu Życia. Uzdrowienie można rzucić w dowolnym momencie, a Józefina nie ma określonego momentu użycia, więc teoretycznie także możemy jej użyć w dowolnym momencie.
: czwartek 25 mar 2010, 15:50
autor: Kufir
Erestor pisze:A mnie się ona podoba. Postać z cyklu normalnych, nie przepakowana i nie za słaba - moim zdaniem to bardzo dobrze.
Dokładnie, tak jest. Super Poszukiwacz, oby więcej takich "normalnych"

: czwartek 25 mar 2010, 17:32
autor: Artownik
Grafika faktycznie lepsza niż Alchemika, ale z drugiej strony poprzeczki wielkiej nie było
Co do zdolności, to nawet, ale Jaskiniowy Wampir jest ciekawszy

: czwartek 25 mar 2010, 21:01
autor: Roland
Kufir pisze:A mnie się ona podoba. Postać z cyklu normalnych, nie przepakowana i nie za słaba - moim zdaniem to bardzo dobrze.
Dokładnie, tak jest. Super Poszukiwacz, oby więcej takich "normalnych"

Zgadzam sie w 100%
No i wreszcie naprawde niezła grafika postaci, nie to co w Podziemiach.
: piątek 26 mar 2010, 19:00
autor: qwertyuiopp
Nemomon pisze:No, co do Czarownicy, to tak średnio.. Niby też atakuje psychicznie i też kradnie Przyjaciół, ale z teoretycznego punktu widzenia, Wampirzyca nie może wtedy zaatakować tego Poszukiwacza, gdy używa tej zdolności. Czarownica miała wspomniane, że może kraść bez względu, czy ignoruje, atakuje, czy skubie drugiego Poszukiwacza.
Zdolność ze Cmentarzem jest ciekawa nawet, Wampirzyca niby się tam "doradza", a więc zyskuje i Los i Życie gratis. Ostatnia zdolność ma lekko źle (ale to standard w TMIM) określony timing. Znów będzie trudno określić, czy może zabić swego Przyjaciela, gdy właśnie traci ostatni punkt Życia, czy nie.
A graficznie, to mi się z kolei ona tak bardzo średnio podoba.
Czarownica nie może używać zdolności odbierania Przyjaciół i jednocześnie atakować/omamiać (przynajmniej wg osób wypowiadających się na forum FFG oraz Board Game Geek) .
Ma ona cztery opcje gdy spotyka innego Poszukiwacza:
1. Walka
2. Walka psychiczna
3. Omamianie
4. Odebranie Przyjaciela
Jest tak ze względu na zasadę:
"Gdy spotykasz innego Poszukiwacza możesz go zaatakować albo użyć na nim jednej ze swoich umiejętności."
Co do arta to też podoba mi się średnio (aczkolwiek bardziej niż dziecięcy rysunek postaci Alchemika). Zauważcie, że obie te ilustracje reprezentują podobny styl, inny niż ten przedstawiony w podstawce i trzech poprzednich dodatkach. Postacie jakby się świecą i wyglądają zbyt komputerowo. Jakkolwiek rysunki postaci z Podziemi nie były ładne, to wyglądem (stylem) pasowały do poprzednich. Niestety nie możemy tego powiedzieć o postaciach z dodatku Highland, przynajmniej tych, które ukazały się do tej pory. Wyglądają one jakby były wzięte 'z innej parafii'.
Co do power-levelu Wampirzycy (bo tak najprawdopodobniej będzie się ona nazywać w polskiej wersji) to jest on mniej niż przeciętny. I dobrze. Ostatnio postaci były co raz to bardziej wywindowane. Doszło nawet do tego, że we Frostmarchu trzy na cztery postaci reprezentują najwyższy poziom. Dlatego z wielką ulgą powitam Wampirzycę wśród grona (to już 33!) Talismanowych postaci.
: piątek 26 mar 2010, 19:14
autor: Kufir
Czarownica nie może używać zdolności odbierania Przyjaciół i jednocześnie atakować/omamiać (przynajmniej wg osób wypowiadających się na forum FFG oraz Board Game Geek) .
Ma ona cztery opcje gdy spotyka innego Poszukiwacza:
1. Walka
2. Walka psychiczna
3. Omamianie
4. Odebranie Przyjaciela
Jest tak ze względu na zasadę:
"Gdy spotykasz innego Poszukiwacza możesz go zaatakować albo użyć na nim jednej ze swoich umiejętności."
Na karcie Poszukiwacza piszę inaczej i w tym wypadku Twój cytat tutaj nie ma zastosowania.
: piątek 26 mar 2010, 19:28
autor: Roland
Kufir pisze:Czarownica nie może używać zdolności odbierania Przyjaciół i jednocześnie atakować/omamiać (przynajmniej wg osób wypowiadających się na forum FFG oraz Board Game Geek) .
Ma ona cztery opcje gdy spotyka innego Poszukiwacza:
1. Walka
2. Walka psychiczna
3. Omamianie
4. Odebranie Przyjaciela
Jest tak ze względu na zasadę:
"Gdy spotykasz innego Poszukiwacza możesz go zaatakować albo użyć na nim jednej ze swoich umiejętności."
Na karcie Poszukiwacza piszę inaczej i w tym wypadku Twój cytat tutaj nie ma zastosowania.
Dokładnie, moze odebrac przyjaciela bez wzgledu na to czy wda sie w walke czy proboje omamić i miedzy innymi dlatego Czarownica jest jednym z najlepszych poszukiwaczy w grze
: piątek 26 mar 2010, 23:41
autor: qwertyuiopp
Kufir pisze:Czarownica nie może używać zdolności odbierania Przyjaciół i jednocześnie atakować/omamiać (przynajmniej wg osób wypowiadających się na forum FFG oraz Board Game Geek) .
Ma ona cztery opcje gdy spotyka innego Poszukiwacza:
1. Walka
2. Walka psychiczna
3. Omamianie
4. Odebranie Przyjaciela
Jest tak ze względu na zasadę:
"Gdy spotykasz innego Poszukiwacza możesz go zaatakować albo użyć na nim jednej ze swoich umiejętności."
Na karcie Poszukiwacza piszę inaczej i w tym wypadku Twój cytat tutaj nie ma zastosowania.
Ja tylko piszę jakie zdanie na ten temat mają bardziej zaawansowani gracze Talisman.
Wydaje mi się, że jest to poprawna (oficjalna) wersja. Choć nikt Ciebie Kufir nie zatłucze gitarą jeżeli uznasz, że należy grać inaczej. W końcu cały urok Talismanu polega na wolności w interpretacji zasad.
Wątek, w którym znajduje się pytanie (i odpowiedź) na temat Czarownicy:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... idt=267546
: piątek 26 mar 2010, 23:52
autor: Mały Nemo
Polecam posłuchać Velharta oraz Dama - oni obaj się znają na tym, co robią. Ale nie oznacza to, że są bardziej doświadczeni od naszych graczy. Velhart przykładowo jest expertem od 3 Edycji Talisman, ale nigdy nie widział na oczy drugiej edycji (i wiem o tym, bo przegadałem z nim przez pół forum FFG, z czego na przykład ponad dwie strony o kurtyzanach i innych babkach), w której ta Czarownica po raz pierwszy się pojawiła. I zdecydowanie nie są to oficjalne zasady gry. Na forum FFG tylko 1 osoba wypowiada się oficjalnie - John Goodenough. Jego słowa są słowami oficjalnymi - jak on coś mówi, że tak jest, to tak jest. Jego dwoma rękami jest Jon New (TalismanIsland) oraz Elliott Eastoe (talismanamsilat), ale nawet ich słowo jest słowem nieoficjalnym, a poza tem wiemy z przeszłości, że czasami ich zasady nie miały poparcia w późniejszych oficialnych rulingach.
: sobota 27 mar 2010, 10:04
autor: Kufir
Ja tylko piszę jakie zdanie na ten temat mają bardziej zaawansowani gracze Talisman.
Ci bardziej "zaawansowani" gracze czasami piszą niezłe kwiatki.
Skoro instrukcja podaje tak jak napisałeś, to niech Ci doświadczeni gracze powiedzą po co jest inny zapisek za karcie Czarownicy skoro i tak instrukcja wszystko reguluje.
Głupota goni głupotę.
: sobota 27 mar 2010, 11:20
autor: qwertyuiopp
Kufir pisze:Ja tylko piszę jakie zdanie na ten temat mają bardziej zaawansowani gracze Talisman.
Ci bardziej "zaawansowani" gracze czasami piszą niezłe kwiatki.
Skoro instrukcja podaje tak jak napisałeś, to niech Ci doświadczeni gracze powiedzą po co jest inny zapisek za karcie Czarownicy skoro i tak instrukcja wszystko reguluje.
Głupota goni głupotę.
Źle się wyraziłem. Miałem na myśli "bardziej zaawansowani ode mnie". Jako że jestem stosunkowo świeżym graczem (nie widziałem poprzednich edycji na oczy) wierzę absolutnie osobom takim jak np. Dam. W szczególności jeżeli chodzi o kwestie sporne w wordingu kart, gdyż jak wiadomo jest on wypaczany podczas konwersji do języka polskiego, a sam nie mam niestety dostępu do elementów gry w jej oryginalnym języku.
: sobota 27 mar 2010, 11:30
autor: Mały Nemo
qwertyuiopp pisze:gdyż jak wiadomo jest on wypaczany podczas konwersji do języka polskiego,
Nie, nie jest.
qwertyuiopp pisze:a sam nie mam niestety dostępu do elementów gry w jej oryginalnym języku.
To skoro nie masz, to dlaczego przypuszczasz, że tłumaczenie jest wypaczone? Żeby wiedzieć, czy coś jest wypaczone względem drugiego, czy nie, to trza porównać obie wersje. Skoro masz tylko polską wersję, to dlaczego twierdzisz, że tłumacze, korektorzy spier*****i (czytaj: nie wykonali należycie) swoją pracę, skoro nie masz ani jednego racjonalnego dowodu? [-X
: sobota 27 mar 2010, 19:45
autor: qwertyuiopp
Nemomon pisze:qwertyuiopp pisze:gdyż jak wiadomo jest on wypaczany podczas konwersji do języka polskiego,
Nie, nie jest.
qwertyuiopp pisze:a sam nie mam niestety dostępu do elementów gry w jej oryginalnym języku.
To skoro nie masz, to dlaczego przypuszczasz, że tłumaczenie jest wypaczone? Żeby wiedzieć, czy coś jest wypaczone względem drugiego, czy nie, to trza porównać obie wersje. Skoro masz tylko polską wersję, to dlaczego twierdzisz, że tłumacze, korektorzy spier*****i (czytaj: nie wykonali należycie) swoją pracę, skoro nie masz ani jednego racjonalnego dowodu? [-X
Posiadam racjonalne dowody w postaci czytelnych skanów niektórych elementów gry (np. na stronie boardgamegeek.com) oraz gry przetłumaczonej.
Nie rozumiem twojego oburzenia. Najprawopodobniej wiąże się to z odmiennym od mojego rozumieniem przez Ciebie słowa wypaczenie. Użyłem tego słowa w znaczeniu
nieuniknionych błędów tłumaczenia, których występowanie nie zależy od kompetencji tłumacza.
Prościej, istnieją pewne nieścisłości podczas prób tłumaczenia języka angielskiego na polski, na które niestety nasi drodzy tłumacze nie mają wpływu. Przykładem mogą być angielskie wyrazy, które nie znajdują zastępstwa w naszym ojczystym języku.
: sobota 27 mar 2010, 19:52
autor: 7Tristan
Dotknąłeś czułego miejsca - Nemo pomaga w końcu w tłumaczeniu Talismana i jego dodatków na polski, więc jest drażliwy na punkcie krytyki
[ Komentarz dodany przez: Nemomon: Sob Mar 27, 2010 7:55 pm ]
Nawet pomijając ten drobny fakt, to jednak trudno jest dowodzić, że coś jest zrobione źle, jeżeli nie ma się o tym zielonego pojęcia. Jeżeli
qwertyuiopp ufa czyimś słowom, że nasza rodzima wersja jest zła, bo samemu sprawdzić nie może, bo nie ma czym, to niech uwierzy moim słowom, że jednak nasza wersja jest dobra. Słyszałem o wpadkach innych wersji językowych i nasze tłumaczenie jest wprost cudowne.
: sobota 27 mar 2010, 20:10
autor: qwertyuiopp
7Tristan pisze:Dotknąłeś czułego miejsca - Nemo pomaga w końcu w tłumaczeniu Talismana i jego dodatków na polski, więc jest drażliwy na punkcie krytyki
[ Komentarz dodany przez: Nemomon: Sob Mar 27, 2010 7:55 pm ]
Nawet pomijając ten drobny fakt, to jednak trudno jest dowodzić, że coś jest zrobione źle, jeżeli nie ma się o tym zielonego pojęcia. Jeżeli
qwertyuiopp ufa czyimś słowom, że nasza rodzima wersja jest zła, bo samemu sprawdzić nie może, bo nie ma czym, to niech uwierzy moim słowom, że jednak nasza wersja jest dobra. Słyszałem o wpadkach innych wersji językowych i nasze tłumaczenie jest wprost cudowne.
Nemomon:
Oczywiście darzę tłumaczy Talismana wielkim kredytem zaufania - w końcu dzięki nim mogę grać w tę wspaniałą grę z moją rodziną i przyjaciółmi nie znającymi języków obcych. A czy ty uważasz, że obecna polska wersja językowa TMiMa wraz z dodatkami stoi na najwyższym możliwym poziomie, a o jakichkolwiek błędach w tłumaczeniu nie ma mowy?
Jeżeli nie, to nie powinieneś być oburzony gdy ktokolwiek dotknie w ten sposób Twojego czułego miejsca. Jeżeli tak, to gratuluję naiwności.
: sobota 27 mar 2010, 20:28
autor: Mały Nemo
Tak właśnie uważam, staram się swoją pracę, zresztą nie tylko ja, ale i również np. Janek, robić jak najbardziej profesjonalnie jak to możliwe. Czyli nie na "odwal się", tylko naprawdę na tyle dobrze, na ile możliwe. Często też siedzę po nocach i ślęczę nad plikami, bo za dnia mam pracę, z której się utrzymuję. Uważam więc, że stoi na bardzo dobrym poziomie. Zdaję sobie również sprawę, że zawsze może być lepiej. Jest maksyma: "jeszcze się nie narodził, coby wszystkim dogodził".
Niemniej, teraz wchodzimy w off topic, więc proszę zakończyć tę dyskusję. Temat jest o Highlands, nie o tłumaczeniach.
: poniedziałek 29 mar 2010, 20:05
autor: Roland
Czy moze ktos z Was orientuje sie jak bedzie wygladac poruszanie sie po planszy Gór? czy idziemy po jednej sciezce tak jak w podziemiach do przodu albo do tyłu czy tez beda inne mozliwosci? mam nadzieje ze przemieszczanie sie po planszach krain kolejnych dodatków nie bedzie wygladało zawsze tak samo i bedzie tu jakies urozmaicenie a nie tylko naprzód albo do tyłu. Nie miałem stycznosci z poprzednimi edycjami MiM stad moje pytanie.
: poniedziałek 29 mar 2010, 21:06
autor: Mały Nemo
Cóż... nie była jeszcze zaprezentowana zdaje się plansza Gór, chyba, że była jej migawka na którymś ads z Highlanda na BGG. Także póki co nie wiemy, ale chyba, wydaje mi się tak, będzie wyglądać standardowo.
: poniedziałek 29 mar 2010, 21:53
autor: Roland
Widziałem gdzies w internecie ta migawke z plansza gór, mało tam widac ale z tego co zdołałem dostrzec wydaje mi sie ze bedzie jedna sciezka az na sam szczyt czyli cos jak w podziemiach ewentualnie pewnie jakies mozliwosci przeskakiwania na inne obszary na zasadzie podobnej do tej z podziemi czyli przechodzenia z jednego obszaru Tunelu do innego Tunelu na planszy.
A czy w 3 edycji Talismanu nie było dodatku Góry? Moze ktos z forum grał w 3 edycje i wie jak tam to wygladało?
: poniedziałek 29 mar 2010, 21:59
autor: Mały Nemo
Były Góry, z planszą orientacyjnie możesz się zapoznać tutaj:
http://www.boardgamegeek.com/image/1047 ... e=original