Nieliniowy wzrost Sily
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Narazie jak wiecie gram bez przyrostu sili za pokonanych wrogów.
Jesli go wprowadze bedzie on nastepujacy.
20 punktów pokonanych wrogów = 1 punkt sily
60 = 1 punkt sily
100 = 1 punkt sily (maks)
Czyli na cala gre sila poszukiwacza za zabitych wrogów moze zostac maksymalnie podwyzszona o 3 punkty !!!
Myslac logocznie ta zasada jest bardzo trafna moim zdaniem.
Oczywiscie zamaist 20, 60, 100 mozna wprowadzic , 20 , 50, 80 itp itd (do uzgodnienia)
Jesli go wprowadze bedzie on nastepujacy.
20 punktów pokonanych wrogów = 1 punkt sily
60 = 1 punkt sily
100 = 1 punkt sily (maks)
Czyli na cala gre sila poszukiwacza za zabitych wrogów moze zostac maksymalnie podwyzszona o 3 punkty !!!
Myslac logocznie ta zasada jest bardzo trafna moim zdaniem.
Oczywiscie zamaist 20, 60, 100 mozna wprowadzic , 20 , 50, 80 itp itd (do uzgodnienia)
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 50
- Kontakt:
/ciach/Kufir pisze: Jesli go wprowadze bedzie on nastepujacy.
20 punktów pokonanych wrogów = 1 punkt sily
60 = 1 punkt sily
100 = 1 punkt sily (maks)
Zbyt rygorystycznie. Nie miałbym frajdy. Poza tym omijałbym potwory nie widząc żadnej korzyści w tępieniu.Kufir pisze: Oczywiscie zamaist 20, 60, 100 mozna wprowadzic , 20 , 50, 80 itp itd (do uzgodnienia)
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Hmmm, mozliwe ale staram sie tak grac i sugerowac takie rozwiazania aby postacie zbyt szybko sie nie rozwijaly.
Juz i taka taka Swiatynia, czy Wioska daja niezle mozliwosci rozwoju postaci bez zbytich konsekwencji. Gracze koczuja kolo tych lokacji dlatego, choc zdobywanie punktow sily przez pokonanych wrogow staralbym sie jakos ukrócic.
Juz i taka taka Swiatynia, czy Wioska daja niezle mozliwosci rozwoju postaci bez zbytich konsekwencji. Gracze koczuja kolo tych lokacji dlatego, choc zdobywanie punktow sily przez pokonanych wrogow staralbym sie jakos ukrócic.
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela 26 cze 2005, 23:42
A co powiecie na coś takiego? (pisałem juz o tym w poście o wzrastającej sile wrogów):
Siła sie dodaje normalnie. Przy czym działa tak:
Zebrałeś 30 pt, spox - ale użyj ich tylko na przedpolach piekieł.
W pozostałych "krainach" uzywaj siły max 2 razy początkowa. Tzn wyjściowa 2 razy poczatkowa+ew za przedmioty przyjaciele itd. Trzebaby dobrze ten mnożnik wyregulować, bo 2*7 + dajmy na to 3 z przedmiotów i przyjaciół to i tak bardzo dużo, ale możę być mniejszy np 1.5 z zaokrągleniem w którąkolwiek strone. Jakie to ma zalety? Nie kasujesz przeciwników do czasu aż nie zaatakujesz korony władzy. Czyli nie jest nudno. Wady? Cienias nigdy nie będzie miał równych szans z jakimś Wojownikiem, ale dla mnie to zaleta. Jakby ktoś nie musiał to i tak by słabymi nie grał bo dużo jest poprostu do bani poszukiwaczy. Wylosowałeś słabego - masz pecha. Troche bez sensu zakładać że jak ktoś wylosuje słabego poszukiwacza to w ramach rekopmesaty dostaje jakieś bonusy w postaci dodatkowych zdolności. No bez przesady - nie doprowadzajmy do sytuacji że Niziołek będzie lepszy niż Arcymag. Wiem że to sie nijak ma z zasadami równych szans, ale cóż. Cały urok wygrać kimś słabym. Szkoda tylko że wszystko zależy od szczęscia w losowaniu przygód niż od taktyki:) Ale i tak jak sie wygra kimś słabym z kimś dobrym to i tak sie będzie dumnym. Chociaż osobiście lubie grać dobrymi i rozwalać słabszych:D Czy to znaczy że nigdy nie wydorośleje?:)
Siła sie dodaje normalnie. Przy czym działa tak:
Zebrałeś 30 pt, spox - ale użyj ich tylko na przedpolach piekieł.
W pozostałych "krainach" uzywaj siły max 2 razy początkowa. Tzn wyjściowa 2 razy poczatkowa+ew za przedmioty przyjaciele itd. Trzebaby dobrze ten mnożnik wyregulować, bo 2*7 + dajmy na to 3 z przedmiotów i przyjaciół to i tak bardzo dużo, ale możę być mniejszy np 1.5 z zaokrągleniem w którąkolwiek strone. Jakie to ma zalety? Nie kasujesz przeciwników do czasu aż nie zaatakujesz korony władzy. Czyli nie jest nudno. Wady? Cienias nigdy nie będzie miał równych szans z jakimś Wojownikiem, ale dla mnie to zaleta. Jakby ktoś nie musiał to i tak by słabymi nie grał bo dużo jest poprostu do bani poszukiwaczy. Wylosowałeś słabego - masz pecha. Troche bez sensu zakładać że jak ktoś wylosuje słabego poszukiwacza to w ramach rekopmesaty dostaje jakieś bonusy w postaci dodatkowych zdolności. No bez przesady - nie doprowadzajmy do sytuacji że Niziołek będzie lepszy niż Arcymag. Wiem że to sie nijak ma z zasadami równych szans, ale cóż. Cały urok wygrać kimś słabym. Szkoda tylko że wszystko zależy od szczęscia w losowaniu przygód niż od taktyki:) Ale i tak jak sie wygra kimś słabym z kimś dobrym to i tak sie będzie dumnym. Chociaż osobiście lubie grać dobrymi i rozwalać słabszych:D Czy to znaczy że nigdy nie wydorośleje?:)
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 50
- Kontakt:
System z mnożeniem x2 jest interesujący (choć ja obstaję przy Bazowe + x, gdzie {4<x<8}) za to pomysł z nagłymi 30 na PP (wiem, że też zostały "zarobione") to dziwne rozwiązanie.
PP mają zbyt silne karty, to fakt, ale ja swoje edytowałem przed drukiem i aktualnie bez problemów pasują do systemu obliczania siły z górnym pułapem (wg wzoru podanego powyżej). Co nie znaczy, że jest łatwo.
Nie odkryję chyba ameryki jeśli powiem, że PP wymaga korekt. Jest nawet na forum wątek z tym tematem, ale jeśli o mnie chodzi, to nie będę raczej tam wrzucał swoich uwag, bo prawda jest taka, że lwia część kart wymagała poprawek (głównie właśnie wyważenie trudności, ale też pewne poprawki do pomysłów i językowe, w końcu czasem i grafika), ponad 80% mam pozmieniane. Nie będę wszystkiego opisywać. Po prostu uważam, że w pierwszej kolejności należy oszlifować PP a dopiero w następnej kolejności dostosowywać ogólne zasady do tego najtrudniejszego obszaru na planszy.
Gdyby Cliff i DeSS byli zainteresowani, to swoje uwagi mogę im przekazać, tak aby skorygowane zostały "pliki źródłowe" a nie kopie na prywatnych witrynach różnych ludzi.
PP mają zbyt silne karty, to fakt, ale ja swoje edytowałem przed drukiem i aktualnie bez problemów pasują do systemu obliczania siły z górnym pułapem (wg wzoru podanego powyżej). Co nie znaczy, że jest łatwo.
Nie odkryję chyba ameryki jeśli powiem, że PP wymaga korekt. Jest nawet na forum wątek z tym tematem, ale jeśli o mnie chodzi, to nie będę raczej tam wrzucał swoich uwag, bo prawda jest taka, że lwia część kart wymagała poprawek (głównie właśnie wyważenie trudności, ale też pewne poprawki do pomysłów i językowe, w końcu czasem i grafika), ponad 80% mam pozmieniane. Nie będę wszystkiego opisywać. Po prostu uważam, że w pierwszej kolejności należy oszlifować PP a dopiero w następnej kolejności dostosowywać ogólne zasady do tego najtrudniejszego obszaru na planszy.
Gdyby Cliff i DeSS byli zainteresowani, to swoje uwagi mogę im przekazać, tak aby skorygowane zostały "pliki źródłowe" a nie kopie na prywatnych witrynach różnych ludzi.
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela 26 cze 2005, 23:42
Liczby to każdy ma swoje pomysły i o tym nie ma co zbytnio dyskutować bo co osoba to własny pomysł:) Generalnie chodzi mi o to że wszelkie regulowanie bez podziału na ten obszar i tak bedzie powodowało kasowanie kart, gdyż żeby tam wejść(pp) trzeba sie wzmocnić pod tamtych wrogów.
Ps - już nie będę tego posta zaśmiecał:)
Ps - już nie będę tego posta zaśmiecał:)
- MKosciu
-
- Posty: 19
- Rejestracja: czwartek 12 sty 2006, 12:05
- Lokalizacja: Wrocław/Poznań
- Płeć:
- Wiek: 34
Moja zasada:
Próg siły i mocy (bez przedmiotów i przyjaciół) to 12
Aby zdobyć pkt siły za pokonanego wroga trzeba uzbierać tyle pkt siły z wrogów ile wynosi potrojona wartość siły poszukiwacza (bez przedmiotów i przyjaciół). Może ta potrojona wartośc siły to sporo np. dla trolla ale jest pare miejsc w których dzięki udanemu rzutowi kością zyskamy ten jeden pkt, do tego dochodzą przyjaciele i przedmioty. Niezbyt przepadam za graniem postacią która ma ponad 20 pkt siły Wg mnie gra wtedy traci sens i robi się nudna.
Próg siły i mocy (bez przedmiotów i przyjaciół) to 12
Aby zdobyć pkt siły za pokonanego wroga trzeba uzbierać tyle pkt siły z wrogów ile wynosi potrojona wartość siły poszukiwacza (bez przedmiotów i przyjaciół). Może ta potrojona wartośc siły to sporo np. dla trolla ale jest pare miejsc w których dzięki udanemu rzutowi kością zyskamy ten jeden pkt, do tego dochodzą przyjaciele i przedmioty. Niezbyt przepadam za graniem postacią która ma ponad 20 pkt siły Wg mnie gra wtedy traci sens i robi się nudna.
-
-
- Posty: 40
- Rejestracja: piątek 28 sty 2005, 22:32
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Jak dla mnie optymalna zasada na rozwój ( oczym juz gdzieś pisałem) to:
awans na siłę 3 = 6 punktów
awans na siłę 4 = 8 punktów
awans na siłę 5 = 10 punktów
i tak dalej
Przynajmniej taki troll po ubiciu napotkanego smoka zaraz sobie nie zwiększy siły (bo potrzebuje aż 14 punktów by to zrobić). Rozwój wg zasad oryginalnych następuje za szybko, poza tym powinno być trudniej zwiększać siłe im wiekszą się ją ma.
awans na siłę 3 = 6 punktów
awans na siłę 4 = 8 punktów
awans na siłę 5 = 10 punktów
i tak dalej
Przynajmniej taki troll po ubiciu napotkanego smoka zaraz sobie nie zwiększy siły (bo potrzebuje aż 14 punktów by to zrobić). Rozwój wg zasad oryginalnych następuje za szybko, poza tym powinno być trudniej zwiększać siłe im wiekszą się ją ma.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- samba_mamba
-
- Posty: 52
- Rejestracja: sobota 28 sie 2010, 21:27
- Lokalizacja: Wieliczka
przyrost sily
a co myslicie o rozwiazaniu:
aktualna sila = 3
nastepny poziom = 4
ilosc niezbednych punktow = przyszla sila x3, a wiec 4x3=12
Przesunięty
Na przyszłość polecam skorzystać z wyszukiwarki, gdyż na podobne tematy dyskusje na forum już miały miejsce w przeszłości.
K+
aktualna sila = 3
nastepny poziom = 4
ilosc niezbednych punktow = przyszla sila x3, a wiec 4x3=12
Przesunięty
Na przyszłość polecam skorzystać z wyszukiwarki, gdyż na podobne tematy dyskusje na forum już miały miejsce w przeszłości.
K+
Ostatnio zmieniony poniedziałek 30 sie 2010, 00:07 przez samba_mamba, łącznie zmieniany 2 razy.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
ooo Panie... no to już przesada :biggrin:
No ale serio, to już zbyt ostre wymagania i sens byłby znikomy. W praktyce na pewnym poziomie już by nie było sensu zwiększać Siły, bo jest zbyt duża szansa, że się zaraz w jakiś sposób punkt straci.
Najlepszy system to ten przez chyba dość wielu tu przyjęty, czyli że poziom na który chcemy wskoczyć razy 2.
No ale serio, to już zbyt ostre wymagania i sens byłby znikomy. W praktyce na pewnym poziomie już by nie było sensu zwiększać Siły, bo jest zbyt duża szansa, że się zaraz w jakiś sposób punkt straci.
Najlepszy system to ten przez chyba dość wielu tu przyjęty, czyli że poziom na który chcemy wskoczyć razy 2.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
MiM ma tak nieskomplikowaną mechanikę, że jej utrudnianie nigdy nie wychodzi na dobre. 2x Siła to idealne, optymalne, najlepsze (właściwe zakreśl) rozwiązanie i nie sądzę by znalazło się lepsze.Artownik pisze:Najlepszy system to ten przez chyba dość wielu tu przyjęty, czyli że poziom na który chcemy wskoczyć razy 2.
Amen