Strona 6 z 8

: czwartek 03 sty 2013, 16:25
autor: Rebelix
OK w takim razie dwa przykłady:

1. Jesteś Rycerzem, jesteś Likantropem, jest noc, trafiasz na obszar na którym znajduje się inny, dobry Poszukiwacz.

Masz nakaz wynikający z karty (zaatakować) i zakaz wynikający ze specjalnej zdolności (nie zaatakować). Co robisz?

A teraz sytuacja analogiczna:

2. Jesteś Rycerzem, spotykasz Nieznajomego - Mefistofelesa.

Masz nakaz wynikający z karty (zmienić charakter) i zakaz wynikający ze specjalnej zdolności (nie zmieniać charakteru). Co robisz?

Dodam, że ponieważ obie sytuacje są analogiczne w obu powinieneś zrobić to samo. :)

: czwartek 03 sty 2013, 16:36
autor: Rogo
I jeszcze jedno: właśnie dla takich sytuacji kształtuję w sobie zdolność logicznego myślenia, a nie tępe postępowanie wg instrukcji oraz płacz i rozpaczliwe szukanie i czepianie się słówek gdy instrukcja czegoś nie mówi lub dwie zasady są sobie sprzeczne.

Ta sytuacja wg logicznego myślenia jest bardzo prosta do rozwiązania i wcale nie przeczy instrukcji (bo ta tego nie precyzuje):
Likantrop pod wpływem swojej klątwy odczuwa rządzę krwi i nie kieruje się takimi zasadami jak w ciągu dnia, że nie będzie szkodził dobru (dobrym poszukiwaczom), a więc atakuje, mimo, że specjalna zdolność mu tego zabrania.

Ale z drugiej strony wciąż przestrzegałbym instrukcji i skoro Unieruchomienie zabrania atakować cel tego zaklęcia, to mimo, że Likantrop ma na niego chrapkę, to atakować nie może.

I uznacie, że sam sobie przeczę, bo raz każę atakować, innym razem zabraniam, ale uznacie tak wyłącznie dlatego, że jesteście zaślepieni szukaniem haczyków w instrukcji zamiast otworzenia się na logiczne myślenie :mrgreen: Ale Wam pojechałem :twisted:

EDIT
Rozpisywałem się w tym samym momencie co Ty: Jak już wspomniałem - kierowałbym się logiką i "obie sytuacje są analogiczne" bym po prostu olał.

Teraz czekamy na "ojacie, on się kieruje logiką, bana mu!" :biggrin:

EDIT 2
W podanym przykładzie z Rycerzem nie mamy konfrontacji nakaz vs zakaz tylko 2 nakazy:
- nakaz zmiany charakteru
oraz
- nakaz ignorowania powyższego nakazu.

Dla mnie rozstrzygnięcie jest oczywiste ;)

: czwartek 03 sty 2013, 16:52
autor: Mały Nemo
Ja jestem zboczony jedynie wtedy, kiedy sytuacja tego wymaga :P.

: sobota 05 sty 2013, 15:23
autor: Revix
Trafiła kosa na kamień i mam małą wątpliwość co do zdolności hieny cmentarnej. Właściwie problem jest nawet nieco większy, bo dotyka też innych kart (chyba jest jakieś zdarzenie związane ze stosem kart odrzuconych...)
Czy w grze jest jeden stos kart odrzuconych, czy każda kraina ma własny i smoki własne?
Czy kartę odrzucamy na stos kart odrzuconych w krainie w której przebywamy, czy w krainie do której należy karta?

Dajmy banalny przykład, który obrazuje moje wątpliwości, w podziemiach znajduje się alchemik, jakikolwiek poszukiwacz i hiena cmentarna. Jakikolwiek poszukiwacz pada ofiarę gniewu króla smoków i traci bardzo cenny przedmiot z podziemi. Jest tura alchemika i ma on rubin ( z gór) czy może go przemienić w złoto i odrzucić na stos kart odrzuconych w podziemiach żeby hiena w swojej turze nie mogła rozpatrzyć bardzo potężnego przedmiotu z stosu kart odrzuconych z podziemi? :)

: sobota 05 sty 2013, 15:25
autor: Mały Nemo
Każdy stos dobierania kart ma swój własny discard pile. Niektóre stosy, jak np. Ekwipunku, nie mają discard pile.

Więc przemieniony Rubin spada na stos kart odrzuconych Gór, bo tam on normalnie przynależy.

: sobota 05 sty 2013, 15:36
autor: Rebelix
Hmm nie pamiętam czy jest o tym mowa w instrukcji czy FAQ ale u mnie jakoś tak chyba automatycznie się przyjęło, że różne talie mają swoje osobne stosy kart odrzuconych. Bo przecież jakby był jeden to odrzucone zaklęcia też by na niego trafiały?

Są zdarzenia które działają na stos kart odrzuconych ale wspominają one o stosie odrzuconych kart Przygód. Gdyby okazało się tak, że trafisz na takie zdarzenie będąc w Górach no to zgodnie z instrukcją wtedy polecenie tego zdarzenia dotyczy stosu odrzuconych kart Gór.

: niedziela 06 sty 2013, 12:48
autor: nakago
Rebelix pisze:OK w takim razie dwa przykłady:

1. Jesteś Rycerzem, jesteś Likantropem, jest noc, trafiasz na obszar na którym znajduje się inny, dobry Poszukiwacz.

Masz nakaz wynikający z karty (zaatakować) i zakaz wynikający ze specjalnej zdolności (nie zaatakować). Co robisz?

A teraz sytuacja analogiczna:

2. Jesteś Rycerzem, spotykasz Nieznajomego - Mefistofelesa.

Masz nakaz wynikający z karty (zmienić charakter) i zakaz wynikający ze specjalnej zdolności (nie zmieniać charakteru). Co robisz?

Dodam, że ponieważ obie sytuacje są analogiczne w obu powinieneś zrobić to samo. :)
LUDZISKA CZYTAJCIE SOBIE CZASEM INSTRUKCJĘ PODSTAWOWĄ !! - podpowiem nawet - stronę nr 15 akpait o nazwie ZŁOTE ZASADY/ ZAKAZY - tam jest opisana analigczna sytuacja do podanych Twoich dwóch przypadków

i nawet nie trzeba myśleć i filozofować - tylko stosować się do instrikcji! eh....

: niedziela 06 sty 2013, 13:02
autor: Rebelix
Gdybyś natomiast Ty przeczytał cały ten wątek to (być może) byś zrozumiał skąd te pytania.

: niedziela 06 sty 2013, 13:30
autor: Rogo
nakago, to co napisał Rebelix - przeczytaj wątek, a zwłaszcza:
Rogo pisze:W sumie jak doczytałem instrukcję, to mówi ona o sytuacji może/nie może (tzn gdy jedna zdolność lub karta coś pozwala, a inna zabrania), to wtedy zakaz ma pierwszeństwo. Instrukcja nie mówi nic o przypadku musi/nie może
I o ile sytuację 2 już wyjaśniłem zgodnie z instrukcją
Rogo pisze:W podanym przykładzie z Rycerzem nie mamy konfrontacji nakaz vs zakaz tylko 2 nakazy:
- nakaz zmiany charakteru
oraz
- nakaz ignorowania powyższego nakazu.
tak sytuacja 1 nie jest już taka jasna (pierwszy cytat w tym poście, pogrubione fragmenty).

: niedziela 06 sty 2013, 13:37
autor: Battonsson
Mam pytanie odnośnie kompatybilności Kart Przygód z dodatku Wilkołak z grą w wersji podstawowej. To znaczy, że jeśli gramy w grę i nie używamy mechanizmu Dzień/Noc to jak należy rozpatrywać karty typu "Księżycowe zdarzenie" (np. "Dzieci Nocy" - Po odkryciu tej karty odwróć kartę Czasu na stronę Nocy. | Kiedy Poszukiwacz trafia na obszar, który nakazuje wylosować jedną lub więcej kart Przygód, musi wylosować o jedną kartę więcej. | Odrzuć tę kartę, kiedy wstaje Dzień") które działają aż do zmiany pory doby, a jeżeli nie używamy tego mechanizmu to nie da się ustalić jak długa mają działać...

Podobnie z innymi kartami Przygody z Wilkołaka np. takimi: "Poległy poszukiwacz przygód" - Nieznajomy - Jeżeli jest Noc, zwłoki ożywają i atakują cię (Siła 4) | Jeśli jest dzień, może wziąć jeden dowolny Przedmiot z talii Ekwipunku za darmo; Następnie odrzuć tę kartę. Tutaj również bez używania mechanizmu Dnia i Nocy nie wiadomo co zrobić z taką kartą, bo nie wiadomo jaka jest pora doby...

Zatem moim zdaniem Kart Przygody z dodatku Wilkołak nie można po prostu wtasować do talii z Przygodami z podstawki i innych dodatków bo są niekompatybilne. Jest to dla mnie duży zawód bo do tej pory talia Przygód powiększała się wraz z dodatkami niezależnie od tego czy używałem dodatkowych mechanizmów (np. Żniwiarza). A przecież nie będę z tych setek kart Przygody wyjmował kart z Wilkołaka, kiedy będę chciał zagrać bez mechanizmu Dzień\Noc (bo zajmie to strasznie dużo czasu) a potem dodawał je z powrotem jak będę chciał z zagrać z tym mechanizmem. Dobrze rozumuje? Może jest na to jakiś sposób? Będę wdzięczny za porady.

: niedziela 06 sty 2013, 13:52
autor: Rebelix
Instrukcja do Wilkołaka ma zapis:
Podczas rozgrywki z rozszerzeniem Wilkołak należy korzystać z nowych kart Likantropów, karty Czasu oraz figurki Wilkołaka. Nowe karty Poszukiwaczy, odpowiadające im figurki oraz karta Alternatywnego Zakończenia "Czarna Dziura" mogą być wykorzystane razem z tym rozszerzeniem lub samodzielnie.
To znaczy, że instrukcja niejako zmusza Cię do używania karty Czasu kiedy decydujesz się na korzystanie z kart Przygód z tego rozszerzenia. Jeśli tego nie zrobisz to tak jakbyś grał niezgodnie z instrukcją i dlatego właśnie wychodzą takie kwiatki o jakich wspomniałeś.

: niedziela 06 sty 2013, 14:01
autor: Battonsson
Ja rozumiem, że tak jest tylko mówię, że jestem rozczarowany bo w poprzednich dodatkach nie było takiej sytuacji i po prostu można było powiększyć talię Przygód bez zastanawiania się z jakimi dodatkami będę chciała w najbliższym czasie grać. I się zastanawiam czy jest może jakiś sposób na obejście tego Dnia/Nocy. Np. uznać że jak gram bez tego mechanizmu to zawsze jest Dzień. Z tym że to nie rozwiązuje sprawy Zdarzeń Księżycowych bo przez to trwałyby wiecznie. Może je po prostu wywalę a dodam do talii tylko pozostałe karty. Trudna sprawa...

: niedziela 06 sty 2013, 14:03
autor: Mały Nemo
Odrzucasz kartę, która odnosi się do Dnia/Nocy i losujesz w jej miejsce nową ;).

: niedziela 06 sty 2013, 14:10
autor: Battonsson
To byłby najprostszy sposób. Tak robię obecnie np. z "Drogą w góry", kiedy gram bez dodatku Góry. Ale to dotyczyło kilku kart na kilkaset a teraz będzie ich kilkadziesiąt. I będzie też potem kłopot jak np. Hiena Cmentarna albo zdarzenie w stylu "przejrzyj ostatnie 8 kart ze stosu kart odrzuconych i zrób coś tam..." będzie powodowało że trzeba będzie stos kart odrzuconych wertować a tam będę te kart z Dniem/Nocą i ponownie je trzeba będzie wyrzucać. Ale póki co nie widzę prostszego rozwiązania :)

: niedziela 06 sty 2013, 14:14
autor: Rebelix
Ja widzę... graj z kartą Czasu.

Jakby jej obrót na drugą stronę co jakiś czas był nazbyt skomplikowany...

: niedziela 06 sty 2013, 14:15
autor: Mały Nemo
Zawsze je możesz odrzucać na inny stos. I tak nie będzie to różnicą jakbyś miał już rozłożone (bo tak, czy tak, i tak musisz z powrotem je wtasowywać), a nie będą Ci się mieszać ze standardowym stosem kart odrzuconych.

: niedziela 06 sty 2013, 18:44
autor: Bludgeon
Rogo pisze:
Rogo pisze:W podanym przykładzie z Rycerzem nie mamy konfrontacji nakaz vs zakaz tylko 2 nakazy:
- nakaz zmiany charakteru
oraz
- nakaz ignorowania powyższego nakazu.
tak sytuacja 1 nie jest już taka jasna (pierwszy cytat w tym poście, pogrubione fragmenty).
Przecież to proste jak drut. Masz nakaz ignorowania specyficznego rodzaju nakazów, więc je ignorujesz. Gdzie tu problem?

: niedziela 06 sty 2013, 20:03
autor: Rogo
Bludgeon, czytaj ze zrozumieniem cały post, a najlepiej cały wątek, bo nie chce mi się powtarzać. Cytuacja 1, to ta, która miała numerek 1, czyli:
1. Jesteś Rycerzem, jesteś Likantropem, jest noc, trafiasz na obszar na którym znajduje się inny, dobry Poszukiwacz.

Masz nakaz wynikający z karty (zaatakować) i zakaz wynikający ze specjalnej zdolności (nie zaatakować). Co robisz?
I tu, własnie tu jest problem. W tym wcześniejszym nie ma problemu, o czym pisałem już 2 czy 3 razy.

: poniedziałek 07 sty 2013, 12:39
autor: Bludgeon
Myślałem że chodzi o charakter, nevermind w takim razie.
To też nie jest problem, skoro masz nakaz i zakaz, zakaz wygrywa.

: poniedziałek 07 sty 2013, 13:27
autor: Rogo
Instrukcja mówi o "może" i "nie może" a nie o "musi" i "nie może", o czym już wcześniej pisałem i swoją wypowiedź cytowałem. Więc to, co teraz piszesz, nie jest oficjalną zasadą.

: poniedziałek 07 sty 2013, 14:39
autor: Bludgeon
Rogo pisze:Instrukcja mówi o "może" i "nie może" a nie o "musi" i "nie może", o czym już wcześniej pisałem i swoją wypowiedź cytowałem. Więc to, co teraz piszesz, nie jest oficjalną zasadą.
Zanim odpowiem muszę się zapoznać z oryginalną instrukcją, bo wiadomo jak to bywa z tłumaczeniami.

===

"In any instance where a card’s effect indicates that a character
cannot perform an action or use an ability (such as casting a
Spell or using an Object), the character cannot do so."

dla mnie to wystarczający zapis.

: poniedziałek 07 sty 2013, 14:44
autor: abubu
Z tego co pamiętam, to w instrukcji jest wskazane, że jak coś jest zakazane to jest zakazane, nie ważne czy coś innego (efekt/zdolność/karta/inny punkt regulaminu) na to zezwala/nakazuje/proponuje.

Ale mogę się mylić co już mi się zdarzało :)

: poniedziałek 07 sty 2013, 14:47
autor: Rogo
a dla mnie nagłówek Can vs. Cannot jest wystarczający aby podważyć Twoją tezę ;) Ale nie ma już co drążyć temat ;)

: poniedziałek 07 sty 2013, 19:18
autor: Andur
Witam wszystkich na forum:)

Mam pytanie odnośnie karty Psotny diablik. Czy przy wyniku rzutu kością 1-2 (Musisz oddać jeden ze swoich Przedmiotów innemu dowolnemu Poszukiwaczowi), można dać Poszukiwaczowi przedmiot, którego nie będzie mógł używać? Np. Runiczny miecz dla Dobrego lub Woda święcona dla złego? Bo zgodnie z kartą, przedmiot mu dam, a że on nie może go wziąć to jego problem;)

: poniedziałek 07 sty 2013, 19:21
autor: Mały Nemo
Cześć,

Nie, musisz mu dać taki Przedmiot, którego może przyjąć. To jakby swobodna interpretacja zapisu z instrukcji, iż Poszukiwacz posiadający klątwę wiedźmy nie może rzucić Mesmeryzmu, bowiem w ogóle nie może otrzymywać nowych przyjaciół (!= zdobyć i porzucić na obszar).