Kilka zasad z częsci podstawowej
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
Tak właśnie gram.
Instrukcję obszaru traktuję ta samo jakby to była karta miejsca.
Ciekawa jest też sprawa z wyborem między badaniem obszaru a spotkaniem z poszukiwaczem. W ten sposób gdy wchodzimy złym poszukiwaczem do kapliczki,a tam jest poszukiwacz, możemy go zaatakowac i nie badamy obszaru więc nie tracimy wt. To samo na pustyni - jeśli jest na niej inny poszukiwacz możemy go zaatakowaći nie stracić wt :mrgreen: i dokładnie takie rozwiazanie wynika z instrukcji.
Instrukcję obszaru traktuję ta samo jakby to była karta miejsca.
Ciekawa jest też sprawa z wyborem między badaniem obszaru a spotkaniem z poszukiwaczem. W ten sposób gdy wchodzimy złym poszukiwaczem do kapliczki,a tam jest poszukiwacz, możemy go zaatakowac i nie badamy obszaru więc nie tracimy wt. To samo na pustyni - jeśli jest na niej inny poszukiwacz możemy go zaatakowaći nie stracić wt :mrgreen: i dokładnie takie rozwiazanie wynika z instrukcji.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Generalnie to jest naturalna kolej rzeczy. Zawsze pierwszeństwo ma karta na polu, ale to, że jeżeli np jakimś cudem na polu Wioski był Smok i go pokonaliśmy, to nie oznacza, że w tej samej turze możemy jeszcze skorzystać z instrukcji pola. Analogia do kart Przygód. Jeżeli na polu gdzie się ciągnie karty leży przeciwnik to musimy go pokonać, ale wtedy po wygranej walce (ani po przegranej tak dla jasności ) nie wykonujemy przecież instrukcji obszaru polegającej na wyciągnięciu karty.
EDIT:
Hmm... chociaż w sumie na obszarze gdzie się ciągnie karty napisane, jest że nie ciągnie się karty jeżeli jakaś tu już jest... Damn... wpadłem w pętlę
EDIT:
Hmm... chociaż w sumie na obszarze gdzie się ciągnie karty napisane, jest że nie ciągnie się karty jeżeli jakaś tu już jest... Damn... wpadłem w pętlę
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
Oznacza.Wioski był Smok i go pokonaliśmy, to nie oznacza, że w tej samej turze możemy jeszcze skorzystać z instrukcji pola.
Na tej samej zasadzie na jakiej można badać dowolną ilośc kart leżących na danym obszarze. Nie masz żadnych podstaw by tego zakazać. W ramach badania obszaru można wykonać wszystkie dostępne instrukcje na danym obszarze, tak z kart jak i z opisu obszaru (i np odwiedzić w wiosce zarówno mędrca jak i kowala).
PS. zresztą sam już podałeś argument obalający własną tezę \:D/
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
Zgadzam się z PoKrAk'iem, takie postępowanie jest jak najbardziej zgodne z instrukcją i logiczne, ale chyba wywołuje pewien niesmak. Dlatego ja stosuje zasadę, że na Obszarach na których pisze 'Rzuć kostką' lub 'Musisz rzucić kostką', najpierw należy to zrobić i zastosować się do wylosowanej instrukcji, a na Pustyni i u Czarnego Rycerza najpierw należy stracić punkt Wytrzymałości, później dopiero jest do wyboru czy atakujemy poszukiwacza, czy badamy Obszar. Dokładniej opisałem to w mojej wersji instrukcji MiM BASIC v0.1, która gdzieś krąży po Internecie.
EDIT
Wstawiam tu fragment mojej instrukcji odnośnie tej sprawy:
EDIT
Wstawiam tu fragment mojej instrukcji odnośnie tej sprawy:
11:2 Poszukiwacz musi wybrac miedzy Spotkaniem z innym
Poszukiwaczem, znajdujacym sie na Obszarze, na którym
skonczył swój Ruch, a badaniem samego Obszaru.
11:3 Wyjatkiem od zasady 11:2 sa Obszary:
Gospoda, Las i Skały - Poszukiwacz zawsze musi najpierw
rzucic kostka (chyba, ze posiada Zdolnosc lub Przyjaciela, który
zwalnia go z tej czynnosci). Jesli straci Ture, to w tej Turze
nie moze ju nic wiecej zrobic. W pozostałych przypadkach
musi zastosowac sie do podanej instrukcji, a nastepnie musi
Spotkac sie z przebywajacym tam Poszukiwaczem lub zbadac
sam Obszar.
Przepasc - Poszukiwacz zawsze musi najpierw rzucic kostka
dla siebie i swoich Przyjaciół (chyba, ze posiada Zdolnosc lub
Przyjaciela, który zwalnia go z tej czynnosci). Jesli Poszukiwacz
straci punkt Wytrzymałosci, to nie moze ju Spotkac sie
z przebywajacym tam Poszukiwaczem, ani zbadac samego Obszaru.
Czarny Rycerz - Jesli Poszukiwacz nie wykupi sie mieszkiem
złota, ani nie Wymknie sie Czarnemu Rycerzowi, to traci punkt
Wytrzymałosci i nie moze juz Spotkac sie z przebywajacym
tam Poszukiwaczem, ani zbadac samego Obszaru.
Pustynia - Poszukiwacz najpierw traci punkt Wytrzymałości, a nastepnie musi
Spotkac sie z przebywajacym tam Poszukiwaczem lub zbadac
sam Obszar.
Ostatnio zmieniony czwartek 15 lut 2007, 13:07 przez kilof, łącznie zmieniany 3 razy.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Okej zakręciłem się Zajrzałem do instrukcji.
Można wykonać instrukcję pola jak się pokona Wroga. Paragraf 13:5.
Aczkolwiek nie wiem skąd wziąłeś pomysł badania dowolnej ilości kart... Zawsze grałem i rozumiałem instrukcję w ten sposób że ciągnie się tylko raz tyle kart ile przewiduje pole.
Można wykonać instrukcję pola jak się pokona Wroga. Paragraf 13:5.
Aczkolwiek nie wiem skąd wziąłeś pomysł badania dowolnej ilości kart... Zawsze grałem i rozumiałem instrukcję w ten sposób że ciągnie się tylko raz tyle kart ile przewiduje pole.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
chodzi wyłącznie o to, że jeśli np w Ukrytej Dolinie wyciągnięte są trzy karty, a ktoś tam np przemieszczeniem wstawił czwartą, a potem jeszcze zginął tam jakiś poszukiwacz pozostawiając swój majątek, to badając obszar badamy wszystkie znajdujące się na nim karty. Natomiast oczywiście ciągniemy tylko tyle ile wskazuje instrukcja obszaru, więc jak np ktoś będąc w ukrytej dolinie wyrzucił tam trzy przedmioty, to ten kto tam potem wejdzie nie ciągnie żadnych kart i może co najwyżej zabrać te przedmioty.Aczkolwiek nie wiem skąd wziąłeś pomysł badania dowolnej ilości kart... Zawsze grałem i rozumiałem instrukcję w ten sposób że ciągnie się tylko raz tyle kart ile przewiduje pole.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 50
- Kontakt:
Moim zdaniem Kilof ma rację. Zgadzam się całkowicie. Zastrzeżenie mam jedynie do metody polegającej na wyszczególnianiu każdego z pól osobno. Uważam, że zasada jest prosta: warunki i uwagi zawarte w opisie pola mają zawsze zastosowanie, jednak należy rozróżnić instrukcje typu "musisz" od instrukcji typu "możesz". Instrukcje typu "mus" należy natychmiast zastosować, a "możliwość" stosuje się wedle woli.
W instrukcji jako przykład do punktu 12.2 została opisana sytuacja, gdy Minstrel ląduje na Pustyni bez Butelki, ale może ją najpierw zabrać (w przykladzie tego nie robi), a dopiero na koniec rozważać utratę Wt (i nie tracić gdyby zabrał butelkę).
Zauważcie, że podobne sytuacje zostały poniekąd przewidziane (lub raczej nawet napiszę: wymuszone) na samej planszy tyle że na innych polach. Obie Pustynie i Czarny Rycerz - to rzeczywiście pola gdzie dodatkowe karty Przygody lub Poszukiwacze z którymi możnaby walczyć - jakby zakłócają sytuację. Ale tylko pozornie.
Popatrzcie na pola Runy oraz Przeklęta Polana. Jeśli skupiać się wyłącznie na leżących kartach lub przebywających tam Poszukiwaczach "spychając" tym samym instrukcje tych pól, wówczas dochodzi do kompletnej pomyłki, przyznacie. Przecież o to właśnie chodzi w Runach, żeby leżący Wilk miał tam siłę 4. Także o to, by Magiczny Miecz był bezużyteczny na Przeklętej Polanie. Będzie się tak działo tylko wówczas, gdy bez żadnej taryfy ulgowej będziemy respektowali opisy pól, niezależnie od lokalnej sytuacji z kartami.
A co do większej ilości leżących kart, to oczywiście Gural ma rację, czyli gdy leży już nadkomplet, to nie dociąga się żadnej, ale rozpatruje się wszystkie (we właściwej kolejności oczywiście). A na końcu leżące mieszki.
W instrukcji jako przykład do punktu 12.2 została opisana sytuacja, gdy Minstrel ląduje na Pustyni bez Butelki, ale może ją najpierw zabrać (w przykladzie tego nie robi), a dopiero na koniec rozważać utratę Wt (i nie tracić gdyby zabrał butelkę).
Zauważcie, że podobne sytuacje zostały poniekąd przewidziane (lub raczej nawet napiszę: wymuszone) na samej planszy tyle że na innych polach. Obie Pustynie i Czarny Rycerz - to rzeczywiście pola gdzie dodatkowe karty Przygody lub Poszukiwacze z którymi możnaby walczyć - jakby zakłócają sytuację. Ale tylko pozornie.
Popatrzcie na pola Runy oraz Przeklęta Polana. Jeśli skupiać się wyłącznie na leżących kartach lub przebywających tam Poszukiwaczach "spychając" tym samym instrukcje tych pól, wówczas dochodzi do kompletnej pomyłki, przyznacie. Przecież o to właśnie chodzi w Runach, żeby leżący Wilk miał tam siłę 4. Także o to, by Magiczny Miecz był bezużyteczny na Przeklętej Polanie. Będzie się tak działo tylko wówczas, gdy bez żadnej taryfy ulgowej będziemy respektowali opisy pól, niezależnie od lokalnej sytuacji z kartami.
A co do większej ilości leżących kart, to oczywiście Gural ma rację, czyli gdy leży już nadkomplet, to nie dociąga się żadnej, ale rozpatruje się wszystkie (we właściwej kolejności oczywiście). A na końcu leżące mieszki.
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 39
Czytając ten post i kilka poprzednich przyszło mi do głowy takie pytanie, np w Ukrytej Dolinie gdzie ciągnie się trzy karty leżą dwie i są to przedmioty, zatem zgodnie z instrukcją pola musze dociągnąć jeszcze jedną.wilczy pisze:A co do większej ilości leżących kart, to oczywiście Gural ma rację, czyli gdy leży już nadkomplet, to nie dociąga się żadnej, ale rozpatruje się wszystkie (we właściwej kolejności oczywiście). A na końcu leżące mieszki.
Teraz pytanie, rozpatruje najpierw te dwie leżące karty a później dociagniętą czy może niezależnie od tego, że leżą tam te dwie karty dociągam trzecią i dopiero rozpatruje wszystkie trzy zgodnie z numerkami na kartach?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Odpowiedz: dociągasz jedna i rozpatrujesz w/g numerków te 3 karty
Pozdrowionka
Pozdrowionka
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski