Pożegnanie 2023 roku.
01 obszar startowy
Wszyscy poszukiwacze rozpoczęlli grę na Wzgórzach niedaleko Drogi w Góry.
Jesteśmy góralami z dziada pradziada. Niepokojąca aktywność smoków zmusza nas do wyruszenia na wyprawę w daleki świat.
02 plansza
Plansza składa się z dwóch dużych Krain i czterech małych. Zaczynamy w Górach, a gdy nabierzemy krzepy, ruszymy do Podziemi. Dodatkowo możemy zbadać Zapomniane Krainy, Kryptę, Zamek i Krainę Lodu. Wejście do Podziemi możliwe jest po pokonaniu Orlego Króla. Aby dostać się na Koronę Władzy, trzeba pokonać Pana Ciemności zgodnie z podstawowymi zasadami gry.
03 Zamek
Zamek jest malowniczo położony w centrum planszy nad Jarem w Górach. Pod Zamkiem jest
Tunel. To jedno z sekretnych przejść, jeśli ktoś chciałby dostać się do Podziemi omijając Orle Gniazdo.
04 Krypta
Od strony Gór można wkroczyć do Krypty przez
Opuszczoną Kopalnię, od strony Podziemi prowadzi do niej
Korytarz. Przejście przez Kryptę, tak samo jak Zamek, umożliwia poruszanie się między Krainami na skróty, ale lepiej pokonać tutejszych bossów, aby teleportować się na wybrany obszar.
05 Smoki
Gdzieś w przestworzach trzech Smoczych Władców zaciekle walczy między sobą i to okazuje się być powodem aktywności smoków. Poszukiwacze muszą spotykać coraz więcej smoczych łusek.
06 karta Czasu
Dla karty Czasu znaleźliśmy miejsce z boku planszy. Bardzo estetycznie!
07 gramy
Tak epickie rozgrywki należałoby nagrywać albo wydawać prozą. Do takiego wniosku doprowadziły nas niespodziewane kombinacje kart i serie szczęśliwych rzutów kością.
08 potęga
Smocza Kapłanka szybko wysforowała się na czoło (odporność na efekty smoczego gniewu była kluczowym ficzerem). Tutaj widzimy ją po wymianie 5 smoczych łusek na punkty Siły. Za chwilę zmierzy się z Panem Ciemności, pokona go i przeniesie się na Koronę Władzy, aby odkryć kartę Alternatywnego Zakończenia.
Jedenaście punktów Sławy mówi same za siebie — ta dziewczyna jest bezkonkurencyjna.
09 rywal
Spośród pozostałych Poszukiwaczy Cierniowy Elf był jedynym, który mógł stawić czoła Kapłance. Jego strefa gracza nie wydaje się być imponująca, ale pozory mylą. Elf ma w zanadrzu mordercze Zaklęcia.
10 pojedynek
Smocza Kapłanka odkryła AE
Wieczna Korona. Na tym etapie rywalizowała tylko z Cierniowym Elfem (inni Poszukiwacze polegli i zrezygnowali z gry, pozostając w roli obserwatorów). Wystarczyło, że raz wyrzuci 6, a zwycięży. Przewrotny los nie dopuścił do tego przez szereg tur! Kapłance nie pomogło przerzucanie Losem. W tym czasie Elf wielokrotnie szturmował Skarbiec w Podziemiach, aż pokonał Pana Ciemności z wystarczającą przewagą. Bohaterowie spotkali się więc na Koronie Władzy i starli w epickim pojedynku. Elf nie pozostawił niczego przypadkowi. Serią wygranych przy użyciu wymyślnych Zaklęć pozbawił Kapłankę strategicznych Przedmiotów, potem pozostało dobić przeciwnika.
11 zakończenie
Cierniowy Elf zwyciężył. Smoczej Kapłance zabrakło w finale szczęścia, którym chełpiła się przez większość rozgrywki. W grze brali też udział Mroczna Kultystka i Szlachetny Dżin, ale nie dotrwali do końca. Grali
@Martek,
@Arknel,
@Budowniczy Mostów i
Krul.
Gra trwała w sumie 4 godziny (ze sprzątaniem), a że mieliśmy zaplanowane chwilę dłużej, udało się jeszcze posiedzieć i pogadać. Był to przyjemny moment i godne zwieńczenie mijającego roku.