Strona 7 z 8

: poniedziałek 07 sty 2013, 19:25
autor: Andur
Wielkie dzięki :smile: Co prawda postąpiliśmy "po mojemu" ale dobrze wiedzieć na przyszlość :mrgreen:

: poniedziałek 07 sty 2013, 19:33
autor: Rebelix
To dosyć ciekawa sytuacja i jednak zastanowiłbym się nad nią chwilę dłużej. Można zadać pytanie czy jeśli inny Poszukiwacz ma wykorzystany limit przedmiotów i nie może mieć żadnego więcej to czy musimy mu coś dać czy nie. Również jest pytanie czy możemy komuś wcisnąć "trefny" przedmiot taki jak np. Fałszywy Graal. Nie mam jeszcze zdania w tej kwestii ale pomyślę nad tym.

: poniedziałek 07 sty 2013, 19:36
autor: abubu
Jak ma limit przekroczony to i tak może zyskać ten przedmiot pozostawiając go lub inny przed swoim ruchem.

: poniedziałek 07 sty 2013, 19:38
autor: Rebelix
Nie przed ruchem a natychmiast musi je porzucić, zgodnie z instrukcją.

: poniedziałek 07 sty 2013, 19:42
autor: abubu
też prawda, jakoś gdzieś mi świtało z tym ruchem :)

: poniedziałek 07 sty 2013, 20:00
autor: 937
Pytanie też czy można wcisnąć magnetyt?

: poniedziałek 07 sty 2013, 20:03
autor: Rebelix
Miałem też na myśli magnetyt wspominając o "trefnych " przedmiotach. Generalnie podoba mi się pomysł żeby jednak oddawać takie przedmioty, również te których inny Poszukiwacz nie może posiadać ze względu na swój charakter ponieważ całkiem fajnie oddaje to charakter Psotnego Diablika. Ponieważ kiedy wyrzucimy 1-2 diablik pozostaje daje to szansę na zrewanżowanie się i wciśniecie czegoś komuś później.

: wtorek 08 sty 2013, 01:45
autor: Bludgeon
Wg. mnie można dać komuś przedmiot którego nie może posiadać. Wtedy przedmiot ląduje na polu tego gracza po prostu.

: wtorek 08 sty 2013, 09:53
autor: Rogo
W instrukcji jest napisane, że nie można podejmować dziaań, które nie wywrą efektu. Np. będąc w Mieście trzeba odwiedzić którąś z 3 znajdujących się tam postaci i jeśli nie mamy złota na leczenie ani przedmiotów do przerobienia na złoto u alchemika to musimy odwiedzić czarodziejkę. Tak samo z rzucaniem czarów, które nie wywrą efektu.
Poszukiwacze nie mogą zabierać kart, których nie mogą posiadać. Na przykład, jeśli Poszukiwacz nie może posiadać Przyjaciół, nie będzie mógł rzucić Zaklęcia Mesmeryzmu, aby zabrać jednego Przyjaciela innemu Poszukiwaczowi.
Ja bym to podciągnął pod wciskanie ludziom PRzedmiotów, ale jako że jest to o zabieraniu a nie dawaniu, to pewnie się nie zgodzicie.

: wtorek 08 sty 2013, 13:52
autor: Rebelix
Podana sytuacja jest przykładem zakazu, gdy ktoś ma zakazane posiadanie przyjaciół np. poprzez kartę Klątwa Wiedzmy i dlatego nie może skorzystać z zaklęcia Mesmeryzm (czyli szansy na zdobycie przyjaciela) ale jest to zakaz który dotyczy tylko i wyłącznie danego Poszukiwacza.

Kiedy Poszukiwacz A dostaje polecenie oddać dowolny przedmiot Poszukiwaczowi B to moim zdaniem może mu oddać przedmiot którego Poszukiwacz B nie może posiadać ponieważ zakaz posiadania tego przedmiotu wpływa na Poszukiwacza B ale nie na polecenie jakie dostał Poszukiwacz A. Kiedy Poszukiwacz B dostaje przedmiot którego nie może posiadać to znajduje się w identycznej sytuacji kiedy posiada jakiś przedmiot i zmienia mu się charakter co ma taki wpływ, że danego przedmiotu nie może posiadać - wtedy natychmiast porzuca go na obszarze na którym się znajduje. Dlaczego niby uznać, że jest to działanie które nie wywiera żadnego efektu skoro ewidentnie efekt jest - Poszukiwacz A stracił jeden przedmiot. Samo to, że ta karta przedmiotu trafiła na obszar na planszy wywiera efekt na grę.

Gdyby ktoś kto ma wypełniony limit przedmiotów wyrzucił 10 w Świątyni to i tak otrzymuje Talizman... co sprowadza się do tego, że jeden z przedmiotów będzie musiał porzucić na obszarze Świątyni (albo Talizman albo jeden z już posiadanych). I to jest właśnie efekt który jest wywierany na grę.

Właściwie to dlaczego ktoś kto nie może posiadać przyjaciół nie może skorzystać z zaklęcia Mesmeryzmu? Przecież można ustalić cel zaklęcia. A to jaki efekt ono wywrze zależy od sytuacji. Coś mi się nie podoba ten zapis.

: wtorek 08 sty 2013, 15:34
autor: Rebelix
Jeszcze jedno jak wygląda sytuacja z otrzymywaniem przedmiotów przez ropuchę? Bo o ile w przypadku zaklęć instrukcja to tłumaczy to o tyle w przypadku przedmiotów już chyba nie. I tak np. jeśli ropucha wyrzuci "10" w Świątyni gdzie polecenie brzmi "Otrzymujesz Talizman" to czy ignorujemy takie polecenie bo ropucha nie może otrzymywać przedmiotów czy taki Talizman bezpośrednio trafia na obszar Świątyni bo ropucha jedynie nie może posiadać przedmiotów?

: wtorek 08 sty 2013, 15:36
autor: Mały Nemo
Bodaj w FAQu jest iż kładzie się na obszar.

: wtorek 08 sty 2013, 15:42
autor: Rebelix
W FAQ jest podana sytuacja kiedy Poszukiwacz otrzymuje Talizman którego nie chce wziąć i odpowiedź jest, że musi go umieścić na obszarze Świątyni. Nie ma tam wzmianki o tym co zrobić kiedy jesteśmy zamienieni w ropuchę.

: wtorek 08 sty 2013, 16:00
autor: Mały Nemo
No tak, ale czym się różni otrzymanie przez ropuchę Talizmanu ze Świątyni od otrzymania przez ropuchę Talizmanu w wyniku losowania karty Przygody? W obu przypadkach ropucha nie może go wziąć, więc pozostawia na obszarze ;).

: wtorek 08 sty 2013, 16:16
autor: Rebelix
Różnica jest taka, że Talizman który się trafia w talii Przygód w wyniku losowania trafia na planszę a dopiero stamtąd w wyniku rozpatrywania karty trafia do naszej strefy gry.

Talizman który otrzymujemy w wyniku rzutu "10" w Świątyni trafia najpierw do naszej strefy gry a dopiero stamtąd jeśli go nie chcemy trafia na obszar Świątyni.

Cała ta sytuacja po moim przemyśleniu sprowadza się do tego żeby ustalić czy zakaz posiadania czegoś = zakaz otrzymywania czegoś.

Jeżeli przyjmiemy, że zakaz posiadania czegoś = zakaz otrzymywania czegoś to:

1. W takim przypadku ropucha która wyrzuci "10" w Świątyni powinna zignorować instrukcję obszaru.
2. Poszukiwacz który ma zakaz posiadania przyjaciół nie może użyć zaklęcia mesmeryzmu bo nie może otrzymać żadnego przyjaciela (zgodność z instrukcją).
3. Poszukiwacz nie może oddać przedmiotu, którego inny poszukiwacz nie może posiadać, poszukiwaczowi bo nie może on go otrzymać.

A zatem to co Nemo napisałeś w sprawie psotnego diablika nie jest w zgodzie z tym co piszesz w sprawie ropuchy.

Jeżeli przyjmiemy, że zakaz posiadania nie oznacza zakazu otrzymywania to:

1. Ropucha która wyrzuci "10" w Świątyni umieszcza talizman na obszarze świątyni.
2. Poszukiwacz który nie może posiadać przyjaciół może użyć zaklęcia mesmeryzmu ale przyjaciela będzie musiał od razu odłożyć na obszar na którym się znajduje (niezgodność z instrukcją)
3. Poszukiwacz może oddać innemu poszukiwaczowi przedmiot nawet gdy ten nie może go posiadać, ten poszukiwacz będzie musiał go natychmiast porzucić na obszarze na którym się znajduje.

: wtorek 08 sty 2013, 18:31
autor: Andur
Widzę, że sprawa nie jest jednak prosta. Też przyjąłem podczas gry, że zakaz posiadania nie jest jednoznaczny z zakazem otrzymywania i przedmiot wylądował na planszy.

Gdyby jednak skłaniać się ku temu, że nie można dać Poszukiwaczowi przedmiotu, którego nie może posiadać to sprawę komplikuje sytuacja gdy chciało by się przekazać np. Runiczny Miecz Druidowi, którego charakter jest w tej chwili Dobry, bo niby nie można, ale przecież jeśli będzie chciał wziąć Miecz to może charakter zmienić.

: czwartek 07 mar 2013, 11:46
autor: macafa6
Wczoraj w rozgrywce wyszedł problem Wyroczni i Zdarzeń, przyjrzeliśmy się dokładnie zasadom starając się maksymalnie je zinterpretować. Nawiążę do nierozstrzygniętej kwestii
Rebelix pisze:
Przecież rozpatrywanie kart zdarzeń nie ma tu nic do rzeczy. Instrukcja mówi wyraźnie, że jedynym czynnikiem potrzebnym do zmiany karty czasu jest wylosowanie zdarzenia. Instrukcja nic nie mówi coby jej rozpatrzenie było wymagane. Jeśli uznajesz, że odrzucona karta zdarzenia nie jest w grze to nie zmienia to faktu, że została ona wylosowana.
Z instrukcji o upływie czasu
Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz podczas swojej tury
wylosuje jedną lub więcej kart Zdarzeń, zanim rozpatrzy
jakąkolwiek kartę, musi odwrócić kartę Czasu na drugą
stronę.

Przykład: Obecnie jest Dzień. Łowczyni Wampirów podczas
swojej tury wylosowała Zdarzenie. Przed rozpatrzeniem tej
karty Zdarzenia, zapada zmierzch – karta Czasu zostaje
odwrócona na stronę Nocy.
Tak dla porządku i pełnej jasności, wg instrukcji podstawowej, karty należy rozpatrywać w kolejności liczb na nich. Samo wzięcie z talii karty i odczytanie jej treści nie jest wobec tego "rozpatrywaniem" (jeśli dany obszar wymaga wyciągnięcia kilku kart, to ciągniemy je po kolei, czytamy, ustawiamy w porządku numerycznym i dopiero następuje rozpatrywanie).

Wydaje się więc wobec powyższego, że do upływu czasu liczą się karty Zdarzeń wyciągnięte ze stosu, które będą rozpatrywane. Te wyciągnięte i odrzucone (via Wyrocznia) rozpatrywane nie będą, stąd takie Zdarzenia nie powinny powodować upływu czasu.

: środa 17 lip 2013, 02:10
autor: krasnolud1989
Czyli po krótko reasumując: zmieniam porę dnia jak wylosuję kartę jakakolwiek z napisem ZDARZENIE (Zaraza, itp) czy trzeba wylosowac karte KSIEZYCOWE ZDARZENIE i dopiero wtedy przewracam na druga strone karte czasu?

: środa 17 lip 2013, 07:03
autor: abubu
krasnolud1989 pisze:Czyli po krótko reasumując: zmieniam porę dnia jak wylosuję kartę jakakolwiek z napisem ZDARZENIE (Zaraza, itp) czy trzeba wylosowac karte KSIEZYCOWE ZDARZENIE i dopiero wtedy przewracam na druga strone karte czasu?
Jakiekolwiek Zdarzenie. Księżycowe Zdarzenia różnią się tym, iż mają określoną porę dnia, która następuje wraz z tym zdarzeniem. Dodatkowo dają jakiś "stały" efekt, do czasu zmiany pory dnia. Czyli do wyciągnięcia dowolnego zdarzenia.
macafa6 pisze:Wydaje się więc wobec powyższego, że do upływu czasu liczą się karty Zdarzeń wyciągnięte ze stosu, które będą rozpatrywane. Te wyciągnięte i odrzucone (via Wyrocznia) rozpatrywane nie będą, stąd takie Zdarzenia nie powinny powodować upływu czasu.
Pisze, że "zanim rozpatrzy jakąkolwiek kartę" a nie zanim rozpatrzy kartę Zdarzenia. Tak więc nie ma wymogu rozpatrzenie karty Zdarzenia. W ogóle nie ma wymogu rozpatrywania jakiejkolwiek karty. Zdanie to tylko określa, kiedy należy dokonać zmiany pory dnia.

Ja ogólnie gram tak, iż karty wchodzące do gry (również odrzucane) wpływają na zmianę pory dnia. Nie tyczy się to kart "podglądanych" (np. poprzez zdolność w styl: w dowolnej chwili możesz podglądnąć wierzchnią kartę ze stosu przygód).

: środa 17 lip 2013, 21:18
autor: krasnolud1989
"W ciągu Dnia, zarówno podczas walki jak i walki psychicznej,
każda istota odejmuje 1 punkt od swojej skuteczności ataku
(do minimum 1).
W Nocy, zarówno podczas walki jak i walki psychicznej,
każda istota dodaje 1 punkt do swojej skuteczności ataku."

Tyczy to sie wszystkich wrogow tak? Potworow, smokow itp?

===

Jak wilkolak staje na polu z jakims poszukiwaczem i jest dzien to wtedy sie go nie rozpatruje? Poprostu spotyka sie go tylko w nocy ?

: czwartek 18 lip 2013, 08:58
autor: Bludgeon
krasnolud1989 pisze:"W ciągu Dnia, zarówno podczas walki jak i walki psychicznej,
każda istota odejmuje 1 punkt od swojej skuteczności ataku
(do minimum 1).
W Nocy, zarówno podczas walki jak i walki psychicznej,
każda istota dodaje 1 punkt do swojej skuteczności ataku."

Tyczy to sie wszystkich wrogow tak? Potworow, smokow itp?
Wszystkich istot czyli Wrogów i przeciwników opisanych na planszy, alternatywnych zakończeniach itp. Czyli wszystkiego co nie jest graczem.

krasnolud1989 pisze:Jak wilkolak staje na polu z jakims poszukiwaczem i jest dzien to wtedy sie go nie rozpatruje? Poprostu spotyka sie go tylko w nocy ?
Pisząc staje masz na myśli kończy ruch? Jeśli tak to rozpatruje się go.

: piątek 19 lip 2013, 14:02
autor: krasnolud1989
Czyli jak jest noc to wystarczy ze wilkolak przechodzi przez pole na ktorym stoi poszukiwacz i musi sie tam zatrzymac i rozpatrujemy karte wilkolaka tak ? A w dzien zeby rozpatrzec musi zatrzymac sie dokladnie na danym polu z poszukiwaczem tak?

: piątek 19 lip 2013, 14:09
autor: Rogo
http://galakta.pl/download/Talisman_Wilkolak_www.pdf masz tu instrukcję.
Jeśli Wilkołak porusza się w Nocy i wkroczy na obszar, na
którym znajduje się jakiś Poszukiwacz, musi natychmiast
zakończyć ruch na takim obszarze.
Za każdym razem, kiedy Wilkołak zakończy swój ruch
na obszarze, na którym znajduje się co najmniej jeden
Poszukiwacz, gracz, który poruszał figurką Wilkołaka, musi
wybrać jednego z Poszukiwaczy na tym obszarze. Następnie
wybrany Poszukiwacz musi rzucić jedną kością i porównać
wynik z listą znajdującą się na karcie Wilkołaka, aby sprawdzić
co się wydarzyło.
Nie ma tu żadnych niejasności, wystarczy poczytać.

: piątek 19 lip 2013, 15:15
autor: krasnolud1989
Karta wroga: "Widmo z mrocznego lasu. Wrog - Duch
Moc: 2 , Jesli jest noc dodaj 1 do skutecznosci jego ataku. "

Czyli jak jest noc to w sumie ma mocy 4 ? Bo 2 mocy + 1 dodac jako ze wszystkie istoty w nocy otrzymuja bonus i + 1 bo ma napisane na karcie specjalna zdolnosc tak?

: czwartek 19 wrz 2013, 14:36
autor: Nokturn
Witam wszystkich bardzo serdecznie. To pierwszy post więc nie opieprzajcie mnie za bardzo, jesli złamałem jakies zasady:) Przed chwila kupiłem Wilkołaka i zauważyłem, że nie ma wyraźnych zasad odnośnie pozbycia się karty likantropa. czytałem oczywiście to co pisaliście w temacie. Niemniej jednak zastanawia mnie opcja, którą wyszukałem w necie:
http://boardgamegeek.com/thread/937526/ ... rope-cards

Ktoś sobie zrobił moda do likantropa z propozycją pozbycia się go po zapłaceniu dwóch sztuk złota w kapliczce. Jeszcze nie grałem więc nie wiem jak by sie to sprawdziło w praktyce. Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam