czyli jako bazową Moc i Siłę powinienem traktować te ze starego poszukiwacza pomimo, że mam kartę nowego? trochę problematyczne to rozwiązanie, niech jeszcze trafi się np. zamiana z Trolla na Wróżkę i co? mam wogóle nie posiadać żadnych czarów? Jeżeli będę miał stracić punkt mocy to moja wyjściowa jest 1? trochę się to kupy nie trzyma i sensowniejsze jest rozwiązanie: nowy poszukiwacz = nowe statyyabollo pisze:wszystkie punkty Siły i Mocy pozostają bez zmian
Przeistoczenie
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Rogo
-
- Posty: 6202
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Już to kiedyś pisałem, ba, nie tylko ja tak pisałem: Wystarczy zostawić sobie wszystkie punkty powyżej startowej ilości i te startowe zamienić, tj. np.
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Takie rozwiązanie ani nie budzi sprzeczności jak opisane powyżej, ani nie osłabia poszukiwacza obniżajądc jego staty do minimum
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Takie rozwiązanie ani nie budzi sprzeczności jak opisane powyżej, ani nie osłabia poszukiwacza obniżajądc jego staty do minimum
Ja nawet nie mam Talismana.
- rinaldo
-
- Posty: 93
- Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
I stanowi chyba najrozsądniejsze połączenie istoty tego czaru z zasadami gry.
Ja bym jeszcze dodał, że moim zdaniem, gdyby twórcy czaru chcieli, aby tak drastycznie ingerował w mechanikę gry (nieobniżanie statystyk poniżej startowych to w końcu jeden z dogmatów w zasadach, nie pamiętam, czy ktokolwiek poza mumią się z tego wyłamuje), wprost by to na karcie opisali.
Ja bym jeszcze dodał, że moim zdaniem, gdyby twórcy czaru chcieli, aby tak drastycznie ingerował w mechanikę gry (nieobniżanie statystyk poniżej startowych to w końcu jeden z dogmatów w zasadach, nie pamiętam, czy ktokolwiek poza mumią się z tego wyłamuje), wprost by to na karcie opisali.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
i takie rozwiązanie mi się podoba...zaproponowane wcześniej nie miało, żadnego sensuRogo pisze:Już to kiedyś pisałem, ba, nie tylko ja tak pisałem: Wystarczy zostawić sobie wszystkie punkty powyżej startowej ilości i te startowe zamienić, tj. np.
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Takie rozwiązanie ani nie budzi sprzeczności jak opisane powyżej, ani nie osłabia poszukiwacza obniżajądc jego staty do minimum
- yabollo
-
- Posty: 67
- Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
OK. Rozwiązanie faktycznie rozsądne, ale w przypadku gdy właśnie po wylosowaniu nowego Poszukiwacza mamy konflikt bazowej Siły/Mocy nowej Postaci względem poprzedniej. W momencie gdy Przeistoczenie zostanie użyte w końcowym etapie gry, gdy nasz Poszukiwacz ma np. Siłę 10 i Moc 8 to czy też to rozwiązanie stosujecie?Rogo pisze:Już to kiedyś pisałem, ba, nie tylko ja tak pisałem: Wystarczy zostawić sobie wszystkie punkty powyżej startowej ilości i te startowe zamienić, tj. np.
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Wasz przykład z innymi wartościami: Na Trolla o Sile 10 i Mocy 8 rzucono Przeistoczenie i wylosował Wróżkę. Czy wtedy Wróżka powinna mieć Siłę 6 (2 startowe+4 zdobyte przez Trolla) i Moc 11 (4 startowe+7 zdobytych przez Trolla)?
Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
- yabollo
-
- Posty: 67
- Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
Czar jest właśnie dobry. To jedna z kart, dzięki której w świecie Magii i Miecza nigdy nic niewiadomo i największy paker może jeszcze gry nie wygrać W ostatnich kilku partiach posłużono się tym Czarem przeciwko mnie 4 razy i nie narzekałem choć utrudniło w znacznym stopniu rozgrywkęRogo pisze:U mnie ten Czar ma bana (bo wcześniej nie myślałem o takim rozwiązaniu xD), ale pewnie bym tak grał. Może przywrócę go do łask i wtasuję do talii
Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
Bana jako takiego brak, gdyż ten Czar jest często ostatnim sposobem, by zagrozić jakiemuś zbyt rozwiniętemu Poszukiwaczowi. Przy jego (Przeistoczenia) obecności w talii nawet koks z 20 siły i mocy musi uważac i nie robić zbytnio na złość innym graczom.
Równocześnie w wypadku rzucenia takiego Czaru dużo wnikliwiej czyta się reguły i wtedy często można wyszukać różne kruczki prawne, czasem balansujące na (granicy sprawiedliwości growej), które umożliwiają obronę.
Równocześnie w wypadku rzucenia takiego Czaru dużo wnikliwiej czyta się reguły i wtedy często można wyszukać różne kruczki prawne, czasem balansujące na (granicy sprawiedliwości growej), które umożliwiają obronę.