Skrót Instrukcji do Relic

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Relicu niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Skrót Instrukcji do Relic

Post autor: Artownik »

ATRYBUTY

W grze są trzy: Siła, Siła Woli oraz Przebiegłość - wszystkie wykorzystywane są do walki oraz testów.
Obrazek
Dodatkową statystyką (ale nie atrybutem) są Życia.

Minimalny poziom atrybutów wynosi 1, natomiast maksymalny 12.
Dotyczy to także Żyć, choć mogą one oczywiście spaść do zera.

Wpływy - zastąpiły złoto, w Relicu każda postać startuje z trzema żetonami Wpływów.
Obrazek

Ładunki – te żetony wykorzystywane są przy kartach. Wskazują ile razy można danej karty użyć.
Obrazek

POZIOM DOŚWIADCZENIA

Zaczynając od zera i do 12. Aby zdobyć wyższy poziom trzeba wymienić 6 punktów Trofeów (dowolnych).
Przy każdym zdobywanym poziomie otrzymujemy dwie nagrody rozpisane na kartach.
Możemy otrzymać Atrybuty, Wpływy, Życie, Karty Mocy lub Specjalną Nagrodę opisaną na karcie postaci.
Gdy mamy już maksymalny poziom, zdobywając kolejny, zyskujemy jedną pomyślnie zakończoną Misję.
Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek 01 sty 1970, 01:00 przez Artownik, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

PODZIAŁ TALII

Zamiast jednej talii kart Przygód mamy tutaj trzy talie Zagrożeń:
Żółta - odpowiada Przebiegłości i zawiera głównie karty Eldarów.
Niebieska - odpowiada Sile Woli i zawiera głównie karty Tyranidów.
Czerwona - odpowiada Sile i zawiera głównie karty Orków.

Karty Chaosu przewijają się we wszystkich tych taliach.


FAZY TURY

Faza Ruchu – rzucamy za ruch i przemieszczamy postać (w wybranym przez siebie kierunku).

Faza Eksploracji – na obszarze docelowym sprawdzamy kolor ikon zagrożeń i dobieramy odpowiednią ilość kart z odpowiednich talii (karty znajdujące się na obszarze zmniejszają liczbę dobieranych kart, jednak zależy to ściśle od kolorów).
Jeśli mamy dobrać dwie niebieskie, a na obszarze są dwie czerwone i niebieska, to dobieramy tylko jedną niebieską.

Faza Badania – jak w MiM przystępujemy do badania kart zgodnie z numerami. Wpierw Zdarzenia, potem Wrogowie, następnie Spotkania i Atuty.
Na końcu badamy sam obszar, zapoznając się z jego tekstem.

Faza Doświadczenia – w niej możemy:
- wymienić Trofea na poziom doświadczenia;
- otrzymać nagrodę na wykonaną misję i podjąć się nowej misji;
- pozbyć się nadmiaru (lub też niechcianych) kart Autów, Mocy (są one odrzucane)


WALKA

Odbywa się identycznie jak w MiM.
Porównanie statystyk, następnie jeden rzut kością za przeciwnika (lub przeciwników) i jeden za naszą postać.
Przy wygranej zabieramy Trofea.
Przy przegranej tracimy Życie i Faza Badania dobiega końca.
Przy remisie nic się nie dzieje, ale Faza Badania dobiega końca.


TESTY ATRYBUTÓW

Mają zawsze odgórnie ustawioną poprzeczkę. Przykładowo: Wykonaj test Siły 10.
Bierzemy wtedy wskazaną cechę postaci i dodajemy rzut kością.
Jeśli wypadnie jedynka, test zostaje automatycznie zakończony porażką (przy rzucie kilkoma kośćmi na każdej musi wypaść jedynka).


EKSPLODUJĄCE KOŚCI

Ilekroć w trakcie walki lub wykonywania testu wyrzucona zostanie szóstka, kość eksploduje. Wykonujemy ponowny rzut i dodajemy go do szóstki.
Kości mogą eksplodować wielokrotnie.


BONUSY

Na kartach często pojawiają się bonusy do Atrybutów.

Te oznaczone w kółkach dotyczą bonusów, które działają w czasie testów atrybutów.

Te oznaczone w zębatych kółkach dotyczą bonusów działających w czasie walki.

Szary bonus dodaje się do dowolnego atrybutu w czasie walki.
Ostatnio zmieniony czwartek 01 sty 1970, 01:00 przez Artownik, łącznie zmieniany 5 razy.


Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

KARTY MOCY

Zastępują MiMowe karty Czarów / Zaklęć oraz jednocześnie żetony Losu.
Trzymamy je zakryte przed innymi graczami. Sami możemy podejrzeć w dowolnym momencie.
Limit Kart Mocy uzależniony jest od poziomu doświadczenia postaci – widać to na karcie.

Kart Mocy można użyć w dwojaki sposób:
- użyć w określonym na karcie momencie uzyskując opisany na karcie efekt;
- użyć numeru Mocy zawartego na karcie, zastępując tym numerem dowolny, własny rzut kością, który właśnie wykonaliśmy (podobnie do Losu z TMiM) - dotyczy to rzutów w walce, testach atrybutów lub ruchu.
Obrazek


KARTY KORUPCJI

Gdy instrukcja na to wskaże dobieramy kartę Korupcji.
Sprawdzamy zawarty na niej numer i porównujemy z ilością kart Korupcji, które posiadamy (nowa karta także się wlicza).
Jeśli mamy mniej kart niż wskazuje numer, to bierzemy tę kartę i kładziemy ją zakrytą obok naszej postaci.
Jeśli mamy tyle samo lub więcej kart niż wskazuje numer, to bierzemy tę kartę i kładziemy ją odkrytą obok naszej postaci, a efekt karty zaczyna działać na naszą postać.
Zarówno zakryte, jak i odkryte karty wliczają się do sumy kart Korupcji.
Obrazek
Każda postać ma limit Korupcji opisany na swej karcie. Jeśli zostanie on osiągnięty, to postać ulega całkowitej Korupcji i przepada.
W takim wypadku losowana jest nowa postać, resetowane są Atrybuty, Życie oraz poziom doświadczenia. Przepadają karty Korupcji, Mocy, Trofea oraz Wpływy.
Jedyne co przechodzi na nową postać to karty Atutów.


KARTY MISJI

Każda postać, zaczynając grę, dobiera kartę Misji.
Karty Misji są jawne i należy je kłaść odkryte.
Gdy warunki Misji zostaną spełnione, otrzymujemy opisaną na Misji nagrodę i zakrywamy kartę.
Zakryte karty stanowią zakończone Misje.
Gdy nie mamy aktywnej Misji, dobieramy nową w trakcie Fazy Doświadczenia.
Jeśli mamy aktywną Misję, a mimo wszystko udało nam się dobrać kolejną, wybieramy tę, którą będziemy wykonywać, a drugą odkładamy.


KARTY RELIKTÓW

Karty Reliktów to nic innego jak potężne przedmioty. Żeby wejść do Wewnętrznego Kręgu trzeba posiadać dowolny Relikt. Więc niejako stanowią one połączenie Reliktów / Artefaktów z MiMa z Talizmanami.

W czasie Fazy Doświadczenia możemy wymienić trzy zakończone Misje na Relikt.
Dobieramy wtedy dwie karty Reliktów i wybieramy ten, którego chcemy używać (drugi jest wtasowywany z powrotem w talię).

Relikty wliczają się w limit posiadanych Atutów.


KARTY SPRZĘTU BOJOWEGO

Jest to nic innego jak MiMowy Ekwipunek.

Karty te zazwyczaj używają znaczników Ładunków, a więc są tylko kilkukrotnego użytku.
Oprócz tego dzielą się na Bronie, Pancerze i Ekwipunek.

W walce można korzystać tylko z jednej Broni i jednego Pancerza oraz dowolnej ilości Ekwipunku.
Przy testach atrybutów można korzystać tylko z dowolnej ilości Ekwipunku.

Sprzęt Bojowy wlicza się do limitu posiadanych Atutów.
Obrazek


KARTY SCENARIUSZA

Losowana jest zawsze jedna na początku gry i stanowi swego rodzaju Alternatywne Zakończenie gry.

Opisuje specjalne zasady, które będą obowiązywać w czasie rozgrywki oraz sposób postępowania dla postaci, która dojdzie do centrum planszy i podejmie się próby wygrania gry.
Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek 01 sty 1970, 01:00 przez Artownik, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

ŚMIERĆ

W Relicu postacie nie giną, zostają 'pokonane'.
Ilekroć Życie postaci spadnie do zera, to traci ona karty Mocy, Trofea oraz Wpływy. Zostaje przesunięta na St. Antias' Sanctuary, a Życie ulega odnowieniu. W kolejnej turze kontynuuje rozgrywkę z tego obszaru.


PvP

Zaskakujące, jednak w Relic nie ma w ogóle trybu PvP. Postacie nie mogą się bezpośrednio atakować. W instrukcji jest jasno napisane, że pojawi się to w dodatkach.


DOPRECYZOWANE SZCZEGÓŁY

Domyślnie to gracz wybiera które karty będzie odrzucał.
Jeśli występują dwie karty o tym samym numerze badania, to gracz je rozpatrujący decyduje o kolejności.
Żetonów ma być nieograniczony zapas, w przypadku wyczerpania ich ilości, należy znaleźć zastępstwo.
Tracąc turę, tracimy resztki obecnej oraz całą kolejną.

Jeśli karta daje postaci możliwość wykonania specjalnego ruchu w Fazie Ruchu, opcja ta pozostaje aktywna do momentu, postać faktycznie będzie wykonywać najbliższą Fazę Ruchu (a więc nawet po straconej turze).


Rocy7
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Atuty Charakteru
Posty: 106
Rejestracja: sobota 09 mar 2013, 00:58
Lokalizacja: Miasto
Płeć:

Post autor: Rocy7 »

Artownik pisze:
W Relicu postacie nie giną, zostają 'pokonane'.
Według zasad z opublikowanej instrukcji w języku angielskim Postacie mogą zginać na stałe jeśli tak mówi scenariusz.

"gracz może wyeliminowany z gry, zazwyczaj przez specjalne zasady na karcie scenariusz. Jeśli tak się stanie, zdejmuje postać z planszy i odrzuca wszystkie karty i żetony które zgromadził w trakcie gry.Wyeliminowany gracz przegrywa grę, nie może rozpocząć nowej postaci, i nie może wpływać na Grę w żaden sposób."

Źródło Relic Instrukcja ENG strona 15.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

No tak, ale od tego jest specjalny scenariusz. W normalnym scenariuszu gracze nie zostają wyeliminowani z gry.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Rocy7
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Atuty Charakteru
Posty: 106
Rejestracja: sobota 09 mar 2013, 00:58
Lokalizacja: Miasto
Płeć:

Post autor: Rocy7 »

Artownik pisze:Postacie nie mogą się bezpośrednio atakować. W instrukcji jest jasno napisane, że pojawi się to w dodatkach.
A jest możliwość pośredniego oddziaływania na innych graczy? tzn. czy gracze są jedynie widzami gry innych czy mogą wpływać na nich przez pomaganie lub szkodzenie?


Awatar użytkownika
irvan76
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: środa 04 mar 2020, 16:08
Płeć:
Wiek: 48

Re: Skrót Instrukcji do Relic

Post autor: irvan76 »

Mam pytanie odnośnie fazy eksploracji. Załóżmy, że gracz wyciągnął dwie karty wrogów o różnej przynależności. wg zasad wybiera z kim pierwszym stoczy walkę. Załóżmy, że przegrał. Przegrana i utrata punktu życia kończy turę, czy też walczy jeszcze z drugim wrogiem?


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Skrót Instrukcji do Relic

Post autor: Bludgeon »

irvan76 pisze: poniedziałek 12 lip 2021, 19:31 Mam pytanie odnośnie fazy eksploracji. Załóżmy, że gracz wyciągnął dwie karty wrogów o różnej przynależności. wg zasad wybiera z kim pierwszym stoczy walkę. Załóżmy, że przegrał. Przegrana i utrata punktu życia kończy turę, czy też walczy jeszcze z drugim wrogiem?
1. Jeśli przez przynależność masz na myśli różne cechy (siła itp), a nie różne kolory czy podtyp, to walczą osobno. Jeśli cechę, to mimo różnych kolorów walczą razem.

2. Przegrana kończy turę.


What a view.
Awatar użytkownika
irvan76
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: środa 04 mar 2020, 16:08
Płeć:
Wiek: 48

Re: Skrót Instrukcji do Relic

Post autor: irvan76 »

Tak, chodziło mi o różne cechy co spowodowałoby dwie różne walki.


ODPOWIEDZ