Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Kewis21
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 514
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Kewis21 »

Super @Pablo! Czytam zawsze z zaciekawieniem, ale czekam na tą kraine innowacji bo karty wydawały się naprawdę dobre i klimatyczne. Muszę sobie przypomnieć jeszcze jakich Poszukiwaczy tam uszykowałeś 😉 też chętnie bym wypróbował.


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Czarnoksiężnik Zburzyciel Systemu.

Gramy. W pewnym momencie patrzę na swojego Poszukiwacza i myślę – „To wygląda dobrze. Nawet bardzo dobrze”. Siedmioro zacnych Przyjaciół, jakiś Miecz (nawet dwa), tarcza do walki psychicznej. Cyk, foteczka.
Obrazek

Gramy dalej. A tu wygląda coraz lepiej. I robię te foteczki. Dobra passa nie chciała się skończyć.


Równo dwie godziny po pierwszym zdjęciu zrobiłem ostatnie, uwieczniając zgromadzony na finał potencjał. Zwycięstwo przyszło łatwo. 12 Przyjaciół w połączeniu Misją „Drużna” (Przyjaciele widzą we mnie lidera i gdy mam stracić punkt Życia, muszę w zamian odrzucić jednego z nich) to nokaut. W ekipie Najemnik i dość złota, by opłacać jego usługi. 3 wykonane Misje. 7 Błogosławieństw. Pierścienie dające w sumie +3 do Siły i +3 do Mocy. Miecz do walki, Magiczny Miecz do walki psychicznej...
Czarnoksiężnik zburzył system.
Obrazek


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Dwa widoczne na zdjęciu Rekiny ludojady przyczepiły się do mnie jakoś w połowie rejsu. Najpierw jeden śledził mnie i podgryzał, aż uciekłem na widoczne w rogu planszy Głębiny, gdzie się uleczyłem. Tam przyłączył się drugi i śledziły mnie przez całą planszę, jak mknąłem do portu. Za cienki byłem, by je pokonać. Mogłem tylko uciekać.
Zdjęcie zrobione tuż przed śmiercią. Z 1 punktem Życia wpłynąłem do Akwatorium. Szczęśliwy, że się udało, wymieniłem morskie doświadczenie na 6SZ i 3 punkty Losu. Zbyt szczęśliwy, żeby pamiętać o przesunięciu ludojadów na zakończenie mojej tury. Dostrzegł to @Arknel i nakazał stoczenie beznadziejnej i zakończonej mym zejściem z tego łez padołu potyczki.
Fabularnie rzecz ujmując: już jedną nogą byłem na lądzie, gdy za drugą pociągnięty zostałem pod wodę i zjedzony.
Obrazek


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Mówią: „prawda jest ciekawsza od fikcji, bo fikcję ogranicza wyobraźnia”.

Łotrzyca udała się na obszar Przepaści, żeby zdobyć leżącą tam kartę Czarnego Rycerza. Łotrzyca była Neutralna, więc mogła podnieść kartę Rycerza, co jako Przyjaciel dodawał 2 punkty do Siły. Jednak przed spotkaniem Rycerza trzeba było wyciągnąć kartę Bram Zmierzchu. Tą kartą okazał się być przeklęty przyjaciel Morderca. Taki osobnik, który na początku każdej tury morduje jednego z Przyjaciół należących do Poszukiwacza. Głośno i dobitnie całą sytuację komentując, Łotrzyca w pierwszym odruchu postanowiła pozostawić Czarnego Rycerza na planszy, iść na Cmentarz, odrzucić Mordercę, po czym wrócić po Czarnego Rycerza. Szybko jednak zmieniła zdanie i postanowiła wykorzystać działanie obszaru Przepaści. Zatrzymała karty obu Przyjaciół, rzuciła kością za siebie(4), rzuciła kością za Mordercę(1). Sukces!
Następnie rzuciła kością za Czarnego Rycerza(1) i przerzuciła Losem(1)...
Rozbawieni do łez opowiedzieliśmy sobie to zdarzenie fabularnie, jak to Łotrzyca "niby przypadkiem" strąca w przepaść Mordercę, po czym osłupiała patrzy, jak na ratunek spadającemu ofiarnie skacze Czarny Rycerz :')

Obrazek


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Pamiętacie, jak pierwszy Poszukiwacz skonał w rekordowym tempie po wykonaniu pierwszego ruchu w grze? Rekord został wyrównany.

@Martek rozpoczął grę Mistycznym Liczem. Po wykonaniu ruchu wylosował Anioła Sprawiedliwości, Wroga przeciętniaka z Siłą 4. Poszukiwacz miał @Martka ciekawą zdolność, że mógł zadeklarować dodanie do skuteczności swojego ataku dowolnej ilości posiadanych punktów Życia. Z tym, że w przypadku przegranej, zadeklarowaną wartość musiał odrzucić. Martek ze słowami „co się może stać?” zdecydował dodać wszystkie punkty Życia, po czym sromotnie przegrał. Nie pomogło przerzucenie Losem.

Szybciej można już tylko umrzeć bez przerzucania Losem.

Obrazek


Awatar użytkownika
Martek
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Rwąca Rzeka
Posty: 507
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2018, 08:48

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Martek »

Tak. Niestety to nie był koniec niefartownych zdarzeń!
Limit śmierci i niefartów w tej rozgrywce został zdecydowanie przekroczony.
Po prostu wszystko, co tylko miało chociaż cień szansy żeby się nie udać, to się nie udawało.
Jeszcze żadna rozgrywka tak mnie nie sponiewierała:)
Żadne słowa nie oddadzą tego jak się czułem, ale fragment z tego filmu może dać pojęcie:)

Nie mniej dzięki za grę wszystkim uczestnikom i zdecydowanie niezapomniane emocje!


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Trzeci kolega nie dojechał. Zaczęliśmy we dwóch. Przewidywalność skończyła się po trzech, czterech rundach, kiedy to mój przeciwnik grając Drwalem zaczął błyskawicznie budować potencjał. Coś, co później nazwał „najbardziej spektakularnym rozwojem postaci jakiego doświadczył”, dla mnie było wręcz upokarzające. Po 30 minutach stało się jasne, że zwycięży. Wspólnie ustaliliśmy, że nie poddaję się wyłącznie dlatego, aby miał szansę zdobycia Oswojonego Dinozaura na Wulkanie i dotarcia do Bezimiennej Krypty. Nie powinno mu to zająć więcej niż kwadrans. W tym momencie zadzwonił dzwonek do drzwi. To trzeci gracz dołączał do nas zaspany i spóźniony.
Trzeciego wysłaliśmy po mleko do kawy, komunikując, że za chwilę zaczniemy nową grę.
Ledwo zamknęły się za nim drzwi, mój przeciwnik wylosował Krwiożercze rośliny. I wyrzucił 1. Był bez Losu. Zapadła długa, długa, dłuuga cisza.....
Obrazek
Obrazek

Dodano po 6 minutach 25 sekundach:
Sytuacja z tej samej rozgrywki.
Gnom Wędrowiec (symbolizowany figurką Ghoula) spotyka na na Runach dwóch Wrogów, razem Siła 10. Gnom Wędrowiec ma Siłę 16, rzuca za atak 4. Jest pewien zwycięstwa. Ale Wrogowie rzucają za atak 6, każdy dodaje 2 do wyniku. Jednak remis 20 do 20!
Gnom Wędrowiec mógł skorzystać ze zdolności oswojonego Mezozaura, ale to przeoczył. Jego strata, nie będę go niańczył.
Obrazek
Obrazek


Awatar użytkownika
Pablo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 3139
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 43

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

Budowniczy Mostów pisze: czwartek 04 sie 2022, 14:35 Mój przeciwnik wylosował Krwiożercze rośliny. I wyrzucił 1. Był bez Losu.
Nie miał ani jednego Przyjeciela? Nawet Przeklętego? I nie miał też Losu? :smiling_imp:

Dodano po 2 minutach 17 sekundach:
Budowniczy Mostów pisze: czwartek 04 sie 2022, 14:35 Gnom Wędrowiec mógł skorzystać ze zdolności oswojonego Mezozaura, ale to przeoczył. Jego strata, nie będę go niańczył.
:+1:


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Pablo pisze: czwartek 04 sie 2022, 21:04 Nie miał ani jednego Przyjeciela? Nawet Przeklętego?
Miał nawet pięciu, ale żaden nie „ratował z pułapki”.

Dodano po 51 sekundach:
:') :') :')
domyślam się, o co co ci chodzi.
Nigdy mu tego nie powiem!!


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Krainy Południa, Rwąca Rzeka, Kraina Ognia, Piramida 2.0 (Klątwy Króla Piramidy), karty Przygód z podstawki na planszy Kataklizmu.
sierpień 2022

Mój przeciwnik grał Pustynnym Demonem, który ma bardzo mocny zestaw specjalnych zdolności. Na pustyniach odzyskuje Życie, zamiast je tracić, a jego przeciwnicy nie wykonują tam rzutów za atak. Kosztem punktu Życia może tworzyć nowe pustynie. Trzeba przyznać, że mój przeciwnik wykorzystał te zdolności do maksimum, krążąc po Krainie Środkowej (na planszy Kataklizmu są tam 3 pustynie, a on tworzył jeszcze nowe). Szybko przestał być w moim zasięgu. Widząc jak dobrze się bawi, uznałem, że najlepszą strategią będzie szybkie zrealizowanie warunku niezbędnego do zwycięstwa: zdobycie tytułu Wezyra w Krainach Południa.

Historia przyznała mi rację. Tam gdzie brakowało mi Siły lub Mocy pomagał spryt lub strategiczne zagrania. Pokonałem Króla Piramidy i zdobyłem jego skarby. Tak uzbrojony, niosac sztandar Wzbierającej Fali, ruszyłem zdobywać żetony powodzi, aż uzbierałem ich ponad 10.

Kiedy mój przeciwnik wkroczył do Krain Południa, dysponował ogromną Siłą i niewiele mniejszą Mocą. Wartości szły w dziesiątki. Ale ja wtedy zdobywałem już tytuł Wezyra. Najlepsze miało dopiero nadejść. Pierwszy raz miałem okazję wykorzystać zdolności Wezyra w pełni. Wywoływałem powodzie, po czym ten efekt wykorzystywalen do automatycznego wygrywania starć. Czyniło mnie to godnym przeciwnikiem dla Pustynnego Giga-Demona. Ów widząc, że nie zdąży już sięgnąć po tytuł, postanowił mnie zniszczyć.

Granie Wezyrem to świetna zabawa, gdy ma się dużo zebranych żetonów. Warto spróbować Krain Południa choćby dla tego aspektu.

Pustynny Demon zastawiał na mnie pułapki i atakował w chwilach, gdy czekałem na powstanie warunków do automatycznego zwycięstwa (trwało to zazwyczaj 3 tury). Wojna pozycyjna na pustyniach Krainy Środkowej była niczym pojedynek Kasparowa z Big Blue. Przetrwałem to z 1 punktem Życia, ale wystarczyło. Zatopiwszy część Krainy Środkowej, co stwarzało mi warunki do automatycznego zwycięstwa, wszedłem na Równiny Grozy. Pustynny Demon nie zdecydował się podążać za mną i atakować. W swojej następnej turze zamiast rzucać kością w Krypcie przeleciałem Ornitopterem na Koronę Władzy.

Obrazek


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Góry, Las, Bezkresne Morze, Morskie Przygody, Ląd Na Horyzoncie!, karty Przygód z podstawki na planszy Kataklizmu.
sierpień 2022

Start w Górach, stamtąd przejście do Lasu, za lasem Osada Portowa i Bezkresne Morze. W kierunku Nurrih znajdowała się Laguna, z której wkraczało się na planszę Kataklizmu. Celem gry było zdobycie Korony Władzy.

Każde z wykorzystanych rozszerzeń napisało piękne fabuły, żadnej nudy, żadnych niegrywalnych zapychających planszę kart.
Wzloty i upadki Poszukiwaczy rozkładały się pomiędzy graczy po równo. Nikt nie mógł być pewien przewagi. Szedłem po zwycięstwo, gdy karta wylosowana przez innego gracza w Lesie przypadkiem zamieniła mnie w ropuchę – straciłem wszystko, łącznie z fortuną 9 sztuk złota. Umknąłem z powrotem w Góry. Jedyny zasób jaki mi pozostał, to brutalna Siła czterech czerwonych stożków. Niebawem Zaklęcie Przypadek odebrało mi i to. A stożków Mocy do tego momentu nie zdobyłem żadnych. Wróciłem do stanu z początku gry.
Mimo takich akcji żaden Poszukiwacz nie zginął, a wyścig do Korony Władzy rozstrzygnął się różnicą jednej tury!
Cała 5-godzinna epopeja zostawiła niezatarte wrażenie. Była epicka, niezapomniana i – niestety – nie do opisania.

Obrazek
Ostatnio zmieniony wtorek 10 sty 2023, 11:20 przez Budowniczy Mostów, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Zamek i Rycerze, Wilkołak, Ponury Żniwiarz, Leszy, Karawan Osobliwości, Ropuszy Król.
A także Trollowy Most i Rwąca Rzeka

sierpień 2022

Jak widać postawiliśmy na zabawę z NPC.
Rwąca Rzeka i Trollowy Most pomagały przekraczać rzekę i korzystać z dobrodziejstw Krainy Środkowej.

Celem gry było zdobycie Świętego Graala i dotarcie z nim na KW. Bardzo sympatyczne Zakończenie Alternatywne z rozszerzenia „Zamek i Rycerze”, w którym pokonanych Rycerzy można zatrzymywać jako Przyjaciół. Każdy taki Przyjaciel pozwala wylosować dodatkową kartę Przygody. Fabularnie jest to pysznie pomyślane — im liczniejsza grupa Rycerzy towarzyszy Poszukiwaczowi, tym więcej spotyka go przygód i tym skuteczniej poszukuje on Świętego Graala (czyli karty Przygody).

Jeśli chodzi o NPC, to spotykaliśmy ich głównie w początkowej fazie gry. Sam trzykrotnie wyrzuciłem za ruch 1 w pierwszych trzech turach, uruchamiając Wilkołaka i Żniwiarza. Początek był zatem obiecujący. Potem się to jakoś rozlazło. Teoretycznie najbardziej mobilny powinien być Ropuszy Król — aktywuje się przy
• rzucie 1 za ruch
• pozyskaniu Magicznego Przedmiotu
• rzuceniu Zaklęcia
lecz z czasem przestaliśmy o tym pamiętać. Za dużo opcji. Nie pomagały nawet karne spotkania ze Żniwiarzem dla zapominalskich. Podsumowując — NPC nie błysnęły.

Za to pięknie zagrał Zamek. Atmosfera zrobiła się naprawdę gorąca, gdy został odnaleziony Święty Graal. Był skryty niemal na dnie talii Przygód, więc pojawił się na planszy w chwili, gdy każdy z naszych Poszukiwaczy był gotów do sięgnięcia po KW. Odmienne interpretacje zniuansowanych zapisów na kartach wprowadzały nas momentami w stan najwyższego zdenerwowania.

W skutek morderczych starć (na planszy, nie między nami) każdy Poszukiwacz przez moment był posiadaczem Graala. @Martek, jako najlepiej z nas wyekwipowany, najdłużej mógł skutecznie atakować, gdy pospołu wyczerpaliśmy arsenały Zaklęć i innych podstępów (Cukierki i psikusy!). Z goryczą patrzyliśmy jak Martek wkracza do Krainy Wewnętrznej.
Przeszedł przez nią brawurowo i zwyciężył.

[niezłe zbiegowisko]
Obrazek

[karty NPC]
Obrazek

[Poszukiwania Graala — bardzo fajne Zakończenie Alternatywne]
Obrazek

[Niezłomny Rycerz z koniem wytresowanym w rumaka, najemnikiem i Przyjacielem Rycerzem — zbiera się zbroja ekipa]
Obrazek

[strefa gracza @Martka miała ponad metr długości]
Obrazek


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Tysiąc Przygód na podstawce, Podziemia, Wieża Szeptów
marzec 2023

Całą grę mogliśmy nosić maksymalnie po 4 Przedmioty. Podczas rozgrywki trafił się jeden Tragarz (Przyjaciel), w dodatku liczył sobie za usługi 2SZ. Wydatek się nie zwrócił. Po chwili jakieś Zdarzenie wymiotło wszystkie karty Przyjaciół na stos kart odrzuconych.

Z punktami Losu było podobnie — raz użyte, nie sposób było odzyskać. W sensie, Cyganka nie mogła odzyskać. Bo Smokowiec wcale nie używa Losu, tylko ma jakiś cudaczny system boostowania się smoczymi łuskami. Chyba dopiero pod koniec gry załapałem, o co w tym tak naprawdę chodzi.

Ograniczona była ilość dostępnych plansz. Korzystaliśmy z tego, co miałem w mieszkaniu w chwili, gdy po resztę sięgnęła woda: z Podziemi, Wieży Szeptów w I wariancie, podstawki z 1272 kartami randomowych Przygód oraz z Poszukiwaczy z dodatków Podziemia i Smoki.

Zestaw był całkiem spoko. Okazało się też, że można grać bez Losu i nie trzeba nosić 20 Przedmiotów, żeby się dobrze bawić i zbudować solidne staty. Ha! :)

Smokowiec pierwszy urósł w Siłę i przypuścił rajd na Krainę Wewnętrzną. Próba podbicia Krainy zakończyła się na obszarze Gry Ze Śmiercią, z którego po serii niepowodzeń zawrócił Smokowiec z 1 punktem Życia. Mocy miał tyle, co kot napłakał, a u stóp Tajemnych Wrót czekali Wrogowie o łącznej Mocy 12. Zwiastowało to pewną przegraną i rychłą śmierć Poszukiwacza. Odwrót zakończył więc na Równinach Grozy (nerwowo upewniwszy się w instrukcji, że będąc w odwrocie, Krainy Wewnętrznej opuszczać nie musi) i skierował się do Kopalni. Wyekspediowało go aż do Gospody.

Smokowiec i Cyganka na przemian balansowali na granicy życia i śmierci, ale zawsze jakoś udało się wywinąć. Obaj Poszukiwacze przetrwali rozgrywkę.

Czarownik zlecił Cygance zabicie Wroga. Niby proste, tylko że napotkani Wrogowie albo ożywali po starciu, albo byli za mocni na wciąż niezbyt imponujące statystyki Cyganki. Nie pomógł Autoportret (Nagroda). Punkty Życia topniały w oczach. Cyganka opuściła więc Krainę Środkową i zamiast na Wrogów, zaczęła polować na Cyrulika w Mieście. Przypadkiem pokonała jakąś kartę Moc 3 i... Czarownik przeteleportowal ją z powrotem do podminowanej Wrogami Krainy Środkowej. Postanowiła uleczyć się w Zamku. Droga do Zamku była najeżona niebezpieczeństwami. Cyganka wiła się jak piskorz i wreszcie, choć nie trafiła do Zamku, trafiła Uzdrowienie.

Dla Cyganki czas walki o przetrwanie okazał się być ostatecznie czasem straconym. Smokowiec bowiem podjął wówczas drugi szturm Krainy Wewnętrznej. Ponownie Śmierć zatrzymała bohatera, tym razem odbierając tylko 1 punkt Życia – w drugiej grze z kostuchą wyrzucił dwie szóstki (dyskretnie wspomagając się Zaklęciem Szczęście), na co odpowiedziała dubletem jedynek. Rzucenie Zaklęcia miało też walor strategiczny. Wyniesiony z opuszczonego skarbca Wieży Szeptów medalion, jeśli był pusty na koniec tury, wyczarowywał nowe Zaklęcie. Jak się okazało, roztropność popłaciła. Nową kartą był Błysk (Zaklęcie). Dzięki niej Smokowiec minął błyskawicznie Jamę Wilkołaka. Niebawem ciskał Rozkaz z wyżyn Korony Władzy.

Gra musiała się skończyć o godzinie 12:30. Przedłużyła się nieznacznie. O godzinie 12:31 Cyganka (@JollyRoger) padła rażona Rozkazem, a Smokowiec (@Budowniczy Mostów) zapanował nad Krainami Magii i Miecza.


Awatar użytkownika
DzieX
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 474
Rejestracja: niedziela 19 lut 2023, 20:04
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: DzieX »

Czytałem z zapartym tchem


Awatar użytkownika
Pablo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 3139
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 43

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

Fajnie się czytało. Zresztą jak zawsze.


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Graliśmy z @Jollym w MiMa. Jestem oczarowany. To była wyśmienita przygodowa rozgrywka. Autorzy MiMowych rozszerzeń poczynali sobie zupełnie bezkompromisowo.
Próbuję odgadnąć, co powodowało tę aurę wyjątkowości. W mojej ocenie, po pierwsze był to sposób pisania kart. Karty były pisane fabularnie, z opowieściami, językiem nietrzymającym się zasadniczo reguł, więc wiele rzeczy było albo niedopowiedzianych, albo wymagających interpretacji. Ta interpretacja dokonywała się ponad stołem, na zasadzie arabskiej sztuki handlowej, czyli poprzez szybkie ustalenie i pospólną zgodę. Po tym akcie, zasada obowiązywała i już. Wiele takich decyzji miało strategiczny dla graczy charakter, wymagały więc od każdego nierzadko dobrej woli. Talisman jest dużo bardziej precyzyjny (nie do wiary!).
Kiedy dochodzi do gorących sytuacji, szczególnie w finałowej fazie rozgrywki Talismana, to najczęściej gracze potrafią dojść do porozumienia interpretując zapisy. Karty w TMiMie są w jakiś sposób skodyfikowane. W MiMie — wcale. Czysta entropia.
Rozszerzenia talismanowe, które mają w sobie podobny „ładunek fabularności”, to moim zdaniem Kazamaty Skavenów i Kraina Ognia. Nie tylko, ale przede wszystkim.
Po drugie — każda plansza w MiMie to mikrokosmos reguł. Powiem, że w Talismanie nowe Krainy można poznać stosunkowo szybko. „Easy to play, hard to master”, jak powiadają dżemojady. W kontakcie z Magią i Mieczem, czułem się zupełnie zagubiony. Piętrowe komplikacje zasad obowiązujących w poszczególnych Krainach... robią wrażenie. Z drugiej strony, gdy dobrze się pozna te światy, to można tam pędzić dosłownie interaktywne życie. Na podobieństwo światów wirtualnych i to tych najbardziej wyrafinowanych. No, jest to bezkompromisowe. I ciekawe.
Po trzecie — czarnobiałe ilustracje. Czasem prawie-ilustracje, bardzo umowne. W połączeniu z fabularnością kart powodują, że wyobraźnia pracuje na najwyższych obrotach.

Kilka przykładów z tego, co przygotował gospodarz, czyli Jolly. Rozszerzenie o Zamku wprowadzało fabularne wątki, np. kartę niezależnie poruszającą się po planszy — Półbóg (Moc 12). Krążył on po krainie Środkowej, aż ktoś nie odwiedził Świątyni, gdy to się stało, mieszkająca tam Córka Półboga dołączała do Poszukiwacza, wdając się z nim w gorący romans, a Półbóg od tej pory ścigał nieszczęśnika, gdziekolwiek ten podążył. Wrogowie byli przepotężni. Akurat w tej rozgrywce, gdy jakiś pojawił się na planszy, najczęściej był jakimś zupełnym hardkorem. Na szczęście większość została pożarta przez łażącą po planszy hordę zombich. Równie szalony był oręż znajdowany przez Poszukiwaczy. Wszystko było jakieś over the top i z dużą dawką otoczki fabularnej.
Tym razem ja sam miałem czasu tylko nieco ponad trzy godziny, wyszedłem więc w trakcie gry, ale już mój Poszukiwacz widział światełko na końcu tunelu. Miał plan. Gdybym tylko dysponował większą ilością czasu, to może zbudowałbym statystyki pozwalające na przeżycie w tym nieposkromionym świecie. Z drugiej strony karty z kategorią Wojna, co i rusz podnosiły poprzeczkę zakończenia gry. Pojawiały się też Katastrofy, które utrudniały wędrówkę — most przy Wiosce został zniszczony, Las spalony itp. Ciekaw jestem, jak to by się skończyło. Mam nadzieję, że chłopaki, z którymi grałem, dadzą się namówić na jakieś dłuższe spotkanie typu „2 dni – i płyniemy”.


[ Cała historia zaklęta w dwóch skromnych kartach. ]
Obrazek

[ W mieście można odwiedzić Bank. Jeden tylko ten obszar dawał niemal tuzin
możliwości, z których dziewiątą było „Deponowanie oszczędności”.
Zilustrowane tabelą, których w tej instrukcji nie brakowało. ]
Obrazek

[ Armia zombie rusza w drogę. O jeden obszar co turę. W tle widać
Śmierć kroczącą o jeden obszar na końcu rundy. Koniunkcje
tych dwóch kart wyganiały Poszukiwaczy z Krainy Zewnętrznej ]
Obrazek

[ Początek gry ]
Obrazek
Obrazek

[ Rozkręcamy się ]
Obrazek

[ Demonolog i Morski Elf w Krainie Umarłych. Próbują powrócić z zaświatów. ]
Obrazek

[ Fajny turniej łuczniczy zgromadził nas w Zamku. ]
Obrazek

[ Zbieram się do wyjścia, ale śmiało mogę powiedzieć — szło nieźle.
Moja strefa gracza to między innymi Statek, z którym zacząłem grę (na morze
nie dotarłem) oraz dar jakiegoś anioła; nie załapałem do końca o co chodzi,
ale miałem ten dar od początku gry, „Zniewolenie Ciała” — przydatne. ]
Obrazek

[ Czarnoksiężnik we własnej osobie. ]
Obrazek
Ostatnio zmieniony wtorek 28 mar 2023, 21:15 przez Budowniczy Mostów, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
DzieX
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 474
Rejestracja: niedziela 19 lut 2023, 20:04
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: DzieX »

Uprawnienia na dysku google nadaj


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

DzieX pisze: wtorek 28 mar 2023, 01:05 Uprawnienia na dysku google nadaj
Powinno działać
(Pierwsze koty za płoty).


Awatar użytkownika
DzieX
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 474
Rejestracja: niedziela 19 lut 2023, 20:04
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: DzieX »

Niestety cały czas przy każdym obrazku pokazuje takie coś:
Capture.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
husar
#Moderator: husar
#Moderator: husar
#Moderator: husar
Uczestnik Zjazdów
!Wspierający
Posty: 2004
Rejestracja: wtorek 11 gru 2018, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć:
Wiek: 46

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: husar »

Też nic nie widzę na smartfonie (oprócz komunikatu błędu 403)


Pozdrawiam
Roman
Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

pisze: wtorek 28 mar 2023, 00:41
Zmieniłem na imgura.


Awatar użytkownika
JollyRoger
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 386
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 20:45
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: JollyRoger »

Jest OK, teraz wszystkie zdjęcia są widoczne.


"Jak Palladyn szlachetnie, mieczem złączę lub zetnę"
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Mały Nemo »

Fajne zdjęcia, ale dzisiaj za Chiny bym nie chciał grać w MiMa z dodatkami autorskimi. Tylko klasyczny MiM. Nieskażony twórczością.

Bank niby ciekawy, ale w 30 tur to gra potrafi się zacząć i skończyć. I weź to licz. A wcześniej zdobądź tyle mieszków, aby lokata w ogóle była opłacalna. I na koniec weź na coś wydaj te mieszki. W Mieście prócz pączków i karawany mułów nie ma nic ciekawego do kupienia. Taki Bank o wiele więcej sensu by miał w TMiMie, ale nie wspominać coby pewne Widmo się nie zdenerwowało.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Mały Nemo pisze: wtorek 28 mar 2023, 21:42 Bank niby ciekawy, ale w 30 tur to gra potrafi się zacząć i skończyć. I weź to licz. A wcześniej zdobądź tyle mieszków, aby lokata w ogóle była opłacalna.
Dokładnie, ale to jest właśnie bezkompromisowe. Full frontal. Do tego to tylko jedna z około dziesięciu opcji :)


Awatar użytkownika
DzieX
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 474
Rejestracja: niedziela 19 lut 2023, 20:04
Lokalizacja: Nadarzyn
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: DzieX »

Ja w MiMa nigdy nie grałem, ale po opisie widzę, że sporo ciekawego mnie minęło.


ODPOWIEDZ