Linia dodatków do Runebounda
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Linia dodatków do Runebounda
Przeglądając ostatnio stronę FFG, zauważyłem że firma postanowiła już jakiś czas temu zamknąć linię wydawniczą Runebounda. Wielka szkoda, oznacza to że na zachodzie nie będą się już ukazywały żadne nowe dodatki do tej wspaniałej gry. :doubt:
Na pocieszenie mogę jedynie powiedzieć, że jeśli idzie o dodatki jakie do tej pory ukazały się w Polsce i regularność czasu w jakim mają kolejne premiery w naszym kraju, to jeszcze przez jakiś czas będziemy mieli możliwość cieszyć się nowymi.
Poniżej przedstawiam wykaz wszystkich dodatków do Runebounda jakie ukazały się w w USiA wraz z zaznaczeniem tych, które zostały również wydane prze Galaktę w Polsce. Wytłuszczona nazwa obok jest polskim tłumaczeniem, zarazem oznacza, że dodatek miał swoją premierę w Polsce :
Big Box Expansions: Duże dodatki, rozmiarem pudełka identyczne z podstawką
* Runebound - Midnight - jeden z ciekawszych dodatków, jednak z informacji jakie posiadam, niewydawany nawet na zachodzie. Dlaczego?
Okładka:
* Runebound - Sands of Al-Kalim - Piaski Al-Kalima - miały premierę w Polsce tuż przed Świętami Bożego Narodzenia 2009 r.
* Runebound - The Island of Dread - Wyspa Strachu - pierwszy z "dużych" dodatków wydanych w Polsce
* Runebound - The Frozen Wastes - nie wydany dotychczas w Polsce, wydawca na razie milczy na jego temat. Oceniam, że można się go spodziewać pod koniec 2010r.
Item & Ally Card Expansions
* Runebound - Artifacts and Allies - Artefakty i Sprzymierzeńcy
* Runebound - Champions of Kellos - Wybrańcy Kellosa
* Runebound - Relics of Legend - Legendarne Relikty
* Runebound - Rituals and Runes
* Runebound - Walkers of the Wild - Wędrowcy Pustkowi
* Runebound - Weapons of Legend
Challenge Card Expansions - Dodatkowe karty Przygód, w koncentrujące się klimatem na konkretnym zagadnieniu zawartym w swej nazwie. Najczęściej rozbudowują one podstawową Przygodę "Powrót Władcy Smoków" aczkolwiek część z nich może być również wykorzystana z innymi.
* Runebound - Beasts and Bandits
* Runebound - Drakes and Dragonspawn - Siedlisko Smoków
* Runebound - Shadows of Margath (Second Edition) - Cienie Margatha
* Runebound - The Dark Forest - Mroczna Puszcza
* Runebound - The Terrors of the Tomb - W Czeluściach Grobowca
* Runebound - Traps and Terrors
Adventure Variant Expansions - Rozszerzenie zawierające nowe Przygody, zastępujące nam oryginalny "Powrót Władcy Smoków".
* Runebound - Avatars of Kelnov - Awatarowie Klenova
* Runebound - Crown of the Elder Kings - Korona Starszych Królów
* Runebound - Cult of the Rune - Kult Runów
* Runebound - The Cataclysm
* Runebound - The Scepter of Kyros - Berło Kyrosa
* Runebound - The Seven Scions
Character Deck Expansions - to jest zupełna nowość, w Polsce do tej pory nie ukazał się żadne rozszerzenie z tej serii :?
* Runebound - Battlemage Character Deck
* Runebound - Blade Dancer Character Deck
* Runebound - Runemaster Character Deck
* Runebound - Shadow Walker Character Deck
* Runebound - Spiritbound Character Deck
* Runebound - Wildlander Character Deck
Na pocieszenie mogę jedynie powiedzieć, że jeśli idzie o dodatki jakie do tej pory ukazały się w Polsce i regularność czasu w jakim mają kolejne premiery w naszym kraju, to jeszcze przez jakiś czas będziemy mieli możliwość cieszyć się nowymi.
Poniżej przedstawiam wykaz wszystkich dodatków do Runebounda jakie ukazały się w w USiA wraz z zaznaczeniem tych, które zostały również wydane prze Galaktę w Polsce. Wytłuszczona nazwa obok jest polskim tłumaczeniem, zarazem oznacza, że dodatek miał swoją premierę w Polsce :
Big Box Expansions: Duże dodatki, rozmiarem pudełka identyczne z podstawką
* Runebound - Midnight - jeden z ciekawszych dodatków, jednak z informacji jakie posiadam, niewydawany nawet na zachodzie. Dlaczego?
Okładka:
* Runebound - Sands of Al-Kalim - Piaski Al-Kalima - miały premierę w Polsce tuż przed Świętami Bożego Narodzenia 2009 r.
* Runebound - The Island of Dread - Wyspa Strachu - pierwszy z "dużych" dodatków wydanych w Polsce
* Runebound - The Frozen Wastes - nie wydany dotychczas w Polsce, wydawca na razie milczy na jego temat. Oceniam, że można się go spodziewać pod koniec 2010r.
Item & Ally Card Expansions
* Runebound - Artifacts and Allies - Artefakty i Sprzymierzeńcy
* Runebound - Champions of Kellos - Wybrańcy Kellosa
* Runebound - Relics of Legend - Legendarne Relikty
* Runebound - Rituals and Runes
* Runebound - Walkers of the Wild - Wędrowcy Pustkowi
* Runebound - Weapons of Legend
Challenge Card Expansions - Dodatkowe karty Przygód, w koncentrujące się klimatem na konkretnym zagadnieniu zawartym w swej nazwie. Najczęściej rozbudowują one podstawową Przygodę "Powrót Władcy Smoków" aczkolwiek część z nich może być również wykorzystana z innymi.
* Runebound - Beasts and Bandits
* Runebound - Drakes and Dragonspawn - Siedlisko Smoków
* Runebound - Shadows of Margath (Second Edition) - Cienie Margatha
* Runebound - The Dark Forest - Mroczna Puszcza
* Runebound - The Terrors of the Tomb - W Czeluściach Grobowca
* Runebound - Traps and Terrors
Adventure Variant Expansions - Rozszerzenie zawierające nowe Przygody, zastępujące nam oryginalny "Powrót Władcy Smoków".
* Runebound - Avatars of Kelnov - Awatarowie Klenova
* Runebound - Crown of the Elder Kings - Korona Starszych Królów
* Runebound - Cult of the Rune - Kult Runów
* Runebound - The Cataclysm
* Runebound - The Scepter of Kyros - Berło Kyrosa
* Runebound - The Seven Scions
Character Deck Expansions - to jest zupełna nowość, w Polsce do tej pory nie ukazał się żadne rozszerzenie z tej serii :?
* Runebound - Battlemage Character Deck
* Runebound - Blade Dancer Character Deck
* Runebound - Runemaster Character Deck
* Runebound - Shadow Walker Character Deck
* Runebound - Spiritbound Character Deck
* Runebound - Wildlander Character Deck
Ostatnio zmieniony sobota 13 lut 2010, 01:12 przez Kaktus+, łącznie zmieniany 3 razy.
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 39
Pozwolę sobie napisać kilka słów o niedostępnym niestety rozszerzeniu Midnight:
dodatek ten zmienia całkowicie koncepcje gry w Runebounda, która opiera się na wzajemnej rywalizacji i wyścigu zbrojeń. W midnight gracze zmuszeni są do współpracy. Tak, to nie żart, rozszerzenie to robiło z Runebounda grę kooperacyjną. Zadaniem "drużyny" jest pokonanie „mistrza gry”- czyli gracza kierującego poczynaniami potworów na planszy (może je wzmacniać, wysyłać patrole ze swych twierdz itd.) Poza tym dodatek ma niepowtarzalny klimat. Gracze są nieustannie ścigani - muszą chować się po lasach. Wejście do miasta wiąże się ryzykiem pojmania, a każda tura przybliża zwycięstwo przeciwnika. Ponadto Mistrz gry może wcielać się w jednego z czterech władców mroku. Gracze zdobywają artefakty rodowe które rosną w siłę wraz z nimi. Dodatkową ciekawostką jest fakt , że FFG kręci podobno film osadzony w świecie Midnighta.
Tak jak wspomniał kolega produkt ten jest niedostępny i FFG z nieznanych mi przyczyn ogłosiło ,że nie planuje dodruku tego dodatku... Wszelkie próby nakłonienia polskiego wydawcy - Galakty do polonizacji tego rozszerzenia skończyły się fiaskiem, gdyż są blokowane przez FFG. Pozostaje niestety tylko się z tym pogodzić, choć jest to trudne gdyż moim zdaniem jest to zdecydowanie najlepsze rozszerzenie całej serii.
dodatek ten zmienia całkowicie koncepcje gry w Runebounda, która opiera się na wzajemnej rywalizacji i wyścigu zbrojeń. W midnight gracze zmuszeni są do współpracy. Tak, to nie żart, rozszerzenie to robiło z Runebounda grę kooperacyjną. Zadaniem "drużyny" jest pokonanie „mistrza gry”- czyli gracza kierującego poczynaniami potworów na planszy (może je wzmacniać, wysyłać patrole ze swych twierdz itd.) Poza tym dodatek ma niepowtarzalny klimat. Gracze są nieustannie ścigani - muszą chować się po lasach. Wejście do miasta wiąże się ryzykiem pojmania, a każda tura przybliża zwycięstwo przeciwnika. Ponadto Mistrz gry może wcielać się w jednego z czterech władców mroku. Gracze zdobywają artefakty rodowe które rosną w siłę wraz z nimi. Dodatkową ciekawostką jest fakt , że FFG kręci podobno film osadzony w świecie Midnighta.
Tak jak wspomniał kolega produkt ten jest niedostępny i FFG z nieznanych mi przyczyn ogłosiło ,że nie planuje dodruku tego dodatku... Wszelkie próby nakłonienia polskiego wydawcy - Galakty do polonizacji tego rozszerzenia skończyły się fiaskiem, gdyż są blokowane przez FFG. Pozostaje niestety tylko się z tym pogodzić, choć jest to trudne gdyż moim zdaniem jest to zdecydowanie najlepsze rozszerzenie całej serii.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Heh, pierwszy post w Dziale Runebounda \:D/
Dzięki 7Tristan
Rzeczywiście, coś jej na rzeczy z rozszerzeniem Midnight, gdyż ukazało się już dosyć dawno (2006 r), nakład zniknął w oka mgnieniu i a FFG całkowicie jakby chciało zapomnieć o tym rozszerzeniu.
Mogę się mylić, ale Midnight wprowadza ponoć również zasady gry dla jednego gracza. Niby w instrukcji do podstawki jest to jedynie zasygnalziowane, że taka rozgrywka może się odbyć, jednak nie ma żadnych info jak ją rozegrać. :roll:
Jeżeli uda mi się dotrzeć do tego dodatku (w co wątpię), przybliżę jego tajniki szerzej na forum.
Dzięki 7Tristan
Rzeczywiście, coś jej na rzeczy z rozszerzeniem Midnight, gdyż ukazało się już dosyć dawno (2006 r), nakład zniknął w oka mgnieniu i a FFG całkowicie jakby chciało zapomnieć o tym rozszerzeniu.
Mogę się mylić, ale Midnight wprowadza ponoć również zasady gry dla jednego gracza. Niby w instrukcji do podstawki jest to jedynie zasygnalziowane, że taka rozgrywka może się odbyć, jednak nie ma żadnych info jak ją rozegrać. :roll:
Jeżeli uda mi się dotrzeć do tego dodatku (w co wątpię), przybliżę jego tajniki szerzej na forum.
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Wiesz z tego co ja sie dogrzebałem - to wynikiem braku dodruku Midnight są tak na prawdę bardzo mieszane uczucia graczy - oczywiście jak dla mnie to z deczka naciągane i powód może być bardziej zakorzeniony - bo jeśli fantasy blokuje to hm... nie jest to błahostka bo tak to by dali oficjalne jakaś notę czy cóś.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czwartek 08 lip 2010, 19:30
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 39
Byłoby super gdyby osoby, które znają mechanikę dodatku Midnight, takie jak Tristan7, zechciały nam przedstawić ją, odtworzyć z pamięci, czy w jakikolwiek inny sposób...
Skoro nie możemy liczyć na ten dodatek, to można chociaż poznać zasady i spróbować stworzyć z nich coś, co może uatrakcyjnić, zmienić zasady gry na tym, co posiadamy do tej pory.
Ja po samym przeczytaniu postu 7Tristana zacząłem się zastanawiać, jak można by zagrać w Runebounda z Mistrzem Gry, sterującym wszystkimi potworami, którego można pokonać jedynie o wspólnych siłach= zwiększona interakcja graczy.
Skoro nie możemy liczyć na ten dodatek, to można chociaż poznać zasady i spróbować stworzyć z nich coś, co może uatrakcyjnić, zmienić zasady gry na tym, co posiadamy do tej pory.
Ja po samym przeczytaniu postu 7Tristana zacząłem się zastanawiać, jak można by zagrać w Runebounda z Mistrzem Gry, sterującym wszystkimi potworami, którego można pokonać jedynie o wspólnych siłach= zwiększona interakcja graczy.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- poooq
-
- Posty: 1941
- Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
- Lokalizacja: Miedziana Planeta
- Płeć:
- Kontakt:
Czary- mary: instrukcja do midnighta , możecie zająć się spokojnie tłumaczeniem...
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czwartek 08 lip 2010, 19:30
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 39
Wiecie tak mi przyszło ostatnio do głowy, że powodem zablokowania midnight'a był... Descent. Dla tych co nie znają tytułu gra ta osadzona jest w tym samym świecie co Runebound i jest kooperacją w stylu bohaterowie kontra MG. To według mnie mogło być przyczyną wycofania się midnight'a gdyż Descent bardzo ewoluował w stronę rozwiązań właśnie z tego dodaktu (spersonifikowanie MG jako konkretnego wroga w postaci jego avatara itd - w dodatku Road to the Legend)