Musisz go zabrać jako swojego przyjaciela . Na początku swojej tury tracisz 1 punkt mocy lub 1 punkt siły , a żeton danej cechy umieszczasz na tej karcie . Jeśli nie jets to możliwe , zamiast tego tracisz 1 punkt życia . Możesz się go pozbyć odwiedzając gospodę . Kiedy opuszcza Cię stary człowiek morza , otrzymujesz wszystkie żetony mocy i siły z tej karty.
Mam następujące pytania.
1) Poszukiwacz posiada za przyjaciela "Stary człowiek morza" więc na początku swojej tury powinien stracić punkt życia (bo nie posiada punktów mocy ani siły) najpierw ciągnie smoczą łuskę (akcja również określoną jako początek tury) spada na niego smoczy gniew i ma stracić przyjaciela. Czy jest kolejność akcji w przypadku początku tury? Czy naprzyklad i tak traci życie ale odrzuca później przyjaciela?
2) W trakcie gry odpadł gracz i wylosował nowa postać ale jego obszar startowy jest zakryty kartą terenu, według instrukcji jego obszar startowy po prostu nie istnieje. Czyli musi wybrać innego poszukiwacza?
Stary człowiek morza [spoiler]Przyjaciel
Musisz go zabrać jako swojego przyjaciela . Na początku swojej tury tracisz 1 punkt mocy lub 1 punkt siły , a żeton danej cechy umieszczasz na tej karcie . Jeśli nie jets to możliwe , zamiast tego tracisz 1 punkt życia . Możesz się go pozbyć odwiedzając gospodę . Kiedy opuszcza Cię stary człowiek morza , otrzymujesz wszystkie żetony mocy i siły z tej karty.[/spoiler]
Mam następujące pytania.
1) Poszukiwacz posiada za przyjaciela "Stary człowiek morza" więc na początku swojej tury powinien stracić punkt życia (bo nie posiada punktów mocy ani siły) najpierw ciągnie smoczą łuskę (akcja również określoną jako początek tury) spada na niego smoczy gniew i ma stracić przyjaciela. Czy jest kolejność akcji w przypadku początku tury? Czy naprzyklad i tak traci życie ale odrzuca później przyjaciela?
2) W trakcie gry odpadł gracz i wylosował nowa postać ale jego obszar startowy jest zakryty kartą terenu, według instrukcji jego obszar startowy po prostu nie istnieje. Czyli musi wybrać innego poszukiwacza?
Mały Nemo pisze: ↑poniedziałek 26 kwie 2021, 13:52
1. Zdaje sie w FAQ jest zasada, ze w przypadku jednoczesnych efektow to gracz, ktorego jest tura, wybiera, w jakiej kolejnosci je rozpatrzy.
Masz rację, w FAQ jest o tym:
► Pokaż Spoiler
Efekty równoczesne
Jeśli dwie lub więcej zdolności lub efektów jest aktywowanych
w tym samym czasie, gracz którego tura właśnie się odbywa,
decyduje o ich kolejności.
Przykład: Zaklęcie Uroku powoduje utratę 1 punktu Życia każdego Poszukiwacza, który trafi na obszar, na którym znajduje się to Zaklęcie.
Specjalna zdolność Druida zapewnia mu tyle Zaklęć, na ile pozwala
mu jego Moc, za każdym razem gdy trafi na obszar Puszczy. Jeśli
Druid trafi na obszar Puszczy, na którym znajduje się Zaklęcie Uroku,
to on decyduje, czy najpierw utraci życie, czy otrzyma Zaklęcia.
Dziękuję bardzo za odpowiedź
[quote="Mały Nemo" post_id=188437 time=1619437932 user_id=704] 1. Zdaje sie w FAQ jest zasada, ze w przypadku jednoczesnych efektow to gracz, ktorego jest tura, wybiera, w jakiej kolejnosci je rozpatrzy. [/quote] Masz rację, w FAQ jest o tym: [spoiler]Efekty równoczesne Jeśli dwie lub więcej zdolności lub efektów jest aktywowanych w tym samym czasie, gracz którego tura właśnie się odbywa, decyduje o ich kolejności. Przykład: Zaklęcie Uroku powoduje utratę 1 punktu Życia każdego Poszukiwacza, który trafi na obszar, na którym znajduje się to Zaklęcie. Specjalna zdolność Druida zapewnia mu tyle Zaklęć, na ile pozwala mu jego Moc, za każdym razem gdy trafi na obszar Puszczy. Jeśli Druid trafi na obszar Puszczy, na którym znajduje się Zaklęcie Uroku, to on decyduje, czy najpierw utraci życie, czy otrzyma Zaklęcia.[/spoiler]