Strona 1 z 4
TOP-10 - plebiscyt na najpotężniejszego poszukiwacza
: sobota 19 sie 2006, 00:05
autor: Gieferg
prponuję mały plebiscyt - wymieniamy 10 najsilniejszych poszukiwaczy, w kolejności od najlepszego. Każdy poszukiwacz dostaje punkty - 10 za pierwsze miejsce , 9 za drugie, 8 za trzecie itd. Jak się uzbiera pewna ilośc głósów podliczymy i okaże się jakich 10 poszukiwaczy jest wg forumowiczów najpotęzniejszych.
Zapraszam do głosowania, a oto moje typy:
1. Jasnowidz
2. Wędrujący pustelnik
3. Kuglarz
4. Leśny duszek
5. Wróżka
6. Centaur
7. Mnich
8. Rycerz
9. Jeździec Smoków
10. Demon Zła
Częc z tych postaci była dośc oczywista - Jasnowidz jaki jest każdy wie. Za to potęgę innych odkryłem całkiem niedawno. Zwłaszcza na uwagę zasługuje tu centaur, którego dwie zdolności (ta z poruszaniem się + strzelanie) stanowią prawdziwie mordercze combo z czego skorzystałem w niedawnej rozgrywce.
Wędrujący Pustelnik byskawicznie się pakuje, podobnie jakw przypadku Jasnowidza wskazane jest rozwalać go od razu, żeby nie dać mu żadnych szans, natomiast Kuglarz po znalezieniu różdżki może udupić wszystkich graczy jak nikt inny.
EDIT:
WYNIKI NA 23.11.2006
______________________________________
1. Jasnowidz - 88
2. Mnich - 54
3-4. Wędrujący Pustelnik/Wróżka - 49
5. Rycerz - 48
6. Leśny duszek - 40
7. Wojownik z Zaświatów - 33 pkt
8. Troll - 17
9-10. Złodziej/Wojownik - 13
______________________________________
Filozof 12
Kanibal, Amazonka - 11
Ninja - 10
Czarownica, Kuglarz, Czarnoksiężnik - 9 pkt
Monarcha - 8 pkt
Cyborg, Centaur, Kosmiczny Wojownik - 6 pkt
Samuraj, Szaman - 5 pkt
Satyr, Wampir, Gladiator - 4 pkt
Krasnolud, Szermierz , Kupiec,- 3 pkt
Jeździec Smoków - 2 pkt
Ciemny Elf, Demon Zła - 1 pkt
: sobota 19 sie 2006, 01:20
autor: Rops
Ale znaczy glosujemy na poszukiwaczy tylko z org. MiM czy tez z dodatkow czy może razem z Autorskimi?? Niektorzy gajac w MiM parenaście lat wolą grac poszukiwaczami Autorskimi poniewaz reszta sie znudziła. Pozatym co jakiś czas gusta sie zmieniaja i raz podoba sie ten raz inny. Pozatym głosowanie na najsilniejszych nic nieda bo i po co..
Okaże sie ze np Jasnowidz czy inny gnow wygra pebiscyt i co?? Mamy nimi grac?? Dostanie nagrode?? Dla mnie takie posty sa tylko nabijaniem liczby postow.
: sobota 19 sie 2006, 01:33
autor: Gieferg
Dla mnie takie posty sa tylko nabijaniem liczby postow.
No to własnie nabiłeś sobie posta, happy?
gdyby każdy napisał w tym temacie jednego posta co jest zupełnie wystarczające, to chyba tak wiele by się ich nie nabiło, ale jeśli zamiast tego zacznie się zrzędzić: "a po co taki temat? bez sensu.." i tym podobne to faktycznie będzie tonabijanie postów. Prosiłbym więc aby nie zabierać głosu jeśli się nie ma zamiaru zagłosować.
A po co temat?
Może prowadzę jakieś badania na ten temat? Jakiś regulamin mi tego zabrania? Może po prostu lubię róznego rodzaju plebicyty? (zajrzyj sobie na forum Klubu Miłosników Filmu to zobaczysz że tak własnie jest
) co, plebiscyty są zakazane?
z org. MiM czy tez z dodatkow czy może razem z Autorskimi??
Wszystko co oficjalne.
: sobota 19 sie 2006, 09:53
autor: HunteR
Hmm... Nie wiem co taki plebiscyt ma udowodnić ponieważ jak wspomniał Rops gusta się zmieniają, jednego dnia ktoś uzna że ten jest silny a następnego dnia że ktoś inny. Poza tym już teraz mogę powiedzieć że na 99% wygra Jasnowidz (chociaż mogę się mylić
).
Gieferg pisze:Wszystko co oficjalne.
Zgadzam się całkowicie, nie każdy gra z nieoficjalnymi (np. ja nie mam ani jednego 8) ) a nawet jeśli to nie każdy posiada wszystkie i tak nagle ktoś zagłosuje na postać tą i tą a nikt o niej nie słyszał.
Dobra, żeby nie było że offtop, postaram się wymienić 10 postaci które moim zdaniem są największymi wymiataczami:
1. Jasnowidz - za 6 punktów mocy na starcie i przegięte zdolności.
2. Troll - za 6 punktów siły na starcie.
3. Monarcha - za 5 mieszków złota na starcie i szacunek wśród dobrych poszukiwaczy.
4. Kanibal - dostaje aż dwa punkty wytrzymałości za pożartych przyjaciół (Wampir dostaje tylko jeden punkt).
5. Wędrujący Pustelnik - za zbyt szybki wzrost mocy i siły.
6. Wojownik z Zaświatów - ogólnie za zdolności.
7. Leśny Duszek - za dwa czary w każdym momencie gry (nawet Czarnoksiężnik ma tylko jeden).
8. Krasnolud - bardzo dużo różnorodnych zdolności znacznie ułatwiających wędrówkę.
9. Rycerz - mimo że mój ulubiony to jednak zwiększanie własnej siły i pakowanie na duchach (np. z pomocą Krzyża) może być zbyt potężne.
10. Szaman - za jego przekleństwo.
Pewien jestem tylko pierwszego miejsca (czyli Jasnowidza), pozostałych dawałem raczej na chybił trafił bo nie chciało mi się zastanawiać który jest silniejszy 8)
Gieferg pisze:zajrzyj sobie na forum Klubu Miłosników Filmu to zobaczysz że tak własnie jest
)
A więc ten z kotem to jednak ty
Myślałem że ktoś zakosił ci ksywkę 8) Nie jestem tam zarejstrowany (choć przeglądam stronę i forum bo interesuję się filmami) ale myślę że w kwestii filmów zgadzalibyśmy się bardziej niż w kwestii MiMa
Hmm... może nawet się zarejstruję za niedługo 8)
: sobota 19 sie 2006, 10:53
autor: Gieferg
Hmm... Nie wiem co taki plebiscyt ma udowodnić ponieważ jak wspomniał Rops gusta się zmieniają, jednego dnia ktoś uzna że ten jest silny a następnego dnia że ktoś inny. Poza tym już teraz mogę powiedzieć że na 99% wygra Jasnowidz (chociaż mogę się mylić ).
Że wygra Jasnowidz to ja wiem, ale nie wiem ko dokładnie zajmie pozostałe miejsca w pierwszej 10. A co do tego zmieniania zdania to wydaje mi się to dośc dziwne - ja nie wybieram 10postaci które lubię, tylko te które uważam za najsilniejsze - postać jest silna albo nie jest - jakoś zdanie na ten temat mi się nie zmienia
nie mam tak że tego dnia uważam że ten jest mocny a ten słaby, a drugiego dnia już inaczej. Tak co chwilę zmieniać zdanie to mógby bardziej ktoś kto dopiero poznaje grę i kolejne postacie.
No ale dobra, wracajmy do głosowania
: wtorek 29 sie 2006, 16:32
autor: Raleen
Jak plebiscyt to proponuję, aby moderator dodał do tego wątku ankietę
: wtorek 29 sie 2006, 16:46
autor: Gieferg
ankiety mają to do siebie że mają max 10 czy kilkanaście opcji. Poszukwiaczy jest kilkudziesięciu. W ankiecie można zagłosować co najwyżej an jednego, a mi chodziło o to żeby każdy podał dziesiątkę, ale jak widać nikomu się nie chce. Przeczytaj w pierwszym poście na czym ten plebiscyt miał polegać i jak chcesz to zagłosuj.
: wtorek 29 sie 2006, 17:27
autor: MAXtoon
1. Jasnowidz
2. Rycerz
3. Mnich
4. Wędrujący Pustelnik
5. Wojownik z Zaświatów
6. Wojownik
7. Amazonka
8. Wróżka
9. Czarnoksiężnik
10. Wampir
No to własnie nabiłeś sobie posta, happy?
Może bez uszczypliwości, czy nie można powiedzieć tego normalnie?mówiłeś, że jak każdy napisze jednego posta to bedzie ok, ale inaczej jak sie zaczna zrzedzenia to sie zacznie nabijanie postow.... jak anrazie połowa postów w tym temacie jest Twoja
Popieram ze tylko oficjalne dodatki i podstawka. Nawet profesje odpadają.
Pozdrawiam, całkiem ciekawy pomysł z 'plebiscytem'
: środa 30 sie 2006, 11:52
autor: Kinson
1. Jasnowidz - temperuję go do brania 2 kart, ale i tak rządzi
2. Mnich - nie bez kozery mówimy na niego Mnich-Zabójca
3. Troll - szybkie awanse, na początku czyści planszę ze słabszych
4. Rycerz - siła rośnie
5. Ninja
6. Samuraj - łuk
7. Satyr
8. Szermierz
9. Czarnoksiężnik
10. Kuglarz.
: środa 30 sie 2006, 12:15
autor: wisnia
1.Wróżka
2.Czarownica
3.Mnich
4.Wojownik
5.Leśny duszek
6.Filozof
7.Kanibal
8.Wampir
9.Wojownik z zaświatów
10. Kupiec/ Złodziej
W zestawieniu nie uwzględniłem Jasnowidza, Ninja, Szaman oraz białych poszukiwaczy, są za potężni i u mnie dostali BANA.
: środa 30 sie 2006, 12:53
autor: NoWay
skoro juz taki temat powstal, to moze zalozyciel pokusilby sie co jakis czas o podsumowanie?
: środa 30 sie 2006, 12:57
autor: MAXtoon
Proponuje po jakims czasie, temat jest dosc swierzy.
: środa 30 sie 2006, 16:04
autor: Melańczuk
1. Jasnowidz
2. Mnich
3. Leśny duszek
4. Złodziej
5. Wróżka
6. Rycerz
7. Gladiator
8. Amazonka
9. Kupiec
10. Ciemny elf
: środa 30 sie 2006, 18:01
autor: Gieferg
Oczywiście że będzie podsumowanie (jak zagłosuje 10 osób). na razie zauważyłem kilka ciekawych i bardzo zaskakujących typów- np samuraj którego osobiście dałbym w 10 najgorszych poszukiwaczy (a łukiem centaur posługuje się lepiej bo bez problemu może ustaiwć się na dystans strzału). Również zaskakujący jest dla mnie w tym zestawieniu szermierz, oraz pomysł zbanowania szamana, o którym nigdy bym nawet nie pomyślał że to jakaś szczególnie mocna postać (ale może to dlatego że mało nim i z nim grałem). Ale włąsnie temu między innymi ten temat miał służyć. Czasem może się okazać że ktoś uważa za potężne postacie , które nam wydają się słabe.
Podsumowanie będzie po przynajmniej 10 głosach albo po miesiącu istnienia tematu. jeśli ktoś się nie załapie to może zagłosować później, zaktualizuję wyniki
: czwartek 31 sie 2006, 09:46
autor: Raleen
Gieferg pisze:ankiety mają to do siebie że mają max 10 czy kilkanaście opcji. Poszukwiaczy jest kilkudziesięciu. W ankiecie można zagłosować co najwyżej an jednego, a mi chodziło o to żeby każdy podał dziesiątkę, ale jak widać nikomu się nie chce. Przeczytaj w pierwszym poście na czym ten plebiscyt miał polegać i jak chcesz to zagłosuj.
Na niektórych forach są multiankiety
ale cóż, niech i tak będzie...
Moje typy:
1. Jasnowidz
2. Arcymag
3. Rycerz
4. Szeryf
5. Leśny Duszek
6. Wojownik z zaświatów
7. Cyborg
8. Czarnoksiężnik/Wróżka/Filozof
9. Złodziej
10. Wojownik/Astropata/Astronauta
Myślę, że gdybyś rozszerzył listę do 15 nie miałbym żadnych dylematów i wskazał pewnie kilka z już wymieninonych postaci.
: czwartek 31 sie 2006, 15:43
autor: Gieferg
Może zapomniałem o tym napisać, ale profesje z miasta się nie wliczają do końcowej punktacji. Biorę pod uwagę pierwsze 10 postaci jakie ktoś poda więc w przypadku powyższego głosu to będzie: 1. Jasnowidz, 2. Rycerz, 3. Leśny Duszek, 4. Wojownik z Zaświatów, 5. Cyborg, 6. Czarnoksiężnik, 7. Wrózka, 8. Filozof, 9. Złodziej, 10. Wojownik.
Pośrd wymienionych znalazł się tu Cyborg który faktycznie jest bardzo dobrą postacią, ma wbudowaną zbroję oraz skoczka i atakuje dwa razy, prawdziwy terminator 8) Przy okazji pytanie - jak sądzicie, czy metalowe ciało cyborga moze zapobiec przed utratą wytrzymałości w walce psychicznej? W instrukcji pisze, że żaden przedmiot nie może zapobiec utracie w walce psychicznej ale ciało cyborga nie jest "przedmiotem"
: czwartek 31 sie 2006, 15:59
autor: SeSim
W instrukcji pisze, że żaden przedmiot nie może zapobiec utracie w walce psychicznej ale ciało cyborga nie jest "przedmiotem" Smile
Przecież walka psychiczna atakuje przedewszystkim umysł/duszę czy co to tam czyni nas sobą, a nie bezpośrednio ciało. I tym sposobem zaraz dojdziemy do egzystencjalnej dyskusji gdzie znajduje się nasze jestestwo i czy cyborg to jeszcze człowiek czy już maszyna... Ja tam nie widzę w tym niczego nad czym możnaby się zastanawiać
: czwartek 31 sie 2006, 16:09
autor: Kinson
Również zaskakujący jest dla mnie w tym zestawieniu szermierz
Szermierz jest całkiem dobry, ma od razu miecz czyli już ma 4 siły w walce, może parować czyli + 2 i już na początku gry ma siłę trolla gdy musi się bronić i siłę 4 gdy walczy zwyczajnie. Przy czym moc 3. Dobra postać.
: czwartek 31 sie 2006, 16:19
autor: Gieferg
Przecież walka psychiczna atakuje przedewszystkim umysł/duszę czy co to tam czyni nas sobą, a nie bezpośrednio ciało.
a czym jest wytrzymałóść?
Jeżeli na cyborgu pisze, że jeżeli rzuci 4,5,6 po przegranej walce to nei traci punktu to jaki masz argument (wynikający z zasad gry) który by mu nie pozwalał trgo zrobić po walce np z demonem?
Szermierz jest całkiem dobry, ma od razu miecz czyli już ma 4 siły w walce, może parować czyli + 2 i już na początku gry ma siłę trolla gdy musi się bronić i siłę 4 gdy walczy zwyczajnie. Przy czym moc 3. Dobra postać.
Zołnierz ma od razu 5 licząc z mieczem. Kosmiczny wojownik ma piłomiecz - czyli ma od razu 6 (nie tylko jak się broni) a do tego rzuca dwoma kostkami wybierając lepszy wynik (. Szermierz może mieć 6 ale wtedy nie wygra walki). Poza tym zdolnośc rozbrajania szermierza stosuje się już po określenieu wyniku co również ją trochę okalecza. Podsumowując - moim zdaniem cienka postać. Szkoda że nie dali mu siły na 4 a żolnierzowi na 3. Bardziej mu się należy.
: czwartek 31 sie 2006, 16:32
autor: Kinson
Gieferg pisze:
Szermierz jest całkiem dobry, ma od razu miecz czyli już ma 4 siły w walce, może parować czyli + 2 i już na początku gry ma siłę trolla gdy musi się bronić i siłę 4 gdy walczy zwyczajnie. Przy czym moc 3. Dobra postać.
Zołnierz ma od razu 5 licząc z mieczem. Kosmiczny wojownik ma piłomiecz - czyli ma od razu 6 (nie tylko jak się broni) a do tego rzuca dwoma kostkami wybierając lepszy wynik (. Szermierz może mieć 6 ale wtedy nie wygra walki). Poza tym zdolnośc rozbrajania szermierza stosuje się już po określenieu wyniku co również ją trochę okalecza. Podsumowując - moim zdaniem cienka postać. Szkoda że nie dali mu siły na 4 a żolnierzowi na 3. Bardziej mu się należy.
Nie mam kosmicznej otchłani więc i nikoga z niej nie umieściłem. Najistotniejsze jest to, że szermierz na początku ma przewagę bo razem z trollem ma 6 pkt siły i byle co go nie załatwi. To, że nie przerobi od razu smoka na pkt siły to i tak lepiej niż zbierać baty od olbrzymów i rzygaczy. Innym poszukiwaczom nie opłaca się go wogóle na początku atakować na siłę.
: czwartek 31 sie 2006, 18:22
autor: SeSim
Cytat:
Przecież walka psychiczna atakuje przedewszystkim umysł/duszę czy co to tam czyni nas sobą, a nie bezpośrednio ciało.
a czym jest wytrzymałóść?
Jeżeli na cyborgu pisze, że jeżeli rzuci 4,5,6 po przegranej walce to nei traci punktu to jaki masz argument (wynikający z zasad gry) który by mu nie pozwalał trgo zrobić po walce np z demonem?
Kawał metalu chroni przeciwko atakom mentalnym... :> Dla mnie to logiczne, że cialo nie cyborga nie chroni go przed utratą wytrzymałości po przegranej walce na moc. O ile w przypadku fantastyki można oczywiście mówić o logice
: czwartek 31 sie 2006, 19:00
autor: Gieferg
Kawał metalu chroni przeciwko atakom mentalnym... :>
Nie o to chodzi. Równie dobrze można powiedzieć że cyborg ma jakieś elektroniczne komponenty, zabezpieczenia itd w mózgu, które chronią go przed róznego rodzaju wstrząsami psychicznymi 8) Więc logika zalezy tu od tego jak na to patrzeć. Ja pytałem czy wynika z zasad że nie powinno, bo jeśli nie wynika, to jak dla mnie powinno go chronić
: czwartek 31 sie 2006, 22:05
autor: SeSim
No dobra. Więc tak. Patrząc na rysunke karty. To jest człowiek, który ma sporo metalowych protez
. Więc zasadniczo posiada też mózg. Nie wnikajmy w filozofię i przyjmijm że nasze jestestwo jest jednak usytuowane w mózgu. Zatem atakowane jest nasze jestestwo. Na karcie jest napisane:
"Wyrzucenie od 4 do 6 oznacza, że twe metalowe ciało zneutralizowało obrazenia i nie tracisz punktu Wytrzmyałości, jakkolwiek walka nadal uważana jest za przegraną"
Wydaje mi się, że przez cialo należy rozumieć jego upsrawnienia dotyczące np szutczej ręki czy metalowych wzmocnień szkieletu oraz płyt pancernych w okół witalnych organów. Tak na ogół wygląda cyborg z cyberpunka. A tam cyborgizacje zostały moim zdaniem najelpiej opisane. To daje mi podstawę sądzić, że chodzi o walkę fizyczną. Że to ciało się regeneruje. Nie wydaje mi się, żeby technologia pozwalała przezwyciężyć Magię. Oczywiście można to podważać i kłócić się przez kolejny tydzień. Zdaje sobie z tego sprawę, ja tylko podałem moje zdanie. Wydaje mi się, że to logiczne. Nie dam się wciągnąć w ewentualną dalszą polemikę pod tym względem. Każdy gra jak chce, aczkolwiek nigdy nie spotkałem się żeby ktoś grał tak żeby ta opcja działała też w przypadku przegranej walki na Moc.
: niedziela 03 wrz 2006, 14:54
autor: Gieferg
postanowiłem jednak podsumować całośc już teraz. Jak się pojawią kolejne głosy to się uaktualni wyniki. Kto wygra wiadomo było od początku, ale już o kolejne miejsca na podium walka była zacięta
1 - Jasnowidz - 60 pkt
2 - Mnich - 38 pkt
3 - Rycerz - 35 pkt
4 - Leśny Duszek - 33 pkt
5 - Wróżka - 29 pkt
6 - Wędrujący Pustelnik - 22 pkt
7 - Wojownik z Zaświatów - 20 pkt
8 - Troll - 17 pkt
9 - Wojownik - 13 pkt
10 - Kanibal - 11 pkt :shock:
____________________________
Poza pierwszą dziesiątką, ale jednak z jakimiś punktami znaleźli się:
Złodziej - 10 pkt
Czarownica, Kuglarz, Czarnoksiężnik - 9 pkt
Filozof, Monarcha - 8 pkt
Amazonka - 7 pkt
Cyborg, Ninja - 6 pkt
Centaur, Samuraj :shock: - 5 pkt
Satyr, Wampir, Gladiator - 4 pkt
Krasnolud, Szermierz :shock: , Kupiec - 3 pkt
Jeździec Smoków - 2 pkt
Ciemny Elf, Szaman, Demon Zła - 1 pkt
I co sądzicie o TOP-10?
Nie wiem co tam robi Kanibal, reszta postaci już bardziej mi wygląda na potężnych, przy czym potęgi Wojownika z Zaświatów nigdy nie dane mi było doświadczyć (zwykle marnie i szybko i kończy). Znalazło się też parę innych postaci na które nie pomyślałbym że ktoś moze zagłosować, za to niektóee z tych które uważam za całkiem dobre albo nei dostały głosów wcale (Barbarzyńca), albo ledwo, ledwo (Centaur).
: niedziela 03 wrz 2006, 16:02
autor: MAXtoon
CO tam robi Kanibal? Widnieje, i dobrze. 2 wytrzymałości za kazdego przyjaciela to sporo. Były przypadki ze ktos mial naewet kilkanascie wytrzymalosc i zrob takiemu cos...
Pierwsza trojka nie jest zaskoczeniem dla mnie. Zaś lekkim Troll(no jedynie te jego 6 Siły...
). Leśny Duszek zdeka za wysoko jak dla mnie.