Poruszanie się w Jaskini
- Łosiu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Konteksty
• Krasnoludzka Kopalnia - Posty: 331
- Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
- Lokalizacja: Krosno/Poznań
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt:
Poruszanie się w Jaskini
Witam!
Jestem kolejnym z tych, którzy po latach odgrzebali Magię i Miecz i trafili tutaj
Załóżmy, że mam poszukiwacza o mocy mniejszej niż 6. Zgodnie z zasadami ruchu na planszy Jaskini mogę się poruszać o jeden Obszar na turę bez rzutu kostką lub rzucać kostką i stosować się do wyrzuconej ilości oczek. Teoretycznie powinienem się poruszyć tyle oczek, ile wypadnie. Wówczas stając na polu z rozwidleniem rzucam kostką jeszcze raz, żeby ustalić kierunek mojego ruchu? Czy stosuję się do wyrzuconej uprzednio liczby, określającej ile pól mam się ruszyć?
Bo tu się rodzi moje niezrozumienie systemu ruchu. Powiedzmy, że stoję na pierwszym polu po Wejściu do Jaskini. Mam moc mniejszą niż 6, wybieram rzucanie kostką. Wyrzuciłem 6 oczek. I co teraz?
Jeśli stosuję się do wyrzuconej szóstki, idę do Komnaty, na pole na którym ciągnie się 2 karty, potem Podziemne Źródło, do góry i do Komnaty, a potem powinienem znów pójść na pole, na którym się ciągnie 2 karty, ale zgonie z zasadami mi nie wolno...
A nawet jeśli rzucam kostką dla określenia kierunku ruchu może nastąpić ta sama sytuacja. Albo rzut kostką osądzi dla mnie powrót na pole, z którego przyszedłem...
Jak sobie z tym radzicie? Pomijając rozwiązanie nie grania z Jaskinią, które chyba jest dość powszechne
Jestem kolejnym z tych, którzy po latach odgrzebali Magię i Miecz i trafili tutaj
Załóżmy, że mam poszukiwacza o mocy mniejszej niż 6. Zgodnie z zasadami ruchu na planszy Jaskini mogę się poruszać o jeden Obszar na turę bez rzutu kostką lub rzucać kostką i stosować się do wyrzuconej ilości oczek. Teoretycznie powinienem się poruszyć tyle oczek, ile wypadnie. Wówczas stając na polu z rozwidleniem rzucam kostką jeszcze raz, żeby ustalić kierunek mojego ruchu? Czy stosuję się do wyrzuconej uprzednio liczby, określającej ile pól mam się ruszyć?
Bo tu się rodzi moje niezrozumienie systemu ruchu. Powiedzmy, że stoję na pierwszym polu po Wejściu do Jaskini. Mam moc mniejszą niż 6, wybieram rzucanie kostką. Wyrzuciłem 6 oczek. I co teraz?
Jeśli stosuję się do wyrzuconej szóstki, idę do Komnaty, na pole na którym ciągnie się 2 karty, potem Podziemne Źródło, do góry i do Komnaty, a potem powinienem znów pójść na pole, na którym się ciągnie 2 karty, ale zgonie z zasadami mi nie wolno...
A nawet jeśli rzucam kostką dla określenia kierunku ruchu może nastąpić ta sama sytuacja. Albo rzut kostką osądzi dla mnie powrót na pole, z którego przyszedłem...
Jak sobie z tym radzicie? Pomijając rozwiązanie nie grania z Jaskinią, które chyba jest dość powszechne
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Cały ten system poruszania jest kłopotliwy, no ale....
Zapis, że przez dany Obszar możesz przyjść tylko raz w ciągu tury był raczej podpiął pod Poszukiwaczy o Mocy większej lub równej 6.
Jak masz niższą, to rzucasz na ilość Obszarów, a potem na każdym Obszarze ponownie ustalając skręt i co wypadnie to wypadnie.
Jednak sugerowałbym założyć, że po prostu trzeba przemieszczać się o jeden Obszar. Tak jest dużo prościej i szybciej.
EDIT:
No i oczywiście witamy na forum
Zapis, że przez dany Obszar możesz przyjść tylko raz w ciągu tury był raczej podpiął pod Poszukiwaczy o Mocy większej lub równej 6.
Jak masz niższą, to rzucasz na ilość Obszarów, a potem na każdym Obszarze ponownie ustalając skręt i co wypadnie to wypadnie.
Jednak sugerowałbym założyć, że po prostu trzeba przemieszczać się o jeden Obszar. Tak jest dużo prościej i szybciej.
EDIT:
No i oczywiście witamy na forum
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Traktując instrukcję dosłownie, rzucasz przed ruchem ustalając o ile obszarów masz się poruszyć. Załóżmy, że rzuciłeś 3 wg instrukcji 1,2,3 oznacza skręt w lewo. Zatem zaczynasz w lewo, na następnej komnacie również w lewo, a jeżeli następna komnata uniemożliwia pójście w lewo bo wrócisz na komnatę, przez którą przychodziłeś to bierzesz następną możliwą ścieżkę "od lewej".
EDIT:
Tak, tak -> Witamy na forum
EDIT:
Tak, tak -> Witamy na forum
rzucić kostkę i poruszać się do przodu skręcając na
rozwidleniach w sposób następujący:
- przy dwóch odnogach:
1, 2, 3 oczka - skręt w lewo
4, 5, 8 oczek - skręt w prawo,
- przy trzech rozwidleniach:
1, 2 oczka - skręt w lewo,
3, 4 oczka - prosto,
5, 8 oczek - skręt w prawo,
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Łosiu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Konteksty
• Krasnoludzka Kopalnia - Posty: 331
- Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
- Lokalizacja: Krosno/Poznań
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt:
Ok, dzięki, również witam
A co do samej rozgrywki w Jaskini macie jakieś własne usprawnienia/zmiany w regułach/ulepszenia itd? Bo pamiętam, że Jaskinię włączyliśmy do gry raz i to było w sumie bardziej kłopotliwe niż radości nam z gry przynosiło Szwagier się porwał na zdobycie Kryształu, to zanim zdecydował się otwierać komnatę już był nieźle osłabiony, a po samym uzyskaniu tegoż artefaktu z naprawdę mocnego Poszukiwacza zostało wspomnienie I stwierdziliśmy, że ten Kryształ, a z nim cała Jaskinia, nie był tego warty i od tamtej pory gramy tylko z Przygodami z Jaskini.
A co do samej rozgrywki w Jaskini macie jakieś własne usprawnienia/zmiany w regułach/ulepszenia itd? Bo pamiętam, że Jaskinię włączyliśmy do gry raz i to było w sumie bardziej kłopotliwe niż radości nam z gry przynosiło Szwagier się porwał na zdobycie Kryształu, to zanim zdecydował się otwierać komnatę już był nieźle osłabiony, a po samym uzyskaniu tegoż artefaktu z naprawdę mocnego Poszukiwacza zostało wspomnienie I stwierdziliśmy, że ten Kryształ, a z nim cała Jaskinia, nie był tego warty i od tamtej pory gramy tylko z Przygodami z Jaskini.
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Arkon zrobił podliftowaną wersję Jaskini. Jest co prawda do Magicznego Miecza ale dałoby się ją chyba skonwertować.
Ja najchętniej zrobiłbym Jaskinię od nowa. Komnaty dostałyby wtedy własny stosik kart. Plansza Wrewa, trochę poprawek, nowych kart, i jedziemy.
A póki co to proponuję podkręcenie Magicznego Kryształu. Niech np. przechowuje kartę Alternatywnego Zakończenia której będziesz mógł użyć zamiast tej która znajduje się na Koronie Władzy. (Jeśli żadnej tam nie ma to dociągasz normalnie a następnie decydujesz czy rozpatrujesz dociągniętą czy tą którą masz schowaną w Krysztale)
Mogą też być w środku np. trzy Czary czy jedno Zaklęcie. Nieodnawialne ale zawsze to pomoc. Lub jeden Czar zawsze, podobnie jak z Różdżką. Może +1 do Siły i Mocy? Akurat Kryształ daje duże pole do popisu bo nie trzeba nawet drukować dla niego nowej karty żeby wprowadzić zmiany. Możecie go w waszej grupie bez problemu customize'nąć tak żeby był sens go zdobywać ale żeby nie był lepszy od Korony Władzy.
Mam, wydaje mi się, całkiem niezły pomysł na nową wersję Kryształu, ale jest kompatybilny tylko z Magicznym Mieczem.
Ja najchętniej zrobiłbym Jaskinię od nowa. Komnaty dostałyby wtedy własny stosik kart. Plansza Wrewa, trochę poprawek, nowych kart, i jedziemy.
A póki co to proponuję podkręcenie Magicznego Kryształu. Niech np. przechowuje kartę Alternatywnego Zakończenia której będziesz mógł użyć zamiast tej która znajduje się na Koronie Władzy. (Jeśli żadnej tam nie ma to dociągasz normalnie a następnie decydujesz czy rozpatrujesz dociągniętą czy tą którą masz schowaną w Krysztale)
Mogą też być w środku np. trzy Czary czy jedno Zaklęcie. Nieodnawialne ale zawsze to pomoc. Lub jeden Czar zawsze, podobnie jak z Różdżką. Może +1 do Siły i Mocy? Akurat Kryształ daje duże pole do popisu bo nie trzeba nawet drukować dla niego nowej karty żeby wprowadzić zmiany. Możecie go w waszej grupie bez problemu customize'nąć tak żeby był sens go zdobywać ale żeby nie był lepszy od Korony Władzy.
Mam, wydaje mi się, całkiem niezły pomysł na nową wersję Kryształu, ale jest kompatybilny tylko z Magicznym Mieczem.
- Łosiu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Konteksty
• Krasnoludzka Kopalnia - Posty: 331
- Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
- Lokalizacja: Krosno/Poznań
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
- Łosiu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Konteksty
• Krasnoludzka Kopalnia - Posty: 331
- Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
- Lokalizacja: Krosno/Poznań
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt:
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
Takie coś to może być na Przedpolach Piekieł (prawie jest) jak już a nie w Jaskini :mrgreen: z tego względu mało osób gra z tym dodatkiem. Pomijam inne bugi.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Jaskinia to dziwny dodatek.
Jak się patrzy na same założenia, to wydają się być dobre. Jednak grywalność jest słabiutka.
Myślę, że dodatek był raczej testowany tylko w formie osobnej gry.
Problem jest taki, że nie da się go w prosty sposób naprawić, błędy sięgają zbyt głęboko.
Plansza Wrewa jest bardzo ładna, niestety wcale nie dużo bardziej grywalna od oryginalnej.
Jak się patrzy na same założenia, to wydają się być dobre. Jednak grywalność jest słabiutka.
Myślę, że dodatek był raczej testowany tylko w formie osobnej gry.
Problem jest taki, że nie da się go w prosty sposób naprawić, błędy sięgają zbyt głęboko.
Inaczej się chyba nie da. Ale to też sporo roboty.Krzysiek pisze:Ja najchętniej zrobiłbym Jaskinię od nowa. Komnaty dostałyby wtedy własny stosik kart. Plansza Wrewa, trochę poprawek, nowych kart, i jedziemy
Plansza Wrewa jest bardzo ładna, niestety wcale nie dużo bardziej grywalna od oryginalnej.