Mały Nemo pisze: ↑niedziela 29 lip 2018, 08:32
Hej,
Ja bym zinterpretował to tak:
1. Jeśli smocza łuska należy do Króla Smoków, to stajesz na obszarze, badasz łuskę i losujesz karty, następnie badasz je w kolejności ich numerów spotkania (ściana ognia ma nr spotkania 1, więc pewnie będzie jedną z pierwszych kart, które spotkasz, ale niekoniecznie).
2. Jeśli łuska nie należy do Króla Smoków, to oczywiście musisz się zatrzymać na obszarze i zdecydować, czy badasz Poszukiwacza czy obszar (czy tylko Ścianę Ognia, czy też losujesz karty za łuskę i badasz wsio karty, włącznie ze Ścianą Ognia). Jeśli zdecydujesz się badać Poszukiwacza, Ściana Ognia nie wpływa na Ciebie i nie tracisz punktu Życia.
Według mnie powinienem postąpić jak piszesz w punkcie drugim. Łuska nie należała do króla smoków, czyli:
- karta jest podzielona na dwie części, pierwsza część tyczy się pola, ponieważ jest napisane "każdy kto wkroczy na to pole powinien na tym polu zakończyć swój ruch"
Oznacza to według mnie dość jasno - zatrzymuję na tym polu i rozpatruję to co na nim leży według podstawowych zasad gry czyli do wyboru jedna z opcji:
- Ciągnę kartę z talii smoków, po rozpatrzeniu koniec ruchu
- Rozpatruję zwykłą kartę przygody, którą jest ściana ognia, czyli odnoszę się do drugiej części karty, która nakazuje utratę życia lub wymianę talizmanu
- Atakuję poszukiwacza znajdującego się na polu, po ataku, koniec ruchu
Tak?
Dokladnie tak, jesli luska nie nalezy do Krola Smokow, to po wejsciu na obszar musisz albo badac obszar, albo badac luske (jesli sie na to zdecydujesz, to musisz tez badac wszystkie inne karty na obszarze, w tym sciane ognia), albo Poszukiwacza.
BTW, w Talismanie mamy obszary. Pola to nazwa jednego z obszarow .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
1. Jeśli smocza łuska należy do Króla Smoków, to stajesz na obszarze, badasz łuskę i losujesz karty, następnie badasz je w kolejności ich numerów spotkania (ściana ognia ma nr spotkania 1, więc pewnie będzie jedną z pierwszych kart, które spotkasz, ale niekoniecznie).
2. Jeśli łuska nie należy do Króla Smoków, to oczywiście musisz się zatrzymać na obszarze i zdecydować, czy badasz Poszukiwacza czy obszar (czy tylko Ścianę Ognia, czy też losujesz karty za łuskę i badasz wsio karty, włącznie ze Ścianą Ognia). Jeśli zdecydujesz się badać Poszukiwacza, Ściana Ognia nie wpływa na Ciebie i nie tracisz punktu Życia. [/quote]
Według mnie powinienem postąpić jak piszesz w punkcie drugim. Łuska nie należała do króla smoków, czyli: - karta jest podzielona na dwie części, pierwsza część tyczy się pola, ponieważ jest napisane "każdy kto wkroczy na [b]to pole[/b] powinien na tym polu zakończyć swój ruch" Oznacza to według mnie dość jasno - zatrzymuję na tym polu i rozpatruję to co na nim leży według podstawowych zasad gry czyli do wyboru jedna z opcji: - Ciągnę kartę z talii smoków, po rozpatrzeniu koniec ruchu - Rozpatruję zwykłą kartę przygody, którą jest ściana ognia, czyli odnoszę się do drugiej części karty, która nakazuje utratę życia lub wymianę talizmanu - Atakuję poszukiwacza znajdującego się na polu, po ataku, koniec ruchu
Tak? :) [/quote]
Dokladnie tak, jesli luska nie nalezy do Krola Smokow, to po wejsciu na obszar musisz albo badac obszar, albo badac luske (jesli sie na to zdecydujesz, to musisz tez badac wszystkie inne karty na obszarze, w tym sciane ognia), albo Poszukiwacza.
BTW, w Talismanie mamy obszary. Pola to nazwa jednego z obszarow ;).
W konkursie na najlepszą postać WIEDZMA zajeła 5 miejsce, bardzo mi się ta Postać spodobała ale mam pytania odnośnie jednej jej umiejętności:
"Przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej z Poszukiwaczem lub Wrogiem, możesz spróbować zamienić go w Ropuchę. Rzuć jedną kością. Wynik równy 1 lub 2 oznacza, że Poszukiwacz staje się Ropuchą na 3 tury, zaś Wróg na czas tej walki ma Siłę lub Moc zredukowaną do 1."
Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli to ona została zaatakowana przez Poszukiwacza?
Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli trafiła na obszar na której leży odkryta karta Wroga ?
W konkursie na najlepszą postać WIEDZMA zajeła 5 miejsce, bardzo mi się ta Postać spodobała ale mam pytania odnośnie jednej jej umiejętności:
"Przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej z Poszukiwaczem lub Wrogiem, możesz spróbować zamienić go w Ropuchę. Rzuć jedną kością. Wynik równy 1 lub 2 oznacza, że Poszukiwacz staje się Ropuchą na 3 tury, zaś Wróg na czas tej walki ma Siłę lub Moc zredukowaną do 1."
Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli to ona została zaatakowana przez Poszukiwacza? Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli trafiła na obszar na której leży odkryta karta Wroga ?
W obu przypadkach bym odpowiedział "tak". W zdolności nie jest napisane, iż to wiedźma ma atakować, więc może użyć tej zdolności zawsze, kiedy rozpoczyna się jakakolwiek walka.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
W obu przypadkach bym odpowiedział "tak". W zdolności nie jest napisane, iż to wiedźma ma atakować, więc może użyć tej zdolności zawsze, kiedy rozpoczyna się jakakolwiek walka.
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ? Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Za tyle, ile jest napisane na jej karcie. W końcu wymieniasz kartę na dodatkowe punkty bez względu na to, co wydarzyło się podczas samej walki (np. ktoś rzucił Osłabienie na Wroga). Generalnie wydaje mi się, iż ta karta jest C&P karty Nagrody za zadanie, a więc jako że efekt pochodzi z oryginalnej gry, to nie może on być zbyt skomplikowany.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Za tyle, ile jest napisane na jej karcie. W końcu wymieniasz kartę na dodatkowe punkty bez względu na to, co wydarzyło się podczas samej walki (np. ktoś rzucił Osłabienie na Wroga). Generalnie wydaje mi się, iż ta karta jest C&P karty Nagrody za zadanie, a więc jako że efekt pochodzi z oryginalnej gry, to nie może on być zbyt skomplikowany.
Dwóch graczy walczy ze sobą na obszarze Korony Władzy. W swojej turze dochodzi do nich trzeci gracz. Kogo atakuje - dowolnego z dwójki? Potem W swojej turze każdy z graczy atakuje wybranego jednego?
Dwóch graczy walczy ze sobą na obszarze Korony Władzy. W swojej turze dochodzi do nich trzeci gracz. Kogo atakuje - dowolnego z dwójki? Potem W swojej turze każdy z graczy atakuje wybranego jednego?
Do gracza dołączył się poltergeist, modyfikujący ruch. Jak ma się to do innych modyfikacji ruchu, np. w przypadku konia? I czy mimo posiadania poltergeista przysługuje rzut kością za ruch, by np. sprawdzić, czy 1 poruszy również Żniwiarzem a 6 pozwoli wykorzystać latający dywan?
Do gracza dołączył się poltergeist, modyfikujący ruch. Jak ma się to do innych modyfikacji ruchu, np. w przypadku konia? I czy mimo posiadania poltergeista przysługuje rzut kością za ruch, by np. sprawdzić, czy 1 poruszy również Żniwiarzem a 6 pozwoli wykorzystać latający dywan?
Raczej nie, musisz wykonywać rzut za ruch, żeby przeprowadzać dodatkowe testy z tym związane.
Co do kart jestem tego pewien, co do NPC ostatnio nie byłem i na zjeździe w jednej z rozgrywek rzucaliśmy za NPC gdy panowała Zamieć czy coś podobnego, co teraz moim zdaniem uważam za błędne.
Jedyny słuszny wyjątek moim zdaniem to obszar Świątyni (w ang. wersji, gdzie mamy zapis "... until you roll a 4, 5, or a 6 for your move") by nie ugrząźć tam na wieki. W polskiej wersji nawet nie ma zapisu, że chodzi o rzut za ruch, więc nie ma problemu.
Raczej nie, musisz wykonywać rzut za ruch, żeby przeprowadzać dodatkowe testy z tym związane. Co do kart jestem tego pewien, co do NPC ostatnio nie byłem i na zjeździe w jednej z rozgrywek rzucaliśmy za NPC gdy panowała Zamieć czy coś podobnego, co teraz moim zdaniem uważam za błędne. Jedyny słuszny wyjątek moim zdaniem to obszar Świątyni (w ang. wersji, gdzie mamy zapis "... until you roll a 4, 5, or a 6 for your move") by nie ugrząźć tam na wieki. W polskiej wersji nawet nie ma zapisu, że chodzi o rzut za ruch, więc nie ma problemu.
Poltergeist zastępuje (nie modyfikuje) ruch kostkowy ruchem specjalnym. Koń modyfikuje ruch kostkowy. Nie ma ruchu kostkowego - koń nie ma czego modyfikować.
What a view.
Poltergeist zastępuje (nie modyfikuje) ruch kostkowy ruchem specjalnym. Koń modyfikuje ruch kostkowy. Nie ma ruchu kostkowego - koń nie ma czego modyfikować.
fallenmk pisze: ↑czwartek 16 sie 2018, 10:39
A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach?
Musiałbym się wczytać w karty i słowa, ale tak na szybko uważam, iż tak, są dozwolone.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
[quote=fallenmk post_id=157004 time=1534408766 user_id=12529] A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach? [/quote]
Musiałbym się wczytać w karty i słowa, ale tak na szybko uważam, iż tak, są dozwolone.
fallenmk pisze: ↑czwartek 16 sie 2018, 10:39
A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach?
Powiedziałbym że elf nie może użyć swojej zdolności bo ta wymaga zdolności do rzutu za ruch. Rozumiem że zastępuje rzut za ruch tak samo jak poltergeist, ale P jest obowiązkowy a zdolność nie dlatego P wygra.
What a view.
[quote=fallenmk post_id=157004 time=1534408766 user_id=12529] A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach? [/quote]
Powiedziałbym że elf nie może użyć swojej zdolności bo ta wymaga zdolności do rzutu za ruch. Rozumiem że zastępuje rzut za ruch tak samo jak poltergeist, ale P jest obowiązkowy a zdolność nie dlatego P wygra.
Kufir pisze: ↑piątek 10 sie 2018, 10:19
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer.
Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.
[quote=Kufir post_id=156832 time=1533889150 user_id=27] Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ? Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie. [/quote]
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer. Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.
Dziś grałem z taliami smoków i był jeden magiczny przedmiot, który co prawda dawał siedem siły ale nie można było mieć więcej niż siedem i nie można było korzystać z dodatkowych przedmiotów, przyjaciół itd. Ponieważ poszukiwacz, który wylosował tę kartę miał więcej niż siedem siły, więc dla niego to był raczej "przeklęty" przedmiot i po prostu go nie wziął, bo na karcie nie było napisane, że musi go zabrać.
Pytanie jest czy koniecznie trzeba zabrać tylko te karty, na których jest napisane, że trzeba czy może tę też?
Dziś grałem z taliami smoków i był jeden magiczny przedmiot, który co prawda dawał siedem siły ale nie można było mieć więcej niż siedem i nie można było korzystać z dodatkowych przedmiotów, przyjaciół itd. Ponieważ poszukiwacz, który wylosował tę kartę miał więcej niż siedem siły, więc dla niego to był raczej "przeklęty" przedmiot i po prostu go nie wziął, bo na karcie nie było napisane, że musi go zabrać. Pytanie jest czy koniecznie trzeba zabrać tylko te karty, na których jest napisane, że trzeba czy może tę też?
Lechlat pisze: ↑piątek 17 sie 2018, 17:21
Pytanie jest czy koniecznie trzeba zabrać tylko te karty, na których jest napisane, że trzeba czy może tę też?
Tak, zabieranie kart przygody nie jest obowiązkowe chyba że na karcie pisze że jest. Ponadto nieprzeklęte karty można też w swojej turze porzucać na swoim obszarze.
What a view.
[quote=Lechlat post_id=157043 time=1534519306 user_id=12548] Pytanie jest czy koniecznie trzeba zabrać tylko te karty, na których jest napisane, że trzeba czy może tę też? [/quote] Tak, zabieranie kart przygody nie jest obowiązkowe chyba że na karcie pisze że jest. Ponadto nieprzeklęte karty można też w swojej turze porzucać na swoim obszarze.
Zawsze jak jesteś na początku leszczem to warto go zabrać (i zamiast np. 2 siły mieć 7), a w każdej chwili możesz potem to wywalić jak już się popakujesz
To jest bardzo dobry przedmiot - jeden z lepszych gdy wylosujesz go na początku gry, a grasz np. postacią magiczną.
Zawsze jak jesteś na początku leszczem to warto go zabrać (i zamiast np. 2 siły mieć 7), a w każdej chwili możesz potem to wywalić jak już się popakujesz :) To jest bardzo dobry przedmiot - jeden z lepszych gdy wylosujesz go na początku gry, a grasz np. postacią magiczną.
Kufir pisze: ↑piątek 10 sie 2018, 10:19
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer.
Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.
Szansa na Ropuchę to 33 % nie jest mała to fakt ale są przecież sporo potężniejsze postacie. Wiedźme po prostu trzeba wyeliminować z gry jak najszybciej
[quote="Budowniczy Mostów" post_id=157017 time=1534438064 user_id=11240] [quote=Kufir post_id=156832 time=1533889150 user_id=27] Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ? Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie. [/quote]
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer. Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach. [/quote]
Szansa na Ropuchę to 33 % nie jest mała to fakt ale są przecież sporo potężniejsze postacie. Wiedźme po prostu trzeba wyeliminować z gry jak najszybciej ;)
Kufir pisze: ↑piątek 10 sie 2018, 10:19
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer.
Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.
Szansa na Ropuchę to 33 % nie jest mała to fakt ale są przecież sporo potężniejsze postacie. Wiedźme po prostu trzeba wyeliminować z gry jak najszybciej
Dokładnie. Najlepsza taktyka
[quote=Kufir post_id=157144 time=1534742976 user_id=27] [quote="Budowniczy Mostów" post_id=157017 time=1534438064 user_id=11240] [quote=Kufir post_id=156832 time=1533889150 user_id=27] Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ? Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie. [/quote]
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer. Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach. [/quote]
Szansa na Ropuchę to 33 % nie jest mała to fakt ale są przecież sporo potężniejsze postacie. Wiedźme po prostu trzeba wyeliminować z gry jak najszybciej ;) [/quote] Dokładnie. Najlepsza taktyka :)
Jest jedno z zadań czarownika gdzie trzeba odwiedzić czarodziejkę a grając z kataklizmem zamiast oryginalnej planszy jest naprawdę mała szansa na wylosowanie jej karty i do tego najlepiej w mieście. Często może być w ogóle niewykonalne, gdy ktoś inny ją wylosuje poza miastem i nie pozostanie ona na planszy.
Co z tym fantem zrobić?
Jest jedno z zadań czarownika gdzie trzeba odwiedzić czarodziejkę a grając z kataklizmem zamiast oryginalnej planszy jest naprawdę mała szansa na wylosowanie jej karty i do tego najlepiej w mieście. Często może być w ogóle niewykonalne, gdy ktoś inny ją wylosuje poza miastem i nie pozostanie ona na planszy. Co z tym fantem zrobić?