Pstrykana zrecznosciowka fantasy

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Pstrykana zrecznosciowka fantasy

Post autor: poooq »

Naogladalem sie mnostwo pstrykanych gier zrecznosciowych (na razie tylko na zdjeciach) i tak sobie mysle na temat malej minipstrykanki.

Tytul roboczy: brak.

Trojka dzielnych poszukiwaczy przygod zlazi do podziemi aby tam stawic czolo pradawnemu zlu i przy okazji nielicho oblowic sie wsrod ukrytych tam skarbcow i labiryntow. Zlodziej ma otwierac zamki, odnajdywac i dezaktywowac pulapki, Mag bedzie czarowal a Wojownik walczyl. Kanon.

Dla 1, 2 lub 3 graczy (solo; sterujemy cala trojka, dwoch wybiera sobie po jednej postaci na stale, trzecia sie wymienia, trzech: kazdy ma swojego bohatera).

Gra bedzie polegala na pstrykaniu rozmaitymi kostkami na planszy zabezpieczonej od tylu pudelkiem. Zeby wykonac zadanie lub pokonac przeciwnika trzeba bedzie trafiac w odpowiednie uklady kostek i innych klockow. Uklady elementow ktore trzeba bedzie rozbic lub odwrotnie -ominac bedzie okreslona w scenariuszach (mozna stworzyc nawet cale bestariusze jak w rpgach)

Plansza do gry bedzie budowana z pudelka, jego gorna przykrywka bedzie tylna sciana chroniaca elementy przed wypadnieciem. Na ilustracji pokazalem jak to sobie wyobrazam, elementy w paski to poziom pierwszy, w kratke drugi, rozne poziomy na planszy w sektorze pierwszym to odpowiednio zaprojektowana wypraska. Plansza sklada sie z trzech sektorow, dwie scianki boczne moga sie wsuwac i wysuwac, w zaleznosci od bitwy/ wyzwania. W niektorych przypadkach trzeba bedzie pokonywac wyzwania kolejno po sobie (sektor czerwony, zolty i zielony) a zbyt mocno wypuszczona kosc wpadajaca do kolejnego sektora przekresla szanse na pozytywne zakonczenie.

[img]http://autorskie.wieza.org/download/file.php?id=6[/img]

W grze uzywamy trzech rozmiarow kostek: male o krawedzi 1 cm, srednie 1,5 i duze 2 cm.
Koscmi posluguja sie bohaterowie: gracze. Kosci wystepuja w czterech kolorach zeby mozna bylo je od siebie odroznic.

Wrogowie beda symbolizowani przez elementy owalne: walce, stozki i polkule: walce beda ich zyciem (stracenie walcow to zadanie obrazen, im potezniejszy przeciwnik tym wiecej ma ciezkich walcow, jesli jakis walec jeszcze stoi to znaczy ze przeciwnik zyje), stozki beda ich atakami, jesli przewroci sie stozek, przeciwnik wykonuje atak (ale taki stozek moze byc rowniez zatrutym ostrzem w skrzyni ze skarbami). Elementy wrogow beda w trzech kolorach: biale, szare i czarne oraz roznych wielkosciach. Im ciemniejszy stozek tym powazniejsze obrazenia. Niektore potwory /zadania maja utrudnienia: sa to klocki w ksztalcie polowy kuli: trudne do przesuniecia i zaslaniajace cele. Najtrudniejsi przeciwnicy beda skladali sie z duzych, ciezkich do przesuniecia krazkow.

Czym sie bedzie roznila gra poszczegolnymi postaciami?

Zlodziej uzywa malych kosci a jego zadania polegaja na precyzyjnych strzalach: np strac wieze ulozona z 4 malych walcow nie ruszajac dwoch podobnych wiez po bokach.

Mag uzywa srednich kosci, a jego zadania to glownie czarowanie polegajace na umieszczaniu kosci w poszczegolnych czesciach planszy (magiczne znaki).

Wojownik pstryka duzymi koscmi, a jego rola to walka czyli rozbijanie elementow symbolizujacych wrogow.

Postaci bylyby okreslone przez Wytrzymalosc (ilosc mozliwych do uzycia w jednej akcji kosci) moze inne cechy, jeszcze pomysle. Wszystkie umiejetnosci lub przedmioty beda musialy odnosic sie do pstrykania kostkami.

Labirynt bylby losowo generowany przez talie kart lub istniejace scenariusze do pobrania i wydrukowania.

Gracze po pierwsze musieliby zarzadzac dostepnymi koscmi, po drugie celnie nimi pstrykac. Na potrzeby mini-gry wystarczy...

Na razie biore sie za lepienie zestawu kosci i figur potrzebnych do testow.


Palmer
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 352
Rejestracja: poniedziałek 14 gru 2009, 17:44
Lokalizacja: Chorzow

Re: Pstrykana zrecznosciowka fantasy

Post autor: Palmer »

A czy wypadniecie poszczegolnej scianki kostki bedzie wywolywalo jakis bonusowy efekt, czy beda to puste szesciany? Np. brpn dla fightera to kostka z trzema polami +1 jak ono wypadnie mozna zadac dodatkowa rane, cos w ten desen ;)


Awatar użytkownika
poooq [Autor tematu]
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Pstrykana zrecznosciowka fantasy

Post autor: poooq »

Glownie to chcialem postawic na akcje zrecznosciowe, ale im dluzej sie zastanawiam tym bardziej wydaje mi sie, ze oznaczenia na kostkach przydaly by sie glownie w umiejetnosciach postaci, chyba postawie na symbole plusow i minusow, jak na razie mam elementy dla gobosow, jako mieso cwiczebne dla wojownika.

Drugi pomysl to sposob rzucania zaklec: mag bedzie mial kulki i robil testy jak w grze w hacele.

Ktos moze zna jeszcze jakies gry zrecznosciowe ktore mozna wykorzystac w tym systemie?


ODPOWIEDZ