Waste Knights - talia Farta (dodatek autorski)
: środa 28 lut 2024, 17:13
Nie wiem, czy są tu fani Waste Knights drugiej edycji, ale jakiś czas temu w oczekiwaniu na oficjalne rozszerzenie tej gry, zrobiłem mini dodatek do tej zacnej gry.
Pomysł na ten dodatek został zaczerpnięty z pierwszej edycji. Mianowicie w pierwszej edycji gry było coś takie, co się nazywało talią Farta. Gracz dobierał na początku swojej tury 1 kartę, która w nieznaczący sposób ułatwiała rozgrywkę. Nie wiem, dlaczego w drugiej edycji zrezygnowano z tego pomysłu. Mnie spodobało się na tyle, że stworzyłem mini dodatek, który składa się 30 kart. 2 karty mają oryginalny zapis, reszta jest mojego autorstwa, stworzona typowo pod mechanikę gry drugiej edycji.
Póki co nigdzie tego nie wrzucałem, bo czekałem, co zaoferuje nowy dodatek. No ale niestety nie rozwiązuje on dalej pewnego problemu tej gry. Mianowany na początku gry w wersji oryginalnej mam tylko 1 umiejętność wynikająca z karty Rycerza, plus 1 z kart Pojazdu (o ile ten w ogóle taką posiada) plus 1 z kart Broni (o ile ta w ogóle taką posiada). I początek rozgrywki potrafi być bardzo frustrujący, kiedy nasze rzuty kością okazują się być słabe i nie za bardzo jest co z tym zrobić (nie ma Losu niestety).
Karty farta w założeniu mają nam dawać pewne możliwości "taktyczne". Każda karta ma efekt jednorazowy. To takie "Zaklęcia" z tym że mają za zadanie ułatwić nam grę, niż utrudnić ją przeciwnikowi w rozumieniu innych graczy.
Złożenie:
-na początku swojej tury dobieramy 1 kartę Farta....jeśli zdarzy się nam zapomnieć, niestety, ale w tej turze farta nie ma
-maksymalnie można mieć 3 karty Farta na ręku, gdy dobieramy kolejną, musimy natychmiast 1 odrzuć bez rozpatrywania jej efektu.
- kiedy talia Farta się wyczerpie, oznacza to nic innego, że fart podczas tej rozgrywki się skończył
Testowałem karty na wszystkich 8 scenariuszach i pomimo Farta na ręku gra potrafiła nieźle dokopać.
Karty są w szablonie roboczym Talismana, póki co. Może ktoś ma umiejętności, aby stworzyć szablon? Ja takowych niestety nie posiadam.
Mile widziane komentarze, zwłaszcza od osób, które grają lub grały w tę grę.
Pomysł na ten dodatek został zaczerpnięty z pierwszej edycji. Mianowicie w pierwszej edycji gry było coś takie, co się nazywało talią Farta. Gracz dobierał na początku swojej tury 1 kartę, która w nieznaczący sposób ułatwiała rozgrywkę. Nie wiem, dlaczego w drugiej edycji zrezygnowano z tego pomysłu. Mnie spodobało się na tyle, że stworzyłem mini dodatek, który składa się 30 kart. 2 karty mają oryginalny zapis, reszta jest mojego autorstwa, stworzona typowo pod mechanikę gry drugiej edycji.
Póki co nigdzie tego nie wrzucałem, bo czekałem, co zaoferuje nowy dodatek. No ale niestety nie rozwiązuje on dalej pewnego problemu tej gry. Mianowany na początku gry w wersji oryginalnej mam tylko 1 umiejętność wynikająca z karty Rycerza, plus 1 z kart Pojazdu (o ile ten w ogóle taką posiada) plus 1 z kart Broni (o ile ta w ogóle taką posiada). I początek rozgrywki potrafi być bardzo frustrujący, kiedy nasze rzuty kością okazują się być słabe i nie za bardzo jest co z tym zrobić (nie ma Losu niestety).
Karty farta w założeniu mają nam dawać pewne możliwości "taktyczne". Każda karta ma efekt jednorazowy. To takie "Zaklęcia" z tym że mają za zadanie ułatwić nam grę, niż utrudnić ją przeciwnikowi w rozumieniu innych graczy.
Złożenie:
-na początku swojej tury dobieramy 1 kartę Farta....jeśli zdarzy się nam zapomnieć, niestety, ale w tej turze farta nie ma
-maksymalnie można mieć 3 karty Farta na ręku, gdy dobieramy kolejną, musimy natychmiast 1 odrzuć bez rozpatrywania jej efektu.
- kiedy talia Farta się wyczerpie, oznacza to nic innego, że fart podczas tej rozgrywki się skończył
Testowałem karty na wszystkich 8 scenariuszach i pomimo Farta na ręku gra potrafiła nieźle dokopać.
Karty są w szablonie roboczym Talismana, póki co. Może ktoś ma umiejętności, aby stworzyć szablon? Ja takowych niestety nie posiadam.
Mile widziane komentarze, zwłaszcza od osób, które grają lub grały w tę grę.