Nowe reguł opisanie
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
24. i tak każdy wybiera
25. tak
26. już wczesniej o tym mówiłem ale ktos tam się nie zgadzał
27. jak to jest dokładnie opisane? bo coś mi jego stronka nie wchodzi
każde 10 p. magii to 1 przyjaciel? za dużo. ile możemy mieć magii pod koniec gry? z 15? skonczy sie na tym, że można mieć 4 przyjaciół a jak przekroczymy 10 magii - 5. I tyle bo raczej mało prawdopodobne by ktoś dobił do 20.
25. tak
26. już wczesniej o tym mówiłem ale ktos tam się nie zgadzał
27. jak to jest dokładnie opisane? bo coś mi jego stronka nie wchodzi
każde 10 p. magii to 1 przyjaciel? za dużo. ile możemy mieć magii pod koniec gry? z 15? skonczy sie na tym, że można mieć 4 przyjaciół a jak przekroczymy 10 magii - 5. I tyle bo raczej mało prawdopodobne by ktoś dobił do 20.
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
16. Rycerz Ciemności za każde 10 niech dostaje dodatkowy pkt magii??
20. Limit Przyjaciół: czyli limit = magii, z tym że wypisujemy przyjaciół określając ich charakter? (nautralni przyłączą siedo każdego, dobzi nie przyłączą sie do złych postaci, a żli do dobrych.) - dobrze zrozumiałem? czekamy na głosy reszty..
24. Isztwan napisał:
25. Znaczy ze w dowolnej chwili możemy porzucić przyjaciela?
26. Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o ten podziałekwipunku na broń, tarcze, słynny "plecak".. uwazam ze zasada 4 plus zwierzęta juczne z pkt.2 jest ok. ale moze to o co innego chodzi ^^
27. Rozumiem to dwojako:
A: wybieramy jeden rodzaj pancerza (czyli miejsce trafienia) i rzucamy za ochronę.
B: rzucamy po kolei za każdy pancerz, choc to wydaje się nieco naciągane i mniej realistyczne.
C: jeszcze wpadło mi do głowy, że można zawsze rzucac za tarczę (w końcu chronimy nią całe ciało broniąc sie) a potem ewentualnie za zbroję lub hełm.
20. Limit Przyjaciół: czyli limit = magii, z tym że wypisujemy przyjaciół określając ich charakter? (nautralni przyłączą siedo każdego, dobzi nie przyłączą sie do złych postaci, a żli do dobrych.) - dobrze zrozumiałem? czekamy na głosy reszty..
24. Isztwan napisał:
Ja np. już dawno zakończyłem okres gry kiedy każdy wybierał sobie postać od tak, nie było w tym takiej frajdy. Ktoś niedawno opisywał fajny sposób na wylosowanie kilku, z czego przeciwnik odrzuca jedną. Muszę spróbować bo brzmi nieźle:> Ja zazwyczaj grałem losujac kilka z czego siewybierało jedną. Czasem wywalalismy totalnie niegrywalne postaci żeby nie było placzu i załatwione. Generalnie sądze ze nie powinno być wielkich restrykcji jak losujemy postaci. Można za to zapisać kilka wariantów tego procederu i będzie ok.i tak każdy wybiera
25. Znaczy ze w dowolnej chwili możemy porzucić przyjaciela?
26. Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o ten podziałekwipunku na broń, tarcze, słynny "plecak".. uwazam ze zasada 4 plus zwierzęta juczne z pkt.2 jest ok. ale moze to o co innego chodzi ^^
27. Rozumiem to dwojako:
A: wybieramy jeden rodzaj pancerza (czyli miejsce trafienia) i rzucamy za ochronę.
B: rzucamy po kolei za każdy pancerz, choc to wydaje się nieco naciągane i mniej realistyczne.
C: jeszcze wpadło mi do głowy, że można zawsze rzucac za tarczę (w końcu chronimy nią całe ciało broniąc sie) a potem ewentualnie za zbroję lub hełm.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 307
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
A ja prosiłem żebyście tylko na mnie poczekali Teraz zanim to przeczytam i ogarnę zajmie mi to kolejny dzień. Jednak tak pobieżnie patrząc już będę miał zastrzeżenia bo jednak trochę za daleko poszliście w to uszczegóławianie gry. Nie miałbym nic przeciwko gdybyście jednak wszyscy zgodzili się napisać MM od początku (co jest zadaniem karkołomnym). I tak to robicie i nie mówcie mi, że to tylko kosmetyczne zabiegi. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak zabieranie się do czytania.
Przy okazji miałem czas w weekend by przeczytać "nową" instrukcję do SE. Niestety zawiera stare błędy i parę nowych. Między innymi nie wiem na ile skany Valdi'ego są dokładne a raczej kompletne bo zabrakło mi w instrukcji opisu Kamiennego Mostu. Owszem w rozdziale o Ruchu jest co nieco wspomniane ale pominięto tam dwa pola i opisano w sumie tylko dokładnie 3 pola w tym Zamek Bestii. Nie wiem kto to kupił ale na pewno nie dokończył gry. Może istnieje oddzielna karta z opisem tych pól?
Zauważyłem tam także pewien błąd, który skopiowano z pierwszej instrukcji. Chodzi o ilość Zaklęć zależną od Magii. Pisze tam, że mając Magię 5 możemy mieć 3 Zaklęcia a w przykładnie niżej jest że przy 5 możemy mieć tylko 2 Zaklęcia. Może ktoś wie która wersja jest prawdziwa?
Przy okazji miałem czas w weekend by przeczytać "nową" instrukcję do SE. Niestety zawiera stare błędy i parę nowych. Między innymi nie wiem na ile skany Valdi'ego są dokładne a raczej kompletne bo zabrakło mi w instrukcji opisu Kamiennego Mostu. Owszem w rozdziale o Ruchu jest co nieco wspomniane ale pominięto tam dwa pola i opisano w sumie tylko dokładnie 3 pola w tym Zamek Bestii. Nie wiem kto to kupił ale na pewno nie dokończył gry. Może istnieje oddzielna karta z opisem tych pól?
Zauważyłem tam także pewien błąd, który skopiowano z pierwszej instrukcji. Chodzi o ilość Zaklęć zależną od Magii. Pisze tam, że mając Magię 5 możemy mieć 3 Zaklęcia a w przykładnie niżej jest że przy 5 możemy mieć tylko 2 Zaklęcia. Może ktoś wie która wersja jest prawdziwa?
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 307
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 307
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Nie o to mi chodziło bo mi to także pasuje ale czy po prostu nie zastanawialiście się nad innym rozwiązaniem? Ja szczerze mówiąc nie. Poza tym zaproponowaliście by ilość przyjaciół była ograniczona wartością Magii więc to trochę komplikuje podejście bo występują już dwie wartości ograniczające wypływające z Magii postaci.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 307
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
Zgadzam się ale w połączeniu z tym limitem przyjaciół już traci nieco sens.Isztwan pisze:Po co zmieniać coś co jest dobre i sensowne?
A tak w ogóle nikt jeszcze nie poruszył tematu, skąd np. Krasnolud czy inne niemagiczne paskudztwo zna Zaklęcia i może je rzucać? Mi się wydaje to mocno naciągane więc chciałbym poznać waszą wersję.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 307
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 307
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Znów gubi się porządek. Duszodreczycielu, nie ma wcale dużo do czytanie, wystarczy czytać edytowanego na bieżąco posta z zasadami i odnosić się do konkretnych punktów/rozwiązań. Zaś pisanie nowej instrukcji jest bez sensu. Po co przepisywać 90% zasad? Zmiany które wprowadzamy nie są drastyczne, tylko uściślające pewne wątpliwości jak i ubarwiające grę. Nie rozumiem kompletnie co ma związek posiadanej magii i zaklęć, do związku pomiędzy magią i przyjaciółmi. W żadnym wypadku nie chciałbym naruszać rdzenia zasad, bo gra traciła by na prostocie i grywalności. Apeluję by w sposób uporządkowany, bez spamu wypowiadać się odnośnie problemów ew. stawiając nowe.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
27.
20.
24.
n-liczba graczy.
Gracz losuje n + 3 Postacie
Następnie każdy z pozostałych graczy usuwa mu z nich po jednej (czyli usuniętych będzie n-1 Postaci).
Zostają 4 Postacie z których gracz może sobie dowolnie wybrać.
PS. Jeśli już koniecznie musicie pisać niepotrzebne posty to ustawcie limit ich wygaśnięcia. Na stare posty też to działa, ustalam limit 1dno dniowy i usuwany bez ingerencji moderatorów.
Trzeba wykonac rzut w co nas pocelowal przeciwnik a następnie rzut na to czy udalo się nam ochronić (np. że celuje nas w głowę i wykonujemy rzut dla hełmu)jak to jest dokładnie opisane? bo coś mi jego stronka nie wchodzi
20.
Tylko do tego pewnie będzie potrzebna jakaś tabelka czy coś? a to ingeruje w prostotę! albo zmiany na Kartach...Limit Przyjaciół: czyli limit = magii, z tym że wypisujemy przyjaciół określając ich charakter? (nautralni przyłączą siedo każdego, dobzi nie przyłączą sie do złych postaci, a żli do dobrych.) - dobrze zrozumiałem? czekamy na głosy reszty..
24.
Ja proponowałem. Można dodać taki wariant:RasdSaris pisze:Isztwan napisał:
Cytat:
i tak każdy wybiera
Ja np. już dawno zakończyłem okres gry kiedy każdy wybierał sobie postać od tak, nie było w tym takiej frajdy. Ktoś niedawno opisywał fajny sposób na wylosowanie kilku, z czego przeciwnik odrzuca jedną. Muszę spróbować bo brzmi nieźle:> Ja zazwyczaj grałem losujac kilka z czego sie wybierało jedną
n-liczba graczy.
Gracz losuje n + 3 Postacie
Następnie każdy z pozostałych graczy usuwa mu z nich po jednej (czyli usuniętych będzie n-1 Postaci).
Zostają 4 Postacie z których gracz może sobie dowolnie wybrać.
Tak. Teraz zawsze pozostanie on na polu na którym go zostawiamy a czy wprowdzamy jakas mozliwosc zeby sobie odszedl?25. Znaczy ze w dowolnej chwili możemy porzucić przyjaciela?
PS. Jeśli już koniecznie musicie pisać niepotrzebne posty to ustawcie limit ich wygaśnięcia. Na stare posty też to działa, ustalam limit 1dno dniowy i usuwany bez ingerencji moderatorów.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Czemu każdy boi się grać słabymi Postaciami. Ja gram tak, że kiedykolwiek mam losować nową Postać losuję jedną i nią gram, bez żadnego wybierania, bo to bez sensu, bo jak już wspominałem wybieramy zawsze najlepsze Postacie, a połowa jest potem nieużywana.Ja proponowałem. Można dodać taki wariant:
n-liczba graczy.
Gracz losuje n + 3 Postacie
Niech lepiej pozostaje. Bo jeśli już usuwamy to tylko dlatego, żeby inny gracz go nie dostał, a to bez sensu. Jeśli tracimy to spada, to niech przy wyrzucaniu zostaje jak Przedmioty.Tak. Teraz zawsze pozostanie on na polu na którym go zostawiamy a czy wprowdzamy jakas mozliwosc zeby sobie odszedl?
- - -
No i kolejna rzecz do obgadania. Co robimy w przypadku, gdy gramy upgrejdem Postaci (np. Mistrz Czarnoksięski) i ktoś na nas rzuci Pana postaci, czy Przeistoczenie? Bo jeśli ginie cała Postać to ok, ale czemu miałaby ginąć cała, skoro gramy nakładkową Postacią, która to po utraci wszystkich punktów życia wraca do poprzedniej? To tak jakby po rzuceniu w/w czarów ginęły nam 2 Postacie. Co o tym sądzicie? Czy w/w Zaklęcia zamieniają obie Postacie na jedną, czy po prostu tracimy nakładkę i wracamy do poprzedniej Postaci?
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Proponuję tylko wprowadzenie 3ciej możliwości, a każdy zrobi jak uważa. Poza tym wcale nie będziemy grali takimi najlepszymi bo przeciwnicy mogą je nam specjalnie odrzucić.gural pisze:Czemu każdy boi się grać słabymi Postaciami. Ja gram tak, że kiedykolwiek mam losować nową Postać losuję jedną i nią gram, bez żadnego wybierania, bo to bez sensu, bo jak już wspominałem wybieramy zawsze najlepsze Postacie, a połowa jest potem nieużywana.
Tak też uważam ale nie szkodzi zapytać.gural pisze:Niech lepiej pozostaje. Bo jeśli już usuwamy to tylko dlatego, żeby inny gracz go nie dostał, a to bez sensu. Jeśli tracimy to spada, to niech przy wyrzucaniu zostaje jak Przedmioty.
Jeśli trzymać się zasady, że po utracie punktów życia zmienia się z powrotem na poprzednią, to będę za tym, że tracimy nakładkę. Ale może lepiej będzie zmienić tą zasade i po stracie życia ginie?gural pisze:Bo jeśli ginie cała Postać to ok, ale czemu miałaby ginąć cała, skoro gramy nakładkową Postacią, która to po utraci wszystkich punktów życia wraca do poprzedniej? To tak jakby po rzuceniu w/w czarów ginęły nam 2 Postacie. Co o tym sądzicie? Czy w/w Zaklęcia zamieniają obie Postacie na jedną, czy po prostu tracimy nakładkę i wracamy do poprzedniej Postaci?
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
W 3-4 postaciach na pewno trafi się ktoś grywalny.mriswith pisze:Proponuję tylko wprowadzenie 3ciej możliwości, a każdy zrobi jak uważa. Poza tym wcale nie będziemy grali takimi najlepszymi bo przeciwnicy mogą je nam specjalnie odrzucić.
Problem w tym jest taki, że te czary wymieniają Postać, a odrzucenie nakładki to nie wymiana tylko strata, z kolei zyskanie 1 Postaci kosztem 2 też jest niesensowne. Wg. mnie to największy bug tej gry.mriswith pisze:Jeśli trzymać się zasady, że po utracie punktów życia zmienia się z powrotem na poprzednią, to będę za tym, że tracimy nakładkę. Ale może lepiej będzie zmienić tą zasade i po stracie życia ginie?
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Nie zgodzę się z tobą. Wybieranie postaci, przynajmniej dla mnie, to nie tylko wzięcie najlepszego pakera. Jest jeszcze inna wazniejsza kwestia - sama postać. Grając kimś chcę sie w jakis sposób identyfikować z tą postacią i wczuc się w to kim jest. Jaka jest przyjemnośc w graniu żebrakiem czy innym życiowym łamagą? Granie na przykład wampirem ma niepowtarzalny klimat jak dobrze się wczujesz w swój charakter. Grając nie jestem tylko pionkem na planszy ale na jakiś czas staram sie przyjąć osobowość mojej postaci. A taki żebrak lub goblin nie jest pod tym względem atrakcyjny :razz: i popsułby mi grę (tzn mógłby ale nie koniecznie) z tego właśnie powodu a nie dlatego, że ma słabe zdolności. Nie losuję postaci bo jak mam ochotę i nastrój wcielić się w kogoś konkretnego to go po prostu biorę i mam większa radość z gry.gural pisze:Ja gram tak, że kiedykolwiek mam losować nową Postać losuję jedną i nią gram, bez żadnego wybierania, bo to bez sensu
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
U nas nie ma żadnego wybieranie (wybieranie sucks! :mrgreen: )
Mamy tabelkę ze wszystkimi postaciami, rzucamy K100 (aktualnie jest ich prawie setka, wkrótce będzie się trzeba przerzucić na k120 a potem k200) i tyle. Co się wylosuje tym gram, nieważne czy to Jasnowidz czy Morlok :-" Na wybieranie to podejrzewam że ostatnio grałem jakieś 10 czy wiecej lat temu.
Wczuwanie się w postać?
To planszówka, nie RPG, nie gram w to żeby się "wczuwać".
Mamy tabelkę ze wszystkimi postaciami, rzucamy K100 (aktualnie jest ich prawie setka, wkrótce będzie się trzeba przerzucić na k120 a potem k200) i tyle. Co się wylosuje tym gram, nieważne czy to Jasnowidz czy Morlok :-" Na wybieranie to podejrzewam że ostatnio grałem jakieś 10 czy wiecej lat temu.
Wczuwanie się w postać?
To planszówka, nie RPG, nie gram w to żeby się "wczuwać".
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
A ja tak :razz: i dlatego wole grać postacią która mi sie podoba ze względu na to kim jest. Zresztą, jak mówiłem, nie ma co tego dodawać do instrukcji bo i tak każdy robi jak chce. Nawet w instr jest napisane, że mozna postac wylosować lub wybrać jeśli loisowanie komuś nie odpowiada.PoKrAk pisze:nie gram w to żeby się "wczuwać"
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
A ja dodałbym to do instrukcji. Na początku wybierałem ale wtedy bardzo kusi by wziać jakiegoś macho. A z losowaniem to było tak, że wylosuję żebraka i już mi się nie chce mi sie grać. I teraz stosuję tylko ten 3ci sposób losowania, i wcale takie extra się nie muszą trafić. Ostatnio grałem wiecznym Tułaczem, a do wyboru brat zostawił mi jeszcze Morloka, Żebraka i zdaje się Księcia(?).
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
A Ja bym pograł z dziewczyna która by się w Sukkubę wcieliła ^^ No! ale koniec offa, zaraz edytuje ten post zbierając po raz kolejny do kupy to wszystko.
[pamiętam te czasy kiedy z kumplem mieliśmy radochę jak w każdej grze w Głupca kolesia zmienialiśmy, dziś nie jestem już tak sadystycznym dzieckiem(przynajamniej częściowo) i rozumiem że mogło mu się odechciewać grać^^]
[pamiętam te czasy kiedy z kumplem mieliśmy radochę jak w każdej grze w Głupca kolesia zmienialiśmy, dziś nie jestem już tak sadystycznym dzieckiem(przynajamniej częściowo) i rozumiem że mogło mu się odechciewać grać^^]
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.