Strona 2 z 2

Re: [TMiM] Ruch o 0

: poniedziałek 10 kwie 2023, 21:04
autor: Lathspell
DzieX pisze:
Zestaw to zdjęcie ze zdjęciem z pierwszego posta :)
Tak jak napisałem - moim zdaniem jeżeli posiadasz ten Przedmiot i wyrzucisz 1 za ruch, nie możesz z niego skorzystać, ponieważ wtedy w ogóle nie mógłbyś wykonać ruchu, a to jest sprzeczne z zasadami gry, gdyż Poszukiwacz musi się ruszyć podczas każdej tury.

Z mojej ograniczonej znajomości języka angielskiego wynika, że Elliott, jeden z testerów gry, zastanawiał się nad dodaniem zapisu na karcie, iż ruch musi wynosić minimum 1, ale ostatecznie zrezygnowano z tego pomysłu, ponieważ i tak wszem i wobec wiadomo, że Poszukiwacz musi się poruszyć w czasie swojej tury o przynajmniej jeden Obszar. Warlock, drugi tester, potwierdził wersję, iż niewykonanie ruchu nie jest dozwolone.

Re: [TMiM] Ruch o 0

: poniedziałek 10 kwie 2023, 21:05
autor: DzieX
Ok i tak to przyjmijmy

Re: [TMiM] Ruch o 0

: poniedziałek 10 kwie 2023, 21:23
autor: Rogo
Lathspell pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 20:37 @Rogo Biorąc pod uwagę całokształt Twoich wypowiedzi w tym dziale zaczynam odnosić wrażenie, że instrukcja do Talismana stoi za udanym zamachem na życie Twoich bliskich i kota.
Biorąc pod uwagę ton Twojej wypowiedzi i treść posta widzę, że masz problem z emocjami i z czytaniem ze zrozumieniem. Ale spoko, postaram się to wyjaśnić :)
Lathspell pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 20:37
Rogo pisze:
Lathspell pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 18:19 Poszukiwacz musi się ruszyć podczas każdej tury – nawet wtedy, kiedy przebywa na obszarze, na którym znajdują się już karty Przygód lub inni Poszukiwacze.
Dla mnie ten fragment mówi, że nie możesz zdecydować, że zostajesz w miejscu, a nie o tym czy ruch o 0 obszarów to też ruch.
W instrukcji nie znajdziemy też informacji o (...)
Skoro już cytujemy z instrukcji:
Instrukcja pisze:Poszukiwacz musi poruszyć się dokładnie o tyle obszarów ile wskazuje wynik rzutu
Wynik 1-1=0.
Instrukcja pisze:Poszukiwacz musi się ruszyć podczas każdej tury – nawet wtedy, kiedy przebywa na obszarze, na którym znajdują się już karty Przygód lub inni Poszukiwacze.
Podrkreśliłem fragment, który pozwala na interpretację jak powyżej, że karty/inny Poszukiwacz na obszarze nie powodują, ani nie dają możliwości pozostania na obszarze. Już rozumiesz mój punkt widzenia? Mało precyzyjny zapis, możliwość różnorakiej interpretacji. Czaisz?
Możnaby to było napisać np. jak w Relic:
Instrukcja od Relic pisze:Podczas fazy ruchu aktywny gracz musi przesunąć się na nowe pole. Nie może pozostać na swoim polu, nawet jeśli leżą na nim jakieś karty Zagrożenia.
Już kumasz?
Mam nadzieję, że tak, bo lecimy dalej.
Lathspell pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 20:37
Rogo pisze:No i wspomniany przez kogoś tam z forum FFG zapisek, ze Poszukiwacz musi się ruszyć o co najmniej 1 obszar nie ma pokrycia w instrukcji.
Tak jak napisał @Mały Nemo, ci dwaj ktoś tam to tylko testerzy gry, dla których wspomniany zapisek pochodził bezpośrednio z instrukcji. Ale jestem pewien, że Ty wiesz lepiej i masz rację, a karta jest źle napisana.
Tak jak napisałem ja, trochę inaczej interpretuję ten fragment instrukcji, a Twój sarkazm wcale nie sprawi, że zmienię zdanie.
Lathspell pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 20:37
Rogo pisze:
Lathspell pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 18:19 Moim zdaniem ruch, który wynosi 0, to żaden ruch.
Znowu, to jest Twoje zdanie, a nie treść instrukcji.
Dziękuję, że cytując mnie, że napisałem, że jest to moje zdanie, podkreśliłeś, że jest to moje zdanie. Wniosło to bardzo dużo do dyskusji.
Łaaaaał, znowu brak czytania ze zrozumieniem. Podkreśliłem, że Twoje zdanie nie jest równoważne z instrukcją, a nie, że Twoje zdanie to Twoje zdanie. Znowu problemy ze zrozumieniem.

A poza problemem z czytaniem ze zrozumieniem, bezczelny sarkazm i brak kultury. Opamiętaj się i zmień ton, proszę.

Re: [TMiM] Ruch o 0

: poniedziałek 10 kwie 2023, 21:40
autor: Mały Nemo

Re: [TMiM] Ruch o 0

: poniedziałek 10 kwie 2023, 21:58
autor: DzieX
Tak naprawdę jak by nie uszczegóławiać instrukcji, to bez zmiany zapisu na tej karcie nic to nie da. W instrukcji można by to jaśniej i dobitniej zapisać, a w karcie jednak trzeba dodać zapis o minimum 1. Przekażcie tam feedback do twórców jeśli ich znacie :P

Re: [TMiM] Ruch o 0

: poniedziałek 10 kwie 2023, 23:14
autor: Lathspell
Rogo pisze:Już rozumiesz mój punkt widzenia?
Rogo pisze:Czaisz?
Rogo pisze:Już kumasz?
I to niby ja mam problem z emocjami?
Nie rozumiem, dlaczego napisanie sarkastycznego posta równoważysz z problemami emocjonalnymi. Czy jeśli ktoś napisał głupstwo i twierdzi, że ma rację, a ja z niego drwię, to oznacza to, że mam problemy z emocjami? Raczej odnoszę wrażenie że to Ty je masz, co widać po agresywnym charakterze zacytowanych przeze mnie Twoich pytań, które sugerują, że jesteś najmądrzejszy, a ja nie mogę Cię zrozumieć, ale na szczęście miłościwie i bohatersko śpieszysz mi z pomocą i dokładnie, choć niecierpliwie wyjaśniasz swoje stanowisko.
Odnoszę też wrażenie, że to Ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Ironicznie napisałem, że zapis powinien brzmieć: Poszukiwacz musi się ruszyć podczas każdej tury o liczbę, która nie może być zerem, nie może być ujemna i nie może być ułamkiem. Celem mojej wypowiedzi było podkreślenie, że instrukcja nie jest równaniem matematycznym i nie jest zapisana w systemie binarnym. Pewne rzeczy, w zasadzie zdecydowaną większość, należy rozumieć za pomocą słów, a nie działań matematycznych. Jeśli instrukcja nakazuje, że Poszukiwacz musi się poruszyć, a wynik rzutu wynosi 1-1=0, co w efekcie spowoduje, że Poszukiwacz się nie ruszy, to oznacza to, że po prostu nie można wykonać takiego działania i odjąć tej jedynki od rzutu kością. Zaznaczyłem też, że z takiego samego założenia wyszli obaj testerzy gry, dla których było to wystarczająco oczywiste. Jak sądzę, okaże się jednak, że podobnie jak ja, oni również mają problemy z emocjami i czytaniem ze zrozumieniem.

Rogo pisze:ja, trochę inaczej interpretuję ten fragment instrukcji, a Twój sarkazm wcale nie sprawi, że zmienię zdanie
Chwila, chwila. Ty wprost napisałeś, że to Ty masz rację i karta jest źle napisana, a teraz uzupełniasz, że każdy, kto śmie twierdzić inaczej, nie zgadzać się z Twoim stanowiskiem i podawać kontrargumenty ma problemy emocjonalne i z czytaniem ze zrozumieniem. Czy w Twoim przekonaniu rola moderatora na forum polega na ucinaniu dyskusji (bo to dokładnie zrobiłeś twierdząc, że to Ty masz rację) zamiast jej kontynuowania i dania adwersarzowi szansy na wyrażenie swojego stanowiska?

Rogo pisze:
Lathspell pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 20:37
Rogo pisze:
Lathspell pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 18:19 Moim zdaniem ruch, który wynosi 0, to żaden ruch.
Znowu, to jest Twoje zdanie, a nie treść instrukcji.
Dziękuję, że cytując mnie, że napisałem, że jest to moje zdanie, podkreśliłeś, że jest to moje zdanie. Wniosło to bardzo dużo do dyskusji.
Łaaaaał, znowu brak czytania ze zrozumieniem. Podkreśliłem, że Twoje zdanie nie jest równoważne z instrukcją
Uff, jakie to szczęście, że to podkreśliłeś. Gdyby nie Twoja zbawienna uwaga wszyscy forowicze myśleliby, że każde moje słowo jest równoznaczne z instrukcją. Wielkie dzięki, Captain Obvious.

Rogo pisze:A poza problemem z czytaniem ze zrozumieniem, bezczelny sarkazm i brak kultury.
Sarkazm na pewno, ale czy bezczelny, to już bym polemizował. Proszę o informację, w którym dokładnie momencie byłem według Ciebie niekulturalny. Bo jeśli razi Cię to, że ktoś udzielił Ci sarkastycznej odpowiedzi na Twoje zarozumiałe stwierdzenie, że masz rację, to jest to kolejny argument na to, że jednak to Ty masz problemy z emocjami.

Rogo pisze:Opamiętaj się i zmień ton, proszę.
Nie zamierzam się opamiętywać i nie zamierzam zmieniać tonu. Czy chcesz podjąć w związku z tym jakieś działania?

Re: [TMiM] Ruch o 0

: wtorek 11 kwie 2023, 00:01
autor: Mały Nemo
Dobra, było miło, śmiesznie i momentami dramatycznie, ale się skończyło.

Temat zamykam.

Swoją drogą jak przez ostatnie circa 10 lat nie musiałem forum moderować, bo jakoś sobie żyło, tak w przeciągu paru tygodni musiałem interweniować aż 2 razy. Złe czasy chyba nadchodzą...

Re: [TMiM] Ruch o 0

: wtorek 11 kwie 2023, 07:00
autor: abubu
Ja tutaj tylko dodam, że istnieje coś takiego jak pierwszeństwo zasad. Przykładowo, w instrukcji może być jakiś zapis, który później jest "znoszony" zapisami na jakiejś karcie (np. przygody, poszukiwacza, itp). Tak więc, wydaje mi się, że ze względu na nieprecyzyjny zapis na karcie Pozłacany kompas (celowo lub nie), pozwala ona na uzyskanie wyniku "0" za ruch. I przy okazji nasuwa się pytanie, co w takim przypadku ... czy pozwala to na zbadanie obszaru ponownie? Według mnie nie ;) ... i gdyby wątek nie był zamknięty, pozwoliło by to na dalszą dyskusję ... jeżeli @Nemo uzna, że emocje opadły i otworzy wątek, to fajnie by było i to rozważyć (tzn. jeżeli jest możliwe "0" za ruch, to co dalej?!). Osobiście nie odblokuję tego wątku, gdyż nie podważam jego decyzji (słusznej, aby nie zezwolić na eskalowanie konfliktu) ani autorytetu. ;)

PS. W Talisman jest wiele niedopowiedzeń i/lub nieprecyzyjnych zapisów, które czasami wynikają z braku wystarczających testów w większej grupie testerów (zwłaszcza nieznających w ogóle gry) lub wynikających z tłumaczenia (tzn. "lost in translation"). W takich przypadkach najważniejsze jest dogadanie się przy stole ze współgraczami i ustalenie wspólnego stanowiska, które powinno obowiązywać już "zawsze" (do czasu ewentualnego sprostowania) w danym gronie.

tmim-zlote-zasady.png

Re: [TMiM] Ruch o 0

: wtorek 11 kwie 2023, 10:06
autor: Mały Nemo
abubu pisze: wtorek 11 kwie 2023, 07:00 jeżeli @Nemo uzna, że emocje opadły
No dobra, może przez noc emocje opadły.

Temat otwarty.

Re: [TMiM] Ruch o 0

: wtorek 11 kwie 2023, 11:32
autor: Lathspell
Strach tu teraz coś napisać... :scream:

Re: [TMiM] Ruch o 0

: wtorek 11 kwie 2023, 14:20
autor: abubu
Lathspell pisze: wtorek 11 kwie 2023, 11:32 Strach tu teraz coś napisać... :scream:
Nie ma co się bać :)

Re: [TMiM] Ruch o 0

: wtorek 11 kwie 2023, 14:27
autor: fallenmk
A co sądzicie o tym, co napisałem wcześniej?

Re: [TMiM] Ruch o 0

: wtorek 11 kwie 2023, 14:30
autor: abubu
fallenmk pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 20:28 Są chyba jeszcze karty z czymś na kształt "zamiast ruchu możesz ponownie zbadać swój obszar"? Jeśli tak, to z nich by wynikało, że ruch musi być co najmniej o 1.
Wydaje mi się, że tutaj nie ma to znaczenia. Zamiast ruchu można też się teleportować. Wówczas nie rzucasz za ruch. Tutaj jest przypadek, gdzie rzucasz i wynik (może) wynieść 0.

Re: [TMiM] Ruch o 0

: wtorek 11 kwie 2023, 15:29
autor: Rogo
Wracamy do punktu wyjścia. W myśl nadrzędności kart nad instrukcją i braku zapisu "(do minimum 1)", zostajemy z sytuacją sprzeczną z tym co napisali panowie testerzy z FFG. Najłatwiej po prostu grać, że faktycznie o to minimum 1 trzeba się poruszyć, ale nadal uważam, że ta karta to taki troszkę bubel.

Re: [TMiM] Ruch o 0

: wtorek 11 kwie 2023, 17:24
autor: husar
Homerules i po sprawie...

Re: [TMiM] Ruch o 0

: środa 12 kwie 2023, 00:33
autor: DzieX
W wersji Digital karta ma taką samą treść
pozłacany kompas.jpg

Re: [TMiM] Ruch o 0

: środa 12 kwie 2023, 01:30
autor: fallenmk
A da się też ruszyć o 0 obszarów?

Re: [TMiM] Ruch o 0

: środa 12 kwie 2023, 02:29
autor: DzieX
Nie mam cierpliwości grać tyle, żeby zasymulować takie warunki

Re: [TMiM] Ruch o 0

: środa 12 kwie 2023, 10:14
autor: Mały Nemo
fallenmk pisze: środa 12 kwie 2023, 01:30 A da się też ruszyć o 0 obszarów?
Nie. Dopiero przy 2 oczkach pojawia się opcja obniżenia wyniku o 1.

Re: [TMiM] Ruch o 0

: czwartek 13 kwie 2023, 12:20
autor: Rogo
Mały Nemo pisze: poniedziałek 10 kwie 2023, 14:39 Pytanie czy ruch o 0 obszarów to wciąż ruch
Pytanie czym ruch w ogóle jest? Jeśli traktować ruch jako fazę tury, to w momencie rzucenia kością już go rozpocząłem. Wtedy zgodnie z treścią karty mogę odjąć 1 i poruszyć się o wynik w kierunku zgodnym lub niezgodnym z ruchem wskazówek zegara. A jeśli ten wynik to 0, to o tyle się poruszam, czyli nie poruszam się wcale, ale ruch - jako fazę tury - wykonałem.
abubu pisze: wtorek 11 kwie 2023, 07:00 Ja tutaj tylko dodam, że istnieje coś takiego jak pierwszeństwo zasad. Przykładowo, w instrukcji może być jakiś zapis, który później jest "znoszony" zapisami na jakiejś karcie (np. przygody, poszukiwacza, itp). Tak więc, wydaje mi się, że ze względu na nieprecyzyjny zapis na karcie Pozłacany kompas (celowo lub nie), pozwala ona na uzyskanie wyniku "0" za ruch. I przy okazji nasuwa się pytanie, co w takim przypadku ... czy pozwala to na zbadanie obszaru ponownie? Według mnie nie ;)
Skończyła się faza ruchu, zaczęła się faza spotkania, więc moim zdaniem tak, o ile nie postanowiłeś spotkać innego Poszukiwacza na tym obszarze.

Wszystko zależy od interpretacji, a nie byłoby tego problemu, gdyby ktoś nie stwierdził, że zapis "(do minimum 1)" jest zbędny.
A skoro efekt można interpretować na więcej niż jeden sposób, to podtrzymuję swoje stanowisko, że karta jest źle napisana.

Re: [TMiM] Ruch o 0

: czwartek 13 kwie 2023, 13:42
autor: Mały Nemo
Rogo pisze: czwartek 13 kwie 2023, 12:20 a nie byłoby tego problemu, gdyby ktoś nie stwierdził, że zapis "(do minimum 1)" jest zbędny.
I zeby jeszcze miejsca na karcie nie bylo, a tymczasem wolnego miejsca jak muchow.

Re: [TMiM] Ruch o 0

: czwartek 13 kwie 2023, 14:05
autor: DzieX
Postarane na 30%