tajemne wrota
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
tajemne wrota
Witam,
Pierwszy post i od razu pytanie. "poszukiwacz moze probowac otworzyc tajemne wrota tylko jesli tym samym ruchem zdola jeszcze wkroczyc na obszar lezacy za nimi (rowniny grozy)."
Czy oznacza to, ze:
a) stojac na obszarze tajemnych wrot musze wyrzucic 1 aby probowac wejsc do wewnetrznej krainy
b) bedac na obszarze tajemnych wrot moge wyrzucic dowolna ilosc oczek na przyklad 3, ruszyc sie z tajemnych wrot do rowniny grozy (forsujac po drodze wrota) i zatrzymujac sie na rowninach grozy zakonczyc ruch?
Pierwszy post i od razu pytanie. "poszukiwacz moze probowac otworzyc tajemne wrota tylko jesli tym samym ruchem zdola jeszcze wkroczyc na obszar lezacy za nimi (rowniny grozy)."
Czy oznacza to, ze:
a) stojac na obszarze tajemnych wrot musze wyrzucic 1 aby probowac wejsc do wewnetrznej krainy
b) bedac na obszarze tajemnych wrot moge wyrzucic dowolna ilosc oczek na przyklad 3, ruszyc sie z tajemnych wrot do rowniny grozy (forsujac po drodze wrota) i zatrzymujac sie na rowninach grozy zakonczyc ruch?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Uszanowanie,
nie musisz stawać konkretnie na obszarze Tajemnych Wrót, aby przejść przez Tajemne Wrota. Możesz przykładowo znajdować się w Ukrytej Dolinie i wyrzucić 4 oczka za ruch. Zamiast wykonywać swój pełny ruch (Zamek), możesz zatrzymać się na obszarze Tajemnych Wrót i spróbować je otworzyć. Jeżeli Ci się uda, to przechodzić do Wewnętrznej Krainy. Jeżeli Ci się nie uda, tracisz 1 punkt użytej cechy i Twoja tura się kończy.
Jeżeli jednak w przykładzie powyżej zamiast 4 oczek za ruch byś wyrzucił 3 oczka, nie mógłbyś próbować otworzyć Tajemne Wrota - musiałbyś ciągnąć kartę Przygody. Za to w swym następnym ruchu, bez względu na liczbę oczek, którą byś wyrzucił, za ruch, mógłbyś próbować otworzyć Tajemne Wrota.
nie musisz stawać konkretnie na obszarze Tajemnych Wrót, aby przejść przez Tajemne Wrota. Możesz przykładowo znajdować się w Ukrytej Dolinie i wyrzucić 4 oczka za ruch. Zamiast wykonywać swój pełny ruch (Zamek), możesz zatrzymać się na obszarze Tajemnych Wrót i spróbować je otworzyć. Jeżeli Ci się uda, to przechodzić do Wewnętrznej Krainy. Jeżeli Ci się nie uda, tracisz 1 punkt użytej cechy i Twoja tura się kończy.
Jeżeli jednak w przykładzie powyżej zamiast 4 oczek za ruch byś wyrzucił 3 oczka, nie mógłbyś próbować otworzyć Tajemne Wrota - musiałbyś ciągnąć kartę Przygody. Za to w swym następnym ruchu, bez względu na liczbę oczek, którą byś wyrzucił, za ruch, mógłbyś próbować otworzyć Tajemne Wrota.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6201
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Nemomon, Coś się pomyliłeś - z Ukrytej doliny do Tajemnych Wrót są 2 obszary, więc w Twoim przykładzie jak się wyrzuci 2 oczka, to się ciągnie kartę, a jak 3 lub więcej, to można się zatrzymać na Tajemnych Wrotach i próbować je otworzyć i jeśli się uda - skończyć ruch na Równinie Grozy (przy czym, rzecz jasna, nie ciągnie się wtedy karty na Tajemnych Wrotach)
Ze Strażnikiem pomiędzy krainami Zewnętrzną i Środkową jest analogicznie - jak ruch się kończy dokładnie na jego obszarze, to ciągnie się kartę, jak się go mija, to można z nim walczyć (lub przejść bez walki, gdy idzie się z Krainy Środkowej do Zewnętrznej).
Jedyna różnica jest taka, że po zmianie krainy wykorzystuje się wszystkie pozostałe oczka za ruch
(np rzucasz na Cmentarzu 4, idziesz 2 do Strażnika, pokonujesz go i pozostałe 2 oczka wykorzystujesz w Krainie Środkowej i kończysz na Ukrytej Dolinie lub na Przeklętej Polanie)
Ze Strażnikiem pomiędzy krainami Zewnętrzną i Środkową jest analogicznie - jak ruch się kończy dokładnie na jego obszarze, to ciągnie się kartę, jak się go mija, to można z nim walczyć (lub przejść bez walki, gdy idzie się z Krainy Środkowej do Zewnętrznej).
Jedyna różnica jest taka, że po zmianie krainy wykorzystuje się wszystkie pozostałe oczka za ruch
(np rzucasz na Cmentarzu 4, idziesz 2 do Strażnika, pokonujesz go i pozostałe 2 oczka wykorzystujesz w Krainie Środkowej i kończysz na Ukrytej Dolinie lub na Przeklętej Polanie)
- Rogo
-
- Posty: 6201
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Grasz w grę setki milionów razy i nie znasz planszy na pamięć? :shock: Rozumiem jeszcze zapomnieć instrukcje obszarów, ale sam ich rozkład powinieneś umieć wymienić nawet obudzony w środku nocy :mrgreen:
I tym akcentem chciałbym zakończyć nasz malutki offtop
Właśnie odwrotnie - instrukcje obszarów mogę wymienić w nocy (p)o północy, a ich położenie tak czasem średnio. A Ty pamiętasz, czy koło Lasu jest Puszcza, Wzgórza, czy Pola? ;> //Nemo
Z jednej strony Pola, z drugiej Równiny (chyba, strzelam xD). Chodziło mi o wszystkie inne Obszary niż "Wyciągnij 1 kartę."
I tym akcentem chciałbym zakończyć nasz malutki offtop
Właśnie odwrotnie - instrukcje obszarów mogę wymienić w nocy (p)o północy, a ich położenie tak czasem średnio. A Ty pamiętasz, czy koło Lasu jest Puszcza, Wzgórza, czy Pola? ;> //Nemo
Z jednej strony Pola, z drugiej Równiny (chyba, strzelam xD). Chodziło mi o wszystkie inne Obszary niż "Wyciągnij 1 kartę."
Ostatnio zmieniony poniedziałek 23 sie 2010, 12:43 przez Rogo, łącznie zmieniany 1 raz.