Strona 4 z 5

: środa 11 sty 2012, 08:44
autor: Kaktus+
Pozostaje jednie mieć nadzieję, że Portal nie będzie kazał nam czekać zbyt długo na nowe dodatki do Neuro jak ma to w zwyczaju czynić Galakta. Od dłuższego czasu była ostra posucha i co by się teraz nie ukazało, zawsze sprawi radość ;)

: poniedziałek 02 kwie 2012, 14:49
autor: HunteR
Stalowa Policja zadebiutowała raptem parę dni temu, a Portal już szykuje kolejną niespodziankę. Otóż w kwietniu pojawi się darmowa kampania zatytułowana "Obrona Stonekill". Kampania autorstwa Szymona Zachary nawiązuje fabularnie do jednego z ważnych wydarzeń z uniwersum opisanych w podręczniku do Neuroshimy RPG. Krótki opis znajdziecie na oficjalnej stronie wydawcy.

Takich darmowych kampanii ma być więcej :) Osobiście mam jednak nadzieję, że będą one bardziej dopracowane i wyważone niż oficjalna kampania z dodatku Babel 13, która w moim odczuciu jest niegrywalna :|

: czwartek 16 sie 2012, 20:59
autor: Kaktus+
http://www.wydawnictwoportal.pl/2012/08 ... #more-4639

no to poszli po bandzie... zamiast wznowić jeden dodatek, rozbili go na 2 army packi i jeszcze "weź se chłopie pdfa i tereny sam wydrukuj"

: piątek 17 sie 2012, 15:14
autor: mriswith
A zamierzałem zakupić ten dodatek ze względu na tereny :? Teraz same armie wyjdą łącznie w cenie pełnego babel13.

: wtorek 21 sie 2012, 21:08
autor: Kaktus+
dokładnie, a ceny Babela na rynku wtórnym pójdą drastycznie w górę.

: wtorek 21 sie 2012, 22:26
autor: HunteR
Jak się dobrze poszpera po sklepach to można te blisterki kupić taniej, ja za Stalową Policję dałem 23zł z odbiorem na miejscu więc bez dopłat za przesyłkę :) Ale fakt faktem, że trochę niefajny ruch ze strony Portalu. Winę za słabą popularność scenariuszy ponoszą oni sami, bo kampania Babel 13 była beznadziejna i praktycznie niegrywalna, nie dziwota że ludzi to zraziło. Jakby wymyślili coś sensowniejszego i bardziej dopracowanego, a potem co jakiś czas serwowali by nowe kampanie w pdf'ie to może by coś z tego było. Tak mamy tylko ten nieszczęsny Babel 13, kampanię Michallusa z Mephistem i ostatnio coś tam Portal opublikował, tyle.

Podejrzewam, że podobny los spotka też Duela kiedy wyprzedzą ostatnie sztuki i przyjdzie pora na dodruk. Smart i Vegas w osobnych blisterach, plansza do wydrukowania na stronie.

Z innej beczki, ktoś ma może jakieś przecieki co do dalszych planów rozwoju HEXa? Może coś z konwentów, jakieś zakulisowe plotki Obrazek Z jednego numeru Gwiezdnego Pirata, facebooka i paru innych materiałów wynika, że w planach są Gas Drinkers, Lodowi Troglodyci, Łowcy Niewolników, Mephisto i coś tam jeszcze oraz że oprócz pojedynczych armii w przygotowaniu też większy dodatek na wzór Babelu 13 i Duela tj. dwie armie i jakieś nowe reguły/dodatkowe elementy. No i odwieczne pytanie: co z oficjalną wersją HEXa na PC? Niby Portal potwierdza, że jest w przygotowaniu, ale coś takiego to słyszę od dawna. Ktoś wie coś więcej?

Zawsze lubiłem HEXa, ale ostatnio znowu się nakręciłem jak na początku kiedy zaczynałem swoją przygodę z tą grą. Kupiłem Stalową Policję, uzupełniłem też (w końcu!) kolekcję o Duela i przymierzam się do Dancera, dużo gram w wersję Online (idealna rzecz w robocie \:D/ ), bombardują mnie zwiastuny dodatków do wersji iOSowej i chcę więcej :mrgreen:

: środa 22 sie 2012, 10:11
autor: Kaktus+
HunteR pisze:dużo gram w wersję Online (idealna rzecz w robocie \:D/ ), bombardują mnie zwiastuny dodatków do wersji iOSowej i chcę więcej :mrgreen:
maniak :P Ostatnio właśnie nie mam czasu grać w pracy...cóż za nie fart :roll:
HunteR pisze:Gas Drinkers, Lodowi Troglodyci, Łowcy Niewolników, Mephisto
Zgadza się, z tym że nie mam pojęcia jak zamierzają wydać Mephisto. Generalnie, armia ta już się ukazała jakiś czas temu na zasadzie "dla wybrańców Portalu", czyli jest gotowa i filozofii z wprowadzeniem do szerszego obiegu raczej nie ma, wystarczy wydrukować ;)
HunteR pisze:No i odwieczne pytanie: co z oficjalną wersją HEXa na PC? Niby Portal potwierdza, że jest w przygotowaniu, ale coś takiego to słyszę od dawna. Ktoś wie coś więcej?
Nic się ponoć nie ruszyło w tej kwestii. Czyli zdaje się, że na planach się na razie ostało.

Zdecydowanie bardziej lukratywne są wersje mobilne, w tym kierunku ma iść rozwój póki co elektronicznego hexa, a PC może kiedyś.
Swoją drogą, czekam na jakieś zmiany/dodatki/multi na androida bo wersja podstawowa ssie okropnie.

: środa 22 sie 2012, 10:17
autor: HunteR
W kwestii Mephista słyszałem tylko tyle, że ponoć miał zostać wydany jako drugi dodatek po Stalowej Policji, ale że autor chciał to jeszcze dopracować więc zdecydowali się na Dancera. O co dokładnie chodziło, nie wiem, a Michallus chyba już tu nie zagląda żeby podpytać :?

Zastanawia mnie co jeszcze mogą wymyślić do tego dużego dodatku. Nic mi nie przychodzi do głowy :-k

Szkoda tej wersji na PC. Fanowska wersja Online nie jest doskonała, serwer ciągle zdycha, nie będzie też już raczej rozbudowywana o nowe armie, wolałbym więc zapłacić i mieć porządnego HEXa online. iPada czy nowej komórki nie będę kupował dla jednej gry...

: środa 22 sie 2012, 10:50
autor: Kaktus+
HunteR pisze:nowej komórki nie będę kupował dla jednej gry...
Z tym to się zastanów :mrgreen: Bo sprzęty na androidzie to bajka, sam dopiero 2 miesiąc sie tym bawię ale mając takiego smartfona + pakiet danych, masz praktycznie kompa w kieszeni. To tak offtopem.
HunteR pisze:Zastanawia mnie co jeszcze mogą wymyślić do tego dużego dodatku. Nic mi nie przychodzi do głowy :-k
A może coś na zasadzie nowej, większej planszy, na której jeden gracz zajmuje jakąś pozycję i ma za zadanie się umocnić, a drugi przeprowadzić szturm? Coś ala nowość Portalu Konwój? Wszystko jest wykonalne, a Trzewik nie raz już pokazywał, że ma pozytywnie "napsute" w głowie i nowych pomysłów mu nie brakuje :mrgreen:

: niedziela 26 sie 2012, 15:37
autor: mriswith
Może coś a la Stronghold. Jakaś baza ze sztabem w środku. Żetony ruchu służyły by do zmiany stanowisk ogniowych.

: poniedziałek 27 sie 2012, 08:32
autor: Kaktus+
mriswith pisze:Może coś a la Stronghold. Jakaś baza ze sztabem w środku. Żetony ruchu służyły by do zmiany stanowisk ogniowych.
Może nie wyraziłem się zbyt jasno ale dokładnie o coś takiego mi chodziło.

: czwartek 30 sie 2012, 12:14
autor: Ajwer
Mam pytanko, na BGG wyczytałem,że 4 najemnicy z Alabamy to rzadki dodatek dodawany tylko do niektórych pudełek z grą. Czy to prawda czy są w każdym pudełku?

: czwartek 30 sie 2012, 17:46
autor: SPIDIvonMARDER
W każdym z nowej edycji.

: czwartek 06 wrz 2012, 14:25
autor: mriswith
Dowiedziałem się od pana Ignacego Trzewiczka, że dodruk Babel13 ma wyjść jutro, na Rebelu można już zamawiać.

: czwartek 06 wrz 2012, 21:22
autor: HunteR
O jakiś nowościach pewnie przecieków nie ma? :-k

A co do pomysłu dodatku w stylu Strongholda o którym pisali Kaktus i Mriswith, w którym jeden gracz broni placówki, a drugi naciera, mogłoby być ciekawe. Tak się zastanawiam czy faktycznie następnym dodatkiem będzie kolejna armia czy może jednak zdecydują się na ten większy? W końcu to będzie już okolica świąt, idealna okazja żeby wcisnąć ludziom coś większego na prezent \:D/
Z tym to się zastanów :mrgreen:
Niestety nie mam kopalni złota :P

PS. Jeszcze mi przyszedł do głowy pomysł odnośnie nowych mechanizmów w większym dodatku. Może jakieś karty zdarzeń? Po turze każdego gracza by się ciągnęło i wprowadzało by to różne modyfikacje typu "Burza piaskowa - nie można strzelać w najbliższej turze" albo "Silne opady deszczu - nie działa zaopatrzenie (moduły)" itp. :P Niby większa jeszcze losowość, a co za tym idzie mniej taktyki, ale jako urozmaicenie od tradycyjnych rozgrywek mogłoby być.

: piątek 07 wrz 2012, 09:38
autor: mriswith
O nowości nie pytałem, więc nie wiem.
Z tymi kartami zdarzeń to ciekawy pomysł, aczkolwiek myślę, że większość fanów woli strategię, niż losowość w Neuroshimie i Portal nie zaryzykuje z wydaniem dodatku zwiększającego tą losowość.

Przewiduję, że jeszcze pojawi się dodatek z samymi żetonami terenu, skoro z Babela zostały teraz same armie. Mimo możliwości wydrukowania ich we własnym zakresie.

: piątek 07 wrz 2012, 10:05
autor: HunteR
To by było słabe strasznie :| Najpierw wydają same armie z Babela w cenie Babela, a potem osobno tereny co łącznie da kwotę dużo wyższą niż dodatek w wersji premierowej.

Generalnie z wywiadu z twórcą gry wynikało, że trzeci duży dodatek ma oferować coś znacznie bardziej rewolucyjnego niż tereny z Babelu i specjalne obszary z Duela. Tereny i reguły do tworzenia kampanii faktycznie były dość oryginalne, ale to co oferował Duel było już takie na siłę moim zdaniem. Pojawia się więc pytanie co też mogą nam jeszcze zaoferować i czy faktycznie będzie to coś nowego?

O nowe armie raczej się nie boję, bo jak na razie każda kolejna frakcja oferowała coś nowego. Nową zdolność sztabu, 2-3 nowe oznaczenia na żetonach itd. Wśród fanowskich armii wciąż są jeszcze jakieś oryginalne pomysły, nic tylko dopieszczać i wydawać :) Ciekaw jestem natomiast czym będą się charakteryzować Łowcy Niewolników (którzy mają być chyba w trzecim blisterze). Dużo sieciarzy + przejmowanie wrogich jednostek jak Vegas? :-s

: niedziela 27 sty 2013, 12:11
autor: HunteR
W ciągu najbliższych tygodni powinniśmy się dowiedzieć czegoś o nowej armii do Neuroshimy HEX, a kto wie, może nawet za niedługo trafi już do sklepów?

16 lutego w Gliwicach odbędzie się Portalkon - mała, jednodniowa impreza organizowana przez Portal. Wśród planowanych atrakcji jest pokaz prototypu nowej armii. Cóż to będzie? Łowcy Niewolników? Troglodyci Lodu? Gas Drinkers? Sharrash? Tego nie wiadomo. Podpytałem na Facebooku kiedy można się spodziewać nowej armii, odpowiedź niczego nie potwierdzała, ale padła sugestia żeby wyciągnąć wnioski z premier armypacków z zeszłego roku. Stalowa Policja ukazała się w marcu, w aktualnym planie wydawniczym w marcu figurują dwie premiery oznaczone jako projekty X. Czyżby zatem nowa armia miała trafić do sprzedaży już za niecałe dwa miesiące?

Na Facebooku pojawiła się też taka zabawna fotka z testów nowych gier, jednym z projektów na stole jest zapewne armia do HEXa :)

Obrazek

: poniedziałek 18 lut 2013, 15:31
autor: Sarna
Portalkon zakończony, a oto informacja o nowej armii, która ukazała się na stronie wydawcy.
Sharash
Do Neuroshimy Hex wkraczają inteligentne szczury, znane z podręcznika Neuroshima RPG oraz z 51. Stanu. Sharrash to tajemnicza i świetnie zorganizowana społeczność zmutowanych, obdarzonych nieludzką inteligencją szczurów Autorem nowej armii jest Michał Oracz, a jej cechą szczególną jest jej duża mobilność, nastawienie na walkę wręcz oraz nowy rodzaj strzału (moździerz!).
Premiera: marzec 2013

: piątek 22 lut 2013, 23:54
autor: abubu
Dzisiaj miałem pierwszą rozgrywkę w tą grę (na razie podstawka zakupiona dla klubu)... i jestem bardzo zadowolony. Fajna gierka. Ci co grali to wiedzą, ci co nie grali to niech zagrają :) Do 3 ostatnich tur miałem 20pkt wytrzymałości ... ale jak się zebrali na mnie (graliśmy w 3kę) to mi spadło na końcu do 11-12 (?) ... grałem tą żółtą armią przeciwko zielonej i czerwonej. Nazw nie pamiętam.

: poniedziałek 25 lut 2013, 13:50
autor: HunteR
Witamy w gronie HEXowiczów :D Koniecznie zainteresuj się też fanowską wersją Online. Oparta na Javie, nic nie trzeba instalować, a oferuje też armie z pierwszego dodatku: Nowy Jork i Neodżunglę. Zawsze chętnie zagram, szczególnie jak się nudzę w pracy :mrgreen:

: poniedziałek 25 lut 2013, 15:23
autor: abubu
w pracy ostatnio czasu brak (do środy muszę zrobić stronę doładowań EKM - Ci z Elbląga powinni wiedzieć o co kaman) więc raczej nie pogramy wówczas... w środę się spotykam w klubie na 2gą partyjkę hexa w celu poćwiczenia. Mój współgracz tak samo zielony jak ja, więc nie ma spięć przy "zamulaniu" kolejki :P

: piątek 21 cze 2013, 15:18
autor: Mały Nemo
Zagrałem sobie wczoraj byłem pierwej raz w Hexa i muszę powiedzieć, iż w miarę ciekawa jest to gra. Grałem Molochem przeciwko 3 innym graczom, bez sojuszu.

Trochę za dużo symboli tam jest, ale jak człowiek pogra, to może i się ich naumie. Razem z kolegą straciliśmy wsio pozostałe życia na turę przed bitwą ostateczną. W ostatniej turze dziewczyna kolegi miała bodaj 15 życia, a jej przeciwnik znacznie mniej. Tenże przeciwnik wyciągnął 2 swoje żetony i tak je rozłożył, iż podczas bitwy ostatecznej zadał dziewczynie tyle obrażeń, iż miał o 1 punkt więcej niż ona. I wygrał. Mimo, iż od co najmniej połowy gry ona była zwyciężczynią (a grała Borgo, a jej przeciwnik Posterunkiem). Przejrzałem także Dancera i faktycznie ta armia jest taka... dziwna.

Anyway, po tej rozgrywce trochę poszperałem na BGG i zauważyłem, iż dosyć sporo promocyjnych armii i żetonów wyszło do Hexa. Problem taki, iż spora część tego wyszła poza granicami Polski. Dziwna polityka marketingowa Portala - promocyjne materiały do polskiej gry zostają rozprowadzane tylko poza Polską...

Więc takie pytanie, jakie de facto materiały promocyjne istnieją do Hexa w formie empirycznej (nie do drukowania) i czy gdzieś można je jeszcze dostać/otrzymać?

: piątek 21 cze 2013, 20:39
autor: HunteR
A jakież to materiały? Z tych które na pewno były u nas dostępne:

1) Doomsday Machine - półoficjalna armia, którą swojego czasu można było zakupić za gamble w sklepiku Portalu, a także do wygrania tu i ówdzie.
2) Najemnicy z Alabamy - cztery dodatkowe żetony jednostek dodawane do premierowych wydań podstawki w edycji 2.5.
3) Mad Bomber - dodatkowy żeton, który eksploduje jak bomba Molocha po tym jak w niego strzelimy. Nie pamiętam gdzie był dodawany, ale chyba można go było wyrwać na konwentach itp.
4) Działo - dwuobszarowy żeton neutralny, który w trakcie gry można sobie przejąć. O ile pamiętam, był dorzucany do zamówień przedpremierowych pierwszego dużego dodatku (Babel 13).
5) Karty reakcji - bonus do zamówień przedpremierowych drugiego dużego dodatku (Duel) oferujący dodatkowe możliwości spożytkowania punktów na planszy (czy coś takiego, w akcji tego nie widziałem).
6) Mephisto - armia autorstwa Michallusa rozprowadzana na podobnej zasadzie jak Doomsday tj. do wygrania na konwentach itp. Prawdopodobnie zostanie wydana jako armia oficjalna tak jak Dancer.

I to w sumie tyle co kojarzę. Sęk w tym że wszystkie powyższe były wydane na zasadzie limitowanych bonusów dodawanych do pre orderów, niektórych wydań lub jako nagrody. W sklepie tego nie kupisz choć zawsze jest szansa że ktoś będzie sprzedawał na allegro.

: piątek 21 cze 2013, 20:44
autor: Mały Nemo
No właśnie sprawa jest taka, iż jak poszperałem po BGG to wiele z tych armii było dodawanych na targach w Essen. Chyba tylko Mad Bomber był dawany podczas Pionka.

Czy te armie były wydrukowane jako realne pionki, wyglądające jak z oryginalnego hexa, czy też jak proste druki na drukarce?

Na Allegro nie ma, patrzyłem.. :(.