Nie znalazłem w instrukcji opisu odnośnie sytuacji w której na przykładowo ruinach wyciągnelibyśmy demona (moc 10) i gnilca (moc 5) to czy ich moce sie sumuje jak w przypadku wrogów walczących na siłe, czy rozpatruje sie ich osobno?
Pozdrawiam
siła a moc
-
-
- Posty: 40
- Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
- Lokalizacja: KrakOw
- Płeć:
- Wiek: 41
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
Sumujesz tak samo jak w przypadku Siły
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
na podstawie instrukcji, która czasami wprowadza w błąd i takie tam.
Masz tam zapis:
ROZSTRZYGANIE WALKI PSYCHICZNEJ
Walka Psychiczna jest rozstrzygana identycznie jak Walka zwykła (16:2-10), z następującymi wyjątkami:
a. Zamiast Siły używana jest Moc.
b. Żaden Przedmiot nie może zapobiec utracie punktu Wytrzymałości.
Ten zapis powinien rozwiać twoje wątpliwości - bo ten zapis pokazuje, że zapis:
Więcej niż jeden przeciwnik
Jeżeli więcej niż jedna istota walczy z Poszukiwaczem, ich Siły są sumowane i do tej sumy dodawany jest rezultat rzutu kostką - dopiero wynik tego obliczenia stanowi Skuteczność, z jaką te istoty atakują Poszukiwacza.
Będzie się odnosić także do walki psychicznej.
Masz tam zapis:
ROZSTRZYGANIE WALKI PSYCHICZNEJ
Walka Psychiczna jest rozstrzygana identycznie jak Walka zwykła (16:2-10), z następującymi wyjątkami:
a. Zamiast Siły używana jest Moc.
b. Żaden Przedmiot nie może zapobiec utracie punktu Wytrzymałości.
Ten zapis powinien rozwiać twoje wątpliwości - bo ten zapis pokazuje, że zapis:
Więcej niż jeden przeciwnik
Jeżeli więcej niż jedna istota walczy z Poszukiwaczem, ich Siły są sumowane i do tej sumy dodawany jest rezultat rzutu kostką - dopiero wynik tego obliczenia stanowi Skuteczność, z jaką te istoty atakują Poszukiwacza.
Będzie się odnosić także do walki psychicznej.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
-
-
- Posty: 40
- Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
- Lokalizacja: KrakOw
- Płeć:
- Wiek: 41
Dzięki wielkie za odpowiedź, tylko jeszcze mam pewne pytanie odnośnie takich połączeń wrogów:
Czy jeżeli przegrywam z takim duetem to tracę 2 ptk wytrzymałości? a jeśli tak, to:
1 Co w wypadku przegranej z Gnilcem i Wampirem?
Tracę ptk. siły(Gnilec) i ptk. wytrzymałości(który wampir sobie dodaje)
2Harpia ma oznaczenia WRÓG 2 POTWÓR a np w/w gnilec WRÓG 3 DUCH to powinienem sumować ich moc, czy raczej rozegrać walkę najpierw z harpią i ewentualnie wygrywając z nią, później z gnilcem(przegrywając z harpią gnilca bym uniknął bo by mnie na skały przeniosła)
3Chiński smok ma tak samo WRÓG 2 POTWÓR tak więc wyciągając go np razem z rzygaczem WRÓG 2 WRÓG (siła5 ) ich sumuję (jeśli mniejszą mam siłę)
Co w przypadku jak mniejszą mam moc: bo rozpatruję ich równocześnie ale jeden atakuje mnie na siłe a drugi na moc(kolejność rozegrania walki ma znaczenie bo przegrywając ze smokiem mogę stracić magiczny przedmiot dzięki któremu mógłbym później wygrać z rzygaczem)
4Sobowtór(siłą ???) i smok(siła 8) to duet nie do pokonania ponieważ czego bym nie użył to sobowtór będzie miał siłe taką jak ja a do tego dochodzi jeszcze siła smoka(8) i rzut kostką ( za mnie już tylko rzut kostką) więc z takim duetem nikt nie ma szans...chyba że karateka(5-6 przy śmiertelnym uderzeniu) czy ktoś z legionistą...
5Meduza-wampir....brr po przegranej walce można zostać wyeliminowanym z gry rzucając 6 oczek(meduza) ale można też stracić 3 ptk wytrzymałości na raz(meduza 2(4,5 oczek) +wampir 1 dla siebie)
6Golem+Hydra razem (12 siły) ale działa tutaj odporność golema na: czary/magiczne przedmioty i bronie + po przegranej walce utrata 2 ptk wytrzymałości(Hydra)
Takich połączeń może być wiele a nie zawsze wiadomo jak je rozstrzygać..
Czy jeżeli przegrywam z takim duetem to tracę 2 ptk wytrzymałości? a jeśli tak, to:
1 Co w wypadku przegranej z Gnilcem i Wampirem?
Tracę ptk. siły(Gnilec) i ptk. wytrzymałości(który wampir sobie dodaje)
2Harpia ma oznaczenia WRÓG 2 POTWÓR a np w/w gnilec WRÓG 3 DUCH to powinienem sumować ich moc, czy raczej rozegrać walkę najpierw z harpią i ewentualnie wygrywając z nią, później z gnilcem(przegrywając z harpią gnilca bym uniknął bo by mnie na skały przeniosła)
3Chiński smok ma tak samo WRÓG 2 POTWÓR tak więc wyciągając go np razem z rzygaczem WRÓG 2 WRÓG (siła5 ) ich sumuję (jeśli mniejszą mam siłę)
Co w przypadku jak mniejszą mam moc: bo rozpatruję ich równocześnie ale jeden atakuje mnie na siłe a drugi na moc(kolejność rozegrania walki ma znaczenie bo przegrywając ze smokiem mogę stracić magiczny przedmiot dzięki któremu mógłbym później wygrać z rzygaczem)
4Sobowtór(siłą ???) i smok(siła 8) to duet nie do pokonania ponieważ czego bym nie użył to sobowtór będzie miał siłe taką jak ja a do tego dochodzi jeszcze siła smoka(8) i rzut kostką ( za mnie już tylko rzut kostką) więc z takim duetem nikt nie ma szans...chyba że karateka(5-6 przy śmiertelnym uderzeniu) czy ktoś z legionistą...
5Meduza-wampir....brr po przegranej walce można zostać wyeliminowanym z gry rzucając 6 oczek(meduza) ale można też stracić 3 ptk wytrzymałości na raz(meduza 2(4,5 oczek) +wampir 1 dla siebie)
6Golem+Hydra razem (12 siły) ale działa tutaj odporność golema na: czary/magiczne przedmioty i bronie + po przegranej walce utrata 2 ptk wytrzymałości(Hydra)
Takich połączeń może być wiele a nie zawsze wiadomo jak je rozstrzygać..
- abubu
-
- Posty: 5815
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Jest to jedna walka więc tracisz raz
ad1. Zasady dla tych wrogów są ich specjalnymi, tak wiec tracisz i pkt. siły (gnilec) i pkt. wytrzymałości (wampir)
ad2. Kolejność kart się kłania. Sumujesz tylko z równym numerem. Tak więc harpia, później gnilec (pod warunkiem, że pokonasz harpię - w przeciwnym razie koniec tury).
ad3. Jeżeli dla chińskiego smoka będziesz walczył na siłę, więc sumujesz. Jeżeli wyjdzie, że na moc, wówczas walczysz osobno. Przegrywając ze smokiem (w "osobnym" wariancie), nie walczysz już dalej, bo to oznacza koniec tury.
ad4. To się nazywa "pech". A szansę masz (np. czar unieruchomienie, modyfikatory rzutu kostką, itp.)
ad5. j.w. ... pech
ad6. j.w. ... pech
Rozstrzygać zawsze tak samo, zgodnie z instrukcją. Jak się trafi na takie "kombo" to cóż ... życie.
ad1. Zasady dla tych wrogów są ich specjalnymi, tak wiec tracisz i pkt. siły (gnilec) i pkt. wytrzymałości (wampir)
ad2. Kolejność kart się kłania. Sumujesz tylko z równym numerem. Tak więc harpia, później gnilec (pod warunkiem, że pokonasz harpię - w przeciwnym razie koniec tury).
ad3. Jeżeli dla chińskiego smoka będziesz walczył na siłę, więc sumujesz. Jeżeli wyjdzie, że na moc, wówczas walczysz osobno. Przegrywając ze smokiem (w "osobnym" wariancie), nie walczysz już dalej, bo to oznacza koniec tury.
ad4. To się nazywa "pech". A szansę masz (np. czar unieruchomienie, modyfikatory rzutu kostką, itp.)
ad5. j.w. ... pech
ad6. j.w. ... pech
Rozstrzygać zawsze tak samo, zgodnie z instrukcją. Jak się trafi na takie "kombo" to cóż ... życie.
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.