Strona 2 z 3

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: niedziela 17 paź 2021, 19:38
autor: Mały Nemo
abubu pisze: niedziela 17 paź 2021, 17:19
Bludgeon pisze: piątek 15 paź 2021, 20:59
abubu pisze: piątek 15 paź 2021, 13:56
Bludgeon pisze: piątek 15 paź 2021, 12:44
loooki pisze: czwartek 14 paź 2021, 23:04 Ano tez widzialem ale ciezko mi pewne mechanizmy wyobrazic sobie
np jakie?
PvP i FoW ;)
FoW będzie w postaci odkrywania modularnej planszy.
PvP to chyba w każdej strategii jest, więc nie wiem co tu sobie wyobrażać.
Chodziło mi o PvP i FoW jednocześnie (np. znana lokalizacja zamku przeciwnika).
Pomyliłeś gry, H3 to nie Castlevania, w której zamek ten co odsłona znajdował się gdzie indziej ;). W H3 zamki się nie przenoszą, więc FoW w tym przypadku nic nie da (za wyjątkiem wyjątków). ;)

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: poniedziałek 18 paź 2021, 07:16
autor: abubu
Ehhh ... chodzi o to, że grając w H3 w trybie PvP (przeciwko innemu graczowi) nie znasz pozycji jego zamku oraz bohaterów i dopiero eksplorując mapę (FoW) możesz nań trafić. Tutaj grając w kilku graczy ciekaw jestem czy mapa będzie od razu rozkładana (określona liczba kafelków oraz ich rodzajów) zakryta a odkryte będą na przykład narożniki, gdzie będą zamki graczy. Chyba tak będzie ... co sugerowała by poniższa grafika (linia ciągła w jednym narożniku kafelka i przerywana po drugiej stronie).

Obrazek

Jednakże nie wyjaśnia to i tak połączenia elementu PvP z FoW (jednocześnie a nie ich z osobna). Na planszy raczej będziemy zawsze widzieć pozycję zamku przeciwnika jak i jego ruchy bohaterem. Nie da się tego ukryć.

Od razu w ramach wyjaśnień, nie twierdzę iż jest to jakikolwiek dla mnie problem, tylko dyskusja w odniesieniu do poniższych słów:
abubu pisze: piątek 15 paź 2021, 13:56
Bludgeon pisze: piątek 15 paź 2021, 12:44
loooki pisze: czwartek 14 paź 2021, 23:04 Ano tez widzialem ale ciezko mi pewne mechanizmy wyobrazic sobie
np jakie?
PvP i FoW ;)
Tak więc, jedyna "problematyczna mechanika" do przeniesienia na planszówkę jaka mi przychodzi do głowy, to FoW walcząc przeciwko innym graczom.

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: piątek 22 paź 2021, 17:25
autor: lemon_curry
to nie może być grywalne. Kalkulator w komplecie do walki?

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: piątek 22 paź 2021, 18:21
autor: Rogo
lemon_curry pisze: piątek 22 paź 2021, 17:25 to nie może być grywalne. Kalkulator w komplecie do walki?
Ale Ty się spodziewasz kalki 1:1, że chcesz kalkulator? :P

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: piątek 22 paź 2021, 20:42
autor: Mały Nemo
Rogo pisze: piątek 22 paź 2021, 18:21
lemon_curry pisze: piątek 22 paź 2021, 17:25 to nie może być grywalne. Kalkulator w komplecie do walki?
Ale Ty się spodziewasz kalki 1:1, że chcesz kalkulator? :P
Pomylił HoMM z KaCetami ;).

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: piątek 22 paź 2021, 20:55
autor: husar
Rogo pisze: sobota 16 paź 2021, 09:45 chcesz nadrabiać te zaległości?
Zależy jak leży. Z rok, dwa temu kupiłem Railroad Tycoon III na gog, odpaliłem i... "leży" na dysku, pixeloza odstręcza. Jeśli jest jakiś projekt jak odnowienie i przystosowanie do nowych kompów jak było z The Settlers II na 10-lecie gry to jak najbardziej, jestem zainteresowany.

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: piątek 22 paź 2021, 23:27
autor: loooki
Mi bardziej idzie o ciułanie 6 rodzajow surowcow po jednym by moc cos zupgradowac
czy mam 20 krysztallkow czy tylko 19?
gra planszowa ze zbyt wieloma rzeczami do pilnowania staje coraz bardziej niszowa i traci na popularnosci,
tu calosc musi byc przemyslana od nowa i rozplanowana - raczej staranie sie przeniesc cos jak najwierniej nie przejdzie.

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: sobota 23 paź 2021, 09:16
autor: Rogo
Ale zanim zaczniecie pisać o kalkulatorach i mnogości surowców, kliknijcie może w link z pierwszego posta :)

Sam nie spodziewam się super gry, ale tym bardziej nie spodziewam się wymagalności kalkulatora.

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: sobota 23 paź 2021, 19:22
autor: Kiiro Yakumo
Rogo pisze: piątek 22 paź 2021, 18:21 Ale Ty się spodziewasz kalki 1:1, że chcesz kalkulator? :P
Do Monopoly jakiegoś dołączyli jakieś urządzonko na kiju, że gracze zamiast trzymać przed sobą banknoty mogą skanować "kartę kredytową" i dodawać/odejmować wartości, więc czemu by nie kalkulator do Heroes 3 planszowego? :P
Opcjonalnie spodziewałbym się rzutów przeciwstawnych w wersji uproszczonej na 1d6 (czy tam 1k6 jak kto woli) na zasadzie... hmm... o może takie coś:
- Czarny Smok to jest jednostka 7 poziomu jak mnie pamięć nie myli
- Dżinny to jednostka 5 poziomu bodaj
Czyli w takim starciu smok ma przewagę dwóch punktów, ale!
- Gracz A (ze smokami) rzucił potężne 2 na 1d6
- Gracz B (z Dżinnami) miał ważone kostki i rzucił 5 na 1d6
W podsumowaniu
- Smoki mają 7+2 czyli 9 ataku
- Dżinny mają 5+5 czyli 10 ataku
Dżinny wygrały starcie.

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: sobota 23 paź 2021, 20:36
autor: Rogo
Kiiro Yakumo pisze: sobota 23 paź 2021, 19:22 Opcjonalnie spodziewałbym się rzutów przeciwstawnych w wersji uproszczonej na 1d6 (czy tam 1k6 jak kto woli) na zasadzie... hmm... o może takie coś:
- Czarny Smok to jest jednostka 7 poziomu jak mnie pamięć nie myli
- Dżinny to jednostka 5 poziomu bodaj
Czyli w takim starciu smok ma przewagę dwóch punktów, ale!
- Gracz A (ze smokami) rzucił potężne 2 na 1d6
- Gracz B (z Dżinnami) miał ważone kostki i rzucił 5 na 1d6
W podsumowaniu
- Smoki mają 7+2 czyli 9 ataku
- Dżinny mają 5+5 czyli 10 ataku
Dżinny wygrały starcie.
Też nie kliknąłeś w link z pierwszego posta, prawda? ;)

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: sobota 23 paź 2021, 21:21
autor: Mały Nemo
Rogo pisze: sobota 23 paź 2021, 09:16 kliknijcie może w link z pierwszego posta
Rogo pisze: sobota 23 paź 2021, 20:36 Też nie kliknąłeś w link z pierwszego posta, prawda?
@Rogoś, czego Ty od nas wymagasz? Musisz sumienia i Boga w sercu nie mieć, aby takie rzeczy od nas chcieć! :P

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: sobota 23 paź 2021, 21:59
autor: Rogo
@Nemoś, wiesz jak jest. Może dużo pod tym linkiem nie ma, ale wystarczająco dużo by uznać powyższe teorie za mało prawdopodobne ;)

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: niedziela 24 paź 2021, 23:22
autor: loooki
Kiknalem :P
i nadal niewiele wiadomo o mechanikach, co jak bedzie wygladalo - sie okaże dopiero
Wyglada nie na przerabianie kalki.
wyjdzie to zobaczymy.

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: poniedziałek 25 paź 2021, 14:01
autor: Kiiro Yakumo
Rogo pisze: sobota 23 paź 2021, 20:36 Też nie kliknąłeś w link z pierwszego posta, prawda? ;)
Kliknąłem i tak jak było wspomniane, nadal nie wyjaśnia to zbyt wiele. Jest toporek wskazujący atak, nie ma tarczy na obronę ale są punkty życia, więc jedyne co ewentualnie byłoby tu inne to to, że Dżinny nie zmiotą smoków na strzał tylko zadadzą ileś tam obrażeń ale smoki jeszcze przeżyją w zależności ile miały punktów życia.
Nic nie wyklucza kostek jeszcze :P

Jeśli projekt się uda to da mi to motywację do innych szalonych rozwiązań, "skoro Heroes 3 się dało..." czy coś.

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: poniedziałek 25 paź 2021, 16:09
autor: Rogo
Kiiro Yakumo pisze: poniedziałek 25 paź 2021, 14:01 Kliknąłem i tak jak było wspomniane, nadal nie wyjaśnia to zbyt wiele.
Owszem. Ale pozwala przypuszczać, że obejdzie się bez kalkulatora, że nie będą jedynie porównywane poziomy jednostek oraz że nie trzeba będzie śledzić kilku surowców. Jeśli wysnuwać jakieś teorie, to w oparciu o to, co zostało już pokazane :)

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: poniedziałek 25 paź 2021, 21:39
autor: Kiiro Yakumo
Rogo pisze: poniedziałek 25 paź 2021, 16:09 Owszem. Ale pozwala przypuszczać, że obejdzie się bez kalkulatora, że nie będą jedynie porównywane poziomy jednostek oraz że nie trzeba będzie śledzić kilku surowców. Jeśli wysnuwać jakieś teorie, to w oparciu o to, co zostało już pokazane :)
A to tak, raczej obejdzie się bez. Po prostu nie wykluczam możliwości pod kątem technicznym, że nic nie stoi na przeszkodzie by tak zrobili z racji, że już było ileś gier planszowych z "wynalazkami".
Acz nie ukrywam nie pogniewałbym się gdyby dali mechanikę jakoś opartą o kostki... Nie wymagam poziomu D&D ale chociaż popularną 1d6 (1k6 jak kto woli) mam nadzieję, że mi nie odmówią :D

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: wtorek 26 paź 2021, 23:30
autor: loooki
raczej beda kostki, jakas losowosc musi byc - to nie beda szachy

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: wtorek 26 paź 2021, 23:39
autor: Mały Nemo
loooki pisze: wtorek 26 paź 2021, 23:30 raczej beda kostki, jakas losowosc musi byc - to nie beda szachy
W szachach też jest losowość - zaczynasz Ty albo ja! ;)

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: środa 27 paź 2021, 23:44
autor: loooki
Ano :)

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: piątek 29 paź 2021, 13:07
autor: Kiiro Yakumo
loooki pisze: wtorek 26 paź 2021, 23:30 raczej beda kostki, jakas losowosc musi byc - to nie beda szachy
Co prawda dałoby radę zrobić to i bez kostek typu YGO. "Haha aktywowałeś moją kartę pułapkę!" Acz kostki zrobią to w tym wypadku pewnie szybciej i efektywniej.
Aaa no i jeszcze jedno ważne pytanie rzucone w powietrze, czy będzie zawartość do SoD włącznie czy tylko "podstawka"...

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: piątek 29 paź 2021, 17:24
autor: Bludgeon
Gdybym to ja to robił to bym nawet całej podstawki nie dał. Dałbym 4-6 frakcji i tyle samo rodzajów terenu, gdzieś połowę zaklęć i artefaktów, itp. Reszta w dodatkach.

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: piątek 29 paź 2021, 19:13
autor: loooki
z jdnej strony na pewno nie dadza wszystkiego w podstawce - by bylo miejsce na dodatki
ale jak za malo bedzie to skonczy jak batman-talisman

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: piątek 05 lis 2021, 16:15
autor: Kiiro Yakumo
Faktycznie trochę mało precyzyjnie to ująłem. Jeśli będzie content do SoD ale rozłożony w dodatkach tak by CAŁOŚCIOWO był mniej lub bardziej adekwatny do zawartości RoE, AB, SoD to jak najbardziej będzie ok. Pozbiera się to wtedy z czasem, rozłoży na wielkim stole - a może nie będzie potrzeba aż tak wielkiego? - i zostanie tylko znaleźć graczy :P

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: poniedziałek 13 gru 2021, 12:49
autor: Kaktus+
według mnie będzie lipa

kiedyś już było podejście do herosów zrobione z błogosławieństwem Ubisoftu: https://boardgamegeek.com/boardgame/108 ... gic-heroes

mega rozbudowana, mega rozdmuchana i ogólnie słaba

Herosi mają to do siebie, że są mega losowi w generowaniu mapy i dlatego ciągle chce się do nich wracać. Przeniesienie mechaniki z kompa na planszę 1:1 nie jest możliwe i trzeba iść na ustępstwa, a to spowoduje, że planszówka nie będzie taka spoko jak materiał źródłowy

Re: Heroes of Might & Magic III: The Board Game

: poniedziałek 13 gru 2021, 20:53
autor: loooki
sama losowosc mapy by byla do zrobienia jakos losowanymi obszarami
tyle ze tam jest sporo mechanizmow i calosc tez mi sie wydaje do zrobienia przemyslenia i zaplanowania calkiem na nowo