Rzucanie czarów
- lukas
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Kanały
• Lodowa Kraina
• Wioska - Posty: 423
- Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Kontakt:
Rzucanie czarów
W brew pozorom sprawa nie jest taka oczywista. To że można rzucać tylko jeden czar na turę chyba wszyscy akceptują. Ja proponuję wprowadzić taki przepis że w trakcie swojej tury można zrzucić tylko 1 czar, ale można dodatkowo podczas tury przeciwnika rzucić jeden czar obronny (rozproszenie, odbice, niewidzialność, cios psioniczny, fala muzgowa, zmylenie kierunku, unieruchomienie, ocalenie, uzdrowienie)
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Lukas zajmiesz sie tym skoro juz zaczeles omawiac ten wątek?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 kwie 2007, 17:27 przez Kufir, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukas
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Kanały
• Lodowa Kraina
• Wioska - Posty: 423
- Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Kontakt:
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Nie wszyscyTo że można rzucać tylko jeden czar na turę chyba wszyscy akceptują.
My gramy tak, że można rzucać ile się uda, czasem i po kilkanaście, fakt bywa to wkurzające dla innych graczy, ale na tym własnie polegają magiczne postacie.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Chyba nie czytałeś zbyt dokładnie tematu o kuglarzu. Nawet z 1 czarem na turę jest przegięty, a dlaczego to już mi się nie chce powtarzać.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
-
-
- Posty: 140
- Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2005, 02:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 44
no wiesz, jest roznica z punktu widzenia opisywanego przez cibie bugu czy rzucasz jeden czar w ciagu tury czy nieograniczona. Ale przeciez nie o nieszczesnego kuglarza chodzi.Przy rzucanie nieograniczonej ilosci czarow na ture az sie prosi o takie bugi.Proponowane przez autorow tego postu rozwiazania wydaja mi sie najlepsze.
wisnia
- Leviathan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• 500 Kart Przygód
• Pieczara Kanibali
• Wyspy Przeznaczenia - Posty: 615
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 44
A dlaczego nie trzymać się zasady: "jedna tura = jeden czar", niezależnie od tego czy będzie to czar ofensywny czy defensywny?
Pisząc jedna tura mam oczywiście na myśli zarówno turę naszą jak i każdego z przeciwników.
Pisząc jedna tura mam oczywiście na myśli zarówno turę naszą jak i każdego z przeciwników.
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
1.Jest to zasada opcjonalna.
2.Jedna tura = jeden czar odnosi się do tury okrągłej, czyli od jednego ruchu do drugiego, inaczej w zależności od ilości graczy mamy zupełnie inne możliwości rzucających czary, co moim zdaniem jest bezsensowne.
3.Ograniczenie do jednego czaru na turę powoduje, że czary typu Rozproszenie magii tracą jakikolwiek sens- jak mamy taki czar, to nie możemy użyć żadnego innego, bo pewnie zaraz po nim możemy się spodziewać setek czarów lecących w naszą stronę. Podobnie byłoby zresztą w sytuacji gdyby traktować 1 turę jako turę każdego z kolejnych graczy. Rzucamy powiedzmy Cios psioniczny w walce, a zaraz po walce dostajemy Zawładnięciem bo wiadomo, że się nie obronimy - bezsens
2.Jedna tura = jeden czar odnosi się do tury okrągłej, czyli od jednego ruchu do drugiego, inaczej w zależności od ilości graczy mamy zupełnie inne możliwości rzucających czary, co moim zdaniem jest bezsensowne.
3.Ograniczenie do jednego czaru na turę powoduje, że czary typu Rozproszenie magii tracą jakikolwiek sens- jak mamy taki czar, to nie możemy użyć żadnego innego, bo pewnie zaraz po nim możemy się spodziewać setek czarów lecących w naszą stronę. Podobnie byłoby zresztą w sytuacji gdyby traktować 1 turę jako turę każdego z kolejnych graczy. Rzucamy powiedzmy Cios psioniczny w walce, a zaraz po walce dostajemy Zawładnięciem bo wiadomo, że się nie obronimy - bezsens
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 41
- Kontakt:
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
I znowu się zaczyna, już tu kiedyś się ciągnęła dyskusja ile to czarów można rzucić w turze :-k A żeby nie było że tylko offtpuje, ja gram według instrukcji miasta czyli tak jak napisał SeSim. Taka zasada nie likwiduje znaczenia czarów typu rozproszenie magii a jednocześnie ogranicza niektóre zdolności powodujące że jeden poszukiwacz rzucałby czary jeden po drugim tak długo że reszta graczy by się poddała... z nudów.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3086
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 46
- Kontakt:
Witam
Ze względu na fakt, że powolutku robię kolejna część projektu tj Miasto myślałem nad jeszcze 3 aspektami z orginalnej instrukcji, które chciałem zmienić, bo z lekka mnie drażnią. Jednym z tej trójki jest rzucanie Czarów.
To co poniźej napisałem jest także w moim ostatnim poscie w głównym temacie erraty, ale zważywszy na fakt, ze w tym topicu tez aspekt rzucania Czarów jest poruszony to przedstawie swoja wizje:
Jak pewnie wiecie aby trochę urealnić i ograniczyć rzucanie czarów wprowadziłem wymagania na Kartach Czarów, ale po dłuższym zastanowieniu jednak nie do końca spełni to swoją rolę, na początku rozgrywki tak ale później już nie.
Biorąc pod uwage wszystkie 175 Czarów, dokonalem podziału na Czary Ofensywne, Obronne i tzw Neutralne jak np.: Alchemia.
Moja propozycja jest taka:
1) My czy Przeciwnik w każdej turze może rzucić tylko 1 Czar Ofensywny
albo
drugie rozwiązanie możemy rzucić 1 Czar Ofensywny na każdego przeciwnika z którym gramy czyli jesli gramy z 5 osobami to na każdego z nich w ciągu 1 tury możemy rzucić po 1 Czarze Ofensywnym.
Trzecia opcja-Możemy także zwiększyć ta ilość maksymalnie do 2 czarów na przeciwnika.
2) Czary Obronne zeby nie było bezsensu to możemy rzucać w ilości nieograniczonej.
3) Neutralne Czary także w ilościach nieograniczonych.
Jak widzimy tylko czary ofensywne zawsze powodują ta dyskusję, ze względu na dość rozbudowany projekt nad którym pracuje taki zapis jak powyżej moze jeszcze troche w zmienionej formie się pojawi, nie tylko aby była dobra zabawa ale także aby nie było takich sytuacji o których pisze HunteR:
To by było na tyle.
Pozdrowionka stave.
Ze względu na fakt, że powolutku robię kolejna część projektu tj Miasto myślałem nad jeszcze 3 aspektami z orginalnej instrukcji, które chciałem zmienić, bo z lekka mnie drażnią. Jednym z tej trójki jest rzucanie Czarów.
To co poniźej napisałem jest także w moim ostatnim poscie w głównym temacie erraty, ale zważywszy na fakt, ze w tym topicu tez aspekt rzucania Czarów jest poruszony to przedstawie swoja wizje:
Jak pewnie wiecie aby trochę urealnić i ograniczyć rzucanie czarów wprowadziłem wymagania na Kartach Czarów, ale po dłuższym zastanowieniu jednak nie do końca spełni to swoją rolę, na początku rozgrywki tak ale później już nie.
Biorąc pod uwage wszystkie 175 Czarów, dokonalem podziału na Czary Ofensywne, Obronne i tzw Neutralne jak np.: Alchemia.
Moja propozycja jest taka:
1) My czy Przeciwnik w każdej turze może rzucić tylko 1 Czar Ofensywny
albo
drugie rozwiązanie możemy rzucić 1 Czar Ofensywny na każdego przeciwnika z którym gramy czyli jesli gramy z 5 osobami to na każdego z nich w ciągu 1 tury możemy rzucić po 1 Czarze Ofensywnym.
Trzecia opcja-Możemy także zwiększyć ta ilość maksymalnie do 2 czarów na przeciwnika.
2) Czary Obronne zeby nie było bezsensu to możemy rzucać w ilości nieograniczonej.
3) Neutralne Czary także w ilościach nieograniczonych.
Jak widzimy tylko czary ofensywne zawsze powodują ta dyskusję, ze względu na dość rozbudowany projekt nad którym pracuje taki zapis jak powyżej moze jeszcze troche w zmienionej formie się pojawi, nie tylko aby była dobra zabawa ale także aby nie było takich sytuacji o których pisze HunteR:
HunteR pisze:eden poszukiwacz rzucałby czary jeden po drugim tak długo że reszta graczy by się poddała... z nudów.
To by było na tyle.
Pozdrowionka stave.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Ja tam gram dowolna ilość czarów w turze i nikt znudów nie pada. Po rzuceniu kilku czarów zawsze trafia się czar, który rzuca się w konkretnym momencie i koniec zabawy. Poza tym, bardziej doświadczeni gracze nie pozbywają się czarów od tak - każdy czar ma zawsze jakiś dobry moment na jego wykorzystania, a rzucanie czarów dla samego faktu ich rzucania to bzdura Ci co tak robią z reguły nie mają żadnej strategii i można się spodziewać, że za wiele nie zwojują. Kiedyś kumpel tak rzucał czary i po kilku turach stos czarów był już do przetasowania. Po przetasowaniu zapytałem na jaki czar czeka i powiedział, że w sumie nie wie :mrgreen: Rzucił czarów chyba ze 100, a i tak nic z tego większego nie wyniknęło Jak ktos tak lubi to jego problem - czary rzucane w takim tempie z reguły nie szkodzą nikomu - bo jak wposmniałem wyżej, żeby czar mógł naszkodzić to trzeba wiedzieć kiedy go zagrać.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
No i to trochę wkurza, ktoś ma fuksa i odpowiednią postać a będzie rzucał te czary w celu znalezienia tego konkretnego... no i bez jakichkolwiek ograniczeń może dojść do sytuacji jaką opisałeś bodajże w innym temacie z Kuglarzem chyba że rzuca czary w nieskończoność i dlatego trzeba go zbanować :-k Oczywiście że taka sytuacja może się zdarzyć raz na jakiś czas a nie przy każdej rozgrywce ale jak do niej dojdzie to narobi bajzlu.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Hmm to ciekawa zasada. Muszę ją wypróbować. W sumie nawet "logiczna" jeżeli chodzi o to jak się postrzega magię w różnych książkach i światach. Zawsze jest jakaś mana cycuś. Czarów nie rzuca się jak z automatu. Zawsze potrzebny jest czas na naładowanie w ten czy inny sposób energii magicznej/czarów.
Btw w imieniu administracji witam na forum
Btw w imieniu administracji witam na forum
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
Wystarczy przyjąc, że nie można w turze rzucić dwóch czarów które sie rzuca "na początku tury" bo jak już rzucilismy jakiś czar to już nei jest początek tury. W ten sposób po rzuceniu max kilku czarów i tak w końcu bedziemy mieć takie których już nie możemy rzucać. Wprowadzanie na sile innych ograniczen jest zbędne.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Hmmm a liczył ktoś kiedyś ile jest takich czarów co można rzucić na początku tury a ile takich co w dowolnym momencie? Bo jakby się okazało, że tych drugich jest znacznie więcej to sprawa mogłaby być problematyczna.
Btw czyżby to Lobo? Komiks szonci
Btw czyżby to Lobo? Komiks szonci
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Ograniczenie, mówiące o tym, że ciągniemy karty tylko na początku tury stoi w całkowitej sprzeczności ze wszystkimi zasadami posiadania czarów. Każda postać czy różdżka ma informację, mówiącą dość dokładnie, że w każdym momencie poszukiwacz musi mieć jeden/dwa czary. Szukajcie dalej. Ewentualnie wprowadzić możnaby zasadę o rzucaniu jednego czaru na początku tury.
Sporo jest czarów rzucanych przed ruchem, po ruchu, na początku tury czy jakimś innym momencie - chociażby wszystkie rzucane podczas walki.
PS.
Sporo jest czarów rzucanych przed ruchem, po ruchu, na początku tury czy jakimś innym momencie - chociażby wszystkie rzucane podczas walki.
PS.
Zdaje sie, że post powinien być zrozumiały i czytelny - zalecane jest chyba używanie języka polskiego - pkt. 11 regulaminu- radze się zapoznać, może czasem ta wiedza się przydaćKomiks szonci
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
pretorianstalker - każdy gra jak chce. Mnie naprawde nie interesuje jakie zasady są gdzieśtam. Jeśli rzucanie czarów uważam za pomyłkę ze strony autorów zaczynam myśleć coby tu zrobić, żeby grało się przyjemniej. Więc każdy gra jak chce - to jest naczelna zasada w tym dziale, tak mi się zdaje. Forum to miejsce do wymieniania poglądów, więc yakhub podzielił się z nami jego sposobem, uważam godnym przetestowanie, być może nawet dalszego stosowania.
PS
To ze strony SeSim'a był żart, a Ty od razu zwracasz na to uwagę. Pozatym miało być wyraźnie i dla mnie jest. Punkt 11 regulaminu szonci Chlopie, mowie to z dobrego serca, chill out(po polsku, przepraszam) czil ałt = wyluzuj. Naprawde chcemy dobrej atmosfery na forum, i chetnie przygarniemy każdą duszyczke. Wiec moze postaraj sie zapomniec o wszystkich sporach, pretensjach i tych wszystkich, co?
BTW, przerpraszam za offtop
PS
To ze strony SeSim'a był żart, a Ty od razu zwracasz na to uwagę. Pozatym miało być wyraźnie i dla mnie jest. Punkt 11 regulaminu szonci Chlopie, mowie to z dobrego serca, chill out(po polsku, przepraszam) czil ałt = wyluzuj. Naprawde chcemy dobrej atmosfery na forum, i chetnie przygarniemy każdą duszyczke. Wiec moze postaraj sie zapomniec o wszystkich sporach, pretensjach i tych wszystkich, co?
BTW, przerpraszam za offtop
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- .McCzarny.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2006, 17:32
- Lokalizacja: Supraśl
- Płeć: