Jak dla mnie to jest prawdziwe z prostego powodu - nie ma chyba w MiM ani jednej karty, która z niewyjaśnionych przyczyn w jakimkolwiek momencie przestawałaby być Przygodą. Ani w momencie dociągnięcia, ani w momencie wejścia do gry itp. Wszystkie w każdej chwili podlegają zasadom kart przygody, czasami uzależnionym od tego gdzie te ostatnie się znajdują. Ponieważ nie ma żadnych specjalnych zasad dla karty Smoczy Najazd, to nie wymyślajmy ich na siłę. Jeden wymyśli, że przestaje być przygodą i nie działa na nia Trzęsienie Ziemi, inny wymyśli, że przestaje być przygodą już wtedy kiedy zostanie wyciągnięta i np Wróżka nie może jej zamienić.b. Nadal jest kartą typu Przygoda i nadal podlega wszelkim sytuacjom dotyczącym odkrytych kart Przygoda na planszy.
"Smoczy najazd" vs. "Trzęsienie ziemi"
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Wiesz Wilczy luźno patrzac na ten temat mamy dwie interpretację działania Karty "Smoczy najazd" tak jak napisałeś powyżej, pytanie pojawia sie takie czy można dojść tu do kompromisu w/g mnie nie. Czemu?? PoKrAk i Pretorian oraz inne osoby podzielający ich punkt widzenia beda grali ze swoją interpretacją działania tejże Karty i późniejszego działania "Trzęsienia ziemi" a ja, Valdi, Kilof i reszta w/g swojej. Dyskusja umiera. Rozumiem jakby można kogoś przekonać, ale nie widzę na to szans, po przedstawieniu takiej ilości argumentów,no chyba, że zrobisz ankietę to wtedy zobaczymy ile osób z którą opcją gra.
Z innej beczki to jeśli bym miał grać z PoKrAkiem u niego w domu to przyjąłbym jego interpretację zasad pewnie z wielkim bólem nawet te z którymi bym się nie zgadzał, lecz wtedy jeśli on by grał u mnie to powinnien uszanować moją interpretację i zagrać tak jak ja gram.
Jedynie w ten sposób w niektórych punktach spornych gry można uzyskać tak zwany Kompromis.
Co do kart Ksieżniczki i Księcia to wiadomo, ze jak zamek Kaput to nie można tych przyjaciół wymienić na złoto ani odwiedzić Medyka.
Z mojej strony to tyle.
Pozdrawionka Stave.
P.S.
Zapomniałem dodać, jeśli gramy postacią która ma specjalne zdolności bądź karty itp, które mogą wpływać na karty przygody w momencie ich wyciągnięcia to je używamy spokojnie wobec Karty "Smoczy Najazd", jeśli nie mamy takiej możliwości to po wyciągnieciu tej Karty Zamek ulega zniszczeniu i później Karta Zdarzenia przypomina nam o tym fakcie i zgodnie z instrukcja na niej ciągniemy tam Kartę Przygody noi Zamku w żaden sposób nie odbudujemy.
Z innej beczki to jeśli bym miał grać z PoKrAkiem u niego w domu to przyjąłbym jego interpretację zasad pewnie z wielkim bólem nawet te z którymi bym się nie zgadzał, lecz wtedy jeśli on by grał u mnie to powinnien uszanować moją interpretację i zagrać tak jak ja gram.
Jedynie w ten sposób w niektórych punktach spornych gry można uzyskać tak zwany Kompromis.
Co do kart Ksieżniczki i Księcia to wiadomo, ze jak zamek Kaput to nie można tych przyjaciół wymienić na złoto ani odwiedzić Medyka.
Z mojej strony to tyle.
Pozdrawionka Stave.
P.S.
Zapomniałem dodać, jeśli gramy postacią która ma specjalne zdolności bądź karty itp, które mogą wpływać na karty przygody w momencie ich wyciągnięcia to je używamy spokojnie wobec Karty "Smoczy Najazd", jeśli nie mamy takiej możliwości to po wyciągnieciu tej Karty Zamek ulega zniszczeniu i później Karta Zdarzenia przypomina nam o tym fakcie i zgodnie z instrukcja na niej ciągniemy tam Kartę Przygody noi Zamku w żaden sposób nie odbudujemy.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Morgoth61
-
- Posty: 193
- Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
- Lokalizacja: Knurów
- Płeć:
- Wiek: 40
Zasadą każdej gry jest trzymanie się logiki w razie, gdy zasada nie jest jasna. A jak trzęsienie ziemi może wpłynąć na jakiekolwiek zdarzenie, które nie stworzyło nic materialnego ? Jeszcze gdyby to było magiczne trzęsienie ziemi odbudowujące zamki . Zdarzenia nie leżą na planszy. To było .. zdarzenie .. coś się kiedyś stało - w ogóle - nieważne najczęściej jaki gracz i na którym polu to wyciągnął - może nie mieć na niego w ogóle wpływu. Więc jak trzęsienie ziemi może usunąć to co zdarzyło się w przeszłości ? Chyba, że w wyniku zdarzenia powstał zamek, ale to wtedy takie zdarzenie należałoby traktować jako miejsce. Smoczy najazd wprowadza permenentna zmiane w rozgrywce i znika. Nie mozna stwierdzic, ze smoczy najazd jest co ture i smoki co ture niszcza zamek - bo skoro karta o takiej instrukcji jest na planszy to znaczy, ze zamek jest niszczony co ture. Na polu zamku potem ma stac karta symbolizujaca to, ze BYŁ smoczy najazd, ktorego skutki sa widoczne i teraz zamiast zamku sa gruzy albo pola, a nie smoczy najazd, wiec nie mozna usunac karty smoczego najazdu, bo smoczego najazdu juz nie ma - BYŁ.
Nalezy rozsadnie korygowac niedopatrzenia tworcow gry - a to ewidentnie jest niedopatrzenie i nie sadze, zby tworcy MiM zakladali, ze smoczy najazd nalezy usunac.
Budowania zamku w wyniku trzesienia ziemi jest dla mnie kretyńskie i nie chciałbym grać z osobą, która stara się mnie przekonać, że smoczy najazd nalezy usunąć.
Pretorian - twoje wyjasnienia są naciągane - nie każdy ma swoją logikę tylko logika jest jedna. To nie jest dział humanistyki. Nie wiem pret - czy twoim ojcem był jakiś bóg chaosu ?
Ok wilczy - zamek udało się odbudować - bardzo możliwe. A co jeśli to się zdarzyło już w następnej turze ? Ale niech będzie ... tylko czemu zamek odbudował się w wyniku trzęsienia ziemi ?
Zdarzenia wg mnie nie są matrialne. Więc nie można sobie równie dobrze zabrać smoczego najazdu do ekwipunku, ani zbadać smoczy najazd, tym bardziej zmusić go do wpadnięcia w szczeliny w ziemi. Smoczy najazd leży na planszy tylko dlatego, że to zdarzenie dotyczy pola nie krainy. Bo niby gdzie położyć zamieć ? Więc zdarzenia nie traktuje się jako coś materialnego, czy coś co widać (jak duchy, bo one nie są matrialne i zaraz ktoś powie, że na duchy nie działa trzęsienie ziemi .. choć to, że działa to też dziwne, ale niech sobie wpadają w szczeliny), ale jako DZIAŁANIE. Karta przygody Miecz to też w jakimś stopniu zdarzenie - czy raczej przygoda, w wyniku której na polu pojawił się miecz, który może wpaść w szczelinę. A smoczy najazd to przygoda, w wyniku, której zniszczony został zamek. Więc miecz może wpaść do ziemi, ale zniszczenie zamku nie.
Nalezy rozsadnie korygowac niedopatrzenia tworcow gry - a to ewidentnie jest niedopatrzenie i nie sadze, zby tworcy MiM zakladali, ze smoczy najazd nalezy usunac.
Budowania zamku w wyniku trzesienia ziemi jest dla mnie kretyńskie i nie chciałbym grać z osobą, która stara się mnie przekonać, że smoczy najazd nalezy usunąć.
Pretorian - twoje wyjasnienia są naciągane - nie każdy ma swoją logikę tylko logika jest jedna. To nie jest dział humanistyki. Nie wiem pret - czy twoim ojcem był jakiś bóg chaosu ?
Ok wilczy - zamek udało się odbudować - bardzo możliwe. A co jeśli to się zdarzyło już w następnej turze ? Ale niech będzie ... tylko czemu zamek odbudował się w wyniku trzęsienia ziemi ?
Zdarzenia wg mnie nie są matrialne. Więc nie można sobie równie dobrze zabrać smoczego najazdu do ekwipunku, ani zbadać smoczy najazd, tym bardziej zmusić go do wpadnięcia w szczeliny w ziemi. Smoczy najazd leży na planszy tylko dlatego, że to zdarzenie dotyczy pola nie krainy. Bo niby gdzie położyć zamieć ? Więc zdarzenia nie traktuje się jako coś materialnego, czy coś co widać (jak duchy, bo one nie są matrialne i zaraz ktoś powie, że na duchy nie działa trzęsienie ziemi .. choć to, że działa to też dziwne, ale niech sobie wpadają w szczeliny), ale jako DZIAŁANIE. Karta przygody Miecz to też w jakimś stopniu zdarzenie - czy raczej przygoda, w wyniku której na polu pojawił się miecz, który może wpaść w szczelinę. A smoczy najazd to przygoda, w wyniku, której zniszczony został zamek. Więc miecz może wpaść do ziemi, ale zniszczenie zamku nie.
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 50
- Kontakt:
Morgoth - przekonałeś mnie. Twoja wypowiedź jest właściwie zgodna z twierdzeniem, że karta "Smoczy najazd" pozostaje na planszy właściwie tylko jako znacznik informujący o zniszczeniu Zamku. Natomiast istotnym wzmocnieniem tej myśli jest stwierdzenie że (o czym właściwie wiadomo od początku) mamy do czynienia ze zdarzeniem, które już się stało i żadne karty, które nie wejdą do gry w momencie nastąpienia "Najazdu" nie mają już na niego wpływu, ponieważ już nie zdążyły.
Swoją drogą jest jeszcze jeden podobny przypadek w grze: karty "Smoczy sen". Powodują one na stałe (choć właściwie do odwołania), że wszystkie smoki przestają atakować i mają zmniejszoną Siłę. Oto treść karty:
Smoczy sen - zdarzenie (1)
Wszystkie Smoki na planszy, poza Królem
Smoków, zapadają w sen. Zaznacz to, od-
wracając ich karty koszulką do góry. Siła
śpiącego Smoka zostaje zmniejszona o 4 pu-
nkty. Jeżeli Smok został zaatakowany
i przeżył walkę, budzi się. Aby to zaznaczyć,
odwróć kartę koszulką do dołu.
Tutaj pojawia się podobny "ważniejszy przepis" ale sposób na zaznaczenie działa w zupełnie inny sposób i sama karta opuszcza grę. Dodatkowo w talii znajdują się dwa zdarzenia "Przebudzenie smoków" które mają zwięzłą treść "Wszystkie śpiące Smoki natychmiast budzą się" Gdyby jednak Smoki spały a pojawiłoby się "Trzęsienie ziemi" to nikt nie myślałby przecież żeby usuwać minione już zdarzenie i ewentualnie odwracać wszystkie Smoki które posnęły.
A swoją drogą nasuwa się myśl by zrobić specjalną kartę "Odbudowa Zamku" oczywiście żartuję.
Swoją drogą jest jeszcze jeden podobny przypadek w grze: karty "Smoczy sen". Powodują one na stałe (choć właściwie do odwołania), że wszystkie smoki przestają atakować i mają zmniejszoną Siłę. Oto treść karty:
Smoczy sen - zdarzenie (1)
Wszystkie Smoki na planszy, poza Królem
Smoków, zapadają w sen. Zaznacz to, od-
wracając ich karty koszulką do góry. Siła
śpiącego Smoka zostaje zmniejszona o 4 pu-
nkty. Jeżeli Smok został zaatakowany
i przeżył walkę, budzi się. Aby to zaznaczyć,
odwróć kartę koszulką do dołu.
Tutaj pojawia się podobny "ważniejszy przepis" ale sposób na zaznaczenie działa w zupełnie inny sposób i sama karta opuszcza grę. Dodatkowo w talii znajdują się dwa zdarzenia "Przebudzenie smoków" które mają zwięzłą treść "Wszystkie śpiące Smoki natychmiast budzą się" Gdyby jednak Smoki spały a pojawiłoby się "Trzęsienie ziemi" to nikt nie myślałby przecież żeby usuwać minione już zdarzenie i ewentualnie odwracać wszystkie Smoki które posnęły.
A swoją drogą nasuwa się myśl by zrobić specjalną kartę "Odbudowa Zamku" oczywiście żartuję.
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Hehehe nie wyobrażam sobie odbudowy zamku poprzez trzęsienie ziemi [-X Toż to nie logiczne żeby naprawiło się coś poprzez zniszczenie czym na pewno jest trzęsienie ziemi... To jest chyba jedyna karta która leżąc na planszy nie powinna podlegać trzęsieniu ziemi.
Nie cierpię lizustwa
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
ale jak niby zamek naprawi się po przejściu trzęsienia ziemi??
Logicznie biorąc odpada taka możliwość ale trzymać się zasad gry to jak najbardziej. Ja jednak wolę połączyć logikę z zasadami i grać tak jak ja lubię będąc w ramach zasad logicznych
Logicznie biorąc odpada taka możliwość ale trzymać się zasad gry to jak najbardziej. Ja jednak wolę połączyć logikę z zasadami i grać tak jak ja lubię będąc w ramach zasad logicznych
Nie cierpię lizustwa
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
nieistotneale jak niby zamek naprawi się po przejściu trzęsienia ziemi??
Smoczy najazd to głupia karta, likwiduje obszar który jest potrzebny by działały niektóre karty, więc wolę grać tak żeby była mozliwośc przywrócenia go, a skoro taka się pojawia przy trzęsieniu ziemi to wolę tak własnie grać i olać logikę, do której w tej grze nie przywiązuję wagi (zgodnie z zasadami mogę mieć np zbroję w ukrytej kieszeni i z niej korzystać z czego wynikałoby że sam jestem we własnej kieszeni, lub mieć w tej kieszeni Konia z wozem, nie widze w tym problemu więc tym bardzij nie widzę problemu w odbudowie zamku po trzęsieniu ziemi)
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Nie no z tą kieszenią i koniem z wozem w niej to już przesada ja gram na takich zasadach że zawsze mówimy co np niesie koń co kieszeń ma i tyle i co ma się ubranym na sobie bo jakoś tak nie widzę zęby zmieniać sprzęt i wyciągać z magicznej kieszeni przed walką zbroję jest to łatwiejsze bo jeśli dobrze pamiętam kieszeni nie może ukraść złodziej wiec mając taką kieszeń i trafić na konia z wozem lub na platformę z otchłani możemy nosić wszystko i jest to niemal w 100% bezpieczne
Ale każdy gra na swoich małych zasadach i każdy może regulamin zinterpretować na swój sposób :mrgreen: poniekąd jest to fajne a poniekąd nie takie całkiem...
Istotnenieistotneale jak niby zamek naprawi się po przejściu trzęsienia ziemi??
Ale każdy gra na swoich małych zasadach i każdy może regulamin zinterpretować na swój sposób :mrgreen: poniekąd jest to fajne a poniekąd nie takie całkiem...
Nie cierpię lizustwa
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
zgodna z zasadamiNie no z tą kieszenią i koniem z wozem w niej to już przesada
zasady nie mówią też nic o tym ż nie można używać zbroi, która jest na wozie
logika mnie obchodziła jak grałem w RPG ale niei tutaj.
Jeśli masz w ukrytej kieszeni konia z wozem to wg zasad złodziej ci go nie ukradni natomiast może spokojnie ukraść każdy z przedmiotów, które się na tym wozie znajdują. Logiki w tym nie ma, ale zgodne z zasadami jest i tak własnie gram.jest to łatwiejsze bo jeśli dobrze pamiętam kieszeni nie może ukraść złodziej wiec mając taką kieszeń i trafić na konia z wozem lub na platformę z otchłani możemy nosić wszystko i jest to niemal w 100% bezpieczne
W grze w której możesz nosić bez problemu 100 mieszków złota, ale mając hełm, miecz, butelkę wody i tarczę nie możesz założyć na palec pierścienia wszelkie odwołania do logicznego myślenia powinny ustąpić zasadom - i tego założenia się trzymam.
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Prawda zero logiki w tym jest... ale skoro zasady na takie coś pozwalają to czemu nie...Jeśli masz w ukrytej kieszeni konia z wozem to wg zasad złodziej ci go nie ukradni natomiast może spokojnie ukraść każdy z przedmiotów, które się na tym wozie znajdują. Logiki w tym nie ma, ale zgodne z zasadami jest i tak własnie gram.
Jednak w MiMie też przydałoby się korzystać z logiki. Urozmaica to rozgrywkę i stwarza pozory rzeczywistej sytuacji. Zasad nie zawsze trzeba się trzymać w 100% bo co poniektóre zapisy w instrukcji są nie do końca dopracowane i ja ten regulamin uznaję za nie do końca pełny.logika mnie obchodziła jak grałem w RPG ale niei tutaj.
I także w tym wypadku ja tam wolę zastosować logiczne zasady niż drętwo trzymać się regulaminu ten zapis w regulaminie pozwalający nieść tylko 4 przedmioty a mz możesz nieść nieskończenie wiele jest właśnie taki nijaki. Ja go wolę sobie znad interpretować wedle mego uznania i gracze z którymi gram, grałem zawsze się zgadzali na taką rozgrywkę.W grze w której możesz nosić bez problemu 100 mieszków złota, ale mając hełm, miecz, butelkę wody i tarczę nie możesz założyć na palec pierścienia wszelkie odwołania do logicznego myślenia powinny ustąpić zasadom - i tego założenia się trzymam.
Dobra koniec tego bo każdy z nas gra na swoich małych zasadach więc dalsze rozmowy na ten temat nie mają sensu bo temat dotyczy czego innego a nie rozmów na temat logiki w grze.
Nie cierpię lizustwa
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Czytasz czasem sam siebie? Skoro zasady mówią jasno, co już kilka razy pokazałem, że Smoczy Najazd podlega Trzęsieniu ZIemi, bo nikt nie jest w stanie wykazać, ze w obliczu zasad jest inaczej, to czemu tak nie grać?Prawda zero logiki w tym jest... ale skoro zasady na takie coś pozwalają to czemu nie...
Pisze, że skoro zasady tak mówią to czemu, nie, a w innej sytuacji skoro zasady tak mówią to jednak nie Przemyśl to
Tu się Morgoth mylisz - karta mówi jasno i pokazywałem to już na początku. Szkoda, że nie pofatygowałeś się co by przeczytać cały tematZdarzenia nie leżą na planszy
Bo Ty tak mówisz?Smoczy najazd wprowadza permenentna zmiane w rozgrywce i znika.
Nie są naciągne, tylko jasno tłumaczą zasady w zgodzie z zapisami na wszystkich kartach. Skoro uwazasz, że jest inaczej to pokaż gdzie się pomyliłem.Pretorian - twoje wyjasnienia są naciągane - nie każdy ma swoją logikę tylko logika jest jedna. To nie jest dział humanistyki. Nie wiem pret - czy twoim ojcem był jakiś bóg chaosu ?
Logika jest jedna - niby tak, ale właśnie pokazałeś, że Twoje jest jakaś jednak inna niż moja Będę się upierał, że moja jest słuszna z tego względu, że nie odnosi się ona do realiów gry, a do czystych zasad - nie mylę się w tej kwestii - spójrz na tą sytuacę bez całej otoczki jaka tworzy klimat. Załóż, że karta smoczy najazd nazywa się X i jej działaniem jest usuwanie zapisu z obszaru Y, na któym pozostaje. Karta Z natomiast (trzęsienie ziemi) może usunąć X, przez co powróci do działania Y. Pomyliłem się? nie sądzę. Jak chcesz stosować "Swoją logikę" do gry gdzie występują czary to gratuluję Ja raczej bym nie komentował co jest możliwe a co nie
Spójrz na to od strony zasad i się zastanów. W grze jest cała masa rzeczy, które wymagałyby poprawek żeby spełniać jako takie wymogi "logiki" (o ile można w ogóle zasotosować to słowo w tym przypadku), co pociągnęłoby za sobą radykalną zmianę zasad. Nawet projekt Stave tutaj nie pomoże - trzebaby z MiM zrobić RPG.
W chińczyku też dopatrujesz się odstępstw od zasad panujących w realnym świecie? A skoro już tak poprawiasz tego typu rzeczy, to zbanuj z miejsca czar Weryfikacja - niby jak on ma się do logiki gry? Niby jak chcesz logicznie wytłumaczyć rzut kostką i fakt, że postać rzuca czar żeby go zmienić, jakby w ogóle mogła coś na jego temat wiedzieć
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Czytam sam siebie i wiem że napisałem w tym zdaniu dwie sprzeczności jednak chodzi mi o to że skoro zasady są takie jakie są to czemu nie grać na nich jednak ja najpierw kieruje się zdrową logika opartą jak najbardziej o zasady przy kwestiach spornych. W tym przypadku co PoKrAk napisał ja bym postąpił inaczej. Olałbym w tym momencie troszkę zasady i nad interpretowałbym je. Jednak nie twierdzę że nie można grać w MiMa opierając się tylko o zasady odrzucając w tym momencie logikę. Jednak przy niektórych sytuacjach może wyniknąć sprzeczka i tyle.Prawda zero logiki w tym jest... ale skoro zasady na takie coś pozwalają to czemu nie...
Czytasz czasem sam siebie? Skoro zasady mówią jasno, co już kilka razy pokazałem, że Smoczy Najazd podlega Trzęsieniu ZIemi, bo nikt nie jest w stanie wykazać, ze w obliczu zasad jest inaczej, to czemu tak nie grać?
Pisze, że skoro zasady tak mówią to czemu, nie, a w innej sytuacji skoro zasady tak mówią to jednak nie Przemyśl to
Smoczy najzd dobra twoim zdaniem podlega pod działanie Trzęsienia ziemi a w moim obliczu nie podlega bo jak się naprawi zamek skoro został zniszczony...? wytłumaczysz mi to na zdrowy rozsądek? Jeśli mnie przekonasz to stawiam ci piwo...
Masz świętą rację w tym przypadku opierając się o sam czysty regulamin podkreślam czysty regulamin. Dla mnie jak juz pisałem kilka postów wyżej sytuacja wygląda troszkę inaczej i w tym momencie jeśli doszłoby do takiej sytuacji w grze najpierw bym zapytał się wszystkich graczy (albo i nie bo czasem lepsza dyktatura niż demokracja) jak to rozumieją a później podjąłbym decyzję czy trzymamy się tylko zasad opisanych przez regulamin czy myśląc logicznie zmieniamy regulamin w tym tylko przypadku... - jednak moje zdanie jest jakie jest i smoczy najazd nie podlega trzęsieniu ziemi.Będę się upierał, że moja jest słuszna z tego względu, że nie odnosi się ona do realiów gry, a do czystych zasad - nie mylę się w tej kwestii - spójrz na tą sytuacę bez całej otoczki jaka tworzy klimat. Załóż, że karta smoczy najazd nazywa się X i jej działaniem jest usuwanie zapisu z obszaru Y, na któym pozostaje. Karta Z natomiast (trzęsienie ziemi) może usunąć X, przez co powróci do działania Y. Pomyliłem się? nie sądzę. Jak chcesz stosować "Swoją logikę" do gry gdzie występują czary to gratuluję Ja raczej bym nie komentował co jest możliwe a co nie
A są jakieś odstępstwa?? nigdy się nie dopatrzyłem bo w chińczyka grałem kilka razy w życiu może z 5... tak nie lubiłem tak prostych gierek i uważam tą grę za nudną ale to kompletnie nie na temat...W chińczyku też dopatrujesz się odstępstw od zasad panujących w realnym świecie?
Niekoniecznie zaraz trzeba wszystkie zmieniać. Jest kilka kwestii spornych gdzie ja po prostu wprowadzam swoje zasady i nie psuje to jakoś rozgrywki. Gwarantuje ci bo jakoś ludzie są chętni grac na moich zasadach niż na zasadach zapisanych w instrukcji.Spójrz na to od strony zasad i się zastanów. W grze jest cała masa rzeczy, które wymagałyby poprawek żeby spełniać jako takie wymogi "logiki" (o ile można w ogóle zasotosować to słowo w tym przypadku), co pociągnęłoby za sobą radykalną zmianę zasad.
Nie wiem czy ma sens dalsza rozmowa bo jedni ostro trzymają się zasad a inni je troszkę naciągają więc i jedni i drudzy są zadowoleni i pewnie nie przekonamy ani jednych ani drugich do jakiś wspólnych zasad. Więc dyskusja taka może trwać dość długo i nikt nie wyjdzie z niej zadowolony
Nie cierpię lizustwa
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Emil777 temat jest o zasadach oficjalnych, czyli tych zapisanych w instrukcji. Wydaje mi się, że własne interpretacje zasad instrukcji generowane w czasie rzeczywistym na jedną sesję nie powinny być tutaj wypisywane
Każdy kto chociaż raz grał w MiM'a wie, że z logiką jest on często na bakier. W tym dziale chodzi o to, żeby wyjaśniać zasady takie jakie są. Patrz na chłopski rozum bez uwzględniania "logiki" czy klimatu.
Każdy kto chociaż raz grał w MiM'a wie, że z logiką jest on często na bakier. W tym dziale chodzi o to, żeby wyjaśniać zasady takie jakie są. Patrz na chłopski rozum bez uwzględniania "logiki" czy klimatu.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Właśnie to jest problem Jeżeli ktoś chciałby nakręcić film na podstawie gry w MiM, jak ktoś kiedyś napisał - napewno dałoby się zrobić coś takiego na podstawie większośći rozgrywek. I tutaj faktycznie fabuła byłaby lekko głupia, gdyby Zamek się odbudował. Ale jeżeli na to patrzymy z tej strony, to równie głupie byłoby wsadzanie Miecza Dwuręcznego to ukrytej kieszeni - też piszesz, że wolałbyś to zmienić i ok - Twoje prawoSmoczy najzd dobra twoim zdaniem podlega pod działanie Trzęsienia ziemi a w moim obliczu nie podlega bo jak się naprawi zamek skoro został zniszczony...?
Ale najgłupsze w tym momencie jest uzywanie Czaru Weryfikacja, co napisałem w innym temacie, a dam sobię głowę uciąć, że z niego korzystasz O tyle o ile scenę z odbudowywującym zamkiem mozna nakręcić i wytłumaczyć to w jakiś idiotyczny sposób, to za nic nie wytłumaczysz sytuacji, w której główny bohater ratując swoje życie rzuca czar aby zmienić wynik rzutu kostką (Jaki K*** rzut kostką? ) To jedyny czar mając wpływ na mechanikę gry, przez co lekko odstaje od reszty. Nie pasuje do realiów i nie ma drugiej tak niepasującej karty. Może więc zanim zmieni się zasady dotyczące Trzęsienia ziemi, warto zbanować Weryfikację
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Z weryfikacji korzystałem kilka lat temu ja sam nie posiadam jaskini a coś mi się kojarzy że to czar z jaskini... dlatego nie wypowiedziałem się jakoś do tego czaru bo nie pamiętałem jak on działa.
Hmm powiem szczerze no że weryfikacja mi nie przeszkadza. Aby grać trzeba rzucać kostką więc jeśli istnieje takie czar że niby można zmienić rzut kostką to hmmm na logikę biorąc to nie powinno mieć takie coś miejsce. Cios raz zadany to zadany więc jaka weryfikacja
Ale powiem ci szczerze że nigdy nie zastanawialiśmy się nad logiką tego czaru i pozostał on w niezmienionej wersji i nie przeszkadzało nam to jakoś.
Hmm powiem szczerze no że weryfikacja mi nie przeszkadza. Aby grać trzeba rzucać kostką więc jeśli istnieje takie czar że niby można zmienić rzut kostką to hmmm na logikę biorąc to nie powinno mieć takie coś miejsce. Cios raz zadany to zadany więc jaka weryfikacja
Ale powiem ci szczerze że nigdy nie zastanawialiśmy się nad logiką tego czaru i pozostał on w niezmienionej wersji i nie przeszkadzało nam to jakoś.
Nie cierpię lizustwa
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Tak na marginesie - a skoro już udowodniono, że zasada jest jasna mimo, że niekoniecznie realistyczna w odniesieniu do realiów świata, to też zmieniać czy może jednak trzymać się zasad? :>morgoth pisze:Zasadą każdej gry jest trzymanie się logiki w razie, gdy zasada nie jest jasna.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Co prawda w MiMa nie grywam, chyba, że się nadarzy okazja, ale ja osobiście traktowałbym Smoczy Najazd nie jako kartę, ale jako counterka zaznaczającego jedynie, że Zamku nie ma. Domyślam się, że o to właśnie chodziło autorom, ale że nie chcieli dla jednej Karty wprowadzać dodatkowego znacznika zniszczenia zamku to wprowadzili zaznaczanie kartą. A słuszność to może mieć np. dlatego, że równie dobrze taką kartę najazdu można by przesunąć Czarem (nie znam nazwy z MiMa), który przesuwa Kartę Przygody na inny Obszar. Bo co wtedy? Najazd leży na planszy, ale Zamek znów działa normalnie? Troszkę bez sensu. Poza tym na Najeździe nie pisze, że działa dopóki leży na Obszarze Zamku więc jest wg mnie dożywotni i nie może go nic stamtąd usunąć.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 12889
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
No fakt wynikało by ze zwykłym czarem "przemieszczenie" bo o ten czar chodziło guralowi można by "odbudować" Zamek, Myśle że na karcie można by dopisać że nie działają na nią inne Zdarzenia i Czary i by było po sprawie.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Moim zdaniem, niezależnie od tego gdzie leży Smoczy Najazd, działa tak samo, co wynika z zapisu na karcie. Nie ma więc żadnego sensu przesuwnaie tej karty, bo niezależnie od tego czy położymy go na Pustyni czy na głowie Czarownika, to zawsze karta działa tak samo (znaczy się nadal działa na obszar zamek )
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 12889
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Czyli równie dobrze można ją położyć poza planszą działanie tej karty i tak jest, co by oznaczało że zamek i tak jest zniszczony.
Pytanie czy jeżeli przemieszczę kartę czarem np na obszar "Puszczy" to nie ciągnę tam karty? W końcu leży tam karta a że nie na właściwym obszarze to co innego.
Pytanie czy jeżeli przemieszczę kartę czarem np na obszar "Puszczy" to nie ciągnę tam karty? W końcu leży tam karta a że nie na właściwym obszarze to co innego.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Teoretycznie tak Aczkolwiek niestety karta mówi inaczejCzyli równie dobrze można ją położyć poza planszą działanie tej karty i tak jest, co by oznaczało że zamek i tak jest zniszczony.
Teoretycznie tak. Nie mówię, że jest to świetne rozwiązanie, ale tak podają zasady, więc każda inna interpretacja, bez wyjaśnienia na czym polega zmiana w stosunku do oryginału jest po prostu błędnaPytanie czy jeżeli przemieszczę kartę czarem np na obszar "Puszczy" to nie ciągnę tam karty? W końcu leży tam karta a że nie na właściwym obszarze to co innego.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!