Strona 1 z 1

Poruszanie siê w podziemiach

: poniedziałek 02 paź 2006, 11:31
autor: Jordan
Wiêc najpierw sprawa pól:
„ Cela Wiêzienia” – co je¶li nie mam ze sob± ¿adnego przyjaciela ?

„Stra¿nik”- czy na tym polu bezwzglêdnie trzeba siê zatrzymaæ i zastosowaæ ciê do instrukcji z tego pola by dalej kontynuowaæ podró¿ ?

I teraz kwestia wrogów je¶li przegram musze w nastêpnej turze i¶æ w stronê
„wyj¶æie” a potem podró¿uje ju¿ normalnie tyle tylko czy je¶li wróg znajduje siê powiedzmy o 4 oczka o de mnie a ja rzucê kostk± 5 to co mijam go i idê dalej? Czy jednak musze z nim walczyæ by i¶æ dalej

: poniedziałek 02 paź 2006, 11:55
autor: Gieferg
Więc najpierw sprawa pól:
„ Cela Więzienia” – co jeśli nie mam ze sobą żadnego przyjaciela ?
nic
„Strażnik”- czy na tym polu bezwzględnie trzeba się zatrzymać i zastosować cię do instrukcji z tego pola by dalej kontynuować podróż ?
tylko jeśli wyrzucisz tyle oczek na kostce żeby tam trafić
I teraz kwestia wrogów jeśli przegram musze w następnej turze iść w stronę
„wyjśćie” a potem podróżuje już normalnie tyle tylko czy jeśli wróg znajduje się powiedzmy o 4 oczka o de mnie a ja rzucę kostką 5 to co mijam go i idę dalej? Czy jednak musze z nim walczyć by iść dalej
normalnie go mijasz

ciekawe problemy :roll: a wydawało mi się że akurat instrukcja podziemi jest dośc jasno sformułowana.

: poniedziałek 02 paź 2006, 12:18
autor: Jordan
Zastanawia siê bo jak dla mnie podziemia to w±skie ciasne korytarze gdzie nie da siê przej¶æ, min±æ nie zauwa¿onym :wink:

: poniedziałek 02 paź 2006, 12:29
autor: wisnia
kiedys lucas opisujac swoje rozgrywki wspomnial o ciekawej zasadzie autorskiej- jezeli na planszy jest jakas karta wroga to nie mozna przez nia przejsc, nalezy sie na niej zatrzymac, gdyz wrog cie atakuje. w podziemiach i jaskini, zasada ta jest jeszcze bardziej "realistyczna".Ja tak jednak nie gram, poszukiwacze albo za szybko by ginely, albo za szybko sie dopakowywaly- przeciez w pewnym momencie gry spotkanie z wrogiem jest rzecza bardzo porzadana.

: środa 04 paź 2006, 07:03
autor: gural
Jeszcze co do podziemi: Czy żeby stanąć na ostatnie pole (nie mam MiMa więc nie podam nazwy) trzeba wyrzucić odpowiednią liczbę oczek, czy większy wynik również gwarantuje wejście?

: środa 04 paź 2006, 09:05
autor: wisnia
ja instrukcje do podziemi zgubilem dawno temu, gram, ze do skarbca sie wchodzi jak wyrzuci sie odpowiednia liczbe oczek. Jak nie stosujesz sie do instrukcji obszaru na ktorym stoisz, co moze sie okazac zgubne jak wylosujesz wczesniej na tym obszarze pułapke lub silnego wroga.

: środa 04 paź 2006, 10:08
autor: SeSim
Jeszcze co do podziemi: Czy żeby stanąć na ostatnie pole (nie mam MiMa więc nie podam nazwy) trzeba wyrzucić odpowiednią liczbę oczek, czy większy wynik również gwarantuje wejście?
Wyciąg z instrukcji do podziemi:
8.1
Po dotarciu do Skarbca Poszukiwacz musi się zatrzymać. Podczas swego następnego Ruchu rzuca kostką i w zestawieniu wydrukowanych na planszy (na obszarze Skarbca) sprawdza, w któym miejscu zewnętrznzeego świata znajdzię po wyjściu z Podziemi. Dodaje jeden do wyniku rzutu kostką za każdego Poszukiwacza, znajdującego się na obszarze Korony Władzy, licząć wyniki powyżej 6 jako 6. Wyjście z podziemi w ten sposób uważane jest za cały Ruch - normlaną wędrówkę Poszukiwacz może rozpocząć dopiero w następnej turze.

: środa 04 paź 2006, 10:59
autor: gural
Tak też myślałem, bo jest jakaś karta, która nakazuje bodajże do końca chodzić o 3 pola, a tym sposobem chyba byśmy nigdy się tam nie dostali.

Tak czty inaczej, dzięki.

: środa 04 paź 2006, 11:42
autor: Jordan
Ja trochê zmodyfikowa³em ruch w Podziemiach i Jaskini tzn Poszukiwacz mo¿e poruszaæ siê o 1 obszar na turê . dorobi³em 4 karty ekwipunku "pochodnia" które mo¿na kupiæ w mie¶cie i wiosce za 2mz. Pochodnia pozwala na normalny ruch k6 w Podziemiach i Jaskini dodatkowo pochodnia ma +1 do sily.

: środa 04 paź 2006, 11:46
autor: SeSim
Ciekawa modyfikacja. Mógłbyś jednak dodać rozszerzenie, że niektrórzy Poszukiwacze (w tym miejscu należy wstawić ich listę ;)) mogą normalnie się poruszać w ciemnościach jako, że pozwalają im na to ich naturalne cechy. Np Mroczny Elf, Morlok itd.

: środa 04 paź 2006, 11:56
autor: Jordan
"Móg³by¶ jednak dodaæ rozszerzenie, ¿e niektrórzy Poszukiwacze (w tym miejscu nale¿y wstawiæ ich listê ) mog± normalnie siê poruszaæ w ciemno¶ciach jako, ¿e pozwalaj± im na to ich naturalne cechy."


Racja dobra sugestia zmodyfikuje to, przejrzê poszukiwaczy i dodam ich na listê :wink:

ps. czy ma kto¶ mo¿e jak±¶ grafikê z pochodni± bo te które znalaz³em s± nie specjalne a nie mam skanera ¿eby sobie wrzuciæ to z karty "Podziemia" z góry dziêki :lol: