Niegrywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Kewis21
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 514
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Kewis21 »

JollyRoger pisze: sobota 23 sty 2021, 15:47
Farstone pisze: sobota 18 kwie 2020, 14:48 Magia i Miecz nigdy nie umrze. Pamiętam jak zagrałem w nią pierwszy raz gdzieś ok. roku 1990. Wkrótce wtajemniczę w nią moje córki, bo żona już coś tam się orientuje. Mimo upływu tylu lat uważam, że wskaźnik losowości jest nadal bardzo akceptowalny. Przyznaję, że nie grałem w Talismana więc nie mogę porównać...
Brawo, nie graj w Talismana jeżeli nie chcesz sobie zepsuć radości grania z rodziną w naprawdę dobre planszówki.
Właśnie nie graj w MiMa jeżeli chcesz grać w dobre planszówki.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Mały Nemo »

Kewis21 pisze: sobota 23 sty 2021, 22:34 Właśnie nie graj w MiMa jeżeli chcesz grać w dobre planszówki.
xD

Ty to po złośliwości tak napisałeś? xD

===

Anyway, temat trochę nie pasuje do tego forum (kwestia zasad...), ale wspomnę, że sam nie wiem, czy jestem fanem nowych wersji Talismana (Batman, SW czy KH). Myślę, że trzeba na to spojrzeć z szerszej perspektywy (i wbrew pozorom to nie jest przytyk w stronę @JollyRogera ) i się zastanowić nad pewną rzeczą, a mianowicie nad przepływem czasu. Mnie do tego świata wprowadził MiM oraz MM i do tej pory mam te dwie gry głęboko w sercu i de facto gdyby nie one, to by mnie tutaj nie było. Ale czas płynie, nie stoi w miejscu, więc powiedzmy za kolejne 15-20 lat przyjdzie inny Nemoś, który nie będzie znał MiMa ani MMa, ale powie, że on jest tu i teraz dlatego, bo za dzieciaka grał w TMiMa i ta gra mu się ulokowała w sercu. My się wychowaliśmy na czarnobiałym MiMie, ale my jesteśmy stare pokolenie. Nowe pokolenie wychowa się na nowym MiMie i będzie chwalić tę grę. Kolejne pokolenie po tym nowym pokoleniu będzie grało w Talismana 3D i być może także nie będzie wiedziało, że wcześniej były jakieś inne edycje, być może nawet tego, że były one papierowe i empiryczne, ale będą grać i chwalić tego Talismana, którego znają ze swojego dzieciństwa i na którym się wychowali. Więc może to nie tak źle, że Talisman stał się Monopoly, choć osobiście trochę trudno jeszcze przegryźć ten fakt... Może dlatego, że my pamiętamy jeszcze czasy, kiedy ta gra była unikalną grą.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
loooki
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Posty: 1845
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 42

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: loooki »

Pitu-pitu z rodzaju:
Łłłłłłłooooo paaanie kiedys to bylo......
Malucha to ja wole na ulicy ogladac po jezdzic samemu to juz nie bardzo - i tk jest z mim i talsimanem - obojetnie czy sie to komusi podoba czy nie to jest ewolucja, zawiera wiecej mozliwosci i tresci
A ze ktos woli ogladac czarno biale tv - to jest jego wybor prywatny a de gustibus....


Awatar użytkownika
Kewis21
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 514
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Kewis21 »

Mały Nemo pisze: sobota 23 sty 2021, 23:31
Kewis21 pisze: sobota 23 sty 2021, 22:34 Właśnie nie graj w MiMa jeżeli chcesz grać w dobre planszówki.
xD

Ty to po złośliwości tak napisałeś? xD
Ja? Nie no co ty. XD
Poprostu nie lubie takiego pie*dolenia. Przyjdzie Ci taki i powie nie graj w Talisman bo to g*wno, graj w MiM. Na to przyjdzie kto inny i powie żebyś obie gry do pieca wyrzucił i grał w Descenta bo lepszy. Zaraz za nim ustawi się ziomek co powie nie graj w ten fantasy shit tylko NEMESIS!!! na co przyjdzie koleś i powie że jeśli figurki to tylko warhhammer! Bo co to za figurki jak sam nie sklejasz i nie malujesz, a koleś z DnD da mu w pysk i powie że to wszystko jest funta kłaków wartę jeśli nie potrafisz wydrukować sam figurek, zrobić mapy i wymyślić fabuły i ogólnie to po co grać w planszówki jak można zbierać pokemony, albo naparzać na xboxie.
Czytała Krystyna Czubówna. xD


loooki
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Posty: 1845
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 42

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: loooki »

Czyli stare dobre nap.....nie sie po ryjach po pijaku najlepsze :)


Farstone
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Farstone »

Hmmm, aż tak źle wypada Talisman w porównaniu z naszym polskim MiMem?


Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Krainy Wschodu
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 2310
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: fallenmk »

Można mieć całkiem zrozumiały sentyment do staroci, ale obiektywnie rzecz biorąc MiM to gra, która może była dobra dawno temu, dziś jest śmiechu warta na tle współczesnych gier. Talisman też wypada przeciętnie, ale jednak zdecydowanie bliżej mu do przyzwoitości, i ma co rok swoje 20 któreś miejsce w rankingu gier w Polsce, do tego zapierające dech zaplecze fanów tworzących dodatki autorskie w ilości i jakości, które ciężko szukać w innych grach planszowych. Mam niekłamaną przyjemność dokładać do tego swoją cegiełkę i myślę, że jeszcze sporo czasu będzie to gra ceniona, nie tylko u nas zresztą.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: abubu »

Każda opinia jest subiektywna ... tak więc, zależy kogo zapytasz. Jak dla mnie (pomijając szatę graficzną, itp), to mechanicznie TMiM jest poprawioną wersją MiM. Oczywiście, TMiM nie uniknął wprowadzenia nowych błędów/niedopowiedzeń podczas poprawiania błędów poprzednich.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Farstone
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Farstone »

fallenmk pisze: środa 10 lut 2021, 22:04 Można mieć całkiem zrozumiały sentyment do staroci, ale obiektywnie rzecz biorąc MiM to gra, która może była dobra dawno temu, dziś jest śmiechu warta na tle współczesnych gier. Talisman też wypada przeciętnie, ale jednak zdecydowanie bliżej mu do przyzwoitości, i ma co rok swoje 20 któreś miejsce w rankingu gier w Polsce, do tego zapierające dech zaplecze fanów tworzących dodatki autorskie w ilości i jakości, które ciężko szukać w innych grach planszowych. Mam niekłamaną przyjemność dokładać do tego swoją cegiełkę i myślę, że jeszcze sporo czasu będzie to gra ceniona, nie tylko u nas zresztą.
Niestety, ale muszę się nie zgodzić :) Jestem po 2 partiach /na razie tylko sama podstawka, Miasto, Podziemia i Jaskinia jeszcze czekają na wprowadzenie/ gry z córkami i zabawa naprawdę przednia. Po 30 latach naprawdę nie ma nudy. Sam fakt, że jedna rozgrywka trwała ok 5 godzin - rozłożona na dwa wieczory. Mam chęć zagrać w Talismana i pewnie prędzej czy później go może nawet i kupię, ale z tego co czytałem, cała gra tylko w podstawkę na pewno będzie trwała krócej, a to chyba jednak minus...
Oczywiście nie neguję TMiM, mimo wszystko jednak będzie jeszcze u mnie w domu wiele rozgrywek MiM :)


Awatar użytkownika
JollyRoger
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 386
Rejestracja: środa 01 maja 2019, 20:45
Płeć:

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: JollyRoger »

Zgadzam się z przedmówcą i pozdrawiam


"Jak Palladyn szlachetnie, mieczem złączę lub zetnę"
Farstone
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Farstone »

Tronar pisze: sobota 21 paź 2017, 15:42 Urodziłem się w 1975 mam już blisko 42% zniżki na okulary w vision expres. Mieszkam w Lublinie od urodzenia. A teraz ściągawka z Historii. Gra Talizman już w pełni kompletna bo wcześniejsze projekty biegania po uniwersytecie były nieliczone powstała w 1982 przez Roberta Harrisa, ale wydana została przez GamesWorkshop na początku 1983 jako gra pod tytułem Talizman. Polacy jeszcze pod koniec tego samego roku(prawdopodobnie ktoś był na zachodzie i tam zobaczył ta grę zaraz po ukazaniu się jej na rynku, tego niewiem?) czyli na jesieni 1983 w wydawnictwie Sfery wydali tą grę z czerwoną okładką miecza i kuli. Pracę nad grą trwały ponad 4 miesiące(z unikalnymi rysunkami Komorowskiego), a gra miała nowatorską oprawę różniąca się wieloma szczegółami od oryginału. Niektórzy nawet twórcy choć publicznie nigdy sie do tego nie przyznali była lepsza od Oryginału. Mój kolega syn ordynatora szpitala w Lublinie posiadał ją już na jesieni 1983 roku jak tylko ukazała się w sklepach. Niestety nakład był bardzo niski więc dostępna była tylko w sładnicach harcerskich, więc jego ojciec kupił ją dla syna właśnie w takiej składnicy, odłożona pod ladą po znajomości. Ja niestety takiej gry nie dostałem mimo że stałem w długiej kolejce (w tamtych czasach wiele fajnych produktów mozna było kupić w składnicy harcerskiej w Lublinie) gdyż kolejki były długie. Gdzieś mniej więcej rok później czyli na jesieni 1984 właśnie ten kolega posiadacz jedynej tej gry na naszym podwórku dał mi cynk że rzucili tą grę w sklepiku w suterenie na ul. Orlej w ilości 10 egzemlarzy. Cynk okazał się dobry i szybki bo ja kupiłem przedostatni egzemplarz właśnie na jesieni 1984.
W 1990 po komunistycznej odwilży, na skutek ogromnego zainteresowania tą grą nastąpił chyba największy dodruk tej gry w II wydaniu(ze smokiem na okładce) z inną okładką i planszą nie w formie twardej 4 puzli jak było pierwotnie ale w formie całej planszy miękkiej. Razem wydano max 35 tysięcy egzemplarzy tej gry. (...)
Ciekawe co piszesz, skoro MiM był już w 1983 w Polsce, a mi się udało kupić to I wydanie dopiero w 1990 (tak myślę, że to pamiętam :)) w podziemiach dworca w Gdańsku na stoliku turystycznym od pasjonatów, kiedy właściwie tak jak piszesz pojawił się już w sklepach dodruk. Czyli mój egzemplarz musiał gdzieś tyle lat przeleżeć zanim trafił do mnie...


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: abubu »

Tutaj jest wersja 0.1 (jeszcze pod nazwą Necromancer): https://www.talismanisland.com/bobharris.htm


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Pablo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 3139
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 43

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Pablo »

Farstone pisze: czwartek 16 wrz 2021, 23:46 Ciekawe co piszesz, skoro MiM był już w 1983 w Polsce, a mi się udało kupić to I wydanie dopiero w 1990 (tak myślę, że to pamiętam :)) w podziemiach dworca w Gdańsku na stoliku turystycznym od pasjonatów, kiedy właściwie tak jak piszesz pojawił się już w sklepach dodruk. Czyli mój egzemplarz musiał gdzieś tyle lat przeleżeć zanim trafił do mnie...
https://www.talismanisland.com/tour_1pl.htm


Awatar użytkownika
Maletz
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 880
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Maletz »

Pablo pisze: piątek 17 wrz 2021, 07:09 https://www.talismanisland.com/tour_1pl.htm
Mam tę podstawkę kupioną w 83 bez żadnych kombinacji, o ile dobrze pamiętam :) Niestety bez oryginalnych pudełek, bo o te jako dziecko szczególnie się nie dbało. Cała edycja jest spakowana w pudełko po Battletechu, którego zawartość ktoś ze znajomych mi podjebał... :)


Awatar użytkownika
Pablo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 3139
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 43

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Pablo »

Maletz pisze: piątek 17 wrz 2021, 07:22 ...którego zawartość ktoś ze znajomych mi podjebał...
Tacy znajomi to skarb. :grinning:


Farstone
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Farstone »

Pablo pisze: piątek 17 wrz 2021, 07:09
Farstone pisze: czwartek 16 wrz 2021, 23:46 Ciekawe co piszesz, skoro MiM był już w 1983 w Polsce, a mi się udało kupić to I wydanie dopiero w 1990 (tak myślę, że to pamiętam :)) w podziemiach dworca w Gdańsku na stoliku turystycznym od pasjonatów, kiedy właściwie tak jak piszesz pojawił się już w sklepach dodruk. Czyli mój egzemplarz musiał gdzieś tyle lat przeleżeć zanim trafił do mnie...
https://www.talismanisland.com/tour_1pl.htm
To już nic nie rozumiem... Jak można ją było kupić w 1983 ???


Awatar użytkownika
Pablo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 3139
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 43

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Pablo »

Może na talismanisland mają błąd.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Mały Nemo »

O ile mi wiadomo, to w Polsce faktycznie dopiero w okolicach '89 gra była dostępna. W '83 to gra oryginalnie wyszła w Wielkiej Brytanii. Swoją drogą wątpię, aby w '83 BPiRF Sfera w ogóle istniała (na jej oficjalnej stronie jest nawet napisane, że powstali w '94 (!)). Coś mi się wydaje, że komuś się daty pomyliły, choć to było eony temu, więc jest to całkiem możliwe.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Talisman
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: środa 07 sie 2013, 18:24
Lokalizacja: Games Workshop
Płeć:
Wiek: 40

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Talisman »

Jestem botem, który ma przypominać, kiedy pierwsza edycja Talismana została wydana.


Farstone
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Farstone »

Mały Nemo pisze: piątek 17 wrz 2021, 10:50 O ile mi wiadomo, to w Polsce faktycznie dopiero w okolicach '89 gra była dostępna. W '83 to gra oryginalnie wyszła w Wielkiej Brytanii. Swoją drogą wątpię, aby w '83 BPiRF Sfera w ogóle istniała (na jej oficjalnej stronie jest nawet napisane, że powstali w '94 (!)). Coś mi się wydaje, że komuś się daty pomyliły, choć to było eony temu, więc jest to całkiem możliwe.
Też tak myślę, co ciekawe, mam w pudełku małą karteczkę z nr zezwolenia Orbity i ma nr 149/87 :) Tak jakby w 1987 już dostali pozwolenie na wydanie gry czy co :)


Awatar użytkownika
Maletz
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 880
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Maletz »

Dobra, ja wycofuje swój śmiały wpis, żyłem w przekonaniu, że zapis na końcu instrukcji Games Workshop 83 dotyczy także polskiego wydania. Sprawdziłem wczoraj i chyba nie o to chodziło 😂


Farstone
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 19 kwie 2018, 23:34

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Farstone »

Spoko, jak to przeczytałem to zgłupiałem, kurde co za szczęściarz już w 1983 miał MiM. A potem zacząłem drążyć i wyszło co wyszło :')


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Budowniczy Mostów »

Pablo pisze: piątek 17 wrz 2021, 07:09 https://www.talismanisland.com/tour_1pl.htm
Aż serducho mocniej uderzyło ;)


Awatar użytkownika
Maletz
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 880
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: Maletz »

Budowniczy Mostów pisze: wtorek 21 wrz 2021, 23:07 Aż serducho mocniej uderzyło
Mogę zabrać na następne spotkanie :)


Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Krainy Wschodu
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 2310
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Nie grywalność Magii i Miecz w dzisiejszych czasach.

Post autor: fallenmk »

Proponowałbym edytować tytuł - niegrywalność pisze się łącznie, to ogólna zasada pisowni nie oraz bez z rzeczownikami odczasownikowymi.


ODPOWIEDZ