Gildia Anarchistów i zmiana charakteru poszukiwacza
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
Gildia Anarchistów i zmiana charakteru poszukiwacza
Czy po wejściu w Mieście do Gildii Anarchistów Poszukiwacz o charakterze dobrym/złym automatycznie zmienia na neutralny?
To jest tak napisane jakby dopiero po wyrzuceniu 6 zmieniał się charakter, ale to bezsensu bo mogą rzucać tylko neutralni.
I jeśli zmienia się charakter automatycznie na neutralny zaraz po wejściu, to czy w tej samej turze może rzucić kostką z prośbą o coś?
To jest tak napisane jakby dopiero po wyrzuceniu 6 zmieniał się charakter, ale to bezsensu bo mogą rzucać tylko neutralni.
I jeśli zmienia się charakter automatycznie na neutralny zaraz po wejściu, to czy w tej samej turze może rzucić kostką z prośbą o coś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MiM to MiM!
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nieno, Dobrzy/Źli Poszukiwacze automatycznie zmieniają Charakter, bez potrzeby wyrzucenia 6. Najpierw jest lista, co robią Neutralni Poszukiwacze, potem jest kropka, a następnie nowe zdanie, co robią Dobrzy/Źli.
Osobiście nie pozwoliłbym Dobremu/Złemu Poszukiwaczowi przekabaconemu na Neutralny rzucić. Po pierwsze dlatego, że na obszar wszedł będąc Dobrym/Złym (a więc po wejściu na obszar Gildia sprawdziła Charakter Poszukiwacza i odpowiednią dla Charakteru wygenerowała instrukcję), a po drugie dlatego iż zapis o zmianie Charakteru jest na samym dole instrukcji obszaru, po "skipnięciu" instrukcji dla Neutralnych (bo w danym momencie nie miała legalnego celu).
Osobiście nie pozwoliłbym Dobremu/Złemu Poszukiwaczowi przekabaconemu na Neutralny rzucić. Po pierwsze dlatego, że na obszar wszedł będąc Dobrym/Złym (a więc po wejściu na obszar Gildia sprawdziła Charakter Poszukiwacza i odpowiednią dla Charakteru wygenerowała instrukcję), a po drugie dlatego iż zapis o zmianie Charakteru jest na samym dole instrukcji obszaru, po "skipnięciu" instrukcji dla Neutralnych (bo w danym momencie nie miała legalnego celu).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
To sensowna wypowiedz. Jedno wejście do Gildii, jedna akcja w Gildii.Nemomon pisze:Osobiście nie pozwoliłbym Dobremu/Złemu Poszukiwaczowi przekabaconemu na Neutralny rzucić. Po pierwsze dlatego, że na obszar wszedł będąc Dobrym/Złym (a więc po wejściu na obszar Gildia sprawdziła Charakter Poszukiwacza i odpowiednią dla Charakteru wygenerowała instrukcję), a po drugie dlatego iż zapis o zmianie Charakteru jest na samym dole instrukcji obszaru, po "skipnięciu" instrukcji dla Neutralnych (bo w danym momencie nie miała legalnego celu).
MiM to MiM!
-
-
- Posty: 47
- Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Panowie tutaj jest kolejny błąd gry. W gildii anarchistów, charakter ze złego/dobrego na neutralny zmieniają tylko Ci poszukiwacze którzy byli wcześniej neutralni a ich charakter został zmieniony (czyli Ci którzy zaczynali grę jako neutralni). W grze nie ma kartki "neutralny", ale są "zły i dobry". Dla przykładu, cyborg mając charakter zły, po wejściu zmienia na neutralny? Przecież to bez sensu, każdy by zmieniał.
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
Ale tu nic nie pisze że tylko Ci co zaczynali jako neutralni tylko dobrzy i źli.
Interpretując jak ty dms~ można powiedzieć "Tylko dobrzy i źli od początku gry zmieniają charakter."
Trochę bez sensu.
Tak wygląda to w 2 ed angielskiego wydania Talissman - City i zapis nie różni się od polskiego. Chyba tylko tym że zapis o zmianie charakteru jest napisany w osobnej linijce.
Interpretując jak ty dms~ można powiedzieć "Tylko dobrzy i źli od początku gry zmieniają charakter."
Trochę bez sensu.
Tak wygląda to w 2 ed angielskiego wydania Talissman - City i zapis nie różni się od polskiego. Chyba tylko tym że zapis o zmianie charakteru jest napisany w osobnej linijce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MiM to MiM!
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
Wg mnie alignment to wyrównanie, czyli ani zły ani dobry.
Rogo przetłumacz dokładnie ostatnia linijkę jak możesz i umiesz.
Dla pewności jeszcze wycinek z niemieckiej wersji, ale tłumaczenia tego już sie nie podejmuje.
Rogo przetłumacz dokładnie ostatnia linijkę jak możesz i umiesz.
Dla pewności jeszcze wycinek z niemieckiej wersji, ale tłumaczenia tego już sie nie podejmuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MiM to MiM!
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6300
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Niby tak, ale w grach fantasy powszechnie używa się alignment na określenie charakteru postaci w kategoriach dobry/zły/chaotyczny/praworządny. Inne dużo rzadziej. W talizmanie alignment znaczy charakter i żadne dodatkowe znaczenia tego słowa nie mają tu znaczenia.InsertCoin pisze:Wg mnie alignment to wyrównanie, czyli ani zły ani dobry.
Jeśli grać z RAW, gildia anarchistów każe każdemu dobremu i złemu zmienić charakter. Czyli, wg RAW, każdy zły który tam trafi ma do wyboru - zmienić charakter na dobry lub neutralny, a każdy dobry który tam wejdzie wybiera czy zmieni na neutralny czy na zły.
Polska wersja widzę tutaj uściśliła do zmiany tylko na neutralny. Czy to dobrze czy źle - nie wiem. I jestem ciekawy czy zrobili tak "bo tak im się wydawało że powinno być", czy też może mieli wgląd w jakąś erratę.
Ostatnio zmieniony środa 25 kwie 2012, 13:57 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.
What a view.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23587
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Rogo
-
- Posty: 6238
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Czyli znowu Polacy sobie coś dopowiedzieli. Pozostaje jedynie niepewność, czy ze względu na brak kart neutralnego charakteru było w zamyśle, żeby zmieniać charakter na przeciwny, czy faktycznie można zmienić na neutralny. Tego się raczej nie dowiemy i możemy pozostać z tym, co nam zaserwowali polscy tłumacze.
I owszem, panie dms~, błąd jest, ale zupełnie inny niż napisałeś. (i tu już mamy potwierdzenie)
A wracając do pytania z początku tematu - ja grałem, że po prostu zmienia się charakter i nie można jeszcze się wyleczyć ani rzucić kostką.
I owszem, panie dms~, błąd jest, ale zupełnie inny niż napisałeś. (i tu już mamy potwierdzenie)
A wracając do pytania z początku tematu - ja grałem, że po prostu zmienia się charakter i nie można jeszcze się wyleczyć ani rzucić kostką.
Ja nawet nie mam Talismana.
- InsertCoin
-
- Posty: 156
- Rejestracja: sobota 31 mar 2012, 14:35
- Lokalizacja: Mame32
- Płeć:
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Rodacy mogli tak przetłumaczyć ponieważ początek opisu tego pola wskazuje na Neutralnego. Dobrzy i źli nie mają tutaj czego szukać. Wskazanie jest że dobrzy i źli zmieniają charakter (czyli muszą zmienić). Ja bym to zrozumiał grając po angielsku, że właśnie na Neutralny.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
"logoczne" czy nielogoczne, to akurat najmniej istotne. Instrukcja, nawet jeśli oryginalny zamysł był inny, raczej nie pozostawia wątpliwości, a że ty sobie do tego dopowiedziałeś własną interpretację to już twoja sprawa.Zasady zasadami ale to logoczne.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
a wiecie o tym, że podobny temat już na forum był wałkowany i wniosek był ten sam? :mrgreen:
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- nillu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karczma - Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 01 maja 2007, 15:33
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć: